• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lease maar: Peugeot 308 SW GT of Volkswagen Golf GTD

Auteur: willeme, gepost 1 november 2017 om 13:00 – 64 Reacties

Peugeot 308 GT - VW Golf GTD


Rappe kilometervreters voor papa, maar welke moet je leasen?

Wat zijn dingen die je wenst in een auto? Ruimte? Snelheid? Comfort? Luxe? Al twijfelen we of dat echt zo is, want als we om ons heen kijken op de snelweg dan zien we van allerlei auto’s, maar weinigen voldoen aan alle bovengenoemde eisen. Uiteraard, het wordt anders al snel een duur geintje. Toch gaan we vandaag kijken wat de mogelijkheden zijn.

Het koste even tijd, maar we hebben twee gegadigden gevonden. Je moet er wel twee kernwaarden voor opzij zetten: ‘Premium’ of ‘SUV’. De Peugeot 308 SW GT (HDI 180) en Volkswagen Golf GTD Variant zijn van alle markten thuis. Beide zijn onlangs nog opgefrist en kunnen er weer een paar jaar tegenaan. In deze aflevering van ‘Lease Maar’ gaan we kijken wat je nu krijgt voor je geld. In onderstaande tabel kun je de belangrijkste gegevens aanschouwen:

Merk:PeugeotVolkswagen
Type:308 SWGolf Variant
Uitvoering:GT 2.0 Blue HDI 180GTD Business
Catalogusprijs:€ 43.840€ 44.350
Fiscale prijs:€ 43.000€ 43.480
Leasetarief:€ 870 p.m.€ 880 p.m.
Vermogen:180 pk bij 3.750 tpm184 pk bij 3.500 Nm
Koppel:400 Nm bij 2.000 tpm380 Nm bij 1.750 tpm
Topsnelheid:220 km/u229 km/u
0-100 km/u:8,4 sec.7,9 sec.
Verbruik:1 op 21,71 op 20,8
CO2 uitstoot:120 g/km125 g/km

Wat ons opvalt
Beide auto’s zijn over het algemeen goed uitgerust. Dikke velgen, luxe interieur, navigatie, elektrische ramen rondom, goede audio: dat zit er allemaal wel op. Zijn er dan ook verschillen? De Peugeot is iets completer uitgerust. Zo heeft de 308 SW GT de beschikking over Lane Assist, verkeersbordenherkenning (hoe hard mocht je hier ook al weer rijden?), LED-koplampen, achteruitrijcamera en een ‘comfortsleutel’. De Golf pareert met stoelverwarming en een alarm. Verder is alles dik voor elkaar.

Exterieur
De Peugeot 308 SW is van huis uit een keurige auto. Niet bijzonder spannend, maar ook zeker niet lelijk. De ‘GT’-behandeling heeft het ontwerp zeker goed gedaan. Het is een dikke auto om te zien. De aangezette bumpers en grote wielen doen veel voor de uitstraling. Lekker kleurtje erop en het is een auto waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen. Tegelijkertijd is het niet té extrovert. Je kan absoluut bij klanten voor komen rijden zonder dat ze denken: “Ah, vandaar de hoge gages!” Tenzij de klant zelf nog zo’n oude bijtellingsvriendelijke variant heeft met kleine wieltjes.

Peugeot 308 SW GT HDI

Bij de Golf GTD Variant is het min of meer van hetzelfde laken een pak. Ook hier is de Golf een stukje smakelijker aangedikt. Er is ook een verschil. De Peugeot heeft nog iets van een Mediterrane charme. Veel Germaanser dan de Golf gaat het niet worden. Het is absoluut een dikke C-segmenter om te zien, maar het heeft iets minder sjeu dan de Peugeot. Ook hier hoef je niet bang te zijn voor jaloerse blikken. Zo’n Golf is natuurlijk altijd zakelijk verantwoord.

Volkswagen Golf Variant GTD

Interieur
Peugeot heeft enkele jaren geleden een nieuwe designfilosofie ingezet op het gebied van zowel exterieur (geen grote muilen meer!) en interieur (strakker dan voorheen). Bij de 308 valt meteen op dat het stuurwiel wat kleiner is en een iets andere positie kent. Voor sommige mensen is het geen probleem, anderen vinden het verschrikkelijk en er zijn veel klanten die het juist erg prettig vinden. Omdat de opzet wat anders dan anders is, heb je even een gewenningsperiode nodig. Kudos voor de ontwerpers overigens, want het ziet er erg strak uit zonder saai te zijn.

Peugeot 308 SW GT HDI

Bij de Volkswagen Golf gaat het er andermaal erg voorspelbaar aan toe. Dat houdt in: fraaie materialen en een keurige afwerking. Ook de ergonomie is fantastisch Duits. Alles zit precies daar waar je het verwacht. Je voelt je er direct in thuis. Aan de andere kant is het wel erg voorspelbaar en saai. Het is uiteraard persoonlijk, maar de 308 toont wel aan dat het ook anders kan. Wel leuk is het ruitjesmotief in de bekleding. Leuke touch. Maar moest alles perse grijs zijn? Bij een GTI (niet leverbaar als Variant) krijg je vrolijkere kleurtjes. Qua ruimte zit je goed bij zowel de Golf als de 308: meer dan 600 liter bagageruimte, klap je de achterbank neer dan bieden beide 1.600 liter. Niet mis voor een C-segment auto.

Volkswagen Golf GTD Variant

Rijden
Dit is natuurlijk de reden waarom je deze auto’s kiest. Het zijn redelijke leasebedragen voor een auto met deze kwaliteiten. De Peugeot trakteert met een buitengewoon prettige 2.0 HDI dieselmotor met maar liefst 180 pk en 400 Nm. Daarmee blij je de A180 CDI’s van dit land wel mee voor. Van 0-100 km/u  lijkt het wel mee te vallen, maar deze auto’s zijn uitermate goed in de tussensprints. Het is voornamelijk een praktische gezinsauto, maar je kan er wel degelijk een bocht mee om. De automaat is niet verkeerd, maar er zijn betere.

Peugeot 308 SW GT HDI

Zoals in de Golf. De DSG is een fijne bak voor deze motor. De Golf GTD is ietsjes krachtiger en dat zie je terug in de sprint en op topsnelheid. Ook hier is de tussensprint het sterke punt van de auto, alhoewel het meeste op conto van de automaat kan komen. De Golf is een auto die gewoon goed rijdt. Prima balans tussen sportief en comfortabel, alhoewel het iets teveel naar comfort neigt voor een auto met de GTD badge. Onwillekeurig verwacht je toch ietsjes meer.

Volkswagen Golf GTD Variant

Conclusie
In principe is dit alles wat je nodig hebt qua auto’s. Ze zijn ruim, compleet, snel en behoorlijk zuinig bovendien. Je baas zal er niet zo snel een probleem mee hebben. Rationeel gezien kun je geen verkeerde keuze maken. Spotgoedkoop zijn ze niet, maar zoals je kunt zien krijg je er een hele hoop voor terug. Je komt niets te kort. Voor dit geld heb je een ook een krappere, kale crossover met een premium badge.

Welke dan te kiezen hangt eigenlijk heel erg af van je smaak. De Peugeot is iets meer gericht op de liefhebber terwijl de Golf eigenlijk nergens slecht op scoort. Behalve dan wat subjectieve puntjes als design en sfeer aan boord.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Potente Volkswagen ID.3 rivaal op komst voor 2023
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

308, 308-gt, Diesel, golf, gtd, lease, lease-maar, Peugeot, Vergelijkingen, Volkswagen

Vorig bericht: « Eerste foto’s van de nieuwe Jeep Wrangler
Volgend bericht: Porsche gaat weer trommelremmen produceren! »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    1 november 2017 om 13:05

    Noem mij saai maar de VW is een fijnere auto en zou dus mijn keuze zijn.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      1 november 2017 om 13:14

      @timobac: En in elkaar geschroefd met een andere mentaliteit.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      1 november 2017 om 13:28

      @TimoBac: de Peugeot zit beter en rijdt beter. Ja, ik heb ze beiden geprobeerd.

      Login om te reageren
      • pvgggg zegt

        1 november 2017 om 14:19

        @rufctr01: voorkeur, geen feit

        Login om te reageren
      • oemplus zegt

        1 november 2017 om 15:05

        @rufctr01: Goh..

        Login om te reageren
      • Stefje zegt

        1 november 2017 om 15:11

        @rufctr01: jammer alleen dat het stuur zo slecht in de hand ligt. Alleen al om die reden voor mij de vw.

        Login om te reageren
      • bakboord1 zegt

        1 november 2017 om 15:23

        @rufctr01: ik heb ze ook beide geprobeerd maar de peug is gemaakt voor kleine mensen. Met mijn 1.96 zit ik zo hoog dat ik enkel nog de zonneklep boven de voorruit zie.
        Erg mooie auto om te zien maar ik laat m aan me voorbij gaan.

        Login om te reageren
      • fouadski zegt

        1 november 2017 om 15:30

        @rufctr01: je hebt helemaal niks uitgeprobeerd. Jouw haat jegens VAG is zo enorm dat je veel uit je duim zuigt. Je reageert ook alleen maar op artikelen waar VAG in voor komt. Beetje zielig hoor

        Login om te reageren
        • inbedrijf zegt

          1 november 2017 om 18:37

          @fouadski: Ah fijn het is mij niet als enige opgevallen.

          Ontopic: Peugeot heerlijke auto lekker frivool, maar niet mijn ding. Als golf fan, zeker voor de GTD gaan. Hopelijk hebben ze nu wel een menu optie om dat irritante speaker uitlaat geluid uit te zetten, bloed irritant met 120 op de cruise control

          Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            1 november 2017 om 18:44

            @inbedrijf: Het valt iedereen op. Eigenlijk is hij de enige die het niet opvalt. Je zal maar een leven hebben waar je op elk VAG-gerelateerd artikel iets negatiefs moet zeggen..

            Login om te reageren
        • redbeams zegt

          1 november 2017 om 20:50

          @fouadski: Uh tja zeg nou zelf dat is toch tof om op AB te zeggen of niet?
          Hoeveel personen hebben bijv de prius uitgeprobeerd hier op AB?

          Login om te reageren
  2. mike0709 zegt

    1 november 2017 om 13:09

    Qua looks ga ik voor de 308, logisch want ik rij er zelf 1 in de lease. Maar als je kijkt naar bediening en gemak in het interieur ga ik voor de VW. Ik rij nu 3 maanden met de 308 en ik kan me niet altijd even goed vinden met het touchscreen.. VW is daar toch wat makkelijker in, meer knoppen maar wel functioneler (ook dat is ervaring door vorige lease-vw).

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    1 november 2017 om 13:10

    Qua interieur ga ik voor de VW, voor het eerst…

    Ik vind de ergonomie van het interieur van de Peugeot vreselijk. Ik zie het al aan de foto, het lijkt allemaal erg scheef te staan. Dat enge kleine stuurtje met de hooggeplaatste tellers vind ik maar niets en ik vind het vreselijk dat werkelijk alles via het touchscreen moet. Qua interieur heeft de VW het een stuk beter voor elkaar.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      1 november 2017 om 13:18

      @viezefreddyw: dat is ook mijn mijn keuze op gebaseerd zou zijn. De golf omdat het toch het interieur is waar je tegenaan moet kijken. Qua looks is de Peugeot gewoon de betere. Maar dat stuurtje en de plaatsing van navi met dat touchscreen maakt dat ik toch voor de golf ga.
      Eigenlijk alleen al om het stuurtje… want het stuurt me toch een partij beroerd…

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      1 november 2017 om 13:42

      @viezefreddyw: het stuurtje went wel, de rest inderdaad niet. En dan gaan de stoelen ook nog eens te weinig naar beneden, waardoor je het gevoel hebt dat je op de auto zit. Ik zou ook voor de golf gaan in dit geval.

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    1 november 2017 om 13:11

    Whahaha ..
    9 meier per maand alimentatie ..

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      1 november 2017 om 18:41

      @lincoln: sponsor je Congo?

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    1 november 2017 om 13:13

    Ik zou de Peug nemen omdat ik die erg fraai vind in deze trim en kleur. Dat ze qua prijs zo aan elkaar gewaagd zijn had ik niet verwacht.

    Login om te reageren
  6. ardonjr zegt

    1 november 2017 om 13:17

    Ik heb sinds een maand de Volkswagen Golf Variant 150pk (dus net niet de GTD) maar met de juiste opties is dit echt een heerlijke wagen om lekker mee te forensen. Een collega van me heeft de 308 en loopt niets anders dan te foeteren op dat ding. Sorry dat ik het zeg, maar de 308 qua kwaliteit en afwerking echt niet tippen aan de Golf. Ik ben helemaal geen VW/Golf fan ofzo (ik rijd privé een Giulietta MultiAir 170pk, want veel leuker in het weekend) maar ik zou absoluut, zonder twijfel, zo weer voor de Golf gaan.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    1 november 2017 om 13:20

    Voor mij de Peugeot. Vind ik een stuk leuker om te zien en dat interieur kan ik ook wel waarderen. Ben eens met een 308 SW naar Oostenrijk gereden en ik vond dat kleine stuurtje wel prettig. De auto reed ook fijn.
    Ook vind ik de Peugeot iets meer auto dan de Golf. Die ziet er wat ielig uit. En dat interieur mag dan erg goed in elkaar zitten, maar ik vind het echt niet mooi op te zien.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      1 november 2017 om 14:36

      @berlinetta: ik heb het precies andersom, ik heb ervaring met beide modellen.

      Login om te reageren
  8. henk_he zegt

    1 november 2017 om 13:26

    Ik vond de 308 in het begin best een leuke verschijning, zeker ten opzichte van zijn voorganger. Maar hij rijpt slecht. Ik vind het ontwerp, met name de achterkant, al gedateerd aandoen. Ook het interieur is gewoon niet ergonomisch. Als ik zou moeten kiezen, dan helaas toch de Golf.

    Login om te reageren
  9. karhengst zegt

    1 november 2017 om 13:26

    Tenzij ik bij een proefrit enorm op de Peugeot afknap zou ik niet eens bij VW binnenwandelen. De Ford Focus ST Tourer zou echter ook nog een kanshebber zijn.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      1 november 2017 om 14:37

      @karhengst: dat is een ontzettend verouderd model, het zou Ford dieren om snel met een opvolger te komen.

      Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    1 november 2017 om 13:29

    De Peugeot, ziet er beter uit en een gaver interieur. Verder zijn de stoelen beter en het interieur vind in helemaal top!

    Login om te reageren
    • inbedrijf zegt

      2 november 2017 om 17:55

      @rufctr01: hij heeft zelfs twee keer nodig om zijn haat jegens VAG aan te geven. Probeer in ieder geval een beetje objectief te zijn.

      Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    1 november 2017 om 13:48

    Het toppunt van de koppel curve zit op 1250 toeren bij de golf? Dat is net iets meer dan stationair. Wist dat het bij diesel laag lag, maar niet zo lag

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      1 november 2017 om 13:55

      @janmetdelangeachternaam: Dat klopt ook niet, het moet 1750 zijn voor de Golf. Dusdanig laag red je zelfs met een dubbele turbo nog niet.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        1 november 2017 om 14:25

        @karhengst: @willeme
        Misschien kan het nog aangepast worden in het artikel? :)

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          1 november 2017 om 15:20

          @karhengst: Check! Moest inderdaad 1.750 zijn. Het is geen scheepsdiesel ;-)

          Login om te reageren
  12. jaapies zegt

    1 november 2017 om 13:48

    De 308 voor de buitenkant met het interieur van de Golf. Al vind ik ze beide een beetje vlees nog vis, als je dan toch dik en snel wil zou ik voor een BMW 120d met ZF automaat gaan! ?

    Login om te reageren
    • jaapies zegt

      1 november 2017 om 13:50

      @jaapies: waarbij ik wel flink aan het de wens van ruimte voorbij ga. 1-serie kan je ook wel een 5 deurs twee zitter noemen…

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        1 november 2017 om 13:57

        @jaapies: Dat is ook nog altijd mijn keus in dit segment, wat rijdt dat model heerlijk!

        Misschien gewoon de driedeurs nemen, achterbank permanent plat, en doen alsof je een shooting break hebt?

        Login om te reageren
  13. 87sandyd zegt

    1 november 2017 om 13:51

    Leuk zo’n Peug, vooral de waardeloze bediening van zo’n beetje alles in het interieur. En dan rammelt het ook nog. Geen Golf fan, maar die Peugeot laat ik echt gelijk staan.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      1 november 2017 om 16:05

      @87sandyd: al veel ervaring mee dan?

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        1 november 2017 om 18:49

        @futse: Yes, mijn broer heeft een week een GT-line te leen gehad na grote motorische problemen met zijn 508.

        Dat multimedia systeem is echt waardeloos, dat zou ook uit 2006 kunnen komen. En iets in de middenconsole rammelde al.

        Begrijp mij niet verkeerd, ik vind de auto er best leuk uitzien, maar aan de bouwkwaliteit en ergonomie kan deze auto bij lange na niet tippen aan de Golf, helaas

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          1 november 2017 om 19:12

          @87sandyd: mijn oom heeft een Passat. Vreselijke auto. En daarom weet ik dat een Golf exact dezelfde kwaaltjes heeft.

          Login om te reageren
        • futse zegt

          2 november 2017 om 03:56

          @87sandyd: multimedia is veel verbeterd in t nieuwe model, in september geïntroduceerd. Maar met de Golf heb ik geen ervaring, dus ik kan niet vergelijken moet ik toegeven.

          Login om te reageren
      • jdeboer zegt

        2 november 2017 om 00:05

        @futse:
        Met het bashen van alles dat niet bij VAG vandaan komt heeft 87sandyd een jarenlange ervaring. Niet serieus te nemen.

        Login om te reageren
  14. flippiez06 zegt

    1 november 2017 om 14:04

    Soort stuur met downsyndroom in die 308

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    1 november 2017 om 14:07

    Ik vind het exterieur erg fraai van de peugeot maar het interieur niet zo denderend. Precies andersom geldt voor de vw.
    Ik zou voor de vw gaan, want dsg is echt heel goed en ergonomisch zit het gewoon lekker in elkaar en schurkt aardig tegen het ‘premium-gevoel’ aan.

    Login om te reageren
  16. str8six zegt

    1 november 2017 om 14:23

    Tja, Duits > Frans. Dus de GTD.

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    1 november 2017 om 14:32

    De Golf GTD, zonder twijfel. Nog niet eens omdat ‘ie net even wat beter oogt en net even wat sneller is, maar vanwege het interieur. Ik vind dat interieur van de 308 met z’n rare tellerplaatsing en kleine stuurtje gewoon niet fijn. Daartegenover biedt de Golf GTD normaal interieur met zo’n toffe virtual cockpit, een mooi groot infotainmentscherm en kekke ruitjesbekleding.

    Login om te reageren
  18. v6ti zegt

    1 november 2017 om 14:44

    Elke dag de Peugeot want veel mooier, veel minder saai, veel lekkerdere zit en wordt niet op elke straat hoek gejat.

    Login om te reageren
  19. tom_hanekamp zegt

    1 november 2017 om 15:05

    Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen dan de Golf GTD, in een leuke kleur weliswaar ipv dit “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” grijs. Een aantal details op de 308 maken in elk geval deze uitvoering net even wat te quasi bling aandoen voor mij, zo vind ik bijvoorbeeld de velgen echt extreem lelijk.
    Echter zou ik in deze categorie zelf voor een andere optie gaan, namelijk de Mazda 6 2.2D met 175 pk en 420 nm koppel en dan alleen de station als het voor de ruimte ook echt moet. Ik rijd op dit moment zijn kleine broertje (Mazda 3 sedan met dezelfde 2.2D, alleen dan met 150pk en 380nm koppel) en het prachtige uiterlijk en de manier waarop de motor zijn vermogen afgeeft maken mij zeer gelukkig.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      1 november 2017 om 16:07

      @tom_hanekamp: Mazda 6 is toch echt een segment hoger hoor. De 3 is perfecte concurrent voor deze jongens. Maar bestaat niet in stationwagon natuurlijk…

      Login om te reageren
      • tom_hanekamp zegt

        1 november 2017 om 18:58

        @futse: hm ja dat zou kunnen. Ik kijk niet zo vaak naar de zogenaamde segmenten maar meer naar de prijs. De eerder genoemde station met 175pk en automaat is dan inderdaad wel wat duurder (5-6k) maar dan krijg je ook veel meer auto voor je geld imo. Je zou ook kunnen vinden dat 150pk en 380nm genoeg is, dan zit je net onder de prijs van deze twee.

        Login om te reageren
  20. db87 zegt

    1 november 2017 om 15:21

    De Golf is de betere auto (met name het onderstel) maar de diesels van VAG hebben naar mijn smaak teveel last van storingen (na de anti-sjoemel update); EGR, roetfilter, injectoren etc.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      2 november 2017 om 12:31

      @db87: die blokken zaten in de golf6, de 7 die sinds 2012 op de markt is heeft dit niet.

      Login om te reageren
  21. henkp1 zegt

    1 november 2017 om 17:03

    Nee, VW is niet zakelijk correct. Welk weldenkend mens wil nog gezien worden in een product van die abjecte leverancier?
    Van deze twee dan maar de Peugeot. Als de keuze vrij was, dan een Mégane of zelfs een Talisman, desnoods een Mondeo of inderdaad een Mazda.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      1 november 2017 om 17:48

      @henkp1: Omdat elk technisch denkende weet dat diesels gewoon vervuilen, maar zolang het niet lang en breed werd uitgesmeerd was iedereen maar blij met die machtige koppelcurve en een hoog vermogen gekoppeld aan een lange bak.
      En het fictieve lage verbruik leverde ons nog eens co2 voordeel op.

      Login om te reageren
  22. azuli zegt

    1 november 2017 om 17:28

    Geen van beide!

    Voor mij ook de Mazda3 2.2d GTM of de Mazda6 2.2d 175pk GTM. Wat een tijdloos mooie auto’s zijn dit.

    De catalogusprijs van de Mazda3 is gewoon €10000,- lager met een betere uitrusting dan deze twee.

    Persoonlijk vind ik dat de houdbaarheidsdatum van zowel de Golf als de 308 ruimschoots overschreden is.

    Login om te reageren
    • v6ti zegt

      1 november 2017 om 17:43

      @azuli: dan vraag je je af waarom er niet hordes vol Mazdas 3 op straat rijden…… vul je m zelf in?

      Login om te reageren
      • tom_hanekamp zegt

        1 november 2017 om 19:13

        @v6ti: omdat er geen station van is en Nederland stationland is? Omdat überhaubt de meeste Nederlandse leaserijders saaie grijze kuddedieren zijn? Je denkt toch niet dat de meeste leaserijders deze motoren kiezen of wel? Nee die hebben puur een 308 gekozen vanwege de gunstige bijtelling en kiezen een Golf niet op zijn kwaliteiten maar omdat iedereen dat doet. Het liefst in een zwarte of grijze kleur met een naam of marketingcampagne die ze doet voelen dat ze wat unieks hebben zonder dat ze uit de toom vallen bij de andere papas en mamas van de voetbal/hockey/tennisclub.

        Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    1 november 2017 om 17:41

    @willeme, kan je de Skoda Octavia RS TDI er eens naast zetten? Lijkt mij absoluut de winnaar in dit segment. Ook een Leon FR TDI is een topper.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      1 november 2017 om 17:59

      @dutchdriftking: zet de Astra en de Megane er dan ook maar naast

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        1 november 2017 om 18:07

        @lekkerlinksrijden: Dat zijn beide geen wagens welke écht iets extra bieden TOV de genoemde modellen. Dit terwijl de Leon FR daadwerkelijk sportiever is (net als de Focus ST diesel Wagon, ook al zo´n steen goede wagen) en de Octavia RS TDI flink ruimer is.

        Login om te reageren
  24. alassad zegt

    1 november 2017 om 17:50

    Opvallend dat de leaseprijs vd golf hoger ligt dan de 308. Dit terwijl de restwaarde toch een stuk hoger is.
    Heb zelf naar alle tevredenheid een 308sw. Inmiddels al 150k km zonder problemen. Met gemak 1 op 20.
    Stuur is heerlijk, evenals de tellers. Enige minpunt is het scherm; ben geen fan van touchscreens.

    Login om te reageren
  25. spike zegt

    1 november 2017 om 18:10

    Ik rij 50.000 kilometer per jaar met de 308. Fantastische auto en, helaas voor de VW fans hier, geen rammetje of kraakje. Zelfs met het verlaagde onderstel en 18 inch nog een comfortabele alleskunner.

    Login om te reageren
  26. bartsss zegt

    1 november 2017 om 18:40

    Bij de introductie van de Peugeot een aantal jaar geleden vond ik hem echt super!!! Weet niet wat het is maar vind er steeds minder aan. Ik zou op dit moment gaan voor de Volkswagen.

    Login om te reageren
  27. xenonlampje zegt

    2 november 2017 om 01:17

    Ik heb de 308 ruim 170.000 kilometer gereden. Op het begin super tevreden over. Maar na 60.000 kilometer begon de ellende. 3 maal de multi riem 2 maal de adblue tank die vacuüm trok. Stoelen onder garantie moeten laten vervangen enz enz. Om te zien (zeker met de led koplampen) vind ik de 308 prachtig. Maar ik zou toch voor de Golf gaan.

    Login om te reageren
  28. TimD zegt

    2 november 2017 om 09:04

    Met een GTD scoor je chicks

    Login om te reageren
  29. dennisdd zegt

    2 november 2017 om 10:04

    Toevallig deze week een nieuwe GTD besteld om mijn huidige GTD uit 2014 te vervangen.

    De vanafprijs van een Business is trouwens 41.500. Maar nog steeds exact 5k duurder dan in 2014. Volgens de dealer komt dat door extra BPM.

    Login om te reageren
    • dennisdd zegt

      2 november 2017 om 10:06

      @dennisdd: excuus, had over het woord Variant gelezen. Die zullen wel iets duurder zijn idd.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North