Nieuwe Toyota Aygo is klein maar fijn

Auteur: , 37 Reacties

Die Aziaten weten wel hoe ze een boodschappenkarretje moeten maken.

Of het nu helemaal nodig was om de Toyota Aygo alweer in het nieuw te steken valt te bediscussiëren. De échte nieuwe generatie Aygo kwam tot ons in 2014, dus gedateerd was hij allesbehalve. Destijds bracht de tweede generatie een verfrissende kijk op het compacte karretje dat Toyota sinds 2005 aanboodt. Met de facelift van 2018 wordt de wagen echter strakker getrokken dan misschien nodig was.

Desalniettemin is het absoluut geen verkeerde auto om op je netvlies te hebben. De nieuwe koplampen zullen het voornaamste discussiepunt opleveren, en ook de grotere, benadrukte grille zal het nodige zuur opwekken, maar aan het eind van de dag is het bepaald geen misser. De achterzijde zal, mijn insziens, voor minder polariserende opmerkingen zorgen. De nieuwe LED-lampenpartij is zonder meer een verbetering.

Ongeacht de verdeelde meningen over het exterieur, zijn er onderhuids een aantal aanpassingen aangebracht die waarschijnlijk bij niemand in het verkeerde keelgat zullen schieten. Zo heeft de Aygo een nieuwe 1-liter VVT-i drieclinder die maximaal 72 pk produceert. Belangrijker hierbij is het feit dat het blokje een hogere compressieverhouding heeft en aan de emissienormen van Euro 6.2 voldoet. Daarbij zijn het onderstel en de besturing verbeterd.



37 reacties

He, toch een beursbabe gespot.
Foto 11.
Weliswaar een beursbabe uit de tijd van de presentatie van de eerste Toyota Corolla, maar toch…
@escort77: dat is een foto van de doelgroep
zouden deze wel op de rechterbaan kunnen rijden? blijkt altijd een probleem met die karige truttenschuddertjes. on topic: fris koppie, best geinig. zal ‘m nooit kopen :+
@rnej: Dat is omdat mensen niet kunnen rijden.

Ook 75pk is genoeg om 120 of 130 te rijden. En zeker in Nederland ook genoeg om genoeg snelheid te maken op de oprit. Maar wat doen mensen, ze rijden langzamer dan nodig of trekken hem niet helemaal door de versnelling heen om genoeg tempo te maken.
@fanboy: mijn eerste auto had 55 pk @ 935 kg. daarmee kon ik prima de 150 halen. en invoegen zonder mensen tot last te zijn. dus 75 pk is royaal.
@fanboy: Koekblikken moeten gewoon rechts rijden. Maar niet kunnen rijden is onzin. Met mijn 50 pk ga ik niet trappen. Niet mijn probleem dat half Nederland te laat van huis gaat en in hun geisoleerde gevoelloze auto’s geen benul heeft dat ze hun motor onnodig snel verslijten door te gaan trappen als ‘ie nog koud is om maar een minuut minder laat op het werk te zijn.
@rnej: Komt puur door de aanmoediging van zuinig en economisch rijden. Mensen willen niet meer voorbij de 3000 tpm komen. Verder rijden er ook veel te veel bejaarden/vrouwen/misluktemannen rond die gigantisch onzeker achter het stuur zitten en geen snelheid durven te maken.
@techniekmeneer: true, ik woon vlakbij een oprit die de van brienenoordbrug op gaat. hoe vaak ik daar niet klem zit achter hele dikke BMW’s die met 60 invoegen…. :'(
In het zwart, zonder die hipster frutsels met redelijke velgen gewoon de leukste in zijn klasse.
@cr33p: Nou ben ik geïnteresseerd, wat zijn hipster frutsels? Een ingebouwde baardkam?
@corrado16v: Hoedenplank en dubbele XL brillenhouder?
@corrado16v: Kleurtjes, heel veel kleurtjes. Vooral het dak anders, dat is cool.
Het front van de vernieuwde Aygo heeft wat mij betreft hetzelfde probleem als de achterkant van de huidige Yaris: de lampenpartij oogt te groot, alsof ‘ie op een auto van het formaat Auris had moeten zitten. Die ‘roosters’ onder de koplampen versterken dat effect alleen maar, waardoor de auto een vreemd aangezicht krijgt.
De buitenkant gaat nog wel, maar wat een droevig, goedkoop en lelijk interieur.
@berlinetta: dat valt nog wel mee. Leren stuur, met knoppen en verbredingen voor de duimen. Leuke kleurtjes rond de ventilatieroosters en op de deuren en het gezicht van Darth Fader in de middenconsole. Dat kan echt veel saaier en goedkoper.
@berlinetta: Plastic Fantastic.
@berlinetta: Het is geen Audi A1 hé.
@berlinetta: wat verwacht je dan van een auto uit de goedkoopste klasse? Suède everywhere!?
Ik vind het interieur van mijn ‘94 Starlet er zelfs fijner en ‘huiselijker’ uitzien dan dit…
Ik blijf die Toyota modellen van de laatste jaren maar moeilijk te pruimen vinden. Te veel geforceerde lijnen, vouwen, hoeken… Allemaal schapen in wolfskleren, zo.

Als ik de Peugeot!Citroën equivalenten van de Aygo zie, zien die er tóch beter uit.
@rrrobert: Helemaal mee eens. Voor mijn dochter ook voor de Pug 108 gegaan. Zelfde techniek, dus in orde, maar naar onze smaak een veel charmanter autootje om te zien. De recente styling van Toyota/Lexus doet me weinig. Een lijntje extra hier, een vouwtje extra daar, grote grille voorop en gaan…. Krijg het idee dat men daar, met alle geweld, het ‘saaie imago’ voor voorheen af wil schudden. Ik snap alleen niet waarom, dit vind ik echt helemaal niks.
@numpty: BMW heeft er ook een handje van. Kijk maar naar de nieuwe 5-serie
van voren lijkt het wel een darth vader helm
@martingtv: ik zat al te wachten op deze reactie :)
Dat interieur oog zo vreselijk cheap, niet normaal. Tuurlijk, het is de onderklasse van de markt, maar kom op zeg. De drie kleine karretjes van VAG doen dat echt een stuk beter.
@poes: Precies dat! Van buiten is het best een leuk karretje. Maar van binnen is het om te janken.
Ik snap nog steeds niet waarom een klein lief stadsautootje zo boos moet kijken. Het past niet.
@daihatsucuore: omdat niet iedereen fan is van guitig, schattig, lief.
Op foto 1 staat overigens nog een wereldprimeur: de eerste zwangere man. Positiekleding volgt pas later.
@marklevinson: kan allemaal in 2018
@marklevinson: Het wordt op zijn minst een olifantje.
Jammer van die keukenrobot in het midden. Smart blijft de referentie in deze klasse.
Poe hee die voorkant, doet me meteen aan Star Wars denken!

https://goo.gl/images/HQ9Qjr
Zet die grill toch eens wat hoger op de neus..
Wat is de neus toch afgrijselijk!
Wel een tof design. Vooral de neus oogt lekker stoer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).