• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50k

Auteur: Loek, gepost 12 januari 2018 om 20:59 – 65 Reacties

Afbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50kAfbeelding Koop deze anonieme BMW M5 voor € 50k

BMW M5 E39 advertentie
Want zoals iedereen weet, vroegâh was alles beter.

Met de nieuwe M5 laat BMW zien dat ze er weer een ouderwets driftkanon van hebben geprobeerd te maken. Maar, volgens menig autofreak zal niks wat BMW doet met de M5 ervoor kunnen zorgen dat het “de beste M5” wordt. Die bestaat immers al. De E39.

De E39, met een dikke V8 met 400 PK, is eigenlijk het ideale pakket voor een liefhebbersauto: sportwagenprestaties in een relatief praktische BMW. Maar, waar hij ook bekend om staat is een anoniem uiterlijk. Waar je bij de huidige M5 zult weten dat het om een M-product gaat, kun je het bij de E39 alleen echt goed zien als je de bumpers en skirts onder de loep neemt, en natuurlijk de vier dikke pijpen onder de achterbumper ziet.

Zit je nu bij jezelf te denken: misschien dan toch tijd om er eentje te kopen? Grijp je kans: E&R Classics heeft een goed exemplaar staan. Uitgevoerd in een nog anoniemere black on black configuratie: Carbonschwarz Metallic als lakkleur en zwartlederen interieur met sportzetels. Deze origineel in 2002 uitgebrachte M5 komt oorspronkelijk uit Duitsland: het is aannemelijk dat hij daar een paar onbeperkte Autobahns heeft meegepikt. Niet veel overigens, de kilometerstand is een relatief bescheiden 29.000. De originele 20-spaaks E39 wielen dragen bij aan het heerlijke anonieme M5 gevoel. Wellicht ietwat kleurloos, maar als je een ingetogen youngtimer wilt, draagt een zwart exemplaar daar natuurlijk wel goed aan bij. Toffe bonus: de E39 M5 is enkel geleverd met een handbak. Ook dat lukt je niet meer als je een nieuwe M5 bestelt.

Dit alles voor een niet misselijke € 49.950. Dat is flink aan de prijs, maar omdat de M5 een zeer grote kans heeft om een klassieker te worden, is hij het dubbel en dwars waard. Ook zal menig petrolhead een duim omhoog geven als je je vertoont in een originele M5. Ondergetekende in ieder geval wel.

Met dank aan Robin voor de tip!

Ook interessant!

  • BMW M5 (E39) verkocht
    BMW M5 (E39) verkocht voor monsterlijk bedrag
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e39, m5, occasion, sedan, zwart

Vorig bericht: « De overheid misbruikt de WTLP-cyclus om geld te roven
Volgend bericht: “Ik vond het supertof om een gridmeisje te zijn” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maarten123 zegt

    12 januari 2018 om 21:03

    Even langs ATL in Luttenberg om het display onder de tellerklok laten fixen. Kan vast wel uit voor 50K.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      12 januari 2018 om 21:22

      @maarten123: Hey jongeman, dat is eenvoudigweg te controleren! Er is een onderhoudshistoriek aanwezig en je kan dan bij de dealer in kwestie alle info opvragen. Of je plaats een annex aan het koopcontract betreft de km’s.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        12 januari 2018 om 21:33

        @dwfc: Denk dat ’t hem er meer om gaat dat een display met dode pixels afbreuk doet aan de verder onberispelijke staat. Gelukkig makkelijk te fixen voor dat soort specialisten.

        Login om te reageren
        • kritisch zegt

          12 januari 2018 om 21:36

          @moveyourmind: je hoeft helemaal niks in het contract te laten opnemen over km-stand. Als die niet blijkt de kloppen, al kom je er 20 000 km later achter. Je rijdt naar z’n stoep, geeft de auto af en je krijgt (al) je geld terug. Zijn al meerdere rechtszaken geweest waar zulke issue’s zijn langskomen. Uiteraard gaat het vast niet zo makkelijk, maar een rechter geeft je in principe altijd gelijk

          Login om te reageren
          • dwfc zegt

            13 januari 2018 om 11:36

            @kritisch: Als het in een wettelijk kader gegoten is heb je absoluut een punt doch een opname in het verkoopcontract is steeds een pluspunt. En je bent goed op de hoogte dat je je kan beroepen op eerdere vonnissen! Maar beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht. Ik heb zelf wat oldtimers en dit voeg ik altijd toe in het verkoopcontract.

            Login om te reageren
      • Maarten123 zegt

        12 januari 2018 om 21:54

        @dwfc: zie antwoord moveyourmind. Ik vind het erg toevallig dat het main display onder de teller niet brandt tijdens de foto sessie. Als de dagteller al kuren vertoont, voorspelt dit niet veel goeds voor de rest van dit display.

        Zo ook het navischerm. Waarom alleen een foto van het opstartlogo? Klopt de taal misschien niet? Voor 50k verwacht je dat dit voor elkaar is.

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          12 januari 2018 om 23:37

          @maarten123: interieur foto’s in het donker terwijl exterieur foto’s prima verlicht zijn.

          Dan weet je het wel.

          Login om te reageren
    • alfablog zegt

      12 januari 2018 om 22:10

      @maarten123: Jurjen Okel heeft mijn tellerunit weer als nieuw gemaakt in mijn bijzijn. Een echte vakman.

      Login om te reageren
  2. weynschenkie zegt

    12 januari 2018 om 21:09

    Handbak… beetje jammer bij een M5

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      12 januari 2018 om 21:15

      @weynschenkie: E39 M5 was alleen met handbak te verkrijgen. Want BMW bouwde toen nog auto’s voor rijders. Niet voor bestuurders zoals ze nu doen.

      Login om te reageren
      • 335istage1 zegt

        12 januari 2018 om 22:49

        @viezefreddyw: Mwa met flippers aan het stuur kan je ook schakelen hoor. 99% van de tijd gebruik ik ze niet, maar af en toe die ene keer……

        Login om te reageren
    • porker zegt

      12 januari 2018 om 21:16

      @weynschenkie: enkel met handbak geleverd of was het een grapje

      Login om te reageren
      • gokartmozart zegt

        12 januari 2018 om 21:48

        @porker: jouw reactie is een grapje… ik heb het genoegen gehad. 400 pk zonder turbo en zonder koppelomvormer… gaspedaal en bak direct verbonden met die heerlijke V8 in een afmeting qua auto die tussen de huidige 3 en 5 inzit. Heerlijk en dit komt helaas nooit meer terug… als ik 50 k over had dan wist ik het wel…

        Login om te reageren
    • dwfc zegt

      12 januari 2018 om 21:28

      @weynschenkie: Jammer ?? Voor handbakken betalen ze 15 en zelfs 30% meer bij sportwagens.
      Ga je een voorbeeld geven, voor een Mustang fastback uit 1964 betalen ze 15 % extra als er een 4 top loader inzit! Een “handgeschakelde” Marenello gaat bakken meer dan met de flipperkastautomaten. Zelfs de 1ste serie R8 met handbak, mooi schakelrroster trouwens, gaat ook een pak meer dan de automaat! Met een handbak rijdt je zelf en met een automaat word je gereden … en dat de moderne automaten sneller schakelen dat is juist, maar het gaat om de beleving!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    12 januari 2018 om 21:14

    @720s, van reaguurder tot schrijver, keurig. Gefeliciteerd!

    Maar man, wat een mooie auto blijft dit toch. Dit is voor mij nou een mooie 5-serie. Wat een clean ontwerp, zeker als je het vergelijkt met de meuk die ze nu uitbrengen.

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      12 januari 2018 om 21:16

      @viezefreddyw: toen BMW nog mooie en ingetogen auto’s maakte inderdaad! Dit straalt een stuk meer klasse uit dan de protserige modellen van tegenwoordig. Geldt voor meer merken overigens.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 januari 2018 om 21:20

        @autodrop: Zeker. Tegenwoordig bouwen weinig merken nog auto’s met een clean ontwerp.

        Tegenwoordig zien we geen vloeiende lijnen meer. Scherpe hoeken, chromen frutsels, hockeysticks in chroom over de flanken, spoilers, 28 inch velgen, carbon troep en al dat soort troep hebben nu de boventoon.

        Login om te reageren
        • bouwt zegt

          12 januari 2018 om 21:28

          @viezefreddyw: amen

          Login om te reageren
        • sntial zegt

          13 januari 2018 om 10:40

          @viezefreddyw: Sad!

          Login om te reageren
        • baasbas zegt

          13 januari 2018 om 12:07

          @viezefreddyw: @sntial:

          https://youtu.be/A8MO7fkZc5o

          Login om te reageren
      • dwfc zegt

        12 januari 2018 om 21:30

        @autodrop: absoluut eens met je.

        Login om te reageren
      • LexusNX zegt

        12 januari 2018 om 21:40

        @autodrop: 9 jaar gereden in een e39 523i uit 96 (10-2008 / 1-2017) handbak. Sindsdien in een “verstandige” zuinige Insignia station ivm zakelijke km. Ik mis die 5 als die ex die toch de ware was. De “nieuwe” is zeg maar goed voor de kinderen en wel aardig gekleed, maar je mist toch de vulgariteit die het lekker maakt.

        Login om te reageren
        • piquet1986 zegt

          12 januari 2018 om 22:26

          @bmw523: mooi omschreven

          Login om te reageren
        • tymo zegt

          13 januari 2018 om 08:35

          @bmw523: maar na iedere beurt had je toch het idee dat ze een gat in haar hand had? En als je haar alle hoeken van de spreekwoordelijke kamer had laten zien had je toch het idee dat je een vermogen aan rubber op gebrand had?

          Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 januari 2018 om 21:19

      @viezefreddyw: @720s Leuk man! Zet m op.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        12 januari 2018 om 21:40

        @fmgarcia: @viezefreddyw: thanks! Toch maar iets doen met mijn schrijvers-aspiraties dacht ik zo ;)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          12 januari 2018 om 21:42

          @720s: Ik vond je reacties altijd wel goed. Zet hem op hier hè!

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            12 januari 2018 om 22:05

            @viezefreddyw: @720s had liever een lincoln rubriek;).

            Login om te reageren
        • galgootje zegt

          12 januari 2018 om 21:50

          @720s: en met verve! Mooi artikeltje als kickoff! Goeie bak ook om over te schrijven, wel prijzig…

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            12 januari 2018 om 21:54

            @galgootje: @viezefreddyw: dat hoor ik graag! Geen zorgen, er gaan zeker meer artikelen komen ;)

            Login om te reageren
  4. mrbasa zegt

    12 januari 2018 om 21:17

    Prachtige stijlvolle auto echter op een of andere manier geven die velgen mij een beetje een ‘petje’ gevoel.
    Probably just me.

    Login om te reageren
  5. pilot1988 zegt

    12 januari 2018 om 21:24

    Gaat nergens over.. Ordinair kreng!

    Login om te reageren
    • weynschenkie zegt

      12 januari 2018 om 21:34

      @pilot1988: volledig mee eens!

      Login om te reageren
  6. mrrobot zegt

    12 januari 2018 om 21:31

    Heb ‘m al :)

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      12 januari 2018 om 21:38

      @mrrobot: Mooie bak man! Geniet er van maar dat moet vast goed komen.

      Login om te reageren
  7. joost1990_2 zegt

    12 januari 2018 om 21:42

    Als ik écht mag kiezen ga ik liever voor een pre-LCI en dan in Silverstone of Imolarot. Dat is voor mij de ultieme M5.

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      12 januari 2018 om 21:52

      @joost1990_2: je mag kiezen, maar vind maar een goede pre lci in imolarood… Lastig. Mijn Silverstone is post lci en ook heeeel fijn dagelijks vervoer. Lovin it.

      Login om te reageren
      • joost1990_2 zegt

        12 januari 2018 om 21:54

        @galgootje: Dat is dan de luxe van niet kunnen kiezen, dan hoef je er ook niet naar te zoeken ;-)

        Login om te reageren
        • galgootje zegt

          12 januari 2018 om 21:57

          @joost1990_2: haha quite true! Fijn weekend!

          Login om te reageren
  8. desalen zegt

    12 januari 2018 om 21:51

    En toch, toch zou ik voor de E61 gaan, man wat een verschijning. Zie ze praktisch nooit meer helaas :(

    Login om te reageren
  9. zandhaai zegt

    12 januari 2018 om 22:04

    Ik weet er nog eentje staan 20k goedkoper, beetje meer km’s en een mooie kleur. http://fahrzeugsuche.procar-automobile.de/CarSearch/Details/1704698/9?campaign=1459

    Login om te reageren
    • polpol33 zegt

      12 januari 2018 om 23:12

      @zandhaai: ik ben een aantal maal bij ERclassics geweest. Prachtige showroom. Groot aanbod. Maar de prijzen liggen veel te hoog en veel auto’s zijn verre van perfect.
      Dat zie ik ook bij deze BMW. Mogelijk ben ik te kritisch maar ik weet dat voor kwaliteit je beter door kunt zoeken. Ik krijg daar wel eens de indruk dat ze de prijzen opzettelijk zo hoog houden zodat mensen denken “het is duur, dus moet het goed zijn”.
      Het is een leuk uitje om daar rond te lopen: veel variëteit en het maakt me happy als ik zie dat ik mijn klassiekers ( 124 spider, 911 SC, RR vogue) voor erg veel minder zelf heb kunnen vinden!

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        12 januari 2018 om 23:57

        @polpol33: 50.000 voor een E39 M5 in goede staat is nu nog te gek, dan moet hij in uitmuntende staat zijn. Over 5-10 jaar is dit een ‘realistischere’ prijs voor een E39 in deze staat.

        Login om te reageren
      • zandhaai zegt

        12 januari 2018 om 23:57

        @polpol33: ja ik zou de 20k in mijn zak houden en deze kopen. Alleen het houten inleg moet je ding maar zijn.

        Login om te reageren
  10. MaartenD zegt

    12 januari 2018 om 22:09

    Erg fijne auto maar 50k vind ik wel iets te veel van het goede

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 januari 2018 om 11:01

      @maarten020: 29.000 km. dat is bijzonder weinig. Prijs valt eigenlijk best mee. Dat ding is nauwelijks los gereden!

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        13 januari 2018 om 11:13

        @willeme: ik heb er in ieder geval geen 50k voor over. Dan kan ik wel mooiere auto’s verzinnen. Maar voor de liefhebber van de e39 m5 is het wel een prachtexemplaar ondanks dat ik zelf voor een blauwe lak (estoril blue) gegaan was

        Login om te reageren
  11. choi zegt

    12 januari 2018 om 22:22

    Ben geen BMW liefhebber, maar ik vind dit nog steeds een machtig apparaat. Mooier dan zijn opvolgers.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      12 januari 2018 om 23:48

      @choi: Niet mooier als de oer M5. De E28 M5 is toch echt de beste en lichtste M5.
      Chris Harris maakte een mooie tribute.

      https://youtu.be/FzOPR7STqrQ
      https://www.topgear.com/videos/frankfurt-motor-show/bmw-m5-e39-vs-e60-vs-f90-which-makes-best-noise

      Login om te reageren
  12. camber24 zegt

    12 januari 2018 om 22:31

    @720S Toen ik een van m’n eerste artikelen postte was je een van de eersten om me succes te wensen. Uiteindelijk bleek het minder voor me weggelegd. Jouw eerste artikel vind ik top! Hoop dat er nog velen zullen volgen. Ook jij heel veel succes!

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      12 januari 2018 om 23:59

      @camber24: thanks! Nu je het zegt, kan ik me daar wel iets van herinneren inderdaad. Er zullen meer artikelen uitrollen binnenkort, geen zorgen ;)

      Login om te reageren
  13. mopar zegt

    13 januari 2018 om 03:09

    God…die dingen kon je 10 jaar geleden nog voor 15K op de kop tikken…toen had ik als 17 jarige mopar er de centen niet voor en nu dat geen probleem meer is wil ik het er niet aan uitgeven. 50K is op dit moment nog iets te gortig voor een E39 M5….zelfs als die maar 29K heeft gelopen.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    13 januari 2018 om 08:29

    Stokoud model, winterdepressie kleurstelling, belachelijk hoge prijs. Deze laten we even voorbijgaan.

    Login om te reageren
  15. Boomer zegt

    13 januari 2018 om 08:31

    ER-Classics… voor als je graag afgezet wil worden.

    Login om te reageren
  16. Calimero zegt

    13 januari 2018 om 09:32

    Op de foto’s van de advertentie op hun website staat: Deze is al verkocht. Dus blijkbaar iemand (van hier?) die hem graag wilde hebben/kopen.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      13 januari 2018 om 11:17

      @milan0: zo aantrekkelijk was het aanbod dus ;)

      Login om te reageren
  17. kroezeder zegt

    13 januari 2018 om 11:41

    De km stand klopt oud eigenaar nu een i8

    Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    13 januari 2018 om 11:55

    Dit rijd toch ook niet voor 50k dat ga je er toch nooit vooruit geven. Ik heb in 2005/2006 een blauwe gehad met 90k op de teller voor 17k . Enigste minpuntje ze schakelen niet echt fijn.

    Login om te reageren
  19. 2wheeler zegt

    13 januari 2018 om 13:09

    De daddy onder de powersedans! Voor mij in deze vorm de ultieme auto, op de kleur na… die had uiteraard estoril blue moeten zijn.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 januari 2018 om 13:26

      @2wheeler: Ik vind hem zo ook erg fraai! Gebeurt niet vaak dat rood mooi staat op een BMW vind ik.
      https://i.pinimg.com/originals/0e/af/fa/0eaffad42e3f42d729131da5748c88ba.jpg

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        13 januari 2018 om 13:46

        @e34m5touring:
        Zijn voorganger staat het anders ook erg goed:
        http://i.auto-bild.de/ir_img/1/1/7/6/9/9/6/BMW-M5-E28-1200×800-b3fbc2ccb6649a69.jpg

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        13 januari 2018 om 14:06

        @E34M5Touring: Oeh, bijzonder mooi!

        Login om te reageren
  20. barry355gtb zegt

    13 januari 2018 om 19:36

    mooi geschreven en het onderwerp is tevens de moeite waard. Ook heb ik een tijd lang deze echte rijdersauto mogen bezitten. Wat was dat een prachtige auto en wat heb ik daar dan ook veel fijne km in kunnen afleggen.

    Login om te reageren
  21. ghost zegt

    14 januari 2018 om 11:14

    Op Interclassics stond een blauwe met 40k km voor €41k, die heb ik dan liever.

    Login om te reageren
  22. cazzo046 zegt

    15 januari 2018 om 10:18

    Toch vind ik een E34 nog mooier/puurder.
    Gaan ook voor dergelijke prijzen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North