• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijn

Auteur: jaapiyo, gepost 5 oktober 2017 om 22:46 – 53 Reacties

Afbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijnAfbeelding Koop deze handgeschakelde Siebener met zes-in-lijn

Siebener
Zelf lekker doorpoken in een van de best geslaagde Bimmers ooit. Bombig!

Nog niet zo heel lang geleden was de automaat een ondergeschoven kindje in Europa. Hooguit een op de vijf klanten koos ervoor. Logisch ook, want voor een automaat moest je meer betalen, de prestaties werden er minder van terwijl het verbruik juist omhoog ging en als het ding kapot ging was je het bokkie. Bijna al die zaken zijn inmiddels achterhaald, de computers en de robots hebben ons mensen ingehaald. Qua prestaties en verbruik scoort een automaat dezer dagen doorgaans juist beter dan een handbak. In Nederland vertaalt zich dat via de CO2-tax ook in een vriendelijke prijskaartje. Alleen als ‘ie kapot gaat, ja dan is het nog steeds diep in de buidel tasten natuurlijk.

Enfin, als je wilt vechten tegen de machines, is deze E38 728i van na de facelift niet de slechtste optie. Het is een late E38 uit 2001, dus van net voordat de hel volgens velen losbarstte bij BMW. De facelift bracht onder andere de ’traanoogjes’ naar de E38 die de grote sedan qua looks in lijn bracht met de destijds verse E46 3-serie. Ik vind dat zelf mooi, maar er zijn ook lieden die de prelift versie prefereren. Dat is Geschmackssache.

De Siebener is uitgevoerd in de klassieke kleurencombo blauw over beige. Beetje gezapig, maar wel chique. De witte pinkers zijn vast eenvoudig te vervangen met amber exemplaren. De auto is afkomstig van de eerste eigenaar en heeft 112.832 kilometer gelopen. Voor 12.999 Euro is ‘ie de jouwe. Koop dan, of hoort zo’n Siebener in jouw ogen wel gewoon een automaat te hebben?

Bedankt Bart voor de tip!

Ook interessant!

  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft
  • Deze unieke BMW E38 7 Serie is tegelijk kunst en kitsch
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Is deze handgeschakelde BMW 'M7' de ultieme combinatie?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, blauw, BMW, e38, occasion, sedan

Vorig bericht: « De carrière van Harm Lagaaij: Porsche ambassadeur
Volgend bericht: FP1 Japan: Vettel is uit op revanche! »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    5 oktober 2017 om 23:03

    De laatste “slanke” 7-reeks. Al hetgeen wat er na gekomen is, zijn walvissen. Ik heb het nooit begrepen. Zo’n wagens moeten het hebben van stijl en elegantie. Niet met een gril waar een vrachtwagen jaloers op kan zijn.

    Login om te reageren
  2. hans33sw zegt

    5 oktober 2017 om 23:06

    Waarom dafuq zou je een 7 serie met handbak willen? Automaatje is zoveel beter cruisen. Voor sportief werk kies je wel wat anders uit de bmw stallen

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      5 oktober 2017 om 23:56

      @hans33sw: precies dit. Een lekkere cruiser wil je niet met handbak. Ot geniale mooie wagen. Alleen heb ik zelf niks met dit soort hout

      Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      6 oktober 2017 om 09:29

      @hans33sw: Je hebt gelijk. Toch heb ik ooit een 740i handbak gereden en dat had echt wat. Rijdt behoorlijk soepeltjes en je kunt er nog steeds mee cruisen.

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        6 oktober 2017 om 11:31

        @straatzakelijk: ik heb er ooit ook een gehad (740 handgeschakeld, met stof). Nooit een andere gezien.

        Login om te reageren
        • 't Peugje zegt

          6 oktober 2017 om 12:42

          @rulefollower: Had deze de kleur Turquoise? Zo ja, wellicht hebben we het over dezelfde.

          Login om te reageren
          • rulefollower zegt

            6 oktober 2017 om 14:47

            @straatzakelijk: Licht stoffen interieur, deukje onder een achterlicht en onder een koplamp?

            Login om te reageren
          • rulefollower zegt

            6 oktober 2017 om 14:57

            @straatzakelijk: en het kenteken begint met 05?

            Login om te reageren
  3. DennisS65B40 zegt

    5 oktober 2017 om 23:06

    Jammer dat ie zo kaal is aan de binnenkant en eigenlijk gewoon een schrale motor ? had dikke 750i bomvol met handbak moeten zijn!!! ???

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      5 oktober 2017 om 23:08

      @audir8v10: liever de 740i met handbak. En dat kan gewoon want hetzelfde blok in de e39 was er ook met handbak. Wel zeldzaam btw

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 oktober 2017 om 23:23

        @sanderm3: Dacht dat dat bij de 7 serie max tot de 735i kon? Anders wel een gave spec idd!

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          5 oktober 2017 om 23:33

          @e34m5touring: nope, de E38 was er inderdaad ook als 740i met handbak! Doorrrrrifto!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 oktober 2017 om 23:55

            @jochempie: Nou die dan maar doen. Leuk spul. Wielen van de 740d en een M pack bitte.

            Login om te reageren
      • Schnor zegt

        6 oktober 2017 om 08:32

        @sanderm3: Dat was ook mijn voorwaarde toen ik een E38 kocht. Minimaal de V8 en eigenlijk geen V12 want die zijn onbetrouwbaarder. Uiteindelijk een 740i via Driving-fun gevonden.
        Nu 92000 km verder en ik rij er nog steeds met groot plezier in.

        Zwakpunt zijn wel de benzinetanks. In tegenstelling tot de e39 heeft de e38 een metalen en die gaan nog wel eens rotten.
        Trillingen in het stuur komen ook nog wel eens voor door de ophanging.
        Achterlichten heb ik ook veel problemen mee gehad.
        Zelf heb ik al behoorlijk wat vervangen. Oa thermostaat, waterpomp, radiator, alle ophangpunten voor, schokdempers, benzinetank, achterlichten, accu, airco bijvullen, remblokken, schijven en dan nog wat reguliere dingen zoals meerdere keren filters, bougies, banden, olie etc.

        Het was allemaal niet goedkoop maar wel een hele fijne auto.
        Ohja het Nederlandse E38 forum is verschrikkelijk. Beetje z’n vriendjesforum ons kent ons en anders hoor je er niet bij.

        Login om te reageren
      • juniorclk zegt

        6 oktober 2017 om 19:31

        @sanderm3: in deze klasse moet je toch voor het beste gaan?
        Dan gaat er niets boven een V12.
        Zo rustig en zacht

        Login om te reageren
        • sanderm3 zegt

          7 oktober 2017 om 09:26

          @juniorclk: dat is het hem nu juist, de v12 was niet zó best. (ja, nieuw uit fabriek misschien), maar de v8 uit de 740i was gewoon de beste allrounder en kwalitatief ook. En ook deze liep gewoon zacht en comfortabel als je relaxed rijdt. Maar doordat hij veel lichter was (vooral in de neus), kon je ook nog leuk mee spelen.

          Login om te reageren
          • juniorclk zegt

            8 oktober 2017 om 12:49

            @sanderm3: het verschil van een 850 en de 840 vond ik best wel, ik zou voor de 850 gaan, dus ook voor de 840

            Login om te reageren
            • juniorclk zegt

              8 oktober 2017 om 12:49

              @juniorclk: bedoel de 750 Ipv 840 op het laatste

              Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    5 oktober 2017 om 23:27

    Mooi ding. Maar ik vind een handbak wel een beetje armoe in zo’n wagen.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      5 oktober 2017 om 23:32

      @trustmeiamanengineer: ik niet, het is nog steeds een Beemer ;)

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        5 oktober 2017 om 23:45

        @jochempie: bimmer. Beemers zijn de motorfietsen. Ik houd er zelf ook altijd van als mensen me op dit soort dingetjes wijzen in de comments ?.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          5 oktober 2017 om 23:47

          @jaapiyo: Nou, strikt genomen is het een BMW, en een nickname kan alles zijn wat je wilt ;)

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            5 oktober 2017 om 23:49

            @jochempie: nou vooruit, dit keer zie ik dan maar door de vingers.

            Login om te reageren
            • jochempie zegt

              6 oktober 2017 om 01:02

              @jaapiyo: da’s ook lullig, jij kan je comment wijzigen.

              Login om te reageren
              • jaapiyo zegt

                6 oktober 2017 om 10:00

                @jochempie: yep, dat zijn die perks van de dzjawb waar je nooit over nadenkt.

              • Jochempie zegt

                6 oktober 2017 om 10:01

                @jaapiyo: Verschil moet er zijn :)

          • juniorclk zegt

            6 oktober 2017 om 19:32

            @jochempie: als een nickname alles ka de zijn zullen we het dan een jap noemen?

            Login om te reageren
  5. porschepdk zegt

    5 oktober 2017 om 23:29

    Dat heurt niet. Graag een automaat, zeker in zo’n sloep.

    Login om te reageren
  6. jochempie zegt

    5 oktober 2017 om 23:31

    Perfect, dit is de Siebener waar ik al jaren naar zocht. Niet vlot, maar wel relatief zuinig en nog lekker simpel qua techniek. Wel de achteras van een E39 540i Sport monteren van een paar artikelen geleden, want die heeft montagepunten voor een achterste stabilisatorstang, waar deze 728i nooit een stabi heeft gehad.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      5 oktober 2017 om 23:49

      @jochempie: Edit: nu ben ik in de war of het de achteras was.. Vast niet want dubbele draagarmen, gok ik… Subframe dan? Misschien het 540i Sport subframe..

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      6 oktober 2017 om 06:10

      @jochempie: nou, we zien de foto’s binnenkort wel voorbijkomen op AJ. Succes!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        6 oktober 2017 om 09:24

        @racerx: Was het maar zo’n feest. Ik kan m’n auto’s net kwijt, laat staan dat ik ruimte heb om er aan de sleutelen. Dat is het Zwitserleven waar men je niet over vertelt.

        Login om te reageren
  7. suheyl zegt

    5 oktober 2017 om 23:43

    In mijn optiek is de E38 de mooiste Siebener. Helemaal na de facelift. Zou zelf wel voor een automaat gaan. Paar Alpina’s of Hartge’s eronder en klaar!

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    6 oktober 2017 om 00:34

    Te koop bij autobedrijf Verstappen…

    Zijn vast kampers…

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      6 oktober 2017 om 08:04

      @moveyourmind: volgend inkoppertje: ik zou de bodemplaat even checken

      Login om te reageren
    • bartsss zegt

      6 oktober 2017 om 15:06

      @moveyourmind: waar slaat dat op…
      Altijd keurige auto’s daar

      Login om te reageren
  9. mopar zegt

    6 oktober 2017 om 00:37

    Mooie wagen maar zo’n 2.8 hoort niet echt thuis in een auto van dit kaliber. Heb zelf vroeger een E39 528i in dezelfde kleurencombo gehad en in die wagen hoort een 2.8 pas echt thuis. Een topklasse limousine als een Siebener hoort eigenlijk gewoon 8 of 12 cilinders aan boord te hebben. Dit is nu wel een beetje een krentenkakker uitvoering zo en dat is best jammer. Bij een 7 mag het wel wat kosten en die koop je ook met de hart en niet met je verstand.

    Login om te reageren
  10. roadrage78 zegt

    6 oktober 2017 om 03:16

    Met een gemiddeld verbruik van 7000Km/jaar kan het bijna niet anders dan dat dit de auto van een pensionado geweest moet zijn. Er zal dus niet te wild met zijn gereden… Hij staat er erg netjes bij.

    Login om te reageren
  11. donvinnie zegt

    6 oktober 2017 om 06:51

    In de garage heb ik ook een e38 730d staan. Van 2001 met 193.000 km. Automaat, comfortstoelen met memory en massagefunctie, telefoon in de middenarmsteun, automatische koffer, xenon etc.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      6 oktober 2017 om 08:02

      @donvinnie: mooi!

      Login om te reageren
  12. oemplus zegt

    6 oktober 2017 om 07:03

    12.999,- goeie dagschotel wat een geld voor zo’n ding

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 oktober 2017 om 08:58

      @oemplus: Precies, je kunt ze voor 10000 euro minder op andere locaties in Europa vinden, met 60dkm meer op de teller..

      Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    6 oktober 2017 om 07:14

    We zijn ooit met een krek eendere van een Engelse zakenvriend naar Le Mans geweest met vier man. Fantastische wagen was dat.
    En nog een geweldige anekkedote.
    Op zaterdag voor de race staan we in de file in Le Mans en er staat ook een wit bestelwagentje in de file van een Engelse loodgieter – ver herbouwer – handynan met telefoon nummer.
    In kon toen goed Engelse accenten nadoen en ik die kerel bellen.
    Ik een naam onduidelijk noemen en ik begin tegen hem Zo van hey Barry, waar zit je in vredesnaam, de nieuwe keuken staat buiten en we staan met 3 man op je te wachten.
    Die Barry ‘ ik zit in France’ en ik weer ‘leave your frauends and come overhere, we’re getting rain.
    Afijn ik blijf 100% overtuigd tegen Barry doen dat’ie eigenlijk op een klus in Engeland hoort te zijn en Barry werd steeds nerveuzer.
    Op een gegeven moment zeg ik ‘ Barry zie je die blauwe Beemer in je spiegels met zijn lichten knipperen en die gasten naar je zwaaien ?’
    Barry zegt bedeesd Yes,en toen viel de penny.
    We zijn iets met Barry gaan drinken !

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      6 oktober 2017 om 07:18

      @desjonnies: briljant verhaal hahaha

      Login om te reageren
  14. tombarry zegt

    6 oktober 2017 om 07:47

    Rij regelmatig met een e38 740 en 750. Ook langere afstanden. Zijn toch wel echt verschillende autos. Denk dat als ik moest kiezen toch voor de v8 zou gaan. Iets zachter geveerd, stiller onder in de toeren en mooier geluid boven in de toeren.

    Login om te reageren
  15. mercedesw140 zegt

    6 oktober 2017 om 08:14

    Blijft de mooiste BMW ooit! Maar doe mij toch maar een 740iA.

    Login om te reageren
  16. timt zegt

    6 oktober 2017 om 08:22

    Witte pinkers vervangen? Ben je niet wijs? Een LCI hoort die gewoon te hebben.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      6 oktober 2017 om 10:01

      @timt: *kuch kuch
      http://ukcar.reviews/wp-content/uploads/BMW/bmw-7series-e38-lci-1998_01.jpg

      https://i.wheelsage.org/pictures/bmw/7_series/autowp.ru_bmw_7_series_uk-spec_2.jpg

      Bij BMW kon je vroeger op de 7 altijd kiezen of je oranje of witte knippers wilde. Ben vergeten hoe die optie heette maar het was gewoon af fabriek oranje tenzij je die optie aanvinkte. De opvolger E65 van deze wagen zie je soms ook met oranje knippers terwijl de meeste anderen wit zijn uitgevoerd.

      Login om te reageren
  17. pomoek zegt

    6 oktober 2017 om 08:36

    Kijk, dat zijn velgen zoals ze horen onder een auto als dit. Niet van die ordinaire jetser met zo’n streepje rubber maar gewoon met een echte band erom heen. Prima. Nu nog een automaat.

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    6 oktober 2017 om 09:08

    Blijft toch een schitterende wagen. Maar ik blief m liever met een zwaardere motor enbautomaat

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    6 oktober 2017 om 09:42

    Van oranje knippers zou hij inderdaad flink opknappen.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    6 oktober 2017 om 13:55

    Ach ja, een optie vergeten aan te vinken is zo gebeurd.

    Login om te reageren
  21. throwingstars zegt

    6 oktober 2017 om 15:51

    Ik heb destijds met zo’n handgeschakelde 728i leren rijden. En eens ik mijn rijbewijs had, mocht ik er regelmatig mee op stap. Mijn ouders dachten dat ik er voorzichtig mee reed :D Mijn vader zegt vandaag soms nog dat het de beste auto was die hij ooit heeft gehad.

    Good times…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North