Maakt Volkswagen de Arteon eindelijk interessant?

Auteur: , 103 Reacties

Soms heb je een duwtje in de goede richting nodig. Of ordinaire korting.


Het zijn van de auto’s waarvan je je afvraagt: waarom heb ik ‘m destijds niet gereden? Denk aan de Alfa 156, Peugeot 406 Coupé of de Lexus IS. Van die auto’s die eigenlijk wel in het leasebudget pasten, maar je koos uiteindelijk toch voor premium vervoer uit Zuid-Duitsland.

De Volkswagen Arteon past in dat straatje eigenlijk. Niet alleen om te zien is het een fraaie auto, maar ook op papier lijkt de auto alle belangrijke hokjes aan te vinken. De auto zit goed in elkaar geschroefd, een fraai dashboard, alle nodige opties kun je krijgen en de auto is nog praktisch bovendien. Toch zijn er minder dan 1.500 mensen in Nederland die een Arteon hebben gekozen.

Dat vinden ze bij Volkswagen waarschijnlijk ook veel te weinig, dus wordt de Arteon in de aanbieding gedaan. Normaal gesproken zijn de Duitse merken best wel gierig als het op opties aankomt, maar in dit geval kun je een redelijk voordeel scoren: tot wel 8.800 euro. Er zijn twee verschillende uitvoeringen, de Business Elegance Exclusive en de Business R Exclusive. De eerste is chic en elegant, de tweede is dynamisch en sportief. Waarschijnlijk ziet je vrouw (m/v) het verschil niet, maar de R heeft de kenmerkende dikke bumpers en de Elegance niet.

Qua uitrusting zit ongeveer alles wat je erop kan wensen wel op. Denk aan sportstoelen, LED-koplampen, groot navigatiesysteem en een virtual cockpit. Plus nog een hele hoop andere dingen. Je kan kiezen uit een 2.0 TSI (benzine) of een 2.0 TDI (diesel). In beide gevallen levert de motor 190 pk. Qua prestaties doen ze niet veel voor elkaar onder. De benzine is ietsje sneller, de diesel is wat zuiniger. De Business Elegance Exclusive is er vanaf 46.205 en de ‘R’ kost 47.450 euro. Maar waarschijnlijk staat er nu een Model 3 voor de deur en begrijp je waarom ‘m je de Arteon niet hebt geleaset. Je betaalt namelijk de volle mep aan bijtelling.



103 reacties

Je kunt niet alles met geld/korting kopen. Oh, wacht..
“waarschijnlijk staat er nu een Model 3 voor de deur en begrijp je waarom je de Arteon niet hebt”

Klopt! Geen idee waarom ik een auto zou willen met weliswaar een mooie buitenkant, maar ook voorwieltrekkend ongeinspireerd rijgedrag, half het vermogen en nog niet half de features. Geen wonder dat ik die dingen op de weg nooit tegenkom, daar gaat een beetje korting vast ook weinig aan veranderen.
@trasimo: Er staat vandaag een schitterend artikel in de morgen (ik vrees achter de betaalmuur)
‘Onze maatschappij is ziekmakend. De normen waaraan men moet voldoen, liggen zo hoog dat velen die niet halen’
Ik moest er aan denken, terloops!
@wimof: ik mis een stukje context denk ik, maar thanks for sharing
@wimof: idd goed artikel. Bedankt voor de tip.
@wimof: mooi artikel en ook voor Nederland relevant. Toch kies ik de speedboot van Tesla
@fransananas: Hij is je van harte gegund.
@trasimo: welke features? Dat je via de touchscreen het dashboardkastje moet openen? Of dat je spelletjes kunt spelen terwijl je aan de laadpaal hangt?
@johnwaters: precies!
@johnwaters: dashboardkastje gaat tegenwoordig ook gewoon met stembediening open, werkt top. Spelletjes spelen tijdens het laden of ff Netflix of Youtube kijken, sure why not? Maar autopilot is voor mij serieus de meest gebruikte; heerlijk op de snelweg. Ook sentry mode, gratis over the air updates, standaard een over-de-top geluidsinstallatie met de beste streaming mogelijkheden (Spotify, Tunein, etc), keyless entry via bluetooth van je telefoon, zijn zomaar een paar andere zaken die ik elke dag volop gebruik en je in de Arteon kunt vergeten.
@trasimo: Sentry mode? Ben jij te lui om naar je auto te gaan? Is dat jouw beste feature? Als dit de toekomst is?
@johnwaters: Ik schreef dat autopilot m’n favoriete feature is, lezen is ook een kunst natuurlijk. Jij bedoelt ‘Summon’, ik schreef Sentry mode. Dat is het beveiligingssysteem wat iedereen op camera vastlegt en waarschuwt die met z’n tengels aan je auto komt; vind ik zelf zeer geruststellend. Maar als je niet op vooruitgang zit te wachten of het allemaal niet zo goed kan bijhouden is er keus genoeg in andere auto’s uiteraard; zoals een Arteon.
@johnwaters: Jij weet klaarblijkelijk niet want Sentry mode is. Je reactie indiceert naar “summon”
@exotic: klopt, ik heb mij vergist.
@trasimo: Als ik wel iets ongeinspireerd vind dan is het wel het interieur van een tesla. Gelukkig merk je daar weinig van want 90% van de tijd sta je buiten, oh wacht…
@unknown234: ik vind het interieur van Tesla ook niet erg inspirerend maar ik kick daar ook niet zo hard op. Gelukkig vind ik rijden en dat alles perfect werkt veel belangrijker, en dat doet het allebei waanzinnig goed.

Maar voor iedereen die houdt van oude techniek in een sjiek jasje die niet al teveel geeft om performance en een beetje sturen, is deze Arteon uiteraard een zeer goede aanbieding.
@trasimo: ook voor mensen die regelmatig tussen de 400-600 km per dag rijden (ja ze bestaan) en niet meteen belastingvoordeel kunnen scoren (helaas ik woon in België) is de Arteon een geweldige optie. Ik vind hem sjiek, heel veel sjieker dan de model 3.
Over smaak valt niet te twisten, dat klopt, waar ik echter moeite mee heb is dat smaak blijkbaar te koop is, namelijk door onze (jullie) overheid die EV buitensporig gunstig promoot. In de echte wereld heet dat eigenlijk rasisme.
@mp014: helemaal eens met je betoog; als ik dagelijks vaak 400+ kms moest doen, nam ik een goeie diesel ipv EV. Nog steeds nam ik dan iets met wat meer stuurgevoel dan een Arteon; maar dat is inderdaad persoonlijk.

Smaak is ook persoonlijk, dus in Nederland heeft heus niet iedereen zich zomaar laten ‘omkopen’. Er is een groep die Tesla écht tof vindt, heus die mensen zijn er :)

Jammer van je racisme opmerking. Racisme is onderscheid maken op basis van ras, is zeer kwalijk en heeft werkelijk helemaal niets te maken met zoiets als belastingkorting.
@trasimo: mijn rasisme opmerking was uiteraard een (wellicht onvoorzichtig gebruikt) metafoor, excuses, ik wilde zeker niet te veel shockeren.

Blij dat je (jullie) de rest van mijn post wel degelijk kunnen pruimen 👍🏻
@mp014: vreemd dat mijn auto spelling er telkens rasisme (ipv racisme) van maakt….. blijkbaar selectief
@mp014: ik ben geschokt van de woorden “helaas ik woon in België”. Voor ons Nederlanders is dat toch een land met lage belastingen en goedkope auto’s. In België is er dan ook gewoon veel minder noodzaak om voor de bijtellingsknaller te gaan.
@mp014: racisme???? Serieus?
@bisazza: nee raSisme 😉 (geen idee wat het betekent 😋)
@mp014: even los van je niet ter zake doende vergelijk met rac(s)isme, heb je zeker een punt dat smaak in Nederland door de portemonnee wordt bepaald. Laten we als voorbeeld die wanstaltige Mitsubishi outlander nemen waarvoor Mitsubishi speciale afleverpunten moest creëren om die absurde aantallen te kunnen uitleveren. Ineens moest iedereen zo’n lelijk ding en alleen vanwege de bijtelling vonden ze ‘m prachtig. Die zelfde mensen genieten nu enorm in hun nieuwe Tesla…….
@bobje: precies wat ik bedoel 👍🏻
@mp014: ze zijn ook bijna allemaal donker… pure voortrekkerij idd. De witte ICE wordt wel heel erg gediscrimineerd!!
@cloverleaf: Help de boze witte ICE de winter door! Aktie!
@trasimo: hoe stuurt dat nou zo’n tesla in de dagelijkse file op de A2. Nee doe mij maar een goed interieur en wat minder snel optrekken. Dan zit ik in ieder geval prettig met 30km/h.
@airc: de hele file rijdt ie zelf op autopilot, kan ik lekker relaxen met een muziekje of podcast in plaats van bezig te hoeven zijn met optrekken/afremmen steeds. Veel plezier met je mooie interieur.
@trasimo: mag toch helemaal niet die autopilot functie. Verboden in Europa hoorde ik, begrijp het ergens wel. Wie is aansprakelijk bij een ongeval? Tesla die de auto bestuurd of de inzittende, begrijp dat zoiets voor de verzekering lastig kan zijn. Al vind het maar een vreemd verhaal, dat zou voor mij de enige reden zijn om een Tesla achtige auto te kopen.
@lluq: is niet verboden (anders zat ‘t er niet op he) degene achter het stuur is en blijft altijd de bestuurder en voor de verzekering is het daardoor ook helemaal niet ingewikkeld.
@trasimo: bij Land rover vertellen ze mij dat het officieel niet is toegestaan die functie te gebruiken. Vreemd dan…
@lluq: bij een Land Rover snap ik dat wel….
@trasimo: nu moet ik zeggen dat in een auto met adaptieve cruisecontrol en automaat dit ook al heel goed kan. Baantje wisselen moet je nog wel even zelf doen. Het is dat de model 3 voor mij teveel beperkingen had maar was een serieus overwogen optie en in de middenweg beland met een station PHEV.
@jpoers: da’s waar, ACC met een soort lanekeeping zorgt ook al voor ontspannen filerijden. De standaard meegeleverde autopilot is ook niet veel meer dan dat. Ik heb daar nu de uitgebreide versie van met o.a. automatisch van baan wisselen en dat maakt wel een heel groot verschil; dan hoef ik ‘m er niet steeds vanaf te halen als ik bijv. een vrachtwagen wil inhalen.
@trasimo: Arteon heeft ook ACC met lane keeping. Alleen wordt je wel herinnerd dat je je handen op ‘tien voor 2’ moet houden.
@al69: dat is niet relevant voor de vraag waarop ik antwoordde én het is al door minstens 3 anderen geroepen, maar toch bedankt
@trasimo: er zijn ook zat auto’s met een mooi interieur die in de file hetzelfde kunnen natuurlijk.
@racerx: mijn reactie was op iemand die zich afvraagt hoe zo’n Tesla nou stuurt in de file op de A2. Daarop reageerde ik dat dat heel comfortabel is omdat het vanzelf gaat… ik beweer nergens dat Tesla dat als enige kan hoor.
@trasimo: je weet dat een arteon volledig autonoom file kan rijden hè? Dus jouwe tesla kan in de file niets wat een arteon niet kan.
@airc: beweer ik dat dan? Nee. Jij vraagt hoe een Tesla in de file rijdt, ik zeg: “heel goed, ik hoef niks te doen”. Punt.
@trasimo: Kwam ik jou vanmiddag tegen op de A2? Lekker op baan 3 van 5 cruisend terwijl de rest praktisch leeg was. Beetje krantje lezend en papierwerk doen met de ACC op 98, de rest hinderend. Oh en op het laatst toch even 3 banen naar rechts schuiven zonder knipperlicht want je moest er ineens af. Helemaal vergeten want je zat op de telefoon te pielen met autopilot aan.
Hoe meer Tesla hokken ik zie, hoe beroerder ze rijden, allemaal een attitude van kijk mij in m’n vooruitstrevende klimaatneutrale oto van 100.000 euri. Knipperlicht werkt niet, rechts houden snapt men niet, range boeit blijkbaar niet want 170 is nog langzaam voor de meesten.
@nelis88: ik ken je niet en ik heb zéker niet met je geknikkerd, dus bewaar je sneue, gefrustreerde onderbuikpraatjes maar lekker voor de volgende familieverjaardag ofzo.
@airc: rare opmerking. In de file stuurt de auto gewoon zelf net als de Arteon. Verbruik in de file is zeer gunstig en de ACC houdt net als de Arteon keurig afstand tot zijn voorganger.
@airc: niet, dat doet de auto namelijk zelf..:)
@airc: Interieur van Tesla kan je eenvoudig verbeteren door achteraf leder in te bouwen! Is nog bijtellingsvrij :-)
@alloallo: daar schiet je niet heel veel mee op toch? Tesla heeft standaard ‘vegan leather’ wat echt wel mooi staat (ik heb de witte versie), lekker zit en buitengewoon goed afwasbaar is. Misschien willen sommigen toch liever ‘the real thing’, maar ik ken in m’n omgeving niemand die dat zelfs maar overweegt.
@trasimo: vegan leather is gewoon PVC!
Tevens kan je bij leder acheraf veel meer kleuren kiezen. Bv cognac, pindakaas of Bordeaux rood. Mijn 3 is uniek in nederland
@alloallo: cool! Foto? Ik kan mij zeker voorstellen dat de echte connaisseur dat vegan leather er meteen uit trekt hoor :)
Korting, omdat de facelift onderweg is? Goede prijs: een Arteon voor de prijs van een – dik uitgevoerde – Skoda Superb. Ik zou hem overwegen als opvolger van mijn Superb. Oh wacht: ook ik heb gekozen voor de tesla 3.
@alloallo: of omdat ie niet zo goed loopt… autojournalisten waren er in elk geval niet erg positief over. Ik kan me daarnaast voorstellen dat ze hier ook een beetje publiek mee proberen aan te spreken dat liever een Audi kiest..
@trasimo: Als je een moet configureren die hetzelfde ruimte biedt, gemak van 5de deur zonder te lijken op een lijkenwagen (lees stationcar) en opties heeft, dan moet je als basis de AUDI A7 SPORTBACK 40 TDI PRO LINE S kiezen. Met alle toeters en bellen, begint dat bij €87000.
@alloallo: van een Superb naar een model 3… my head explodes 🤯
@stuko: jow… die frunk hè… freakin frunky.
@stuko: ik was heel tevreden met mijn 190pk (manual/21 procent) superb, maar ook ik ben gevoelig voor lage bijtelling.

Van BMW 3 (163pk) naar superb (190pk) naar Tesla (360 pk) is een logisch rijtje.

Ik mis de ruimte van mijn vorige auto elke dag
@alloallo: van premium naar budget naar Amerikaan. Je vindt afwerking duidelijk niet zo belangrijk.
@mashell: de vroege exemplaren waren natuurlijk niet best, maar de iets recentere Model 3’tjes zitten gewoon van binnen en buiten strak in elkaar geschroefd. Dan kan je natuurlijk nog steeds voorkeur hebben voor andere interieurtjes, maar wat is er precies niet goed aan de ‘afwerking’?
T blijft een lilluk ding! Zeker bij schemer als alleen die onderste ledbalk aanstaat lijkt het wel een tapir
@alassad: een tapir 🤣🤣🤣
Ik vind het een prachtige wagen, zeker in R-uitvoering. Hoe die rijdt zou ik niet weten, maar geslaagd vind ik em alleszinds wel!
Nee. Gewoon nee…
Waarom ik hem nooit in de nu aangeboden configuratie zou kopen!
Enkel de tinten van wit over zilver naar zwart + die curcuma kleur.
Zelfs een Tesla heeft nog rood en blauw (al zijn het de minst gekochte kleuren, maar dat terloops).
@wimof: Raar. Je kon destijds kiezen uit wit, parelmoer wit, pyritzilver, manganese zilver (nu al meer keuze dan Tesla 3), urano grijs, kurkuma, Chili red, bordeaux rood, en blauw. Meer dan 2 keer zo veel keuze als bij de Model 3.
@al69: Wat je zegt klopt, die tinten wit en grijs naar zwart die bestaan nog en curcuma enkel op de twee hoogste versies. Van de andere tinten, niets meer te bespeuren, althans in België.
@wimof en @willeme: Er is zelfs een speciale versie uitgebracht


https://autonotizen.de/neuigkeiten/vw-arteon-r-line-edition-mondstein-grau-preis-2020

Alsof de 5 grijstinten nog niet genoeg waren. 😜
Zou sowieso een arteon boven een model3 verkiezen. Zit kwalitatief veel beter in elkaar. Maar een Passat is een slimmere keuze als een arteon, qua ruimte binnenin.
@leon1pfr: een arteon is binnenin veel ruimer dan een Passat. Iig achterin. En door de hatchback is dat ook echt praktische ruimte.
@leon1pfr: ik had juist het gevoel dat de Arteon ruimer is dan de Passat (sedan). Hoe beeldvorming werk 😁
@leon1pfr: Een Arteon is zeker niet klein hoor, alleen vanwege de coupe lijn heb je als passagier achterin een stuk minder hoofdruimte. Maar inderdaad, een Passat Variant is een betere keuze.
@ot92: onderstel arteon is gelijk aan superb! Dus langer als Passat
@alloallo: Hmm… stond laatst bij de dealer naast een Passat sedan en de Arteon, naar mijn idee waren ze even lang en ruimte binnen in was hetzelfde, maar dat kan aan mij liggen.
5cm extra wielbasis tov Passat @ot92:
@leon1pfr: Ik hoop dat ze de Arteon dan beter in mekaar schroeven dan de Passat die ik nu heb, want die kraakt aan alle kanten met krap 60k op de teller.

Daarnaast is het dashboard qua design ook geen verkoopargument tov een model 3, met die grote luchtsleuf. En het infotainment systeem is trage bagger die zich tijdens het rijden niet laat bedienen.

De Tesla moet dus wel echt heel slecht zijn om er een Passat boven te verkiezen.
@karhengst: Er is echt iets mis met uw Passat B8 dan. Ik heb er ook 1 sinds bijna 2 maanden. Het enige gekraak kwam af van de uitgedroogde draagarm rubbers en dat is te verhelpen door ze in te laten vetten. Kost je een paar tientjes bij de dealer. Voor de rest is ie muisstil.
Ik heb de Discovery Pro en ik kan er van alles mee doen tijdens het rijden hoor…
@ot92: Dank voor de tip! Mocht ik hem nog voor een beurt moeten brengen zal ik het aanspreken.

Wat betreft de navi, geen idee welk systeem het is maar het reageert gewoon niet goed op aanraakbewegingen. Iemand bellen is niet te doen omdat bij een poging tot scrollen de aanraking als instructie tot bellen wordt geïnterpreteerd. Dat is echt slecht. Hetzelfde met de muziekkeuze. Dus ja, in theorie werkt het, in de praktijk leidt het minder af de telefoon in de hand te nemen. En dat zou ook het “navi pro” moeten zijn.
@karhengst: de discover pro heeft een groter scherm, verder heeft ie ook een harde schijf erin zitten voor de navigatie ipv SD kaart zoals bij de discover media. Wat is het bouwjaar uw Passat? Wellicht heeft u het nieuwe type discover infotainment systeem, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Die van mij is van het modeljaar 2016 en hetgeen wat u ervaart heb ik in ieder nog niet mogen ervaren. Wel heb ik iets soortgelijks mogen ervaren bij de RNS510, maar dat is ook een ouder systeem die een stuk trager werkt dan de huidige systemen.

Mocht je niet uitkomen of verder vragen hebben, er bestaat een forum genaamd vwpassat, daar zijn er zat mensen met verstand over deze type auto. Wel even netjes voorstellen, dat waarderen ze erg.
@karhengst: In de Arteon van bouwjaar 2018 met Discovery (met 2 knoppen, kleinere display en SD kaarten) vind ik persoonlijk de respons voldoende. Je moet er van uitgaan dat de meeste autofabrikanten al met een relatief “verouderde” infotainment hardware techniek (maar relatief betaalbaar) uitkomen als het auto nieuw leverbaar wordt. Wellicht dat Tesla een andere strategie kiest om veel meer in te zetten op infotainment en de daarvoor benodigde hardware.
@leon1pfr: Je moet er echt eens een meter bijhalen…
@leon1pfr: ik zou ook de Arteon boven de Model 3 kiezen… tenzij ik zakelijk mocht leasen, dan moet je wel heel graag een 2.0 viercilinder willen rijden wil je die centen laten liggen. Geld dat je uitspaart een leuke hobbywagen of een dikke motorfiets mee onderhouden. Prima.
Ik had de mijne helemaal geconfigureerd. Moest hem alleen nog bestellen (moest nog twee weken wachten totdat dat kon). Intussen deed de WLTP zijn intrede waardoor de versie die ik wilde. Namelijk de 2.0 TSI niet meer bestelbaar was. Na 4 maanden door de dealer en PON aan het lijntje gehouden te zijn uiteindelijk een C200 coupé besteld. Jammer want ik had een R in bovenstaande kleur samengesteld met zo’n beetje alle opties.

Ik vind het nog steeds een mooie auto als ik hem zie. En hij combineert voor mij exclusiviteit (je ziet hem weinig) met praktische bruikbaarheid.

Hoewel de C ook een fijne wagen is. Is hij een stuk minder praktisch. Dat mis ik maar een paar keer per jaar. Maar wellicht na de C toch nog eens kijken of het dan nog een reële optie is. Ik ben bang van niet.
Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat
mijn kids liever achterin de Arteon zitten als in de 3. Maar goed, wie ben ik. Voorlopig rijdt mijn Passat GTE nog prima!
Het is toch ongelofelijk dat VW dat navigatiescherm nog op kniehoogte in zo’n auto durft te schroeven?
Zo had de Touran van een jaar of 10 terug ook de Navi bijna naast het gaspedaal geplaatst: https://media.autoweek.nl/m/ydeyx82baxhi.jpg
@timdawg: Als je je klanten niet stimuleert koopt natuurlijk niemand je digitale Dashboard. Of het Audi pakket.
@timdawg: Echt een boomer reactie. Dat was de Touran van 10 jaar geleden, we hebben het over de Arteon van 2020.
@al69: ja. Kijk nou eens naar het interieur van die Aerton. Dat scherm zit toch ergonomisch niet op de beste plaats?
@timdawg: Je hebt ook de optie om al het info ook op je instrumentcluster af te beelden. Wat wil je nog meer? Welke auto heeft een betere ergonomie?
@timdawg: gewoon de optie Active info display aanvinken als ie er al niet standaard op zit. Dan zit je krijg je een groot navigatiescherm tussen je tellers.
Maar ik snap wat je bedoeld, ikzelf heb er niet veel last van.
@timdawg: Huh? Dat scherm in de Arteon zit precies naast het stuur. Je hoeft je hand dus maar een paar cm op te schuiven om het te bedienen. Ergonomisch gezien kan het niet beter. Waar wil jij het scherm dan hebben? halverwege de voorruit?
Helaas gaan mensen eerder voor een model 3 inderdaad. Nederland zou echt eens moeten stoppen met geld verkwanselen aan auto’s kunstmatig goedkoper maken.
@basr32: dat zie je verkeerd,, de roverheid maakt auto’s kunstmatig duurder!
De particulier heeft het geld er niet voor en de leaserijder kijkt vooral naar leaseprijs en iets minder naar aanschafwaarde. CO2-uitstoot speelt ook nog steeds een rol bij de meeste grote bedrijven en daarmee dus ook hun wagenpark.
Je ziet deze schoonheid inderdaad bijna nooit!
Al geven ze 20K korting, het blijft een VW.
@kminne: En u rijdt in een….????
Heb deze destijds overwogen maar vond het allemaal wat karig in de opties die in kon kiezen en dergelijke. Ik wilde ook binnen bepaalde budgetten blijven en voor zelfde geld had ik een bomvolle Mercedes. Als VW toen zo’n pakketje had aangeboden, was de keuze ws sneller gemaakt voor deze.
@ghost: Ben erg benieuwd wat voor bomvolle Mercedes jij koopt voor die prijs?
@dijan: wellicht lukt het nu niet meer mar circa 2,5 jaar geleden lukte het prima voor 45k een bomvolle a180d automaat met flink wat opties aan te vinken. Arteon was vanaf dat punt ongeveer verkrijgbaar. Nieuwe A-klasse is helaas duurder geworden. Interieur ook wat mooier, uiterlijk ben ik er nog niet helemaal uit..
@ghost: Een Mercedes A klasse is geen vergelijking met de Arteon. Ja ze beginnen beide met de letter A, maar dan houdt het op.
Qua formaat moet je het toch gaan vergelijken met een Mercedes E klasse en dat is 3 tredes hoger dan de A.
@al69: joh je meent het boomer!
@ghost: pfff je bent jong, je wilt wat maar kan het niet 😜
Het is en blijft een mooi ding imo. Alleen jammer dat ze een Passat dashboard hebben gebruikt. Nu vind ik dat niet zo heel erg aangezien ik dat dashboard nu ook heb en het prima vind uitzien, maar het had van mij ietsjes anders mogen uitzien.
Floris Wolfs heeft z’n Giulia ook al ingeruild op een Arteon. 😜
Om een vage reden pastte een 508 van 51k wel in mijn leasebudget maar een Arteon van 51k niet. Anders had ik zakelijk in een Arteon gereden.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het best een mooie auto… Schijnbaar ben ik toch een badge snob want dat vw logo verpest hem voor mij.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).