Koop de goedkoopste Ghibli van Nederland

Auteur: , 59 Reacties

Ze beginnen nu interessant te worden.

De Ghibli heeft Maserati niet de impuls gegeven die van te voren werd verwacht. Je zou denken dat het vermogende publiek wel te porren is voor een exclusieve zakensedan, maar niets bleek minder waar. In het eerste jaar (2014) deed Maserati het nog best aardig, toen werden er meer dan 100 (honderd) van verkocht. Daarna zakten de verkopen in als een soufflé.

Is het terecht dat de Ghibli wordt genegeerd? Om met Kimi Raikkonen te spreken: Bwoah. Ja, de Duitse concurrenten zijn over het algemeen beter. Maar maakt dat uit? Zeker als occasion is zo’n Ghibli eigenlijk best een leuk alternatief. Ten eerste qua motorisering. Maserati doet en deed niet aan viercilinders, handbakken en schraap-uitvoeringen. De goedkoopste Ghibli die wij konden vinden heeft een dikke V6 diesel met 275 pk onder de kap. Deze is gekoppeld aan een achttraps automaat van ZF. Zoals het hoort is de auto voorzien van achterwielaandrijving.

Maserati Ghibli Diesel '14

Qua uiterlijk is de zwarte lak niet heel erg spannend, maar het staat ‘m erg goed. Zeker in combinatie met het kastanjebruine interieur. Het infotainmentsysteem was bij introductie al afgrijselijk en is nu weerzinwekkend slecht. Misschien is het een beter idee om het hele systeem eruit te slopen en te vervangen voor een spiegeltje: dan kun je zien hoe cool je erbij rijdt.

Maserati Ghibli Diesel '14

De Ghibli is nieuw nog steeds leverbaar. Dankzij de wat verouderde techniek is het als nieuwe auto absoluut geen match voor een BMW 5 Serie of Mercedes-Benz E-Klasse. Echter, als occasion valt er zeker wat voor te zeggen. Dit exemplaar stamt uit 2014 en is dus amper vijf jaar oud. De kilometerstand is net geen anderhalve ton. De prijs van al dat moois: 26.500 euro. De advertentie check je hier.



59 reacties

Techniek uit het jaar kruik maar wel een mooie verschijning. Voor dat geld zou ik ‘t serieus overwegen mocht ik voor een diesel sedan in de markt zijn.
@str8six: wat is er dan zo oud aan de technologie? Geen stuurbekrachtiging? Geen rergensensor?
@maferick74: Vooral die ZF 8-traps automaat is echt antiek!
@str8six: Maar iedereen weet dat de aankoopprijs van een tweedehands Maserati maar 1/3 van het geld is wanneer je hem enkele jaren gebruikt…?
Alle diesels worden de nek om gedraaid.
Doet u mij maar een CLS (Shooting brake).

Maar voor de prijs van een middenklasser blijft het een lekkere exoot.
@eklasse: Voor mij ook. Maar dan moet je wel even doorsparen.
In het blauwe pak is deze zo veel mooier
Voor dat geld koop je ook een Polo…
V6 diesel in een Maserati? 1 2 nou nee
@cortinaracing: geloof me, dat is het beste blok dat je kan hebben. Er is hier iemand op Autoblog die probleemloos zo’n ding naar de 220k km heeft gereden.
@ghost: en ik ben het helaas niet 🙄
@ghost: Das toch niet heel veel?
@pallas: probleemloos? Jawel. Menig auto heeft dan wel wat reparaties achter de rug.
@detroitv8: de banden zijn wel een paar keer vervangen. Volgens mij was dat het wel qua gekkigheden.
@cortinaracing: van wie is die diesel eigenlijk? Als in d3 zin van: het lijkt me toch niet dat Maserati zelf een v6 diesel heeft ontwikkeld? Een diesel van een andere leverancier is miss. een beetje lame, maar wel goed voor de prijs van onderdelen.
@kle500: FCA he. Dus ook te vinden in de Jeeps en Chryslers.
@kle500: VM Motori voor zover ik weet.
@karaya: Ik weet het nu zeker.

In January 2011, VM Motori launched its brand new engine 3.0L V6 Variable Valve Timing A 630 DOHC With 241 hp (180 kW; 244 PS) and 550 N⋅m (410 lb⋅ft) of torque. Thanks to a collaboration with Fiat Powertrain Technologies, the engine features the latest FPT Common Rail Multijet2 technology for improved performance, fuel economy and NVH. In 2013, the engine was redesigned to comply with Euro5+ emissions standards.

The first application of the A 630 DOHC was the 2011 Grand Cherokee. The same engine also powers the Ram 1500 and Jeep Grand Cherokee Eco-Diesel since 2014, and in lightly tuned form, the Maserati Ghibli III. The engine won several awards including Ward’s 10 Best engines of 2014 during its first model year of production in the Jeep &Ram. And has gone on for an unprecedented diesel ‘repeat’ winning Ward’s Top 10 List again in 2015 and 2016.
Tijd voor een aankoopadvies? :)
Wat is er eigenlijk zo verouderd aan deze auto, behalve het navigatiesysteem?
Ik denk dat je beter af bent met een Ford Focus 1.5 turbo benzine met de kop eraf. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Ghibli een slecht product is.
@jochempie: tuurlijk, het probleem met die ecoblokjes is echter dat de kop er vaak af moet.
@ab1963: Nogmaals een bevestiging dat sensatie belangrijker is dan feiten.
@jochempie: Heb vorig jaar een week een Ghibli S Q4 mee gehad, toch wel een lekkere wagen hoor! Volgens mij een prima product, maar gewoon te duur voor wat je krijgt.
Helaas geen trekhaak
Iedere keer als ik een Ghibli zie rijden of geparkeerd zie staan geniet ik daar echt van. Dat infotainment systeem zie ik totaal niet als probleem. Zo lang het geluid van het hifi systeem maar uitmuntend is. Via de bluetoothverbinding vang ik rest op (navigeren, muziek en flitsmeister) met de apps op mijn smartphone. Voor deze uitvoering zou zonder na te denken gaan.
@azuli: Al zou het beter zijn dan in een VAG product.. dan zou het plastic van de knopjes wel weer niet goed genoeg zijn. Maar ik snap het wel, het enige waar ik blij van word in mijn lease Golf (2017) is het navigatiesysteem. Daarom rij ik in het weekend een leuke auto met een Italiaanse high end radio/navigatie module. ;)
Niet Duits dus niet goed helaas, oei geen i drive. Man man man wat een gezeik. Kijk eens details zoals naar het “echte” leder, deze kwaliteit ga je niet vinden in pakweg een BMW waarvan het dakota leder al na 40.000 km het beste van zijn tijd gehad heeft . Met de wegligging zal het wel snor ziiten, Italianen moet je on deze dicipline niets leren. En deze diesel is de best klinkende op de markt. Zijn er dan geen dingetjes? Ik vrees inderdaad de prijs van onderdelen en onderhoud. En natuurlijk afgunstige blikken daarmee moet je kunnen omgaan.
In een maserati hoort geen diesel.
@maotje: helemaal mee eens, ik vind een Rolls Royce RB211 beter passen!
@joostgrn: In een RB211 kan ook diesel… En in deze v6 kan ook Jet A1 ;)
@cloverleaf: maar kan deze V6 ook in een 747?
@joostgrn: in het laadruim zeker…
Wetlook? Vermoedelijk is JET Cars een 5 sterren dealer vergeleken met deze aanbieder..
@joostgrn: Dat alles op basis van een natte auto? Of ken je de aanbieder? En heb je argumenten die je fantastische reactie beamen?
Er lag een 3.0 V6 bi-turbo diesel met dezelfde specs (275pk/600nm) in mijn Jaguar XF van 2012. Reed heerlijk en de 0-100 deed ie zelfs sneller dan deze Ghibli. Weet iemand of dit dezelfde motor is of ‘toevallig’ dezelfde specs heeft?
@T5Power: nope! Jij had een PSA 2.7 diesel. Dit is een door fiat(Powertrain) ontwikkelde diesel en zit in meerdere FCA producten.
Nee ik had een 3.0 diesel met twee turbo’s, 275pk en 2 uitlaatpijpen (voorbehouden aan de sterkste diesel). Maar je kreeg in de XF ook een 3.0 diesel met maar 1 turbo en 211 of 241pk. En inderdaad een 2.7 in de pre-facelift @joostgrn:
@T5Power: Wist ik niet! Gaat dus om de AJD-V6. Basis wel 2.7, maar wat een verschil zeg!
@joostgrn: Het is een blok van VM Motori, niet van FIAT Power Train.
@karaya: en wie is 100% eigenaar van VM Motori?
@karaya: VM Motori is daarnaast de producent. Techniek en ontwikkeling is van FPT.
@joostgrn: Eerder een samenwerkingsverband. Zie wikipedia.
Lijkt mij een fijne daily.
Onwaarschijnlijk goedkoop dit. Onderhoud aan een Maserati is niet duurder dan bij een BMW. Alleen diesel, als de EV binnenkort populair is en ook gewoon wordt belast, wordt de diesel nog duurder gemaakt.
@alfablog: benzine blijft dan ook echt niet goedkoop.
Koop dan een Giulia, veel betere auto.
Wat ongelooflijk weinig beenruimte achterin zo’n ghibli. En dat voor een auto van zo’n 5 meter.
@jwcroy82: boeiend, ik zit daar nooit.
Helaas kan je hier als ondernemer bijna niet mee voor komen rijden bij je klanten..
@kareljansen: een VW Transporter is inderdaad veel handiger voor een ondernemer.
Als je een beetje goede verkoper bent dan werkt het gewoon in je voordeel, als je dan zo’n zeldzame klant bezoekt die op de parkeerplaats kijkt. Dan zeg je, ja ik ben een auto liefhebber en je gelooft het niet maar deze is gebruikt en kost evenveel als een Polo.
@kareljansen: Wat een onzin. Ik vind het vooral een typisch Nederlandse gedachte.
@berlinetta: Helaas moet ik Kareltje Jansen wel een beetje gelijk geven. Ik ben zelf ondernemer en er wordt (helaas) kritisch gekeken met wat voor blik je komt voorrijden. Als het iets nieuws (en fraai) is, hoor je meteen dat het is gezien. Wat ze er van vinden, wordt dan niet altijd gezegd, maar je wordt bekeken en beoordeld. Met een Maserati voorkomen rijden, kan idd problemen opleveren. Iedereen kent nog het verhaal van de Maserati-man van Rochdale? Denk je dat als hij een net zo dure Mercedes had gereden er ook zo’n verhaal was ontstaan? De naam Maserati is bij vele (afgunstige, niet kenners) genoeg om iemand te veroordelen…helaas.
Vreselijke auto, ook nog motormanagement
Mooie prijs! Nu wachten op eentje met een andere kleur bekleding en die is van mij :) Alleen beetje jammer van de 2k aan wegenbelasting in Nederland….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).