• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo verkoopt Lynk & Co-aandelen

Auteur: machielvdd, gepost 14 november 2024 om 09:06 – 7 Reacties

De aandelen van Volvo in Lynk & Co gaan naar Zeekr.

De afgelopen 10 jaar hanteren de autoconcerns allemaal het motto ‘hoe meer merken hoe beter’. Zo ook Geely. Naast Volvo en Polestar kwam er ook nog Lynk & Co. En in 2021 kwam er weer een gloednieuw merk bij in de vorm van Zeekr, met dezelfde designtaal als Lynk & Co en nota bene hetzelfde logo. De toegevoegde waarde? Dat weet niemand.

Het lijkt erop dat er nu langzaam een kentering komt. Zo gaat Stellantis al vervroegd kijken of er merken geschrapt moeten worden. En Geely gaat het nu ook wat efficiënter aan pakken. Lynk & Co en Zeekr worden namelijk samengevoegd.

Volvo had een aandeel van 30% in Lynk & Co, maar ze maken zojuist bekend dat ze hier afstand van doen. Deze aandelen worden overgenomen door Zeekr. Daarnaast zal Zeekr nog aandelen kopen van Geely Holding, voor een belang van 51%.

Gaat de naam Lynk & Co dan ook verdwijnen? Of de naam Zeekr? Daar lijkt het voorlopig nog niet op. Na het schuiven met de aandelen zullen beide merken nog gewoon blijven bestaan. Het doel is vooral een meer efficiënte aanpak.

Dit zou natuurlijk wel de eerste stap kunnen zijn om de merken op termijn alsnog samen te voegen. Want het is ons nog steeds onduidelijk waarom het nodig is om Lynk & Co en Zeekr als twee afzonderlijke merken te voeren. Maar ja, we snappen wel meer dingen niet. Waarom een Audi een nieuw merk genaamd AUDI lanceert bijvoorbeeld.

Via: Reuters

Ook interessant!

  • Stopt het Lynk&Co abonnement?
  • Lynk & Co-klanten zijn boos, willen rechtszaak aanspannen
  • Heeft Lynk&Co weer een verkooptopper?
  • Lynk en Co eindelijk nieuwe kleuren!

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Bekende YouTuber onder vuur vanwege hardrijden in bebouwde kom
Volgend bericht: Belgische overheid veilt een überzeldzame Alfa »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    14 november 2024 om 10:18

    Ik vind beide namen vreselijk en volkomen inwisselbaar, maar iets anders zou nog mooier zijn. Que design tapten ze al uit hetzelfde vaatje dus alleen maar logisch dat ze samen gaan. Maar maak er dan ook echt een merk van, dat gaat ook helpen in de merkbeleving. En laat dan over de nieuwe naar iets anders dan een Chinees marketingbureau nadenken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 november 2024 om 11:58

      Dat zie ik niet zo, Lynk & Co is rare een ongemakkelijke naam. Maar Zeekr is een juist een sterke naam. Overigens zijn dit van de Chinese merken wel de nummer 1 en 2 met de beste auto’s op de Europese markt.
      Gewoon de merken samenvoegen en de modellen namen geven, noem ze naar steden, zangeressen, eilanden, nobelprijswinnaars of zo.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        14 november 2024 om 13:38

        Beste auto’s qua wat?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          14 november 2024 om 14:26

          Beste auto’s onder de Chinezen. Dus qua niveau tussen de Italianen en Fransen in.

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            14 november 2024 om 15:38

            Oh zo bedoel je. Ja, zou kunnen. Ik weet het eerlijk gezegd niet zo, Xpeng en BYD zijn toch ook niet zo slecht lijkt mij. Ik weet wel dat die Zeekr niet goedkoop is, maar dat het materiaal gebruik ook goed is. In mijn ogen allemaal niks, voor mij dan.

            Login om te reageren
  2. Allison Burgers zegt

    14 november 2024 om 11:44

    Ze zijn ook volstrekt uitwisselbaar. Weet zo niet meer welke eerst was, maar als je de snuit van de L&C 01 en de Zeekr 001 naast elkaar ziet, dan zie je dat het gewoon hetzelfde ontwerp is.

    Ook de logo’s zijn praktisch gelijk: https://iili.io/2ubNqPe.png

    Login om te reageren
  3. FrLW68 zegt

    14 november 2024 om 15:44

    Als vervanger voor mijn Focus 1.6 (een uitstekende caravantrekker), zit ik al een tijd te kijken naar andere caravantrekker, maar dan met een hogere instap, zoals de Lynk & Co 01 of de Ford Kuga hybride (de Kuga 1.5 moest ik nooit aan beginnen, zei een ANWB-expert).
    De Lynk & Co’s zijn veel goedkoper in aanschaf (2e hands uit 2022) en dan hebben ze ook nog eens meer te bieden en een lagere kilometerstand. Ik was van plan om begin 2025 een Lynk aan te schaffen, maar als Volvo de aandelen gaat verkopen, hoe zit het dan met onderhoud?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North