• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrio

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 10 januari 2018 om 07:53 – 24 Reacties

Afbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrioAfbeelding Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrio

Lichte facelift voor MINI hatchback en cabrio
Door en door Brits, of zoiets.

De nieuwste generatie MINI’s bestaat pas enkele jaren, maar nu al heeft de autofabrikant voor zowel de 3-deurs, 5-deurs als de cabrio een facelift gemaakt. Niet gek dus dat deze er niet bijzonder ingrijpend uitziet. Desondanks beschikt de nieuwe MINI over genoeg nieuwtjes, op zowel technisch als esthetisch vlak.

Het design wordt allereerst aangepakt door aan beide zijden nieuwe lichtunits te plaatsen. Aan de voorzijde zijn de standaard hallogeenlampen opgefrist met een opvallend zwart accent, terwijl de optionele LED-lampen een geheel nieuwe vorm krijgen en voorzien zijn van Matrix-technologie. Deze passen hun helderheid aan aan de situatie. De achterlichten zijn eveneens voorzien van een ander design. Zo vormt de combinatie de ‘Union Jack’, de Britse vlag. Redelijk kitscherig, zeker gezien de auto’s tegenwoordig eigenlijk gewoon ontzettend Duits zijn.

De motoren worden eveneens aangepakt. Zo verdwijnt de 1,2-liter motor, om plaats te maken voor een grotere instapper: de 1,5-liter driecilinder. Hiermee neemt het aantal paardenkrachten niet toe, maar het koppel wel. Deze is nu 160 Nm en 190 Nm sterk. Bij de versnellingsbakken krijg je voortaan de optie te kiezen voor de nieuwe zeventraps Steptronic automaat met dubbele koppeling. Heb je een sportiever model als de Cooper SD of de John Cooper Works, dan kun je zelfs uit de achttraps Steptronic kiezen, met flippers aan het stuur.

Tenslotte zijn er aan de binnen- en buitenzijde een aantal nieuwe kleuren en komen er twee nieuwe 17″ velgen in het gamma. Tevens kunnen klanten hun eigen onderdelen ontwerpen via het nieuwe MINI Yours Customised programma.

De nieuwe MINI staat vanaf 31 maart bij de dealers, voor tenminste 21.600 euro.

Ook interessant!

  • Laat de zon maar schijnen met de nieuwe MINI Cabrio
  • Volgende Mini Cabrio
    Volgende Mini Cabrio nog steeds geen EV?
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, facelift, MINI

Vorig bericht: « Ford Raptor Rocket Bunny is een 4×4 Beautyqueen
Volgend bericht: Hier, de nieuwe BMW 8-serie vroegtijdig op je beeldscherm »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    10 januari 2018 om 08:16

    Ik heb geen idee van de harde cijfers maar ik heb niet het idee dat dit model net zo’n verkooptopper is als de vorige. Ik zie ze nauwelijks op de weg. Terwijl je de eerste series nog op elke straathoek tegenkomt. Vind het uiterlijk ook niet echt top.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      10 januari 2018 om 08:36

      @E34M5Touring: vwb NL zijn de cijfers een stuk beter dan de twee vorige modellen… Ik zie ze ook veel rijden (Randstad)… Vwb de rest van de EU/wereld geen idee…

      Login om te reageren
      • jaspervdwinden zegt

        10 januari 2018 om 08:48

        @punicaoase: Ik wil net zeggen. Heb er toevallig zelf ook één dus misschien let ik er meer op. Maar ik zie de laatste generatie Mini hier in Amsterdam en omgeving bijna net zo vaak rijden als een golf onderhand.

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 januari 2018 om 09:02

        @punicaoase: Wellicht worden ze allemaal daar verkocht. Ik woon in het Oosten en zie ze echt nauwelijks rijden.

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      10 januari 2018 om 12:46

      @e34m5touring: Wilde net als de rest inderdaad zeggen dat ze hier ontzettend veel rondrijden (regio Rotterdam – Utrecht). Ik let er wel iets meer op omdat mijn vriendin graag een Mini wilt, maar hier rijden ze opvallend vaak!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 januari 2018 om 13:18

        @jzaero: Ok zal wel aan mijn gebied liggen dan. Hier zie je ze nauwelijks. Terwijl de vorige hier echt veel rond rijdt. Ah well.

        Login om te reageren
    • kalslasie zegt

      10 januari 2018 om 14:54

      @E34M5Touring: je ziet ze juist superveel! Woon aan de rand van Rotterdam en in alleen mijn straat zijn we al met z’n 3en haha

      Login om te reageren
      • kalslasie zegt

        10 januari 2018 om 14:54

        @kalslasie: WE ZIJN MET MEER MINI’S DAN OCTAVIA’S!!!! HULDE haha

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 januari 2018 om 15:09

        @kalslasie: JIJ ziet ze superveel ;) Ik zie ze hier nooit en ik zit toch aardig wat op de weg.

        Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    10 januari 2018 om 08:18

    Vind die achterlichten wel leuk. Verder is het zoeken met een vergrootglas. Niet dat dat uitmaakt, het gros van de mensen ziet niet eens het verschil tussen een 2002’er, 2006’er of een nieuwe.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      10 januari 2018 om 09:37

      @granlusso: precies. Kun je nagaan hoe knap en tijdloos het orginele ontwerp van de “new” mini was. Je bent bijna gek als je voor een nieuwe gaat eigenlijk. Niemand die het ziet!

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        10 januari 2018 om 15:11

        @cloverleaf: motorisch is het verschil tussen de eerste atmosferische Cooper en de huidige met turbo echt giga -de huidige hangt als een ‘Jack Russel’ aan het gas, heerlijk… en de LED-verlichting vind ik (als nachtblinde) ook geweldig, als wel meer opties die er niet zijn op de 1gen… qua looks zie ik overigens ook direct verschil, maar ik ben ook wel fan ;-P

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          10 januari 2018 om 15:53

          @punicaoase: ik zeg ook niet dat je voor de eerste moet gaan. Ik bedoel meer dat de mini een ideale occasion is aangezien ze vrij tijdloos zijn.

          Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    10 januari 2018 om 08:25

    Veel te veel tierelantijnen. Druk en kitsch design. Dieptepunt zijn de achterlichten met Union Jack, wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • itiswhatitis zegt

      10 januari 2018 om 08:56

      @camber24: en het is zo jammer dat die achterlichten zo moeten uitsteken…

      Login om te reageren
  4. mistermini zegt

    10 januari 2018 om 08:25

    Standaard wordt de MINI geleverd met de normale LED achterlichten. Verder zijn er meer opties standaard geworden terwijl de prijs bijna gelijk blijft, althans in België.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      10 januari 2018 om 08:40

      @mistermini: oh gelukkig, want dat zou voor velen een reden kunnen zijn om hem niet te kiezen… de meeste mensen hebben natuurlijk niets met deze vlag aangezien ze er niet wonen of vandaan komen…

      Login om te reageren
  5. mrbasa zegt

    10 januari 2018 om 08:30

    Moet het niet 160pk en 190nm zijn?

    Login om te reageren
    • lodewijkyolo zegt

      10 januari 2018 om 08:38

      @mrbasa: instapper met 160 pk? In je dromen…

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      10 januari 2018 om 13:03

      @mrbasa: Ik denk dat de auteur bedoeld dat de vorige instapper de 1.2l 160 nm had en de nieuwe instapper de 1.5l 190 nm heeft.

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    10 januari 2018 om 08:33

    Hebben ze ook wat aan het interieur gedaan? De frabd canyon breedte van de kieren, de materiaalkeuze en het gekraak past niet bij het prijskaartje.

    Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    10 januari 2018 om 08:47

    Zie dit model niet zo veel meer rondrijden, volgens mij is de “hipheid” van dit model er wel uit…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    10 januari 2018 om 09:19

    160 en 190nm, ik snap het niet?

    Login om te reageren
  9. eefie zegt

    10 januari 2018 om 14:26

    Het blijft toch wel een kek wagentje. Al kan je net zo goed een oudere versie nemen, het verschil zien de meesten toch niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North