Als je op zoek bent naar iets bijzonders en iets zuinigs.
Tja, ik zou de verkoper haast sterkte wensen in het vinden van een nieuwe eigenaar. De Volkswagen XL1 is een absolute niche en het zal geen eenvoudige klus worden om de bijzondere auto te verkopen.
We schreven recent nog over een XL1 veiling, die is uiteindelijk voor ongeveer 115.000,- euro van de hand gegaan. Van de in totaal 250 stuks die VW gemaakt heeft zijn er enkele exemplaren in Nederland terechtgekomen. Het gaat hier dus om een origineel Nederlands geleverd exemplaar. Met de tweetakt dieselmotor is bijna 7.000 kilometer gereden. Van afschrijving wil de verkoper niets weten. De drie jaar oude XL1 werd nieuw gekocht voor 113.821 euro en de verkopende partij vraagt nu 111.645 euro voor de occasion. Knappe jongen die de auto ook voor dit bedrag weet te verkopen. Aan de andere kant, het is wel een exclusieve auto.
De XL1 hoort wellicht thuis in een garage bij een vermogende autoverzamelaar die eigenlijk alles al heeft wat zijn of haar hartje begeert. De Volkswagen is met een verbruik van 0,9 l/100 km en een uitstoot van 21 g/km CO2 in elk geval de zuinigste vierwieler met vleugeldeuren die je op Autotrack kunt kopen, mocht je daar naar op zoek zijn. Je kunt de advertentie hier bekijken.
Met dank aan iedereen voor de tip!
Leuk voor de collectie in de garage. Maar heeft dat ding een tweetakt motertje?
@branko: twee cilinder
@branko: nou nee, idd gewoon een 2pitter tdi’tje.
@branko: Tweetakt is in de basis altijd minder zuinig dan viertakt. In dit geval lijkt het ook op een typefout, het is een viertakt 2 cilinder commonrail diesel.
@branko: inderdaad, heeft @RubenPriest verkeerd vermeld
Bijzonder karretje wel. Ik geeft twee keer de helft.
Zou toch mooi zijn als VW hier ook gewoon een sjoemeldiesel in heeft gelepeld.
@berlinetta: Touareg V10 diesel. Stiekem.
@berlinetta: nou hier zit ook gewoon sjoemelsoftware in hoor
Interieur van een up, exterieur van een van de auto’s van de film irobot en een motor uit 1939.
@eirmakk: en ze hebben er voor het gemak ook maar een setje Maserati 3200 GT achterlichten ingedrukt.
@cpp1: mooi toch!
Uitgezakte maseratikont
Ik wil hem!!! Graag zelfs… helaas geen geld :(
Zodra ik mijn garage helemaal heb gevuld met klassieke en/of snelle en/of exotische automobielen heb gevuld zal ik deze VW in overweging nemen. Jammer dat dan (zie boven) de garage al gevuld is.
Vreemd genoeg zou ik het ervoor geven als geld geen probleem zou zijn..
Met de huidige benzine/dieselprijzen heb je de investering er zo uit. Lol
Als die 7000 km heeft gereden en 0,9L per 100km doet dan heeft die auto dus maar 63 liter diesel verbrand. Hij kan dus letterlijk nog op zijn eerste tank zijn haha
@volvov70: sommige mensen kopen een nieuwe auto als de asbak vol is.
Dit is de moderne variant ?
@volvov70: Als ik het me goed kan herinneren had hij maar een 10 liter tank.
3 rooitjes voor dat hondenhok lijkt mij meer reëel.
Succes met de verkoop, zal ie nodig hebben…
En het omslagpunt ligt door de prijs op 1.000.000.000 km per jaar?
Hee, de achteruitrij-versie van de McLaren Speedtail, ook wel bekend onder de naam Snelheidstaart.
Zijn er ook al verbruikscijfers bekend van een variant met 3 ton op de klok?
Ik bied 55k.
Leuke kar, maar ik wacht wel op de Riversimple Rasa.
Huh? Tweetakt diesel? Of twee cilinder?
@volvo480gtt: o. De reacties waren niet zichtbaar toen ik her typte…
Als je dit koopt heb je echt teveel geld. Er toch veel mooiere auto’s te koop!
Waarom heeft die auto een nieuw kenteken? Verdacht.
@herman_broodjes: is niet nieuw. Is pas drie jaar oud.
Ik vind hem gaaf en voor 111.000 kan het nog wel eens een hele goeie investering zijn ook.
Dit of een nieuwe tesla model x. Fiscaal zal de tesla goedkoper zijn, maar dit is toch gaaf?
@rubenpriest die is uiteindelijk voor ongeveer 115.000,- euro van de hand gegaan.
Knappe jongen die de auto ook voor dit bedrag weet te verkopen. Aan de andere kant, het is wel een exclusieve auto.
Wat is het nu?
115k en bij het stoplicht door een toyota aygo zoekgereden worden..