• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aventador van Liberty Walk breekt alle nekken

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 maart 2018 om 10:58 – 22 Reacties

Lamborghini Aventador van Liberty Walk breekt alle nekken
Vallen er nog mensen voor deze kamikaze-creatie?.

Of de fotograaf heeft een of andere retedikke onthulling aan zich voorbij laten gaan, of iedereen is inmiddels wel een beetje uitgekeken op de creaties van Liberty Walk. Nee, wacht, dat is onmogelijk. Hate it or love it, het Japanse Liberty Walk doet geen onaardige dingen met de bolides die ze in handen krijgen. Toch lijken er niet bijzonder veel journalisten onder de indruk te zijn van de wagen, getuige de relatief lege stand bij de plaatwerkkunstenaar.

Er zijn dan ook niet veel nekken om te breken. Althans, wellicht dat de gevallen slachtoffers allemaal al zijn afgevoerd naar de intensive care. Hoe dan ook, de Aventador van Liberty Walk is in alle opzichten extreem. En laag. Vooral laag. Liberty Walk LB Works gaat niet in op details over hoe laag de bodykit de Aventador precies maakt, maar het lijkt me niet onmogelijk dat de wagen gebruikt zou kunnen worden als een veel te grote, onhandige kaasschaaf.

In dat geval zou het overigens ook direct de duurste kaasschaaf op aarde zijn. Liberty Walk vraagt tenminste 55.520 dollar voor de kit van FRP (Fibre Reinforced Plastic) en zelfs 59.400 voor de kit van CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), en dan rekenen we de prijs van de donor-Aventador nog niet eens mee. Wie het geld ervoor over heeft, kan rekenen op verschillende diffusers rondom de auto, nieuwe voor- en achterbumpers, een aangepaste kofferklep en, niet onbelangrijk, een enorme taartschep. De luidruchtige V12 blijft onaangetast.

Ook interessant!

  • Lamborghini Aventador Liberty Walk Silhouette is de dikste
  • Liberty Walk Jimny is een goedkope G 63 AMG
  • Liberty Walk Ferrari 308
    Liberty Walk Ferrari 308 zou verboden moeten worden
  • Liberty Walk maakt superlelijke supercar lekker dik

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, aventador, geneve, geneve-2018, grijs, Lamborghini, liberty-walk, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Toyota Aygo is klein maar fijn
Volgend bericht: Asfalt! Er komt een nieuwe lap A16 »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    8 maart 2018 om 11:09

    Gruwelijk dik! Hebb0n

    Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    8 maart 2018 om 11:12

    leuk met je maten in forza horizon, maar zelfs voor het circuit is dit wel erg laag.

    Login om te reageren
  3. checkmate zegt

    8 maart 2018 om 11:15

    Lekker. Zulke foute platenmakers moet je ook tussen hebben

    Login om te reageren
  4. fastforward zegt

    8 maart 2018 om 11:25

    Die blauwe GT-R op de achtergrond is interessanter

    Login om te reageren
  5. rollingstoned zegt

    8 maart 2018 om 11:38

    Probeert men op die autobeurs in Geneve het record aan lelijke auto’s te breken? Man man man… ?

    Login om te reageren
  6. zwannes zegt

    8 maart 2018 om 11:39

    Automerken als Ferrari en Lambo zouden dit moeten verbieden. Degene die zijn Ferrari of Lambo zo vreselijk laat mishandelen, wordt verwijderd als klant.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      8 maart 2018 om 11:51

      @zwannes: Ferrari is daar ook helemaal niet blij mee:

      When a vehicle is manufactured by Ferrari, it is manufactured to the highest quality and safety standards. “When a car is subsequently and substantially modified beyond its original design, Ferrari no longer considers such a modified vehicle to be a Ferrari. “In such cases, Ferrari will take the required steps to protect the heritage of the brand and the integrity of our products.”

      Bron: http://www.dailymail.co.uk/news/article-526088/Ferrari-wont-stretch-reputation-copyright-row-breaks-worlds-fastest-limo.html

      Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      8 maart 2018 om 12:13

      @zwannes: jij bent zeker ook zo iemand die mensen niet liet afkijken tijdens toetsen en je hand op je antwoord legde? Politie agent geworden?

      Login om te reageren
      • zwannes zegt

        8 maart 2018 om 12:23

        @esprit84: nee hoor dat was ik zeker niet. Ik mag mijn mening toch geven? Jij was dan iemand die wel afkeek…?
        Ik vind het echt vreselijk, vooral die popnagelwielkasten. Er zijn er die het wel goed doen, dat mag ook gezegd.

        Login om te reageren
        • lovecars zegt

          8 maart 2018 om 14:03

          @zwannes: Ik ben het met je eens. Volgens mij doet zo een tuner niks in de windtunnel. Los daarvan vind ik dit echt lelijk.

          Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      8 maart 2018 om 16:23

      @zwannes: Ben ik niet met je eens, uiteraard ben ik ook geen groot fan van dit soort creaties. Echter, wanneer je een rijke oliesjeik bent die al een gigantisch wagenpark heeft is dit natuurlijk een mooie aanvulling (wel naast een mooie ‘standaard’ Aventador uiteraard) Als ik zelf een wagenpark had met +300 bolides zou ik zeker, puur voor de gekheid een soortgelijke creatie aanschaffen.

      Login om te reageren
      • zwannes zegt

        8 maart 2018 om 16:32

        @simonferrari: prima !

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        8 maart 2018 om 18:15

        @simonferrari: als ik in die fortuinlijke situatie zou verkeren wist ik het wel. Dan zou ik een mooie one-off laten bouwen door de fabrikant zelf i.p.v. m’n geld aan zo’n knakentuner te spenderen. ?
        https://jalopnik.com/5958462/this-is-eric-claptons-custom-47-million-ferrari/amp

        Login om te reageren
        • simonferrari zegt

          8 maart 2018 om 19:29

          @rollingstoned: Oeh one-offs was ik even vergeten. Ik doe mee! :)

          Login om te reageren
  7. flatsix010 zegt

    8 maart 2018 om 11:46

    Maar wat kost een 2e hands LW aventador?

    Login om te reageren
  8. bosje zegt

    8 maart 2018 om 13:26

    Ligt het aan mij, of ontbreekt het aan originaliteit bij deze tuner(s)? Het is altijd hetzelfde liedje met gepopnagelde spatbordverbreders, dikke diepliggende wielen, bumperlips en diffuser. De eerste paar keer was het origineel en dik, maar op een gegeven moment wordt het wel erg voorspelbaar. Niet mijn kopje thee in ieder geval…

    Login om te reageren
  9. lovecars zegt

    8 maart 2018 om 13:43

    Nee ik hou hier niet van. Hoeveel onderzoek zou zo een tuner doen aan neerwaartse druk e.d. Ik heb bij dit soort dingen altijd het idee dat het de auto geen goed doet.

    Login om te reageren
  10. E550 zegt

    8 maart 2018 om 13:43

    Dit echt zo’n auto die je koopt voor evenementen en niet om even lekker een weekendje in te rijden.

    Login om te reageren
  11. Bo1972 zegt

    8 maart 2018 om 18:38

    Sjonnie Gay Tuning is een bedrijf dat op basis van hun geestelijke beperkingen denken dat Tupperware nog altijd immens populair is. Je moet net als het bedrijf beschikken over een relatief laag niveau in inzichtelijk vermogen wil je je Aventador zo de vernieling in wil gaan helpen!

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    8 maart 2018 om 19:22

    Laat de Aventador maar lekker standaard!

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      9 maart 2018 om 06:16

      @rufctr01: mee eens, dan is ie al goed genoeg.

      Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    8 maart 2018 om 21:17

    De kofferkoelers zijn functioneel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North