Koop jij deze coupé met BMW V8 voor 175K?

Auteur: , 34 Reacties

Dat zijn hele waardevaste paarden.

Eén van de meest sympathieke merken uit Duitsland is wellicht Wiesmann. De gebroeders Wiesmann begonnen in de autoindustrie met het maken van hardtops voor cabrio’s, maar hun grote voorliefde is altijd de Britse sportauto geweest. Daarom dat hun producten meer dan iets weg hadden van Morgans en Austin-Healey’s. Het was een soort tribuut aan dit legendarische autotype. De eerste Wiesmann was nog vrij bescheiden qua prestaties, ze zijn er zelfs geweest met minder dan 200 pk!

Wiesmann MF4-GT '07

Dat is met de Wiesmann op deze foto’s op absoluut niet het geval. Het is een zogenaamde MF4 GT. Wiesmann kwam er na de milleniumwisseling achter dat auto’s bouwen erg duur ging worden, dus kwamen er auto’s met achtcilinder motoren en zelfs een heuse coupe. Deze creatie werd de ‘MF4 GT‘ genoemd. De MF4 moest een serieuzer publiek aanspreken dan de open roadsters en was geschikt voor langere ritten. Onder de motorkap huist een 4.8 liter V8 die we kennen uit de BMW 550i, 750i en X5. Inderdaad, dat zijn allemaal zware auto’s. Deze MF4 weegt rijklaar slechts 1.355 kilogram, waardoor de 368 paarden ineens véel levendiger aanvoelen.

Wiesmann MF4-GT '07

In tegenstelling tot de normale BMW’s met deze motor is de V8 voor de gelegenheid gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie. Bedien je deze goed, dan kun je in 4,6 seconden naar de 100 km/u per uur sprinten. In tegenstelling tot BMW’s, is een Wiesmann niet begrensd op 250 km/u. De MF4 GT heeft een topsnelheid van precies 280 km/u. Dit exemplaar is donkerblauw met de BBS wielen ook deels in het blauw gespoten. Zie het als een Morgan of TVR alternatief dat het wél gewoon doet. Dan het enige nadeel: zijn prijs. Deze auto kost namelijk 174.500 euro. De advertentie kun je hier bekijken.



34 reacties

wat lijkt dat leer goor of ligt dat aan mij
@gove: Ik moest even 2 x kijken wat je bedoelde, inderdaad links naast het stuur lijkt het wel of er net wat teveel met de knie tegen het dashboard heeft gezeten.
@gove: Volgens mij is het eerder een soort suede. Wit suede schoon houden is een hele opgave.
@gove: Viesmann
Nooit begrepen waarom deze dingen zo duur zijn in vergelijking met andere buizenframe met wat glasvezel en een dik blok wagens.
@ponnie: daarom verkochten ze ook niet echt goed, daardoor o.a. op de fles gegaan
Wiesmanns wel aparte auto’s maar toch best gaaf, alleen die blauwe velgen…..nee

Maar het prijskaartje….sorry hoor, daarvoor koop je echt 2 hele dikke auto’s voor, of een nieuwe 911
@slickrick: altijd een wiesmann boven een 911… dan heb je nog eens iets bijzonders.
Ik reed vroegah dagelijks van gouda naar amsterdam langs de amstel. Er stond daar altijd een GT geparkeerd bij een piepklein huisje aan het water. Prachtige verschijning! Ik vind de velgen op de auto hierboven iets minder geslaagd om eerlijk te zijn. Zou liever de klassieke spaakwielen erop zien.
@B00G1E: in Nes a/d Angstel idd.
@ghost: angstel = Amstel
@ghost: dat is die MF3 Roadster toch? Sexy apparaat!
@toyotafortuner: weet ik niet zeker, nog nooit uitgebreid stil gestaan om even te kijken aldaar.
@ghost: In Amstelveen zie ik soms nog wel eens een MF3 Roadster rijden op de Beneluxbaan en t zou best kunnen dat ie richting Nes rijdt. Dus vandaar mijn vraag/ ‘conclusie’

Off: ik had je al gereplyed, maar mijn android app reactie is nooit doorgekomen (╥﹏╥)
@toyotafortuner: haha np! Ja ik snap je conclusie!
Ik wil hem!
Alleen dat wit ‘beschimmeld’ interieur is nu niet bepaald mijn smaak
Blijft voor mij een van de mooiste auto’s ooit gemaakt
Mijn schoonvader heeft een MF4 Roadster, (zelfde blok zonder turbo’s) vorig jaar gekocht bij Philip Wiesmann, de zoon van de fabrikant. Echt een geweldige auto, louter positieve reacties erop. Alleen jammer dat ik hem nooit mag lenen! ;-)
@nicolasr: ah joh, zolang je zn dochter (be)rijdt is t allemaal prima toch? Daar heb je geen Wiesmann voor nodig.
@str8six: Tja, zo is het ook. Niet klagen dus! ;-)
Fantastische auto
Ik ben groot fan van Wiesmann, maar 175k voor een auto van 11 jaar oud en 45k op de teller vind ik overdreven. Zeker gezien het niet meer zo frisse interieur. En voor dat geld is er ook heel wat anders speelgoed te koop. Een Giulia QV en een Alpine bijvoorbeeld.
Nee. Ik koop voor dat geld liever een coupé met een Ferrari V8.
Antwoord op de vraag in de kopregel : nee. Maar dat neemt niet, dat ‘t wél een hele mooie oto is.
Dit of een Donkervoort :)
De vraagprijs is wel wat aan de bovenkant van de markt.
In DU staan er met veel minder op de teller tussen de 119 en 140 een 8 tal in de window !
Er is wel 1 pluspunt … 3 pedalen !
Vind het maar een lelijk ding. En echt heel erg duur. Dus nee, ik niet.
De middentunnel is zo breed dat je voeten voortdurend uit de as zitten. Zeer vervelend om langere afstanden mee te doen.
Wiesmanns hebben altijd zo’n perfecte stance.
Dit is heel lang mijn droomauto geweest, die kont is nog steeds spectaculair, maar de neus staat me een beetje tegen om één of andere reden.
Dat is nog eens met je kont op t asfalt zitten! Ik heb toch altijd wel een zwak voor Wiesmann. De MF5 met “versmolten” koplampen en het V10 blok is wat mij betreft het meest geslaagd. Die semi klassieke look met chroom op dit exemplaar is niet mijn ding.
Krijg je Loekie er dan bij?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).