• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaan

Auteur: Loek, gepost 21 mei 2019 om 21:30 – 43 Reacties

Afbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaanAfbeelding Land Rover Discovery Sport kan er weer tegenaan

Discovery Sport nieuw
De kleinste Land Rover krijgt een zeer ingrijpende facelift.

Voordat je nu meteen doorscrollt naar de reacties om te zeggen dat de Evoque de kleinste Land Rover is: nee, de Evoque is de kleinste Range Rover. Die twee modellenreeksen lopen tegenwoordig parallel aan elkaar, zonder dat er sprake is van kannibalisatie. De Discovery Sport vult namelijk het gat op tussen de Evoque en de Velar. Een gat wat voor 2009 nog niet eens bestond, maar goed. De Sport kan worden gezien als de opvolger van de Freelander, een kleine versie van de Discovery. Net zoals dat de Range Rover Sport een kleine Range Rover is. Zo, dan hebben we nu alle Land Rovers gehad. Sinds een hele reeks facelifts voor de Range Rovers en de introductie van de nieuwe Velar, Evoque en Discovery is de Discovery Sport de oudste auto binnen het merk. Daar heeft JLR verandering in gebracht: de Disco Sport krijgt een ingrijpende facelift.

Disco Sport

Overigens is het makkelijk om te denken dat het om een compleet nieuw model gaat. Land Rover heeft met de tweede generatie Evoque laten zien dat verandering helemaal niet radicaal hoeft te zijn. De nieuwe voor- en achterkant die de Discovery Sport aangemeten krijgt, passen weer helemaal bij de huidige Land Rovers. De auto lijkt als nooit tevoren op een klein broertje van de Discovery. Wat betreft technologie is de facelift ook ingrijpend. JLR zet in op Mild Hybrid-technologie, de nieuwe MHEV-motoren van de Evoque vinden hun weg ook naar de nieuwe Disco Sport. Ook staan net zoals bij de Evoque nog een driecilinder en een viercilinder met PHEV-techniek op de planning.

Opvallend in het persbericht is het ontbreken van het Touch Duo Pro. Het nieuwe infotainment wat Land Rover nu in praktisch al modellen heeft ziet er erg gelikt uit met de twee volwaardige touchscreens. Het systeem in de Disco Sport heet Touch Pro: wél de laatste technologie wat betreft infotainment, dus ook Apple CarPlay-ondersteuning. Een tweede scherm ontbreekt echter. Nieuw is dat diverse veiligheidssystemen zoals Lane Keep Assist, Adaptive Cruise Control en een achteruitrijcamera nu standaard zijn en een toffe nieuwe optie voor mensen met een relatief nieuwe smartphone: inductieladen is mogelijk. Als kers op de taart kan elke inzittende ook genieten van een 4G-hotspot via de servers van Land Rover.

LR Disco Sport interieur

Een ietwat voorspelbare maar zeker niet onnodige verandering voor de Discovery Sport, dus. Prijzen starten vanaf 54.800 euro en de auto is per direct te bestellen.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • https://www.autoblog.nl/auto/fiatBentley
    Nieuwe Range Rover SV anders dan die van de buurman

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

discovery, discovery-sport, facelift, Land Rover

Vorig bericht: « Zo ziet een ‘premium’ Nissan GT-R-interieur eruit
Volgend bericht: Hier, de lekkerste velgen van de week »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    21 mei 2019 om 21:51

    Foto 5:
    Photoshop.exe -> Edit -> Transform -> Rotate

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      21 mei 2019 om 22:26

      @harrie: knap gezien! Ik heb even Undo gedaan.
      https://ibb.co/k9Lkd8X

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      22 mei 2019 om 08:25

      @720s: Leuk karretje geworden, is wel verbeterd, maar graag altijd de trekgewichten vermelden bij Land/Range Rovers, net als bij Toyota’s en Iveco’s is dat nogsteeds belangrijk!

      Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    21 mei 2019 om 21:57

    Mooi zo. Dat is nog eens een geslaagde facelift! Dat ze nu de gewone disco ook maar eens aanpakken!

    Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    21 mei 2019 om 21:57

    Deze facelift komt te laat, helaas.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 mei 2019 om 07:17

      @bsxc2: want? Je hebt net de nieuwe Hyundai Santa Fe besteld?

      Login om te reageren
  4. transaxleman zegt

    21 mei 2019 om 22:02

    1000x mooiere auto dan de gewone discovery. Zeker in het rood met het zwarte dak zoals in de persplaatjes echt een fantastisch mooie auto om te zien.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      21 mei 2019 om 22:11

      @transaxleman: Klopt, alleen jammer van de viercilinders.

      Login om te reageren
      • jippie zegt

        22 mei 2019 om 10:38

        @frederik: wees blij: geen 3-cilinders.

        Login om te reageren
  5. bernoulli zegt

    21 mei 2019 om 22:14

    Strakke kar!

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    21 mei 2019 om 22:38

    Interieur was en blijft top. Vooral de fysieke knoppen die geïntegreerd zijn met displays ogen erg fraai. Zou zonder twijfel aan deze werkplek kunnen wennen en misschien zomaar kunnen vergeten dat er geen hout in deze deftige Britse auto zit

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      22 mei 2019 om 07:50

      @moveyourmind: De koffer is groot genoeg voor een lading brandhout.

      Login om te reageren
  7. Rob zegt

    21 mei 2019 om 22:46

    Achjee, tsja, met die voorbumper weet je in ieder geval zeker dat die zogenaamde ’tereincapaciteiten’, waar men zo graag mee dweept bij Land Rover, puur voor de bühne zijn.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      21 mei 2019 om 22:58

      @rob: Bij het vorige model kon je het onderste deel van de bumper makkelijk verwijderen voor off road gebruik, dat zal bij deze ook wel weer kunnen.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        21 mei 2019 om 23:16

        @robert110:
        Meen je dat? Klinkt een beetje onhandig.
        En onhandig en Discovery zou niet mogen kunnen eigenlijk. Achja, tis ook maar een naampje natuurlijk. Verder blijf ik wel gecharmeerd van de grote Discovery. Zag laatst zo’n gevaarte rijden. Met volgens mij geen enkele optie. Had wel wat. Gewoon een grote luxe 4×4 zonder poeha.
        En met een fatsoenlijke laadruimte. Groot en vierkant. Waar zie je dat nog? Alles moet maar een sportief aflopend daklijntje hebben tegenwoordig….

        Login om te reageren
        • futse zegt

          22 mei 2019 om 09:35

          @Rob: onhandig? Er staat net dat je t makkelijk kan verwijderen :-)

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            22 mei 2019 om 20:13

            @futse:
            Ja, dat is net zo iets als een afritsbare broek.
            Super handig he, een lange en korte broek in één. Maar uiteindelijk is het toch gepruts.

            Login om te reageren
    • futse zegt

      22 mei 2019 om 08:39

      @Rob: ooit al off-road gegaan met eender welk Land Rover model? Duidelijk niet. Moet je eens doen, voor je commentaar geeft

      Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    21 mei 2019 om 22:48

    Doe maar toch maar gewoon de Disco 4, dat blijft toch echt wel een begeerlijk apparaat.

    Login om te reageren
  9. loserboi932 zegt

    21 mei 2019 om 22:54

    Land Rover ziet er tegenwoordig net uit als alle andere suvs met gladde voorkanten. Vroegah compenseerden de stoere vierkante looks de slechte kwaliteit. Nu niet meer. En de kwaliteit is slecht. Kijk maar eens op land rover fora.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      21 mei 2019 om 23:09

      @loserboi932: De kwaliteit bij Land Rover valt de laatste jaren juist sterk mee. Ja het is geen Mercedes en de Land Rovers kennen hun vele elektronische gekkigheden, maar dat weet je als je een Land Rover koopt en daar blijft het ook wel bij. Serieuze gebreken en echte onbetrouwbaarheid tot het punt dat de auto je aan de kant van de weg laat staan komen eigenlijk niet meer voor als bij andere merken.

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 mei 2019 om 00:10

      @loserboi932: Zonder oordeel over de kwaliteit van Land en Range Rover, fora zijn niet altijd de beste graadmeter omdat het een verzamelplek is van echt alle problemen die je tegen zou kunnen komen bij een bepaald model of merk.

      De kans dat jouw auto ál die problemen tegelijk heeft is in de praktijk niet zo heel groot.

      Hoewel… Het blijft natuurlijk Brits…

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      22 mei 2019 om 08:30

      @loserboi932: Onzin vrind…. ik rijd inmiddels 8 jaar Range Rovers, en echt geen grote gekke kosten gehad, enkel de elektrische stuurverstelling van de L322 is wellicht vermeldenswaardig en irritant, maar ze hebben me nog nooit laten staan ;)

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        22 mei 2019 om 09:12

        @dutchneon: Stuurverwarming is bij mijn huidige L405 en de vorige L484 een probleem (softwarematig). En de versnellingsbak is het zwakste punt in de aandrijflijn. L405 is alles onder garantie vervangen, bleek ook een software-fout te zijn achteraf.

        Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        22 mei 2019 om 10:07

        @dutchneon: ok ja. Die van mij heeft me ook nog nooit laten staan. Maar heb wel een storing gehad in de tussenbak computer en dan heb je opeens een kerstboom als dashboard en moet je met Commandshift schakelen want automatisch werkt dan niet meer. Ook heb ik een storing gehad in de sensor van het koelvloeistof reservoir. Het portier rechtsachter sloot niet meer af met centrale vergrendeling. En een storing in de bovenste klep van de kofferbak. Die ging niet meer open. Dat was het wel zo’n beetje. Dus valt ook wel mee. In 5 jaar tijd.

        Login om te reageren
  10. mats106rallye zegt

    21 mei 2019 om 23:48

    Gadverdamme, is dit die hoge lompe lange dunne Discovery? Wat is dat een hok zeg…

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    22 mei 2019 om 00:57

    De foto galerij roept alleen maar vragen op. Waarom houden die mensen een horloge voor de achterruit? Waarom wordt de groene fles opeens een grijze fles? Waarom zitten de kleurlingen anno 2019 nog steeds achterin de bus? Waarom leest de baby een “in-flight safety card” met een hele hoop kleine lettertjes? Waarom zit het peuter meisje met haar voet tegen het dashboard? Waarom probeert de moeder achter het stuur op de tast het mobieltje van het peutermeisje af te pakken? Waarom leidt het navigatiesysteem je over de N1 waar allerlei opstoppingen zijn terwijl er vele parallel wegen zijn?

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      22 mei 2019 om 01:34

      @mashell:
      Ja die kiekjes van deze heerlijk spontane situaties in de auto komen rechtstreeks uit het Advertising Handbook For Dummies 2019.
      Alleen de obligate foto met surfplank mist nog, misser.

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        22 mei 2019 om 06:09

        @harrie: Hihi. Ik mis nog de Aziaat, Zuid Amerikaan en twee personen van de heren/vrouwen- liefde.. het liefst gecombineerd..

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 mei 2019 om 07:19

        @harrie: klopt. De obligatorische surfplank moet sportiviteit suggereren. De auto ergens naast een modern huis met veel glas, bij voorkeur in een woestijn, parkeren om moderniteit te suggereren, dat is hoofdstuk 15, hebben ze ook overgeslagen.

        Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      22 mei 2019 om 09:16

      @mashell: Waarom wil Lanrover zich in 2019 nog met Michael Jackson identificeren? Willen ze geen snowflakes als klant?

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      22 mei 2019 om 13:40

      @mashell: Dat “horloge” is een activity band waarmee je de auto kan vergrendelen en ontgrendelen. Ideaal wanneer je gaat zwemmen, surfen of fietsen. Maarja, meer een niche gadget dan functioneel lijkt mij.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    22 mei 2019 om 05:44

    Voor het type auto gewoon een heel knap ding.

    Login om te reageren
  13. alassad zegt

    22 mei 2019 om 07:06

    Vanaf 55k? Is dat echt zo? Da’s best vriendelijk geprijsd !

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    22 mei 2019 om 07:37

    Kan me herinneren dat deze bij de introductie 39k kostte met een ‘spaardiesel’ erin. Dan is het best een flinke stap naar 55k voor deze. Is er een model onder vandaan gevallen oid?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      22 mei 2019 om 07:58

      @gulli: auto’s zijn duurder geworden helaas

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      22 mei 2019 om 08:30

      @gulli: mijn gok is dat de spaardiesel gedropt is. De niet-facelift Disco Sport staat nu op de site voor 55.000 euro. Dat is een prijsverhoging, maar vergeet niet dat er binnenkort een driecilinder in komt. Die zal aanzienlijk goedkoper worden.

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        22 mei 2019 om 09:13

        @720s: dat zijn er 5 te weinig.

        Login om te reageren
  15. ghost zegt

    22 mei 2019 om 08:00

    Een jaar geleden een Discovery sport als leenauto gehad bij de Jaguar dealer. Zelden in zo’n ongelooflijke kut auto gereden.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      22 mei 2019 om 09:06

      @ghost: Dit vraagt om meer informatie. :)

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        22 mei 2019 om 11:02

        @frederik: want? Komend van een Jaguar XE naar dit is echt rampzalig. Afwerking is niet wat je verwacht bij LR, dashboard kraakte aan alle kanten, hard plastic meuk allemaal. Wegligging is zo hard als een plank, stoelen zitten (vind ik) niet lekker, en totaal geen gevoel in het stuur..de XE heb ik maar korte tijd gehad, was verder prima, maar zelfs nu ben ik nog gelukkiger met mn daily A-klasse.

        Login om te reageren
  16. Design_Driven zegt

    22 mei 2019 om 09:02

    Ze hadden hem gewoon freelander moeten noemen maar verder is het wel een heel fijne en ook mooie wagen voor LR begrippen redelijk bedrag. Zo er graag een hebben naast mijn andere….echte Discovery.

    Login om te reageren
  17. tdipower zegt

    22 mei 2019 om 09:21

    Ik blijf de 4 toch het mooiste vinden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North