Maak de chique Continental GT minder chic

Auteur: , 21 Reacties

Vind je hem wel sneller terug op de parking bij de grootgrutter in Monaco.

Arden Bentley III

Britse Coupé’s zijn over het algemeen net even wat stijlvoller dan hun Duitse evenknie. Een Jaguar of Aston Martin heeft net dat beetje extra flair. Bij de Bentley Continental GT is het een beetje een twijfelgeval. Ten eerste omdat het onderhuids een heel erg Duitse wagen is (Porsche Panamera) en ten tweede omdat het een nogal forse automobiel is.

Mocht je een einde willen maken aan die twijfel, dan heeft de Arden een goede optie voor je. De Duitse Jaguar-tuner weet stijlvolle auto’s net even dat foute randje mee te geven. Ze nemen voornamelijk Britse auto’s onder handen, je kan er, naast je Jaguar, ook terecht met je Land Rover, MINI of Bentley. In dit geval geeft Arden alvast een hint van hun laatste project, de Arden Bentley AB III.

Bentley Arden tuning

Deze auto, gebaseerd op de Continental GT Coupé W12, is voorzien van een nogal heftige bodykit. Deze is geheel vervaardigd uit koolstofvezel. De nieuwe wielkasten zijn zo’n 5 centimeter breder. Per kant! Ja, je lest het goed, deze AB III is 10 centimeter dan de geenszins smalle Continental GT. Daarmee komt er plaats voor een setje nieuwe velgen van Arden. Ze zijn met 22″ bizar groot te noemen. Ook zal de lokale bandenboer er erg blij mee zijn.

Voor liggen er namelijk 275/35 22 banden onder, achter is dat zelfs 315/30 22. De velgen zijn gemaakt van magnesium, dus aanzienlijk lichter dan de standaard ‘lichtmetalen’ velgen. Aan de motor doet Arden vooralsnog niet zoveel. De Duitsers monteren wel een nieuwe uitlaat op de Continental GT, die het vermogen met 10% doet stijgen. Aangezien de W12 standaard 630 pk levert, zou dat dus uitkomen op 693 pk. Heel veel meer heeft een mens niet nodig. Prijzen en leveringsdata zijn nog niet bekend.



21 reacties

Als ik het geld zou hebben zou ik dit toch serieus overwegen.
@gio_goedhart: maar goed dat je het geld niet hebt dan
De VAG genen komen in deze conversie perfect tot uiting. M’n complimenten.
@karaya: Is dit nu sarcastisch of niet? hmmm…
@cossiekiller: kom maar eens op een tuner meeting, dan snap je het perfect
Ik zie de gemiddelde Eredivisiespeler al soppen van dit nieuws
Handbak er in, drift handrem er op een de spoiler 40cm verhogen, Daarna lekker mee driften!
@kennone: ja man, lekker driften met je auto van bijna 2.500 kg
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: ik denk wel dat het te doen is, moet wel met dit uiterlijk
Hoe chic is deze auto überhaupt? Ik heb erin gereden en ja het is een mooie wagen en heel mooi interieur. Maar met die vrij schreeuwerige W12 erin raak je een beetje in de war. Moet het nou een luxe wagen zijn of wen sportwagen? Voor een luxe wagen vind ik het brulaap gehalte wat te hoog. Dat je dat hebt bij een Mercedes AMG o.i.d. snap ik dat, maar had het bij deze auto wat minder verwacht.
@fanboy: volgens mij is het meer een luxe grand tourer.
@fanboy: Voor de mensen die stilte willen is er Rolls Royce. Bentley is altijd iets aan de sportievere kant geweest toch?
@redneckdarian: Ja ik denk dat mijn beeld verkeerd was.
Ik reed direct daarvoor even in een V12 limo, die zo stil was als een elektrische auto, zo soepel. Dan was die w12 ineens een enorme brulaap. Dus ik dacht twee luxe wagens, maar het contrast was erg groot.
Arden was vroeger zo ingetogen chic..!
Afgezien van de velgen vind ik deze kit wel dik.
Ben ik nu een voetballer?
@madhatter: Smaakloos is niet gelijk aan voetballer.
Voetballer is wel gelijk aan smaakloos. :-)
Lijkt een beetje op een robot grasmaaier zo.
Jammer … de uitbouw maakt de auto er niet echt beter op …
Zoals Clarkson zou zeggen: de ontwerper van deze kit zou voor de ogen van zijn gezin afgeschoten moeten worden.
Ideaal voor rijke oude stinkerds om chicks van 16 jaar aan de schoolpoort op te pikken, neen?
he bah.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).