Koop deze F12tdf met handtekening van een F1-coureur

Auteur: , 32 Reacties

Wie wil dat nou niet?

Het is alweer drie jaar geleden dat de hardcore versie van de F12 werd gepresenteerd. Hij werd TDF gedoopt, wat staat voor Tour de France. Nu denk je aan een wielerrace, vroegâh was het ook een model Ferrari. Ook staat de naam al een tijdje in de catalogus als blauwe tint op alle Ferrari-modellen. Een F12tdf in TDF-Blauw is dan ook een win-win situatie.

Ondertussen is de F12tdf al lang weer uitverkocht en kun je in plaats daarvan diens opvolger 812 Superfast bestellen. Een duik in ons eigen archief toont aan dat de F12tdf veel gepersonaliseerd werd. Niet alleen qua basiskleur, ook qua strepen, velgenkleur, etc. Ook de vorige eigenaar van deze TDF maakte de auto uniek. In basis werd rood gebruikt, ietwat cliché maar wel passend. Verder werd de auto zwart gemaakt. Letterlijk dan.

Te zien is bijvoorbeeld een driedubbele streep over de hele auto, in het zwart. Alle aerodynamica-gerelateerde exterieurdelen: zwart. Velgen: zwart. Interieur: zwart alcantara, samen met zwart carbon. Veel zwart dus. Eerlijk is eerlijk: het staat de auto goed, maar ietsje meer kleur kan de auto best goed hebben. Vooral omdat de auto niet bepaald goedkoop is.

Hoe duur deze F12tdf gaat worden is niet bekend, daar moet op geboden worden. Het zal niet de minste prijs worden: het betreft een beperkt geleverde speciale Ferrari, met 92.000 dollar(!) aan opties. Om de prijs nog verder te verhogen: hij is zelfs gesigneerd. Op het carbon tussenschot wat de cabine en de kofferbak scheidt, prijkt de krabbel van Sebastian Vettel. Veilige koop dus als zelfs Ferrari coureurs je goedkeuring hebben.



32 reacties

Een handtekening van die jankmuil? Gelijk eraf halen !
@houthakker: commandat met spijkerbroek!
@gasskaas: commandant*
Ik begrijp de emotie rond het merk en de overtuigende prestaties van de techniek in de historie en de huidige auto’s, maar het design van Ferrari is echt een rommeltje. Zouden over 50 jaar mensen dit echt als ‘mooie klassieker’ gaan zien?
@technofreak: tsja, zoals ik laatst ook al zei, vroeger groeide men op met de auto’s die jij nu als klassiek bestempelt, over 20-40 jaar zullen de kids van nu dat zeggen over dit soort auto’s. Dat is gewoon hoe de tijd verandert.
@720s: En toch… Met alle moderne techniek die hedendaags aan boord van dit soort wagens te vinden is zal het nooit aanvoelen als een echte klassieker. De charme van de klassiekers van nu is toch wel (/vinden wij) het pure vermogen, de pure besturing etc. Vraag me heel erg af of mijn kids op dezelfde manier naar auto’s gaan kijken..
@krokant: Als die EV/Automatisering zo doorgaat is dit al snel een klassieker denk ik :’)
@krokant: neem Ferrari. De 430 en 458 werden al gezien als rijdende computers. Minder puristisch, volgens sommigen zijn die om mee te beginnen al te lelijk om klassiek te worden. En toch worden ze dat wel als je het mij vraagt. Gewoon omdat ik wat jonger ben, niet opgegroeid ben met auto’s als de F40 en F50, maar met de nieuwere generatie.
Vraag je dit aan iemand die nog jonger is dan ik, zal die hetzelfde zeggen over de F12 tdf, en zijn jongere broertje zal hetzelfde zeggen van de 812 Superfast. Trek deze lijn door en zo kun je dat bij elke auto doen. Het is gewoon HET bewijs dat tijden veranderen.
@technofreak: Ik verwacht het wel, met name omdat de v12 pareltjes uitstervend zijn. Ik vind dit model momenteel de mooiste hedendaagse Ferrari, met name het achter- en zij aanzicht zijn toch wel mooi gevormd.
@sleepyj: Nou….. nu je het zegt. Zijkant is zeker goed gevormd http://mediakitferrari.com/wp-content/uploads/2017/10/AngelaFerrari_3.jpg
@technofreak: volledig mee eens
@technofreak: als kijk naar auto’s uit mijn kleine-kinder-tijd kan je ook niet direct spreken over mooie auto’s: een Testarossa, een F40, een latere Countach; met alle wil kan ik ze niet persé mooi noemen in esthetische zin. Maar ze zijn sexy, hebben bakken uitstraling. Ik denk dat we wat dat betreft met een TDF nog niet zo mogen klagen, ze zijn nog vrij subtiel. Goed, je moet de basis mooi vinden anders wordt het niks, maar ik vind de lijnen mooi, en stom genoeg vind ik het ding met elk jaar dat ‘ie ouder wordt, mooier worden. Idem met de 599/GTO. Als ik écht mag dromen, zet dan maar een F40 neer. Maar een goede runner-up is de 599GTO. En al troostprijs mag een TDF altijd…
@davelepeef: zo zie je maar dat snaken verschillen, ik heb de F40 altijd schitterend gevonden. Puurder ga je het niet vinden, ook het design is fantastisch.
Als het er een met een handtekening van Hamilton was had ik hem wel willen hebben…
@giulio: dan juist niet.
Al draagt een aap een gouden ring…
@kukuk: het blijft een mooi ding
@moewat: Haha uh nou dat is niet precies wat ik bedoelde… Dit hok vind ’t zo’n schreeuwlelijk tov de originele f12 die ik wel mooi vind… Het lijkt alsof de tdf bijna gaat vervellen, al die scheuren in z’n huid.. Echt een ranzig ordinair ding.
Nee, te saai uitgevoerd. Doe mij maar het Nederlandse donkerblauwe exemplaar, of de zilvergrijze met de Franse vlag😊. Anders de rode met gele strepen uit Luxemburg, of de grijze met de antraciete ‘streep’, die regelmatig in London is gespot of of of.. alles behalve rood met zwart!
Honestly
@roadster1976: Grazie Grazie!!
@kvgorp: grazie regazzi, bella machina!
@gulli: dat ja.
@roadster1976: obviously
Geen fan van de zwarte striping.
@ikleesookoverautos: discriminatie!
Matig bedrag aan opties😉 Kwam op AB de/een nieuwe Audi A8L tegen die (niet eens v.v alle opties zelfs) 72k aan opties meezeult!
@spotkoningvdaal: dat is anders, want Audi….
Nooit een mooi model gevonden, zelfs met handtekening niet en de afkorting tdf doet me denken aan een dieselmotor
Nou, goedkeuring van een F1-coureur. Staat waarschijnlijk gewoon in zijn contract dat hij af en toe ff moet komen opdraven voor dit soort geintjes.
De jongens van het betaalde voetbal zitten ook de halve maandag handtekeningen op clubshirtjes te zetten die dan vervolgens voor mooie pegels in de fanshop te koop zijn. Is gewoon goeie business.
Die blauw F12TDF bij Carlink heeft ook de handtekeningen van een aantal bekende F1-coureurs. Dan ga ik toch liever voor een blauwe.
De Tour de France was ook een meerdaagse auto race voor sportscars. Tussen 1899 en 1986 werd geraced op openbare wegen en circuits en er zaten heuvelklims bij. In de jaren 80 werd het een rally voor het europees kampioenschap. Sinds 1992 is het een evenement voor klasiekers genaamd Tour Auto. Best wel een gaaf evenement, het duurde meestal een week en er werd geraced op circuits als Monthéry en Le Mans op een straten circuit als Rouen en Reims, Clermont-Ferrand, maar ook Spa, Nurburgring, Monza, Pau deden mee afgewisseld met Hillclimbs op bijvoorbeeld de Mont Ventoux. Hier heeft de Ferrari tdf zijn naam van.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).