Aventador van Liberty Walk breekt alle nekken

Auteur: , 22 Reacties

Vallen er nog mensen voor deze kamikaze-creatie?.

Of de fotograaf heeft een of andere retedikke onthulling aan zich voorbij laten gaan, of iedereen is inmiddels wel een beetje uitgekeken op de creaties van Liberty Walk. Nee, wacht, dat is onmogelijk. Hate it or love it, het Japanse Liberty Walk doet geen onaardige dingen met de bolides die ze in handen krijgen. Toch lijken er niet bijzonder veel journalisten onder de indruk te zijn van de wagen, getuige de relatief lege stand bij de plaatwerkkunstenaar.

Er zijn dan ook niet veel nekken om te breken. Althans, wellicht dat de gevallen slachtoffers allemaal al zijn afgevoerd naar de intensive care. Hoe dan ook, de Aventador van Liberty Walk is in alle opzichten extreem. En laag. Vooral laag. Liberty Walk LB Works gaat niet in op details over hoe laag de bodykit de Aventador precies maakt, maar het lijkt me niet onmogelijk dat de wagen gebruikt zou kunnen worden als een veel te grote, onhandige kaasschaaf.

In dat geval zou het overigens ook direct de duurste kaasschaaf op aarde zijn. Liberty Walk vraagt tenminste 55.520 dollar voor de kit van FRP (Fibre Reinforced Plastic) en zelfs 59.400 voor de kit van CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), en dan rekenen we de prijs van de donor-Aventador nog niet eens mee. Wie het geld ervoor over heeft, kan rekenen op verschillende diffusers rondom de auto, nieuwe voor- en achterbumpers, een aangepaste kofferklep en, niet onbelangrijk, een enorme taartschep. De luidruchtige V12 blijft onaangetast.



22 reacties

Gruwelijk dik! Hebb0n
leuk met je maten in forza horizon, maar zelfs voor het circuit is dit wel erg laag.
Lekker. Zulke foute platenmakers moet je ook tussen hebben
Die blauwe GT-R op de achtergrond is interessanter
Probeert men op die autobeurs in Geneve het record aan lelijke auto’s te breken? Man man man… 😞
Automerken als Ferrari en Lambo zouden dit moeten verbieden. Degene die zijn Ferrari of Lambo zo vreselijk laat mishandelen, wordt verwijderd als klant.
@zwannes: Ferrari is daar ook helemaal niet blij mee:

When a vehicle is manufactured by Ferrari, it is manufactured to the highest quality and safety standards. “When a car is subsequently and substantially modified beyond its original design, Ferrari no longer considers such a modified vehicle to be a Ferrari. “In such cases, Ferrari will take the required steps to protect the heritage of the brand and the integrity of our products.”

Bron: http://www.dailymail.co.uk/news/article-526088/Ferrari-wont-stretch-reputation-copyright-row-breaks-worlds-fastest-limo.html
@zwannes: jij bent zeker ook zo iemand die mensen niet liet afkijken tijdens toetsen en je hand op je antwoord legde? Politie agent geworden?
@esprit84: nee hoor dat was ik zeker niet. Ik mag mijn mening toch geven? Jij was dan iemand die wel afkeek…?
Ik vind het echt vreselijk, vooral die popnagelwielkasten. Er zijn er die het wel goed doen, dat mag ook gezegd.
@zwannes: Ik ben het met je eens. Volgens mij doet zo een tuner niks in de windtunnel. Los daarvan vind ik dit echt lelijk.
@zwannes: Ben ik niet met je eens, uiteraard ben ik ook geen groot fan van dit soort creaties. Echter, wanneer je een rijke oliesjeik bent die al een gigantisch wagenpark heeft is dit natuurlijk een mooie aanvulling (wel naast een mooie ‘standaard’ Aventador uiteraard) Als ik zelf een wagenpark had met +300 bolides zou ik zeker, puur voor de gekheid een soortgelijke creatie aanschaffen.
@simonferrari: prima !
@simonferrari: als ik in die fortuinlijke situatie zou verkeren wist ik het wel. Dan zou ik een mooie one-off laten bouwen door de fabrikant zelf i.p.v. m’n geld aan zo’n knakentuner te spenderen. 😉
https://jalopnik.com/5958462/this-is-eric-claptons-custom-47-million-ferrari/amp
@rollingstoned: Oeh one-offs was ik even vergeten. Ik doe mee! :)
Maar wat kost een 2e hands LW aventador?
Ligt het aan mij, of ontbreekt het aan originaliteit bij deze tuner(s)? Het is altijd hetzelfde liedje met gepopnagelde spatbordverbreders, dikke diepliggende wielen, bumperlips en diffuser. De eerste paar keer was het origineel en dik, maar op een gegeven moment wordt het wel erg voorspelbaar. Niet mijn kopje thee in ieder geval…
Nee ik hou hier niet van. Hoeveel onderzoek zou zo een tuner doen aan neerwaartse druk e.d. Ik heb bij dit soort dingen altijd het idee dat het de auto geen goed doet.
Dit echt zo’n auto die je koopt voor evenementen en niet om even lekker een weekendje in te rijden.
Sjonnie Gay Tuning is een bedrijf dat op basis van hun geestelijke beperkingen denken dat Tupperware nog altijd immens populair is. Je moet net als het bedrijf beschikken over een relatief laag niveau in inzichtelijk vermogen wil je je Aventador zo de vernieling in wil gaan helpen!
Laat de Aventador maar lekker standaard!
@rufctr01: mee eens, dan is ie al goed genoeg.
De kofferkoelers zijn functioneel

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).