• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Toyota Aygo is klein maar fijn

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 maart 2018 om 10:21 – 37 Reacties

Nieuwe Toyota Aygo is klein maar fijn
Die Aziaten weten wel hoe ze een boodschappenkarretje moeten maken.

Of het nu helemaal nodig was om de Toyota Aygo alweer in het nieuw te steken valt te bediscussiëren. De échte nieuwe generatie Aygo kwam tot ons in 2014, dus gedateerd was hij allesbehalve. Destijds bracht de tweede generatie een verfrissende kijk op het compacte karretje dat Toyota sinds 2005 aanboodt. Met de facelift van 2018 wordt de wagen echter strakker getrokken dan misschien nodig was.

Desalniettemin is het absoluut geen verkeerde auto om op je netvlies te hebben. De nieuwe koplampen zullen het voornaamste discussiepunt opleveren, en ook de grotere, benadrukte grille zal het nodige zuur opwekken, maar aan het eind van de dag is het bepaald geen misser. De achterzijde zal, mijn insziens, voor minder polariserende opmerkingen zorgen. De nieuwe LED-lampenpartij is zonder meer een verbetering.

Ongeacht de verdeelde meningen over het exterieur, zijn er onderhuids een aantal aanpassingen aangebracht die waarschijnlijk bij niemand in het verkeerde keelgat zullen schieten. Zo heeft de Aygo een nieuwe 1-liter VVT-i drieclinder die maximaal 72 pk produceert. Belangrijker hierbij is het feit dat het blokje een hogere compressieverhouding heeft en aan de emissienormen van Euro 6.2 voldoet. Daarbij zijn het onderstel en de besturing verbeterd.

Ook interessant!

  • Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet
    Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota Aygo X: een crossover in het A-segment
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, aygo, blauw, facelift, geneve, geneve-2018, Toyota

Vorig bericht: « “Mercedes-AMG A45 krijgt meer dan 400 pk”
Volgend bericht: Aventador van Liberty Walk breekt alle nekken »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    8 maart 2018 om 10:27

    He, toch een beursbabe gespot.
    Foto 11.
    Weliswaar een beursbabe uit de tijd van de presentatie van de eerste Toyota Corolla, maar toch…

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      8 maart 2018 om 11:57

      @escort77: dat is een foto van de doelgroep

      Login om te reageren
  2. rnej zegt

    8 maart 2018 om 10:29

    zouden deze wel op de rechterbaan kunnen rijden? blijkt altijd een probleem met die karige truttenschuddertjes. on topic: fris koppie, best geinig. zal ‘m nooit kopen :+

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 maart 2018 om 11:47

      @rnej: Dat is omdat mensen niet kunnen rijden.

      Ook 75pk is genoeg om 120 of 130 te rijden. En zeker in Nederland ook genoeg om genoeg snelheid te maken op de oprit. Maar wat doen mensen, ze rijden langzamer dan nodig of trekken hem niet helemaal door de versnelling heen om genoeg tempo te maken.

      Login om te reageren
      • rnej zegt

        8 maart 2018 om 11:56

        @fanboy: mijn eerste auto had 55 pk @ 935 kg. daarmee kon ik prima de 150 halen. en invoegen zonder mensen tot last te zijn. dus 75 pk is royaal.

        Login om te reageren
      • tstile zegt

        8 maart 2018 om 16:10

        @fanboy: Koekblikken moeten gewoon rechts rijden. Maar niet kunnen rijden is onzin. Met mijn 50 pk ga ik niet trappen. Niet mijn probleem dat half Nederland te laat van huis gaat en in hun geisoleerde gevoelloze auto’s geen benul heeft dat ze hun motor onnodig snel verslijten door te gaan trappen als ‘ie nog koud is om maar een minuut minder laat op het werk te zijn.

        Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      8 maart 2018 om 12:38

      @rnej: Komt puur door de aanmoediging van zuinig en economisch rijden. Mensen willen niet meer voorbij de 3000 tpm komen. Verder rijden er ook veel te veel bejaarden/vrouwen/misluktemannen rond die gigantisch onzeker achter het stuur zitten en geen snelheid durven te maken.

      Login om te reageren
      • rnej zegt

        8 maart 2018 om 13:18

        @techniekmeneer: true, ik woon vlakbij een oprit die de van brienenoordbrug op gaat. hoe vaak ik daar niet klem zit achter hele dikke BMW’s die met 60 invoegen…. :'(

        Login om te reageren
  3. cr33p zegt

    8 maart 2018 om 10:41

    In het zwart, zonder die hipster frutsels met redelijke velgen gewoon de leukste in zijn klasse.

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      8 maart 2018 om 10:59

      @cr33p: Nou ben ik geïnteresseerd, wat zijn hipster frutsels? Een ingebouwde baardkam?

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        8 maart 2018 om 11:50

        @corrado16v: Hoedenplank en dubbele XL brillenhouder?

        Login om te reageren
      • cr33p zegt

        8 maart 2018 om 12:43

        @corrado16v: Kleurtjes, heel veel kleurtjes. Vooral het dak anders, dat is cool.

        Login om te reageren
  4. Edge zegt

    8 maart 2018 om 10:43

    Het front van de vernieuwde Aygo heeft wat mij betreft hetzelfde probleem als de achterkant van de huidige Yaris: de lampenpartij oogt te groot, alsof ‘ie op een auto van het formaat Auris had moeten zitten. Die ‘roosters’ onder de koplampen versterken dat effect alleen maar, waardoor de auto een vreemd aangezicht krijgt.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    8 maart 2018 om 10:51

    De buitenkant gaat nog wel, maar wat een droevig, goedkoop en lelijk interieur.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 maart 2018 om 12:39

      @berlinetta: dat valt nog wel mee. Leren stuur, met knoppen en verbredingen voor de duimen. Leuke kleurtjes rond de ventilatieroosters en op de deuren en het gezicht van Darth Fader in de middenconsole. Dat kan echt veel saaier en goedkoper.

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      8 maart 2018 om 12:39

      @berlinetta: Plastic Fantastic.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      8 maart 2018 om 13:46

      @berlinetta: Het is geen Audi A1 hé.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      8 maart 2018 om 14:40

      @berlinetta: wat verwacht je dan van een auto uit de goedkoopste klasse? Suède everywhere!?

      Login om te reageren
  6. ariif zegt

    8 maart 2018 om 11:22

    Ik vind het interieur van mijn ‘94 Starlet er zelfs fijner en ‘huiselijker’ uitzien dan dit…

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    8 maart 2018 om 11:33

    Ik blijf die Toyota modellen van de laatste jaren maar moeilijk te pruimen vinden. Te veel geforceerde lijnen, vouwen, hoeken… Allemaal schapen in wolfskleren, zo.

    Als ik de Peugeot!Citroën equivalenten van de Aygo zie, zien die er tóch beter uit.

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      8 maart 2018 om 11:58

      @rrrobert: Helemaal mee eens. Voor mijn dochter ook voor de Pug 108 gegaan. Zelfde techniek, dus in orde, maar naar onze smaak een veel charmanter autootje om te zien. De recente styling van Toyota/Lexus doet me weinig. Een lijntje extra hier, een vouwtje extra daar, grote grille voorop en gaan…. Krijg het idee dat men daar, met alle geweld, het ‘saaie imago’ voor voorheen af wil schudden. Ik snap alleen niet waarom, dit vind ik echt helemaal niks.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        8 maart 2018 om 12:42

        @numpty: BMW heeft er ook een handje van. Kijk maar naar de nieuwe 5-serie

        Login om te reageren
  8. martingtv zegt

    8 maart 2018 om 11:38

    van voren lijkt het wel een darth vader helm

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      8 maart 2018 om 14:41

      @martingtv: ik zat al te wachten op deze reactie :)

      Login om te reageren
  9. poes zegt

    8 maart 2018 om 12:16

    Dat interieur oog zo vreselijk cheap, niet normaal. Tuurlijk, het is de onderklasse van de markt, maar kom op zeg. De drie kleine karretjes van VAG doen dat echt een stuk beter.

    Login om te reageren
    • peekaas zegt

      8 maart 2018 om 12:30

      @poes: Precies dat! Van buiten is het best een leuk karretje. Maar van binnen is het om te janken.

      Login om te reageren
  10. daihatsucuore zegt

    8 maart 2018 om 12:33

    Ik snap nog steeds niet waarom een klein lief stadsautootje zo boos moet kijken. Het past niet.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      8 maart 2018 om 13:15

      @daihatsucuore: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/23/36/6a/23366a5d8f395d75359616d5c14e99b8.jpg

      Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      9 maart 2018 om 06:21

      @daihatsucuore: omdat niet iedereen fan is van guitig, schattig, lief.

      Login om te reageren
  11. marklevinson zegt

    8 maart 2018 om 12:35

    Op foto 1 staat overigens nog een wereldprimeur: de eerste zwangere man. Positiekleding volgt pas later.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      8 maart 2018 om 13:14

      @marklevinson: kan allemaal in 2018

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      8 maart 2018 om 13:50

      @marklevinson: Het wordt op zijn minst een olifantje.

      Login om te reageren
  12. luxaeterna zegt

    8 maart 2018 om 13:54

    Jammer van die keukenrobot in het midden. Smart blijft de referentie in deze klasse.

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    8 maart 2018 om 13:55

    Poe hee die voorkant, doet me meteen aan Star Wars denken!

    https://goo.gl/images/HQ9Qjr

    Login om te reageren
  14. joost1234 zegt

    8 maart 2018 om 15:04

    Zet die grill toch eens wat hoger op de neus..

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    8 maart 2018 om 18:44

    Wat is de neus toch afgrijselijk!

    Login om te reageren
  16. ikleesookoverautos zegt

    9 maart 2018 om 06:20

    Wel een tof design. Vooral de neus oogt lekker stoer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North