• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laatste ‘echte’ Corvette rolt van de band

Auteur: hayte, gepost 15 november 2019 om 12:02 – 32 Reacties

Laatste ‘echte’ Corvette rolt van de band


Het einde van de Corvette met de V8 voorin is aangebroken.

Een uitgerekte motorkap met een flinke V8 eronder, bestuurder in het midden, aandrijving naar de achterwielen. Voor velen is dit het recept waar een Corvette aan moet voldoen. Een recept waar de nieuwe vanaf wijkt. Of dat ook betekent dat de C8 de Corvette-‘magie’ kwijt is moet nog blijken; Chevrolet begint pas in februari met massaproductie.

Tegelijkertijd is de laatste oude Corvette vannacht van de band gerold. Dat betekent dat Chevrolet drie maanden geen Corvette’s meer bouwt. Mocht je deze laatste ‘echte’ Corvette willen kopen, dan heb je pech. Chevrolet verkocht deze auto namelijk een half jaar geleden al.

Deze zwarte Z06 coupé krijgt het 3LZ-pakket mee, een rode, lederen bekleding, de Performance Data Recorder en navigatie. De Z06 betekent natuurlijk dat er een 6.2-liter V8 onder die lange motorkap zit, inclusief compressor. Daardoor produceert deze ‘Vette 650 pk. Gekoppeld aan de handbak met zeven versnellingen, tikt de C7 in 3,7 seconden de 97 km/u aan. De C7 werd bij een veiling voor omgerekend bijna 2,45 miljoen euro voor het goede doel verkocht.

Wanneer de middenmotor-Corvette begin volgend jaar van de band rolt, krijgt deze een geüpdatete V8 mee die zonder compressor 490 pk naar de achterwielen stuurt. Hoewel dit minder pk is, is deze Corvette wel (veel) sneller dan de Z06 die voor het goede doel is verkocht; in minder dan 3 seconden accelereert deze namelijk naar 97 km/u. En hij is nog een paar miljoen euro goedkoper ook.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, fabriek

Vorig bericht: « Loodzware Range Rover krijgt vederlichte bodykit
Volgend bericht: CBS: Nederlandse auto’s stoten meer CO2 uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasvreter zegt

    15 november 2019 om 12:04

    Maar heeft die nieuwe ook een handbak? Ik denk het niet namelijk gezien de acceleratiecijfers.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      15 november 2019 om 13:03

      @grasvreter: zover ik de configurator mag geloven helaas niet.

      Login om te reageren
      • monaco zegt

        15 november 2019 om 13:11

        @okdoei: Waarom zou je langzamer willen optrekken of kan jij binnen enkele milliseconden schakelen?

        Login om te reageren
        • katoenboer zegt

          15 november 2019 om 13:30

          @monaco: het is leuker

          Login om te reageren
        • carfreakjim zegt

          15 november 2019 om 13:33

          @monaco: Omdat niet iedereen de behoefte heeft om baan records te zetten en meer waarde hecht aan de rij ervaring. En voor die mensen is zelf schakelen een belangrijke factor van de rijervaring.

          Login om te reageren
          • DCG zegt

            15 november 2019 om 22:03

            @carfreakjim:

            Login om te reageren
            • DCG zegt

              15 november 2019 om 22:05

              @dcg: Foutje, my bad. Waar blijft die ‘Edit’ (of verwijder) knop?

              Login om te reageren
        • poes zegt

          15 november 2019 om 13:40

          @monaco: ja, want je al haalt altijd het maximale uit je performance car…

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          15 november 2019 om 13:44

          @monaco: Omdat het in de VS de normaalste zaak is om aan een nieuwe Vette te sleutelen en je wilt niet met een automaat aankomen op de dragstrip. Je bent op een dragstrip sneller met een handbak.

          Login om te reageren
          • jeroen83 zegt

            15 november 2019 om 16:49

            @bassx: Alle auto’s zijn tegenwoordig met een automaat een stuk sneller. Hoe kan dit op de dragstrip ineens anders zijn?

            Login om te reageren
            • bassx zegt

              15 november 2019 om 21:32

              @jeroen83: Nope… ZF8 bak is langzamer dan handbak op de dragstrip bijvoorbeeld. Om een snelle 400 meter tijd neer te zetten ben je meer nodig dan een korte schakeltijd. Handbak heeft potentieel veel meer bite en kan sneller optrekken vanuit stilstand, handbak is lichter, koppeling van handbak en vliegwiel kan vrij eenvoudig sportiever gemaakt worden. Op H-schakelpatroon patroon wordt vaak een speciale Gear selector geplaatst om in hondersten van seconden te kunnen schakelen. Kan zo nog wel doorgaan maar dit kan je bij een automaat allemaal niet.

              Login om te reageren
          • monaco zegt

            15 november 2019 om 18:57

            @bassx: Interessant, ik had geen flauw idee! Bedankt voor de info.

            Login om te reageren
        • 5cilinder zegt

          15 november 2019 om 15:58

          @monaco: Je moet het V12 Vantage S filmpje van Motortrend is kijken als je tijd hebt.

          Login om te reageren
          • monaco zegt

            15 november 2019 om 18:57

            @5cilinder: Leuk! Ga ik doen, dankje :)

            Login om te reageren
        • basman147 zegt

          15 november 2019 om 18:30

          @monaco: De C8 wordt niet leverbaar met een handbak. Kostte te veel om te ontwikkelen voor de beperkte take-rate die ze verwachtten en er is dan ook geen ruimte meer voor gereserveerd in de voetenboek (voor een koppelingspedaal) of de middentunnel (voor een pook).

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    15 november 2019 om 12:30

    Fijn speeltje. Maar doe mij maar een gele ZR1 van de C6 generatie.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      15 november 2019 om 12:40

      @dutchdriftking: Goeie keuze!

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      15 november 2019 om 13:06

      @dutchdriftking:
      C6 Z06 voor mij. Dat zevenliter LS7 raceblok kan ik niet negeren.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        15 november 2019 om 15:09

        @carmasterr: Tja, ZR1 en C06 zijn beiden geniaal, ik zou serieus niet weten welke écht de beste keuze is.

        Login om te reageren
        • bpc zegt

          15 november 2019 om 17:25

          @dutchdriftking: er was een bedrijfje (eens een artikel hier op ab van gepasseerd) dat de compressor van de zr1 ook op de z06 plaatste, lijkt mij een leuke combi.
          de corvette heeft voor mij veel charmes verloren sinds de c6

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            15 november 2019 om 17:35

            @bpc: https://www.google.com/amp/s/www.autoblog.nl/archive/2009/07/12/extra-pret-met-je-corvette-techco-supercharger-voor-600-pk%3famp=1

            deze dus, niet dezelfde compressor, maar gelijkwaardig.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              15 november 2019 om 18:44

              @bpc: Aha, En dan gewoon op basis van de LS3 dus, niet de LS7. Alsnog erg fijn!

              Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      15 november 2019 om 13:10

      @dutchdriftking: in NL rijdt/reed zo’n dikke gele.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        15 november 2019 om 14:20

        @flatsixx: oud collega had/heeft er een; gekieteld tot >700pk, en erg geel ?

        Login om te reageren
  3. hiostu zegt

    15 november 2019 om 13:12

    Rolt en band mogen ook tussen aanhalingstekens ;)

    Login om te reageren
  4. tttijn zegt

    15 november 2019 om 13:45

    Doe mij maar zo’n nep-corvette.

    Login om te reageren
  5. jorden zegt

    15 november 2019 om 15:58

    Een V8 zonder compressor, dat betekent hier een auto van 3 ton.

    Login om te reageren
  6. Dutchcarwizard zegt

    15 november 2019 om 16:13

    Beetje vreemde stap im een mid engine Corvette te maken. Porsche gaat de motor van een 911 ook niet opeens voorin leggen.

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      15 november 2019 om 18:29

      @baidu: Nee, maar in de raceversies van de 911 ligt ie wél in het midden. Dus vóór de achteras i.p.v. erachter. Ook Porsche kan niet om de wetten der natuur heen…

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        15 november 2019 om 18:58

        @henrie: maar de V8 lag al achter de achteras, toch?

        Login om te reageren
  7. rickthestig zegt

    15 november 2019 om 23:17

    R.I.P.

    Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    15 november 2019 om 23:51

    offie nu sneller is ofniet… vindt em niet uitzien en daarbij hoort n ‘vette’ de motor voorin te hebben…..long hood,short deck.punt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North