
In deze lezersvraag gaat het om sleepers. Hoe kom je voor de dag, zonder een oordelend blik van je medemens?
Welkom in Nederland, waar de auto waarin je voor komt rijden al een oordeel kan opleveren. Het zit vermoedelijk in ons bloed, want een oordeel is al snel gemaakt. Bijvoorbeeld als je een auto ziet rijden die totaal niet aan je smaak voldoet. “Moet je dat nou zien”. En hop, een nieuw oordeel is geboren.
Wat dat betreft is dat het tegenovergestelde in de Verenigde Staten. Of ze die duimpjes omhoog en complimentjes altijd menen is een tweede, maar het gaat er doorgaans minder oordelend aan toe dan in Nederland. Dat brengt ons bij deze lezersvraag over sleepers.
Wij zijn petrolheads en we houden van leuke auto’s. En sommige leuke auto’s zijn nu eenmaal wat meer uitgesproken. Als ondernemer kun je er bijvoorbeeld bewust voor kiezen om een ‘anonieme’ auto te nemen om aan een oordeel te ontsnappen. Vroeger was dat makkelijk. Een Audi RS6 of een BMW M5 van een paar generaties terug zijn een stuk ‘normaler’ in vergelijking met de huidige generatie.
In deze lezersvraag vragen we aan de Autoblog-lezer: wat zijn de beste sleepers om onschuldig voor de dag te komen? Misschien heb jij wel de ideale sleeper (gehad), of overweeg je er eentje te kopen. Of ben je iemand die maling heeft en juist komt voorrijden met iets dat voor een opgetrokken wenkbrauw gaat zorgen? Laat het weten in de comments!
Foto: Audi RS6 vermomd als 2.0 TDI via @basteeld via Autojunk





E63 AMG business package
yup- the one and only.
@wildewesten: klopt, blijft een geniaal idee.
@dutchdriftking: kan alleen volgens mij niet op de nieuwe, wat wel jammer is
@renskuhh: Ik dacht alweer een aantal generaties?
@wildewesten: Dat moet inderdaad zo ongeveer de non-plus-ultra op sleepergebied zijn.
Alleen het typeplaatje op een auto vervangen door een andere is niet toereikend, grote velgen, remklauwen, brede koets, gatenkaasbumper en/of een meerpijps-uitlaat geven de werkelijkheid al snel weg.
@wildewesten: alleen die ordinaire, opgeplakte tablet blijft een nadeel.
@appeltaartislekker: de E-klasse heeft geen opgeplakt tablet
@wildewesten: ’n ingebouwde tablet dan…
@davelepeef: de nieuwe generatie heeft dat volgens mij niet meer. Maar op die vorige zag het er echt goedkoop uit.
G65 zonder de AMG bumpers. 350cdi style?
Ik ben wel van de sleepers en heb er 2 gehad.
-Een Corsa A met een getuned 2L blok. Origineel GSI uiterlijk met een verlaging, mooi kleurtje en een mooie velg. De Porsche 996 destijds kon je er goed mee pesten.
-Een GMC Syclone met een andere uitlaat en andere software. Daar kon je bijna alles mee naar huis rijden, incluis een Gallardo die het niet zag aankomen.
Mijn Subaru Impreza met grote spoiler op de koffer met daaronder 1.7D was misschien niet zo geslaagd.
@cossiekiller: GMC Syclone/Typhoon zijn gewoon epic! Reden met hun geblazen 6-cilinders cocerngenoot corvette zoek!
@cossiekiller: ongetwijfeld hele leuke auto’s, maar geen sleepers.
@mpgc: hoezo niet? Een syclone verwacht je het echt niet van…
Rij een 535d (met chip) met 520d schildje. Opmerking van de dealer. He, je hebt een extra uitlaat onder je auto gezet. Mooi man! Verder veel ongeloof bij een (irritant opduwende) Audi rijder op de duitse autobahn…
@aikon1694 Ik zou niet meer terug daarheen gaan als ze geen verschil kunnen zien tussen een 535 en een 520…
los van de badge en zonder naar de motor te kijken zie je dat er niet van af… dat is juist het mooie ervan
@JamesBond007:
Volgens mij heeft de 35d als ook 35i motor altijd aanzienlijk grotere remschijven rondom.
@aikon1694: toch konden ze je blijkbaar nog steeds opduwen…
Sommigen kijken nu eenmaal niet verder dan één auto vooruit. En dan heb je nog droeftoeters die je opduwen terwijl je reeds met 20 km/h boven de limiet aan het inhalen bent.
@karhengst: in Nederlandje is dat overdags al bij 120… ?
Ja, kon niet over een vrachtauto heen springen. Auto is te zwaar. Daarna kon hij het niet bijhouden…
Was volgens mij een S4 of RS4. Terwijl later een 330i (model 2019) het toch redelijk kon bijhouden. 100-200.
En wat mij nog meer opviel. Een E46 M3 kan het ook niet bijhouden. En ik heb jaren zo’n ding gehad. En voor mijn gevoel is die veel sneller.
@aikon1694: is een 330i van vorig jaar niet een viercilinder met zo’n 250pk? Dat loopt volgens jou harder dan een lichtere, ~340pk sterke E46 M3?
@ouwedibbes83: ik denk ook gechipped. Betere versnellingsbak. Nieuwe 330i heeft op papier 258 pk maar ik denk 275. En gechipt boven de 310.
Bekend verhaal, ik ken er 2, 400pk en 1000nm. met alleen een laptop tune en wat basale uitlaat wijzigingen. op de headup liep die 305kmu op de autobahn.
Fiat Ducato 130 multijet zonder spoilers.
Saab 9-3 Turbo X
Voor de meesten een saaie Saab (of een nep-Opel) maar voor kenners een bijzondere en snelle verschijning zonder schreeuwerig te zijn!
@joel1987: doe mij dan de Opel maar, een vectra 4×4 Turbo van 1990!
Mijn audi 80 B4 met 2.2 20VT met 315 pk (quattro). Was een competition met 2.0 16V, maar dat was niks. Omgebouwd, spoiler eraf, herkeurd door de RDW en lachen maar. Enige dat je ziet zijn de 4pots Porsche 996 klauwen met 323mm audi s8 schijven die wat opvallen.
Je kunt het “sleepers” noemen maar ook huichelaars of mensen die zich teveel van anderen aantrekken. Wees jezelf! Als je een dikke auto wilt, neem die, kies een opvallende kleur en wees er trots op! Dat laatste is namelijk iets wat je uitstraalt en als positief ervaren wordt.
En dan kom je er achter dat de zakenrelaties waarvan je bang was dat ze je er op zouden veroordelen voor 98% het helemaal niks kan schelen en de resterende 2% vind het gaaf en je hebt leuke gesprekken met ze over je auto.
@mashell: of je houdt wel van snelheid en niet van het schreeuwige. Of mensen die zich precies genoeg van anderen aantrekken, zodat het ze geen klanten/inkomsten kost.
Dan zijn er toch simpelere oplossingen? Dan kies je een S6 ipv een RS6? Qua snelheid zit er weinig verschil in, beide zijn sneller dan de normale bestuurder er mee kan rijden. En ik beweer dus juist dat het “een klanten/inkomsten kost” effect helemaal niet bestaat, het is eerder het tegendeel.
@mashell: het hoeft niet altijd een zakelijke overweging te zijn. In een opvallende auto krijg je gewoon veel aandacht en niet iedereen zit erop te wachten dat je continue wordt gefilmd/gefotografeerd.
@mashell: daarom heb ik een S5 cabrio ABT van fabriek zonder badges
Saab 9-3 Estate, met 2.8 V6. Zeker als de Aero badges missen.
@thundernet: Eens, maar dan zou ik altijd de 2.0 Turbo boven de V6 prefereren. Is a. een echt Saab blok en b. met Hirsch upgrade minstens met zo snel…
Een Tesla natuurlijk. Autopilot aan, oogjes dicht en slapen maar.
Dat dus. Liefst zo’n obese Model X.
@Edge: zo’n ouder type S6 met V10 vind ik een echte sleeper. Je ziet er niets aan af maar intussen ligt zowat het grootste blok dat in een 4 deurs auto heeft gelegen erin. Misschien niet de snelste sleeper maar wel de meest understated auto.
@davelepeef: dat was niet specifiek als reactie op Edge, blijkbaar de verkeerde knop geraakt :X
@davelepeef: ik vind die ook briljant maar toch die 4 uitlaatpijpen en de uitgeklopte wielkasten verraden hem toch wel. Een 2.0 TDI badge gaat niemand intrappen denk ik. 2 uitlaatpijpen was beter geweest naar mijn mening.
@matter: ik bedoel die V10 generatie, die heeft volgens mij geen/amper bredere wielkasten. Niet eens ’n achterspoilertje. Denk dat je eerder meewarig wordt aangekeken vanwege die 4 pijpjes dan dat mensen ze serieus nemen. ’n TDI badge kan er prima op!
Klopt helemaal. Zelf zo’n auto gereden. Fijne, ruime en luxe wagen. Niks geen badges erop, en de koets is nog normaal. Enkel die 4 pijpjes verraden iets. Maar niemand verwacht een atmosferische V10 huil.
De RS is echt veel en veel sneller en ook nog aardig subtiel. Daarvoor gaat ook niemand zomaar aan de kant in Duitsland en dat is wel …eh…schade. De huidige RS6 (2013) heeft wat meer smoel, en dat werkt wel beter. Maar die is absoluut geen sleeper meer.
Dus ja, de S6 C6 vind ik een goeie sleepercar. Tevens vind ik de modellijn aardig tijdloos en nog steeds chique.
@davelepeef: verrek. Je hebt gelijk. Geen uitgeklopte wielkasten inderdaad. Ik wil em. ?
Volvo 850R in een on opvallende kleur?
Lexus GS430 of GS460. Zijn lekker rap maar je ziet het er niet van af. Hoewel mijn eigen 23 jaar oude GS300 ook menigeen verbaasd achterlaat.
Met een beetje mazzel zet ik over een dag of 10 een paar foto’s van mijn nieuwe (semi) sleeper op autojunk. Oa de badges worden er bijv deze week vanaf gehaald. Kan niet wachten.
Volvo 850 T-5 opgevoerd met wieldoppen en K3 zonwering
Juist! En met een paar kleine mods en 400pk in je baksteen dé enige echte sleeper.
Eigenlijk mijn favoriete categorie auto’s. Ooit had ik een Volvo S70 T5 en een Audi S6 (V10) zonder s-logo’s.
Nu als gezinsbak een Skoda Superb 3.6 combi. Levert verrassende gezichten op als je op de Autobahn met de linkerbaantrein meekan.
Al heb je altijd baas boven baas: gisteren op de terugweg uit Italië, rustig cruisend met 200km/u, ingehaald door een Renault Clio van minstens 10 jaar oud, zonder typeplaatjes en op heel dunne bandjes.. waarschijnlijk is mijn snelheidsmeter stuk
Dan is die Renault Clio misschien wel de ultieme sleeper!
Subaru Forester 2.5XT, model 2005-2007. 230pk, 0-100 in 6,0sec. Daarmee liet je destijds menig GTI’tje achter je, en is nu nog steeds bovengemiddeld snel in een extreem burgerlijke verpakking. Enige sportieve aan dit model is de luchthapper in de motorkap. Tegenwoordig zeer betaalbaar (onder de €10k).
Het model van 2004/2005 van de 2.5 xt deed het in 5.3 sec 0-100… o. a. car&driver kwam hier achter.
Ik rijdt er in met een grote glimlach en trekhaak, kinderstickers etc… wel de remmmen vervangen voor iets groters.
Tja, een Alpina zonder logo’s is nog altijd een goede optie. unieker en exclusiever dan een M product, en vaak ook meer geschikt als daily.
@dutchdriftking: goede keuze! ?
@alpina007: Ze hebben wel een klein chipje nodig.
ja maar dan mis je wel iedere dag die abc-leestest op de achterkant van je auto. Toch een moeilijke keuze dan.
Staat mij iets bij van een Seat Leon station met dikke opgefokte motor, zag er uit als een schraap diesel. Dat is ook wel leuk
Lotus Carlton
Lotus Carlton een sleeper?
Daar krijg je Gordon na een avond zuipen en een nacht snuiven nog mee wakker.
Citroën C5 met de V6 HDi…. of elke Alfa Romeo. Zolang t maar niet Duits is. Dat is altijd te veel in your face.
Ik ben op dit moment bezig om mijn golf 2 om te bouwen naar 2 liter 16 klepper. Standaard vermogen zo rond de 150 pk maar met wat oldschool tuning kan je wel wat meer bereiken. Met het standaard 1300 blokje heb ik al menig doorsnee automobilist raar laten opkijken bij rotondes. Het werkt alleen niet mee dat die rood is. Maar ja ik hou er wel van??
Hoe kan dit nou sleeper worden genoemd. Naar mij mening is een sleeper een auto modified door de eigenaar en geen fabrieks auto. Bijna iedereen kan zien dat deze auto een monster is. Mijn definitie van sleeper is een auto dat modified is en nooit bedoeld is voor snelheid/optrekken/driften en heel minimaal aangepaste onderdelen die niet zichtbaar zijn. Dat is een sleeper. Ontsla deze persoon
@Onder: Of andere mensen hebben andere definities van sleepers? Zo is het bij mij bijvoorbeeld gewoon een snelle auto waar je niet meteen aan ziet dat deze snel is. Dus zonder enorme bumpers/wielen/vleugels/spoilers.
Ja goed zo, precies wat ik zeg. Als die dikke monster met dikke velgen dikke bumpers dikke uitlaat op straat hoort zien rijden, is toch geen sleeper. Zie Audi foto.
Dan hanteer jij een definitie die ik nog nooit gehoord heb. Onder een sleeper verstaan de meeste mensen een wolf in schaapskleren: een snelle auto die er niet snel uit ziet.
@Onder: jij hebt teveel Fastest Car gekeken.
Ik heb een Golf GTI gehad die was teruggebouwd om alle uiterlijke kenmerken van gti te verwijderen. Dus zag er uit als een suffe 1.4 ?
Skoda Superb 2.0T ea888 met tune. 360pk, 480nm, 0-100 < 5s. Prima sleeper.
@n0zem dat is alleen met stage 1. Maak er direct stage 2 dmv downpipe en luchtfilter enz. Dan doen ze circa 400pk.
@Ot92: zoveel? Wat doen die dingen origineel dan? Iets van 200 pk toch?
@matter 280pk (of 272pk sinds facelift) op papier en op de bank iets meer. Het is een R/S3/Cupra motor he… die doen gechipt al 360-370pk. Downpipe en een andere luchtfilter, je zit tegen de 400pk aan.
@Ot92: gaaf. Dat is wel lachen dan.
“ea888 met tune”
Ik weet niet gesleept worden door de ANWB helemaal de juiste definitie van sleeper is. Het blijft toch een flink vermogen voor een motor met een twijfelachtige reputatie.
@mashell Die kunnen dat met gemak aan. Het is hetzelfde blok als uit de Golf R/Audi S3/Leon Cupra. Ik ben zelfs van plan in de toekomst zo’n ding aan te schaffen, momenteel vind ik ze nog iets te duur.
M550i met luxeryline bumpers en badges er af
Mercury Marauder en de 90s Impala SS
Wat ik vooral vreemd vind is waar de drang vandaan komt om jezelf te willen bewijzen tegenover een snelle auto. Mijn vader heeft een 911 Turbo S cabrio en een Alfa Giulia QV, als ik in 1 van die auto’s rijd, of hij zelf ook, gaan allerlei auto’s kapriolen uithalen om ‘sneller te zijn’. Ja vast je GOLF 1.6 TDI is vast sneller door het R line pakket wat erop zit… waarom? Dus ik snap zo’n sleeper wel. Constant dat geneuzel van die (meestal) jongetjes bij het stoplicht die alles wat er snel uitziet op moeten douwen of willen racen… dan geef je een kwart gas en zijn ze blij dat ze je bijhouden…
@rutgerg: Waar komt dan de drang vamdaan om toch mee te doen en op ‘een kwart gas’ sneller te zijn, laat ze je dan gewoon het snot voor ogen rijden.
@kle500: nee andersom, rustig optrekken en dat zij dan winnen in hun golfje…. dan zijn ze blij terwijl je niet eens echt gas gaf ;-)
@rutgerg: een 911 turbo s rijden en nooit willen racen.. geef die auto dan maar terug. Ik merk het zelf ook vaak met de motor. Zx-6r . GTI’s, RR’s, mini’s die even willen racen maar zijn geen partij. Leuk geprobeerd
@kenner: zoiets heeft mn pa1x bijna zn rijbewijs gekost… scheelde dat de politie opgehouden werd en er daarom een lagere snelheid uit kwam. Echt net onder de invorderingsgrens…. sindsdien is hij wat makker…
@kenner: idem. Gisteren nog een gsx-r opgeduwt, totaal geen match uiteraard maar blijft leuk om ze te horen optrekken:-D voor de duidelijkheid: I lost:-(
@rutgerg Wat als ie tdi bluemotion erop heeft staan, maar eigenlijk een zwaar getunede Golf R is? Dan ga jij je verbazen hoe goed ie jou kan bijhouden hoor…
@Ot92: ja vast maar zo rijden er geen 5 van in Nederland he… dat weet jij ook wel ;-)
@rutgerg Daar heb je wel gelijk in :)
Zo’n volvo v60 station t8 met 2.0 en hybride systeem en supercharger en turbo. Ofzo. Wel van een maand of 6 oud, dan kan je nog harder dan 180. Alle badges eraf. Lekker in 4.5 seconden op de 100, en men denkt dat je een nette familiebak hebt.
@grasvreter: heb ik 2 weken geleden besteld.
Mijn RS2! Met MTM goodies. 99% van de mensen denkt dat het een oude 80 Avant is.
Een Tesla model 3 Performance. Ziet er bijna hetzelfde uit als elke model 3, maar wel net zo snel als de vorige 911 turbo.
Fiat Uno Turbo, dat verwacht echt niemand. Zelden zo’n lol gehad om te rijden.
@appiejappie: dit verdiend meer aandacht. Ding was op bepaalde tussensprints sneller dan een ferrari destijds..
Beestje liep op de teller harder dan 200, dichter bij de dood kon je niet zijn in een auto?
Een Seat Leon Cupra (ST) die met wat gekietel bij JD 400+ pk levert waarna je 300 op de teller kunt zien.
Of een Passat GTE die met stage 1 tuning 300pk en 500+nm koppel doet.
Yaris GRMN
Of een E53 amg Estate. Iets minder dik en aanwezig dan de 63, maar wel serieus vermogen, 435pk. Droomauto
De tweede generatie Lexus GS 300 (S160) een lekker onopvallende, maar een tijdloze verschijning, of de eerste generatie Lexus LS.
Of anders een Toyota Carina E.
@michaelcorleone: van die generatie moet je dan de GS430 pakken. Lekker met V8
Ik vind een Golf R ook best wel een sleeper. Neem hem in een normale kleur, badges eraf en die 4 uitlaten eraf en bijna niemand die op het eerste gezicht ziet dat dat het topmodel is.
BMW e60 M5
Hier ga ik weer voor Volvo V70R pleiten ? Een snelle 850 is misschien nog geschikter.
En ik zag het al iemand noemen, veel minder bereikbaar maar die Audi S6 met een V10 is voor mij de ultieme sleeper. Precies goed op alle manieren waarop de nieuwe RS6 een beetje een wanstaltig apparaat is.
Decent dik is nog geen sleeper. Ondanks dat het relatief bescheiden is, is een E63, M5 of RS6 geen ‘sleeper’. Ook niet met businesspakket. De uitgeklopte wielkasten, de enorme velgen, de gapende grille met badges.
Een echte sleeper is waar je het echt niet aan kan zien. Een oud klasgenoot van mij had een zilvergrijze Opel Kadett E met gekietelde Calibra Turbo blok erin, compleet met wieldoppen en zwarte bumpers. Dat is meer een sleeper. Van een dikke Duitse auto weet je dat ‘ie snel kan zijn. Sterker nog, zelfs een E200 haalt tegenwoordig al 240 km/u, bijvoorbeeld. Een sleeper moet wel een beetje een auto zijn waarvan je het echt niet verwacht. Zelfs een E200 is al een ‘dikke’ auto (relatief gezien dan).
@willeme: juist dat zijn de echte sleepers. Zo’n dikke duitse sedan lopen altijd wel hard. Maar een oud jaren 80 gebakje verwacht niemand het van. Daarom dat ik ook bezig ben met die van mij?♂️
@Willeme,
En dan helpt het dus niet op een 520D badge achter op je M5 te plakken?
Gelukkig is mijn Volvo 940 de ultieme sleeper.
2,3liter 4 cilinder.
Je valt gegarandeerd in slaap op de snelweg.
Een M5 heeft best stiekem best veel kitscherige dingetjes naast de badges. Denk aan de wielen, bumpers, skirts, grille, ‘grille’ in het zijscherm, enorm veel uitlaten en ga zo maar door. Dus een M5 met 520d is hetzelfde als een 520d met M5 badges: je ziet dat het niet klopt.
Wat dan wel wellicht een sleeper is, is een 550i zonder M-pakket en met de standaardwielen. Alhoewel de uitlaten ‘m alsnog verradden. E61 550i wellicht. En dan 520d plaatjes ;-D
@willeme e6x 550i is idd 1 van de betere sleepers, haast geen verschil met een 520d vanaf de achterkant. Volgens mij zijn de eindstukken van de 550i wel ietsie pietsie groter hoor… dus als je goede ogen hebt zie je het verschil nog wel
@Hubert: dat zijn toch 5 cilinders? Het is jouw auto…
Volvo 850 & V70 T5/R, Volvo V40 T4 eerste generatie, MB E500, MB E AMG Business…, VW Polo G40, Renault Clio 2.0 sport, BMW e39 540, Chevrolet Impala SS,
Er zijn er toch wel een paar gelukkig.
Een leuke sleeper is een e coupe 350cdi getuned naar 360 pk zonder belettering en orgineel kijkende uitlaten.
Xantia v6 , logootje en spoiler verwijderen, suffe wieldopjes en gaan!
@pallas: maar die sport uitlaat verraad hem. Neem dan de break v6 (nooit verkocht in Nederland)! ?
@pallas: een beetje moderne 2.0 diesel is al even snel….
Ik heb lang geleden een mini 850 uit 1978 gehad, met ombouw naar 1300, schijfremmen etc. Maar wel de badges van de 850 gehouden.
Saab.
Een E46 330i zonder badges
205 met T16 blok of de V8. Of de 205 met Mi16 en bi-turbo’s erop.
Ja dat waren nog eens sleepers.
E30 320is 4 deurs zonder spoilers en sportstoelen itaalianse m3. Ziet er uit als een 316 maar dan 2x de power. Nu met 190pk natuurlijk geen sleeper meer maar indertijd wel
eigenlijk alle grote non-AMG V8 modellen van merc in de C, E en CLS klasse.
Allemaal 300-400 pk, zeer snel, looks van een taxi.
tja..
https://www.youtube.com/watch?v=1r7Z_c5l1Fo
dit
Audi. Q7v12 tdi met 3.0 tdi badge?
Voor mij:
Alpina B3 touring jasje in zilver metallic zonder alle stickers en toestanden.
Of een andere fijne (misschien nog wat grotere) Duitse station, zoals een A6 avant in een stemmig donkerblauw.
Heb voor Nederlandse begrippen 3 sleepers gehad. Eerst m’n ‘99 Alfa Romeo 2.5 V6 in zilvermetalic met 15 inch velgen, alleen geluid van de Busso verraadde zijn ware aard. Daarna een ‘05 Seat Ibiza FR gehad met 1.8 turbo, een ware tussensprint koning. Eerste leaseauto in 2016 een BMW 330d sportline in Imperial blau, een wolf in schaapskleren.
Nu rijd ik een Estoril blauwe 225d cabrio en daar wordt je veel meer in uitgedaagd
Wat zijn de kenmerken van een sleeper?
Ik zou zeggen een Mazda 3 of 6 MPS, misschien een Lexus GS450h? Alledrie auto’s die ik overweeg te kopen btw…
Men pakke de minst inspirerende, saaie bejaardenauto, laat de buitenkant voor wat het is en legt er een serieus blok in (400+ pk). Ik denk dus niet dat de ultimate sleeper uit de fabriek komt, maar in een schuurtje in elkaar wordt gezet.
Dus duitsers met een andere badge valt niet in de catagorie. Die zien er van zichzelf al dusdanig dik uit dat je eigenlijk al een snelle auto verwacht.
Volvo V40 T5 zonder badges natuurlijk
Mijn huidige auto: Alpina B5 E61. Heerlijk anoniem.
Mercedes C30 AMG Combi!
Volvo S60R
Mijn huidige auto. Is alleen voor echte kenners bijzonder. Een BMW 650i gran coupé. Beter bestaat er niet
Dat is in mijn ogen verre van een sleeper.
@Van Engelshoven: dat is een slaper. Ziet er snel uit, maar door obese niet vooruit te fakkelen. Mooie vormen, dat wel.
Mn vrouw haar vorige auto, de 206 SW GTi met de 2.0 136pk van de 3drs GTi erin was ook redelijk leuk. Hoewel afgedroogd worden door een 320d minder leuk is. Nu rijdt ze met een Leon ST Cupra290, da ding valt ook niet op, maakt geen herrie, heeft gewoon mooie wieltjes en een klein cupra logootje voor en achter staat ‘Cupra’ op het kofferdeksel, maar verder zie je het eigenlijk niet. Als k tegen iemand zeg dat het kofferdeksel van een Cupra komt, de 2 uitlaten “nep” zijn en het een 1.0tsi is, dan geloven ze het ook nog hahha
@saxoke Breng ‘m even langs JD dan, downpipe eronder en andere luchtfilter en knallen maar met 400pk…
Het eerste type SEAT Leon kon je bestellen als 1.8 20VT Sport. Die zag er precies hetzelfde uit als de 1.4 16V van je oma, met zwarte stootstrips, duffe, halfgrijze bumpers en 16″ velgen. Maar stiekem met 180pk onder de kap. Liefst in donkergroen.
Inmiddels is driekwart door het petjesgilde helaas voorzien van “Topsport” of “Cupra R” bumpers en 19″ lichtmetalio’s,
M’n M5 Touring was een geweldige sleeper. Geen badges dus voor 90% leek het een 525i oid. Menig Porsche mee laten schrikken. Erg vermakelijk. En nog pre begrenzer dus je kon net effe wat langer mee.
Ik zou graag nog willen toevoegen:
2003 Mercury Marauder met een supercharger (4/500pk easy en high revver)
1993 Chevrolet Impala met Blaasapperatuur.
Enorme slagschepen maar met een klein beetje kietelen verassend snel.
De LS Twin Turbo Chevrolet Impala Donk die ik in Florida op de dragstrip tegenkwam. High 9 second car op 26inch :)
https://www.autojunk.nl/2015/09/donked-twin-turbo-ls-impala
Alpina B5 touring in het groen!
@rfocus: dan wel ff de logo’s verwisselen…
Waarom zou je niet op willen vallen als je zo’n dikke auto hebt? Doe mij maar een dikke auto met zo veel mogelijk in- een uitlaten en spoilers!
De ultieme sleeper die ikzelf heb gehad was een E500 W211 van 2006 (facelift). Niet de oudere 5 liter variant met 306pk maar de 5.5 liter met 388pk. De mijne had af-fabriek geen typeplaatjes en optisch was ie haast niet van een taxi te onderscheiden. Maar jongens toch, wat zat daar een woede in:-) RWD, 0-100 in 5.3s.
Ik heb later nog een E63 W211 met 514pk gehad en die was uiteraard nog sneller (4.5s), maar in de praktijk was dat extra potentieel nauwelijks merkbaar.
Daimler Super V8.
Sjieke lange uitvoering van een statige Jaguar met (afhankelijk of het de oude 4.0 of nieuwere 4.2 in de X350 is) 363 of 400 pk. Iets kleinere poelie op de compressor en je gaat richting de 400 of 450 pk.
Of een S-Type R in Executive uitvoering. Enorm zeldzaam, maar dan heeft ie gewoon chroom en een sjiek interieur met wortelnotenhout. Dat zou mijn keus zijn, met de kleinere poelie.
@sabrerator: maar toch gewicht van een nijlpaard?
Volvo V70R uit 2003 in t zwart met handbak zonder badges. Buitenkant tamme station. Binnenkant 300pk 400nm 0-100 5.9s top257kmh (gps) begrensd.
(Die van mij 335.7pk 493.9nm gemeten)
Lotus Omega, lijkt mij een ultieme sleeper.
Voor de meesten lijkt het gewoon een saaie opel, maar staan raar te kijken als ‘ie wegtrekt als een beest
@allesmetturbo: wauw ja!!!
Niets wat uit Duitsland komt zal ooit een sleeper kunnen zijn.
@frank2b: https://youtu.be/Fuj7x4Px6zQ
Wat vind je hier van dan ?
@frank2b: wat vind je hier van dan ? https://youtu.be/Fuj7x4Px6zQ
Ik heb jaren de E61 550i business line gehad met een 518i badge achterop. Helemaal standaard van fabriek af, geen m sport pakket. Dat was altijd feest bij het stoplicht. Dan kwam er een stoer ventje naast je. Aan zijn glimlach kon je al zien wat die van plan was. Zodra het stoplicht op groen sprong, dat ging af. En kom je bij het volgende stoplicht tot stilstand, altijd gaat er dan een raampje omlaag en vol ongeloof blijven ze je aanstaren en denkend nee dat kan toch niet. Maar dan liet ik die dikke v8 horen. Ik ga stuk als ik er aan terug denk. Goude tijden.
Leuk. Stille maar mooie V8.
Lexus LS 460, 2013 5.0 V8. Zou gezien kunnen worden als saai maar mega veel power en luxe. Heel erg onderschat!
Ford Sierra HB 1.6 Ghia met 2.0 Cosworth erin compleet met wieldoppen en fluitende turbo
Audi A6 (avant) biTDI competition! 326 pk en valt niet op!
Lexus isf / gsf, infinity red sport, C 63 met C180 badge en single uitlaat… al had een maat ooit een okergele 2CV met V8 .. de ultieme sleeper ;-)
Mercedes E500 elegance
Ik moest aan dit artikel terugdenken. Een Zwitser heeft zijn E39 M5 door BMW als 520i laten uitvoeren. De vier uitlaten netjes onder de bumper weggewerkt. Erg gaaf. Toch doe ik het maar niet met mijn M5. https://www.autoblog.nl/maken-of-kraken-bmw-m5-e39-sleeper
E36 M50 turbo met 316 badge
Ik vind dit toch wel 1 van de leukste sleepers , een golf 2 van BOBA , 4wd en 1200+ pk
https://youtu.be/Fuj7x4Px6zQ
Heerlijke sleepte: I found this offer at mobile.de:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270941872&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios
Mercedes-Benz E 63 AMG. 4-Matic. Leder,Navi,PDC,Shz,Distronic
First Registration: 07/2015
Mileage: 129.800 km
Fuel Type: Petrol
Price: € 42.990
Mn Leon Cupra ST (zie mn autojunk)
Sta altijd op straat in de stad, vaak met de kleintjes op stap, däärom wil ik een onopvallende auto.
Vaak ongewassen en vuil van de bomen en de vogelpoep – dat helpt ook heel veel.
Grijs
18″ zwarte velgen ipv 19″ met bling.
Debadge en badge multifuel (1.6 100pk vorige gen)
Spatlappen
Kinderzitjes ook vanvoor.
Maar is dus ook mijn hobbyauto. Gaat goed vooruit met een goede 400pk (niet enkel chippie maar ook alle hardware – oem+). Belangrijker is het gewicht, kleine 1400 echte kg waarmee ie een echte 800kg lichter is dan bv. de go-to powerstation RS6. Dus snel genoeg in de tussensprint, maar met een heleboel werk aan het onderstel is het ook gewoon een straffe ‘sportwagen’ ook in de bochten, en dat is echt niet aan te zien. Aan de passagiers die mee durven des te meer…
Voor mij is het de Alpina B5 Van 2005 – 2008 E60 generatie
Ten opzichte van de E39 een flinke vermogen sprong naar 500 pk, 700 nm, en een topsnelheid > 300 km/h
Dan zilvergrijs, zonder stickers of typeplaatjes, slechts een dubbele uitlaat. Anonieme wielen erop en je bent helemaal klaar.
Is hier al eens langs gekomen op een foto
https://www.autojunk.nl/2019/03/tweemaal-alpina#comment-3919154
Staat nu te koop overigens op autoscout.
Mijn Audi SQ5 debatched chippend naar 370+ ps en 850 nm, erg leuk op de Autobahn en verkeerslicht sprintjes.
Dodge Ram SRT10 Viper, pickup en Porschekiller
Ford F150 Velociraptor
Jeep Gladiator Maximus 1000PK