• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

M5 CS met 900 pk is BEGRENSD op 333 km/u

Auteur: willeme, gepost 29 december 2021 om 16:57 – 10 Reacties

M5 CS met 900 pk

Wat heb je aan een M5 CS met 900 pk? Nou, heel erg veel. Je hoeft nooit meer een andere auto te kopen.

Vanmiddag hadden we het erover dat het bijzonder lastig is om een nieuwe auto te kopen. Of een gebruikte, die zijn inmiddels ook al niet meer te betalen. Dus als je een BMW M5 CS hebt, is er goed nieuws: je hoeft geen nieuwe auto te kopen. Het is nog altijd de benchmark in zijn klasse.

De M5 CS is een lichtere, scherpere en en extra heftige versie van de M5 en M5 Competition. De CS weegt 70 kilogram minder én heeft 10 pk extra. Dat laatste vonden ze bij G-Power nogal aan de ‘weinige’ kant. Want anno 2021 (bijna 2022!) is 635 pk ook niet meer zó veel vermogen.

M5 CS met 900 pk

Diverse upgrades

Gelukkig lossen zij het probleem ook op voor je. Er zijn diverse upgrades leverbaar voor de M5 CS. Met een eenvoudige ECU-optimalisatie kom je al uit op 700 pk en 850 Nm. In combinatie met een ‘DEEPTONE’-sportuitlaatsysteem kom je uit op 740 pk en 900 Nm. Als je deze combineert met de downpipes van G-Power kom je uit op 780 pk en 950 Nm.

  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk

Nog niet voldoende? Mooi, want er is meer mogelijk. De volgende stap zijn hybride turbo’s van G-Power, waarmee het vermogen en koppel naar respectievelijk 820 pk en 1.000 Nm stijgt. Uiteraard in combinatie met de genoemde upgrades. In principe meer dan voldoende vermogen en koppel zou je zeggen, toch?

  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk

M5 CS met 900 pk (1.100 Nm!)

Vervolgens kun je nog kiezen voor gesmede zuigers en drijfstangen. Je kunt dan kiezen voor de ‘Hurricane RS’ of ‘Hurricane RR’-afstemming van de ECU. De RS heeft 840 pk en 1.050 Nm, de Hurricane RR is goed voor 900 pk en 1.050 Nm. Deze M5 met 900 pk heeft een op 333 km/u begrensde topsnelheid.

  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk
  • M5 CS met 900 pk

Om het geheel nog af te maken heeft G-Power nog een setje wielen in de aanbieding voor je. De gesmede wielen zijn lichter en sterker dan de originele BMW M5 CS-wielen. Volgens G-Power is er rekening gehouden met de betrouwbaarheid van de tuning. Het is de bedoeling dat het wereldwijd gewoon daadwerkelijk functioneert.

Ook schijnt de driveabiltity ongekend goed te zijn. Kortom, deze auto lijkt de ideale auto te zijn waardoor je nooit meer een nieuwe auto hoeft te kopen. Een ruime limousine waarmee je McLarens kunt pesten. Deze M5 CS met 900 pk kan het allemaal.

Meer lezen? Dit zijn alle speciale BMW M5’s op een rij!

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Win deze M5
    Wees snel en win deze BMW M5 CS met gouden wielen
  • M5 CS met 788
    M5 CS met 788 pk klinkt nu veel beter

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

biturbo, BMW, F90, g-power, m5, m5-cs, sedan, tuning, V8, velgen, Video, xDrive

Vorig bericht: « Alles van CUPRA: sportief tot ruimtewonder
Volgend bericht: Hier stond je in 2021 het vaakst in de file »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    29 december 2021 om 17:23

    Kunnen ze dit ook met de Alpina B5 touring doen? Lijkt mij een nog fijnere basis.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    29 december 2021 om 17:25

    “Vervolgens kun je nog kiezen voor gesmede zuigers en drijfstangen…”

    Nou wil ik niet betweterig klinken, maar zijn juist deze onderdelen niet altijd gesmeed? Correct me if I’m wrong…

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      29 december 2021 om 20:19

      @RRRobert: nee normaal is gegoten

      Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    29 december 2021 om 18:36

    Je zal het maar tekort komen in je trajectcontrole

    Login om te reageren
  4. werf76 zegt

    29 december 2021 om 18:45

    Rupsje nooit genoeg…

    Login om te reageren
  5. wimof zegt

    29 december 2021 om 20:11

    Probeer dit vermogen maar eens uit te leggen voor gebruik op de “reguliere weg” ?

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      29 december 2021 om 20:55

      In Duitsland hebben ze een autobaaaaahn

      Login om te reageren
  6. marinepower zegt

    29 december 2021 om 20:26

    Hoe lang blijft het heel? Want anders moet je alsnog om een andere koers.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 december 2021 om 05:27

      @marinepower: dat zijn altijd rare vragen. Toen ze 300 pk uit een viercilinder gingen halen kreeg je die vragen ook terwijl het nu allang standaard is. Ze maken het niet als het niet heel blijft . Ga daar maar van uit . G power draait al even mee. Die weten wat ze doen

      Login om te reageren
  7. yipikaye zegt

    29 december 2021 om 21:50

    Grappig hoe de Duitsers in dit filmpje “ G-power “ uitspreken 🤭

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North