• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini komt ook nog met minder hete Urus

Auteur: Loek, gepost 12 januari 2020 om 11:04 – 30 Reacties

Want schonere milieus.

De Urus slaat in als een bom. De SUV van Lamborghini komt voort uit een heidens idee, maar dat is de zure appel waar je even doorheen moet bijten. Het ding scoort immers enorm en dat zorgt ervoor dat Lamborghini hun klassieke recept wat betreft supercars nog even kan behouden. Dat is ook wat waard, toch?

Momenteel kun je de Urus krijgen in één configuratie. Je krijgt dan de welbekende 4.0 liter V8 met twee turbo’s uit de schappen van Audi en Porsche, maar dan in zijn meest krachtige vorm: 641 pk. Dat klinkt als meer dan genoeg en over een versie erboven kunnen we kort zijn: die komt er niet. Tenminste, de Urus ST-X is officieel, maar dat is een raceversie voor zijn eigen raceserie. Een Urus Performante of iets dergelijks is er (nog) niet.

Met een aanschafprijs van – in Nederland – meer dan 200.000 euro, is het geen goedkope jongen. Het behoeft dus geen uitleg dat de mensen die zich deze auto kunnen permitteren, veelal vermogend zijn. Hakim Ziyech, Lil’ Kleine of Enzo Knol bijvoorbeeld. Maar stel nou dat je de Rambo Lambo 2.0 net te duur vindt? Dan moet je of een Audi (RS) Q8 kopen en voor lief nemen dat je niet tegen een Lamborghini-logo aanstaart, of even wachten.

Volgens onze Engelse naamgenoten bij Autoblog is er namelijk een hybride-Urus op komst. De spreker is Maurizio Reggiani, hoofd van R&D bij Lamborghini. Een hybride versie van de Urus klinkt als een goed idee. Sterker nog: de Urus is ontworpen met elektrificatie in het achterhoofd. Een hybridemotor erin lepelen en klaar, toch? Zo simpel is het helaas net niet.

Hybride-SUV’s uit het VAG-concern zijn er genoeg. De instaphybride van de Porsche Cayenne bijvoorbeeld, een 3.0 liter V6 met stekker, die zijn weg ook in de Bentayga heeft gevonden. Of wat te denken van de versie daarboven, de Turbo S E-Hybrid-serie van Porsche. Een 4.0 liter V8 met stekker waar bij Porsche 680 pk uitgepeuterd wordt. Passen zal het zeker en de gang erin zetten moet ook wel goed komen.

Wat Lamborghini vreemd genoeg wil is onderscheid. Ze willen juist niet – zoals bij de huidige Urus – gewoon een motor uit de schappen van Audi of Porsche pakken en hem in de Urus lepelen. Nee, ze willen kijken wat ze kunnen doen om van de Urus Hybrid iets bijzonders te maken. Klinkt als een goed plan. Als je dan toch bezig bent, is het ook leuk om te kijken of de V10 van de Huracán erin past. Toch?

Image-credit: een Urus die aangepakt is door Novitec Rosso, via Autojunk.

Ook interessant!

  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Lamborghini, Maurizio-Reggiani, urus

Vorig bericht: « Coureurs in actie voor bosbranden Australie
Volgend bericht: Hier, de BMW M5 Edition 35 Jahre in het vlees »

Lees Interacties

Reacties

  1. ibssr zegt

    12 januari 2020 om 11:11

    Wanneer is deze trend eindelijk voorbij? Weg met al die SUV’s en snel. Gelukkig zijn de eerste tekenen van verval zichtbaar.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      12 januari 2020 om 12:35

      @ibssr: Waar heb je het over? Enige segment die nog steeds groeit en dat zelfs in de crisis bleef doen.

      http://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/suv-houdt-europese-markt-in-zijn-macht/

      Login om te reageren
      • ibssr zegt

        12 januari 2020 om 12:56

        @stefje: De SUV trend is overgewaaid uit de VS. Daar zijn de eerste krasjes te zien, dalende vekopen t.o.v. voorgaande jaren:

        https://www.goodcarbadcar.net/2019-us-suv-sales-figures-by-model/

        Ook wordt de CO2 druk ook alleen maar groter. Geloof me over een paar jaar kijken we naar de SUV zoals we nu al naar de niet meer bestaande MPV kijken. Er is hoop.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          12 januari 2020 om 14:19

          @ibssr: en dan allemaal saaie sedans op de weg? Met de suv is er gelukkig nog een beetje variatie op de weg, of jij of ik het nou wel of niet mooi vinden.

          Login om te reageren
        • Stefje zegt

          12 januari 2020 om 16:27

          @ibssr: When you look at the sales numbers for the entire year of 2019, the segment is up considerably. December wasn’t a great month for SUV sales, but the year was good.

          Uit jouw artikel. 1 zwaluw maakt geen zomer ;)

          Login om te reageren
          • ibssr zegt

            12 januari 2020 om 17:39

            @stefje: de slechte maandcijfers werden vergeleken met de cijfers van een jaar eerder. De meeste SUV laten rode cijfers zien. We zullen zien of het een negatieve uitschieter is, of dat we een trendbreuk te pakken hebben. Ik ben ook heel benieuwd wat SUV’s in het topsegment gaan doen. Ik ben blij dat ik geen aandelen Aston Martin heb gekocht, ik vrees namelijk dat de DBX niet het succes gaat brengen en dat dit zomaar het einde kan gaan betekenen. Gelukkig wel ingestapt bij Ferrari. Die aandelen doen het prima (maken ook geen SUV’s).

            Login om te reageren
            • ouwedibbes83 zegt

              12 januari 2020 om 18:22

              @ibssr: Ferrari is toch al behoorlijk ver met de ontwikkeling van hun SUV? Als de Urus t zo goed doet in t hoge SUV segment, denk ik dat Ferrari daar ook wel een paar wagens kan slijten.

              Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      12 januari 2020 om 12:46

      @ibssr: stel je niet zo aan.

      Login om te reageren
  2. HZW zegt

    12 januari 2020 om 11:21

    Een V10 gaat er “voorin” niet inpassen, zeker niet als er ook nog een Electro motor bij moet.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    12 januari 2020 om 11:27

    Ja ze zullen er wel echt iets bijzonders van maken die motor. Zoals bijvoorbeeld een grote plastic afdekkap waar Lamborghini op staat ipv Porsche.

    Login om te reageren
    • mpgc zegt

      12 januari 2020 om 14:27

      @harrie: hij is leuk

      Login om te reageren
  4. karaya zegt

    12 januari 2020 om 11:41

    Ik wacht op de 2.0 TFSI.

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      12 januari 2020 om 12:10

      @karaya: De 1.5 volstaat in Nederland ook wel hoor.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        12 januari 2020 om 12:46

        @wijsneus: Ik wil een “dikke”.

        Login om te reageren
  5. marinepower zegt

    12 januari 2020 om 12:33

    Misschien is de hybride motor uit de VW X1 nog wat op te boren? De 800 cc TDI plus E-Motor op elk aangedreven wiel en gaan!

    Login om te reageren
  6. baklava zegt

    12 januari 2020 om 12:35

    Lamborghini was altijd een rebels merk, zou juist een V12 ingelepeld moeten worden ipv die downsizing onzin.

    Treurig.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      12 januari 2020 om 13:46

      @baklava: Lamborghini is nu Duits. Het is in het verleden wel eens voorgekomen dat een Duitser zich rebels ging gedragen. Dat ging niet helemaal goed.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        12 januari 2020 om 14:27

        @janjansen: Dat was eigenlijk een oostenrijker en is nog steeds niet grappig.

        Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          12 januari 2020 om 15:43

          @theblazerunner: Inderdaad niet grappig, die grappen sporen niet. In tegenstelling tot tre…. ach laat maar zitten…

          Login om te reageren
          • ouwedibbes83 zegt

            12 januari 2020 om 18:24

            @vonklausenburg: ik denk dat je beter wat gas terug kan nemen, dit gaat de verkeerde kant op

            Login om te reageren
        • rhellema zegt

          12 januari 2020 om 16:28

          @theblazerunner: was dat een Oostenrijker die de sjoemeldiesel bedacht heeft?

          Login om te reageren
  7. drdre1 zegt

    12 januari 2020 om 14:43

    ? ? Die foto! Wat een mislukking… Hoe zal dat gesprek bij de aflevering van de tuner zijn gegaan?? “Nou, hou je hart vast: TAADAAAAA!”… ? ?

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      12 januari 2020 om 15:16

      @drdre1: tja de originele is ook al een mislukking. Heb hem laatst in het echt gezien hier in Dort maar man man wat een gedrocht. snap echt niet dat mensen hier zoveel geld aan uitgeven.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        12 januari 2020 om 15:39

        @sonnybonds: ik ook niet. Maakt niet uit hoe geweldig hij rijdt of welke badge er op zit.

        Login om te reageren
  8. ethylestra zegt

    12 januari 2020 om 16:59

    Ook in diesel uitvoering?

    Login om te reageren
  9. vondick zegt

    12 januari 2020 om 19:02

    Mooie Toyota. Zie ze op elke hoek van de straat.

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      12 januari 2020 om 22:23

      @vondick: Warempel!

      Login om te reageren
  10. barendbotje zegt

    12 januari 2020 om 21:02

    Joel Beukers mag inmiddels aan t rijtje toegevoegd worden heb ik net vernomen ?

    Login om te reageren
  11. basr32 zegt

    12 januari 2020 om 22:31

    Lekker heel de naam Lamborghini om zeep helpen. Lekker bezig VAG…

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      12 januari 2020 om 22:51

      @basr32: ach, zonder VAG waren ze jaren geleden al overleden waarschijnlijk

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North