• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maakt Volkswagen de Arteon eindelijk interessant?

Auteur: willeme, gepost 7 januari 2020 om 21:03 – 103 Reacties

Soms heb je een duwtje in de goede richting nodig. Of ordinaire korting.

Het zijn van de auto’s waarvan je je afvraagt: waarom heb ik ‘m destijds niet gereden? Denk aan de Alfa 156, Peugeot 406 Coupé of de Lexus IS. Van die auto’s die eigenlijk wel in het leasebudget pasten, maar je koos uiteindelijk toch voor premium vervoer uit Zuid-Duitsland.

De Volkswagen Arteon past in dat straatje eigenlijk. Niet alleen om te zien is het een fraaie auto, maar ook op papier lijkt de auto alle belangrijke hokjes aan te vinken. De auto zit goed in elkaar geschroefd, een fraai dashboard, alle nodige opties kun je krijgen en de auto is nog praktisch bovendien. Toch zijn er minder dan 1.500 mensen in Nederland die een Arteon hebben gekozen.

Dat vinden ze bij Volkswagen waarschijnlijk ook veel te weinig, dus wordt de Arteon in de aanbieding gedaan. Normaal gesproken zijn de Duitse merken best wel gierig als het op opties aankomt, maar in dit geval kun je een redelijk voordeel scoren: tot wel 8.800 euro. Er zijn twee verschillende uitvoeringen, de Business Elegance Exclusive en de Business R Exclusive. De eerste is chic en elegant, de tweede is dynamisch en sportief. Waarschijnlijk ziet je vrouw (m/v) het verschil niet, maar de R heeft de kenmerkende dikke bumpers en de Elegance niet.

Qua uitrusting zit ongeveer alles wat je erop kan wensen wel op. Denk aan sportstoelen, LED-koplampen, groot navigatiesysteem en een virtual cockpit. Plus nog een hele hoop andere dingen. Je kan kiezen uit een 2.0 TSI (benzine) of een 2.0 TDI (diesel). In beide gevallen levert de motor 190 pk. Qua prestaties doen ze niet veel voor elkaar onder. De benzine is ietsje sneller, de diesel is wat zuiniger. De Business Elegance Exclusive is er vanaf 46.205 en de ‘R’ kost 47.450 euro. Maar waarschijnlijk staat er nu een Model 3 voor de deur en begrijp je waarom ‘m je de Arteon niet hebt geleaset. Je betaalt namelijk de volle mep aan bijtelling.

Ook interessant!

  • prijs Volkswagen Arteon eHybrid
    Prijs Volkswagen Arteon eHybrid bekend
  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

arteon, benzine, Diesel, lease, R-Line, Volkswagen

Vorig bericht: « Geen toekomst voor V12 en quadturbodiesel bij BMW
Volgend bericht: Bestelwagenverkoop klein beetje onderuit »

Lees Interacties

Reacties

  1. marcow zegt

    7 januari 2020 om 21:07

    Je kunt niet alles met geld/korting kopen. Oh, wacht..

    Login om te reageren
  2. trasimo zegt

    7 januari 2020 om 21:16

    “waarschijnlijk staat er nu een Model 3 voor de deur en begrijp je waarom je de Arteon niet hebt”

    Klopt! Geen idee waarom ik een auto zou willen met weliswaar een mooie buitenkant, maar ook voorwieltrekkend ongeinspireerd rijgedrag, half het vermogen en nog niet half de features. Geen wonder dat ik die dingen op de weg nooit tegenkom, daar gaat een beetje korting vast ook weinig aan veranderen.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 januari 2020 om 21:24

      @trasimo: Er staat vandaag een schitterend artikel in de morgen (ik vrees achter de betaalmuur)
      ‘Onze maatschappij is ziekmakend. De normen waaraan men moet voldoen, liggen zo hoog dat velen die niet halen’
      Ik moest er aan denken, terloops!

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        7 januari 2020 om 21:28

        @wimof: ik mis een stukje context denk ik, maar thanks for sharing

        Login om te reageren
      • chob zegt

        8 januari 2020 om 00:29

        @wimof: idd goed artikel. Bedankt voor de tip.

        Login om te reageren
      • fransananas zegt

        8 januari 2020 om 09:24

        @wimof: mooi artikel en ook voor Nederland relevant. Toch kies ik de speedboot van Tesla

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          8 januari 2020 om 10:19

          @fransananas: Hij is je van harte gegund.

          Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      7 januari 2020 om 22:14

      @trasimo: welke features? Dat je via de touchscreen het dashboardkastje moet openen? Of dat je spelletjes kunt spelen terwijl je aan de laadpaal hangt?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 januari 2020 om 22:46

        @johnwaters: precies!

        Login om te reageren
      • trasimo zegt

        8 januari 2020 om 13:13

        @johnwaters: dashboardkastje gaat tegenwoordig ook gewoon met stembediening open, werkt top. Spelletjes spelen tijdens het laden of ff Netflix of Youtube kijken, sure why not? Maar autopilot is voor mij serieus de meest gebruikte; heerlijk op de snelweg. Ook sentry mode, gratis over the air updates, standaard een over-de-top geluidsinstallatie met de beste streaming mogelijkheden (Spotify, Tunein, etc), keyless entry via bluetooth van je telefoon, zijn zomaar een paar andere zaken die ik elke dag volop gebruik en je in de Arteon kunt vergeten.

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          8 januari 2020 om 14:09

          @trasimo: Sentry mode? Ben jij te lui om naar je auto te gaan? Is dat jouw beste feature? Als dit de toekomst is?

          Login om te reageren
          • trasimo zegt

            8 januari 2020 om 14:52

            @johnwaters: Ik schreef dat autopilot m’n favoriete feature is, lezen is ook een kunst natuurlijk. Jij bedoelt ‘Summon’, ik schreef Sentry mode. Dat is het beveiligingssysteem wat iedereen op camera vastlegt en waarschuwt die met z’n tengels aan je auto komt; vind ik zelf zeer geruststellend. Maar als je niet op vooruitgang zit te wachten of het allemaal niet zo goed kan bijhouden is er keus genoeg in andere auto’s uiteraard; zoals een Arteon.

            Login om te reageren
          • exotic zegt

            8 januari 2020 om 15:38

            @johnwaters: Jij weet klaarblijkelijk niet want Sentry mode is. Je reactie indiceert naar “summon”

            Login om te reageren
            • johnwaters zegt

              8 januari 2020 om 16:05

              @exotic: klopt, ik heb mij vergist.

              Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      7 januari 2020 om 22:27

      @trasimo: Als ik wel iets ongeinspireerd vind dan is het wel het interieur van een tesla. Gelukkig merk je daar weinig van want 90% van de tijd sta je buiten, oh wacht…

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        7 januari 2020 om 22:37

        @unknown234: ik vind het interieur van Tesla ook niet erg inspirerend maar ik kick daar ook niet zo hard op. Gelukkig vind ik rijden en dat alles perfect werkt veel belangrijker, en dat doet het allebei waanzinnig goed.

        Maar voor iedereen die houdt van oude techniek in een sjiek jasje die niet al teveel geeft om performance en een beetje sturen, is deze Arteon uiteraard een zeer goede aanbieding.

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          7 januari 2020 om 23:08

          @trasimo: ook voor mensen die regelmatig tussen de 400-600 km per dag rijden (ja ze bestaan) en niet meteen belastingvoordeel kunnen scoren (helaas ik woon in België) is de Arteon een geweldige optie. Ik vind hem sjiek, heel veel sjieker dan de model 3.
          Over smaak valt niet te twisten, dat klopt, waar ik echter moeite mee heb is dat smaak blijkbaar te koop is, namelijk door onze (jullie) overheid die EV buitensporig gunstig promoot. In de echte wereld heet dat eigenlijk rasisme.

          Login om te reageren
          • trasimo zegt

            7 januari 2020 om 23:13

            @mp014: helemaal eens met je betoog; als ik dagelijks vaak 400+ kms moest doen, nam ik een goeie diesel ipv EV. Nog steeds nam ik dan iets met wat meer stuurgevoel dan een Arteon; maar dat is inderdaad persoonlijk.

            Smaak is ook persoonlijk, dus in Nederland heeft heus niet iedereen zich zomaar laten ‘omkopen’. Er is een groep die Tesla écht tof vindt, heus die mensen zijn er :)

            Jammer van je racisme opmerking. Racisme is onderscheid maken op basis van ras, is zeer kwalijk en heeft werkelijk helemaal niets te maken met zoiets als belastingkorting.

            Login om te reageren
            • mp014 zegt

              7 januari 2020 om 23:26

              @trasimo: mijn rasisme opmerking was uiteraard een (wellicht onvoorzichtig gebruikt) metafoor, excuses, ik wilde zeker niet te veel shockeren.

              Blij dat je (jullie) de rest van mijn post wel degelijk kunnen pruimen ??

              Login om te reageren
              • mp014 zegt

                7 januari 2020 om 23:28

                @mp014: vreemd dat mijn auto spelling er telkens rasisme (ipv racisme) van maakt….. blijkbaar selectief

              • mashell zegt

                8 januari 2020 om 11:40

                @mp014: ik ben geschokt van de woorden “helaas ik woon in België”. Voor ons Nederlanders is dat toch een land met lage belastingen en goedkope auto’s. In België is er dan ook gewoon veel minder noodzaak om voor de bijtellingsknaller te gaan.

          • bisazza zegt

            7 januari 2020 om 23:13

            @mp014: racisme???? Serieus?

            Login om te reageren
            • tjorque zegt

              8 januari 2020 om 07:58

              @bisazza: nee raSisme ? (geen idee wat het betekent ?)

              Login om te reageren
          • bobje zegt

            7 januari 2020 om 23:20

            @mp014: even los van je niet ter zake doende vergelijk met rac(s)isme, heb je zeker een punt dat smaak in Nederland door de portemonnee wordt bepaald. Laten we als voorbeeld die wanstaltige Mitsubishi outlander nemen waarvoor Mitsubishi speciale afleverpunten moest creëren om die absurde aantallen te kunnen uitleveren. Ineens moest iedereen zo’n lelijk ding en alleen vanwege de bijtelling vonden ze ‘m prachtig. Die zelfde mensen genieten nu enorm in hun nieuwe Tesla…….

            Login om te reageren
            • mp014 zegt

              7 januari 2020 om 23:28

              @bobje: precies wat ik bedoel ??

              Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            8 januari 2020 om 05:07

            @mp014: ze zijn ook bijna allemaal donker… pure voortrekkerij idd. De witte ICE wordt wel heel erg gediscrimineerd!!

            Login om te reageren
            • frank2b zegt

              8 januari 2020 om 18:43

              @cloverleaf: Help de boze witte ICE de winter door! Aktie!

              Login om te reageren
        • Boomer zegt

          7 januari 2020 om 23:09

          @trasimo: hoe stuurt dat nou zo’n tesla in de dagelijkse file op de A2. Nee doe mij maar een goed interieur en wat minder snel optrekken. Dan zit ik in ieder geval prettig met 30km/h.

          Login om te reageren
          • trasimo zegt

            7 januari 2020 om 23:47

            @airc: de hele file rijdt ie zelf op autopilot, kan ik lekker relaxen met een muziekje of podcast in plaats van bezig te hoeven zijn met optrekken/afremmen steeds. Veel plezier met je mooie interieur.

            Login om te reageren
            • lluq zegt

              8 januari 2020 om 07:28

              @trasimo: mag toch helemaal niet die autopilot functie. Verboden in Europa hoorde ik, begrijp het ergens wel. Wie is aansprakelijk bij een ongeval? Tesla die de auto bestuurd of de inzittende, begrijp dat zoiets voor de verzekering lastig kan zijn. Al vind het maar een vreemd verhaal, dat zou voor mij de enige reden zijn om een Tesla achtige auto te kopen.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                8 januari 2020 om 07:33

                @lluq: is niet verboden (anders zat ‘t er niet op he) degene achter het stuur is en blijft altijd de bestuurder en voor de verzekering is het daardoor ook helemaal niet ingewikkeld.

              • lluq zegt

                8 januari 2020 om 08:49

                @trasimo: bij Land rover vertellen ze mij dat het officieel niet is toegestaan die functie te gebruiken. Vreemd dan…

              • bobje zegt

                9 januari 2020 om 20:17

                @lluq: bij een Land Rover snap ik dat wel….

            • jpoers zegt

              8 januari 2020 om 08:45

              @trasimo: nu moet ik zeggen dat in een auto met adaptieve cruisecontrol en automaat dit ook al heel goed kan. Baantje wisselen moet je nog wel even zelf doen. Het is dat de model 3 voor mij teveel beperkingen had maar was een serieus overwogen optie en in de middenweg beland met een station PHEV.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                8 januari 2020 om 08:58

                @jpoers: da’s waar, ACC met een soort lanekeeping zorgt ook al voor ontspannen filerijden. De standaard meegeleverde autopilot is ook niet veel meer dan dat. Ik heb daar nu de uitgebreide versie van met o.a. automatisch van baan wisselen en dat maakt wel een heel groot verschil; dan hoef ik ‘m er niet steeds vanaf te halen als ik bijv. een vrachtwagen wil inhalen.

              • al69 zegt

                8 januari 2020 om 17:20

                @trasimo: Arteon heeft ook ACC met lane keeping. Alleen wordt je wel herinnerd dat je je handen op ‘tien voor 2’ moet houden.

              • trasimo zegt

                8 januari 2020 om 17:30

                @al69: dat is niet relevant voor de vraag waarop ik antwoordde én het is al door minstens 3 anderen geroepen, maar toch bedankt

            • racerx zegt

              8 januari 2020 om 09:50

              @trasimo: er zijn ook zat auto’s met een mooi interieur die in de file hetzelfde kunnen natuurlijk.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                8 januari 2020 om 09:54

                @racerx: mijn reactie was op iemand die zich afvraagt hoe zo’n Tesla nou stuurt in de file op de A2. Daarop reageerde ik dat dat heel comfortabel is omdat het vanzelf gaat… ik beweer nergens dat Tesla dat als enige kan hoor.

            • Boomer zegt

              8 januari 2020 om 11:41

              @trasimo: je weet dat een arteon volledig autonoom file kan rijden hè? Dus jouwe tesla kan in de file niets wat een arteon niet kan.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                8 januari 2020 om 11:57

                @airc: beweer ik dat dan? Nee. Jij vraagt hoe een Tesla in de file rijdt, ik zeg: “heel goed, ik hoef niks te doen”. Punt.

            • nelis88 zegt

              9 januari 2020 om 22:32

              @trasimo: Kwam ik jou vanmiddag tegen op de A2? Lekker op baan 3 van 5 cruisend terwijl de rest praktisch leeg was. Beetje krantje lezend en papierwerk doen met de ACC op 98, de rest hinderend. Oh en op het laatst toch even 3 banen naar rechts schuiven zonder knipperlicht want je moest er ineens af. Helemaal vergeten want je zat op de telefoon te pielen met autopilot aan.
              Hoe meer Tesla hokken ik zie, hoe beroerder ze rijden, allemaal een attitude van kijk mij in m’n vooruitstrevende klimaatneutrale oto van 100.000 euri. Knipperlicht werkt niet, rechts houden snapt men niet, range boeit blijkbaar niet want 170 is nog langzaam voor de meesten.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                9 januari 2020 om 22:42

                @nelis88: ik ken je niet en ik heb zéker niet met je geknikkerd, dus bewaar je sneue, gefrustreerde onderbuikpraatjes maar lekker voor de volgende familieverjaardag ofzo.

          • RutgerK zegt

            8 januari 2020 om 00:14

            @airc: rare opmerking. In de file stuurt de auto gewoon zelf net als de Arteon. Verbruik in de file is zeer gunstig en de ACC houdt net als de Arteon keurig afstand tot zijn voorganger.

            Login om te reageren
          • mcshine zegt

            8 januari 2020 om 01:54

            @airc: niet, dat doet de auto namelijk zelf..:)

            Login om te reageren
          • alloallo zegt

            8 januari 2020 om 08:26

            @airc: Interieur van Tesla kan je eenvoudig verbeteren door achteraf leder in te bouwen! Is nog bijtellingsvrij :-)

            Login om te reageren
            • trasimo zegt

              8 januari 2020 om 11:31

              @alloallo: daar schiet je niet heel veel mee op toch? Tesla heeft standaard ‘vegan leather’ wat echt wel mooi staat (ik heb de witte versie), lekker zit en buitengewoon goed afwasbaar is. Misschien willen sommigen toch liever ’the real thing’, maar ik ken in m’n omgeving niemand die dat zelfs maar overweegt.

              Login om te reageren
              • alloallo zegt

                8 januari 2020 om 11:47

                @trasimo: vegan leather is gewoon PVC!
                Tevens kan je bij leder acheraf veel meer kleuren kiezen. Bv cognac, pindakaas of Bordeaux rood. Mijn 3 is uniek in nederland

              • trasimo zegt

                8 januari 2020 om 11:51

                @alloallo: cool! Foto? Ik kan mij zeker voorstellen dat de echte connaisseur dat vegan leather er meteen uit trekt hoor :)

  3. alloallo zegt

    7 januari 2020 om 21:22

    Korting, omdat de facelift onderweg is? Goede prijs: een Arteon voor de prijs van een – dik uitgevoerde – Skoda Superb. Ik zou hem overwegen als opvolger van mijn Superb. Oh wacht: ook ik heb gekozen voor de tesla 3.

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      7 januari 2020 om 21:31

      @alloallo: of omdat ie niet zo goed loopt… autojournalisten waren er in elk geval niet erg positief over. Ik kan me daarnaast voorstellen dat ze hier ook een beetje publiek mee proberen aan te spreken dat liever een Audi kiest..

      Login om te reageren
      • al69 zegt

        8 januari 2020 om 17:28

        @trasimo: Als je een moet configureren die hetzelfde ruimte biedt, gemak van 5de deur zonder te lijken op een lijkenwagen (lees stationcar) en opties heeft, dan moet je als basis de AUDI A7 SPORTBACK 40 TDI PRO LINE S kiezen. Met alle toeters en bellen, begint dat bij €87000.

        Login om te reageren
    • stuko zegt

      7 januari 2020 om 23:25

      @alloallo: van een Superb naar een model 3… my head explodes ?

      Login om te reageren
      • v60germany zegt

        7 januari 2020 om 23:32

        @stuko: jow… die frunk hè… freakin frunky.

        Login om te reageren
      • alloallo zegt

        8 januari 2020 om 06:34

        @stuko: ik was heel tevreden met mijn 190pk (manual/21 procent) superb, maar ook ik ben gevoelig voor lage bijtelling.

        Van BMW 3 (163pk) naar superb (190pk) naar Tesla (360 pk) is een logisch rijtje.

        Ik mis de ruimte van mijn vorige auto elke dag

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 januari 2020 om 11:41

          @alloallo: van premium naar budget naar Amerikaan. Je vindt afwerking duidelijk niet zo belangrijk.

          Login om te reageren
          • trasimo zegt

            8 januari 2020 om 12:02

            @mashell: de vroege exemplaren waren natuurlijk niet best, maar de iets recentere Model 3’tjes zitten gewoon van binnen en buiten strak in elkaar geschroefd. Dan kan je natuurlijk nog steeds voorkeur hebben voor andere interieurtjes, maar wat is er precies niet goed aan de ‘afwerking’?

            Login om te reageren
  4. alassad zegt

    7 januari 2020 om 22:08

    T blijft een lilluk ding! Zeker bij schemer als alleen die onderste ledbalk aanstaat lijkt het wel een tapir

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      7 januari 2020 om 22:13

      @alassad: een tapir ???
      Ik vind het een prachtige wagen, zeker in R-uitvoering. Hoe die rijdt zou ik niet weten, maar geslaagd vind ik em alleszinds wel!

      Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    7 januari 2020 om 22:10

    Nee. Gewoon nee…

    Login om te reageren
  6. wimof zegt

    7 januari 2020 om 22:18

    Waarom ik hem nooit in de nu aangeboden configuratie zou kopen!
    Enkel de tinten van wit over zilver naar zwart + die curcuma kleur.
    Zelfs een Tesla heeft nog rood en blauw (al zijn het de minst gekochte kleuren, maar dat terloops).

    Login om te reageren
    • al69 zegt

      8 januari 2020 om 06:44

      @wimof: Raar. Je kon destijds kiezen uit wit, parelmoer wit, pyritzilver, manganese zilver (nu al meer keuze dan Tesla 3), urano grijs, kurkuma, Chili red, bordeaux rood, en blauw. Meer dan 2 keer zo veel keuze als bij de Model 3.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        8 januari 2020 om 10:25

        @al69: Wat je zegt klopt, die tinten wit en grijs naar zwart die bestaan nog en curcuma enkel op de twee hoogste versies. Van de andere tinten, niets meer te bespeuren, althans in België.

        Login om te reageren
        • al69 zegt

          8 januari 2020 om 17:32

          @wimof en @willeme: Er is zelfs een speciale versie uitgebracht

          https://autonotizen.de/neuigkeiten/vw-arteon-r-line-edition-mondstein-grau-preis-2020

          Alsof de 5 grijstinten nog niet genoeg waren. ?

          Login om te reageren
  7. leon1pfr zegt

    7 januari 2020 om 23:04

    Zou sowieso een arteon boven een model3 verkiezen. Zit kwalitatief veel beter in elkaar. Maar een Passat is een slimmere keuze als een arteon, qua ruimte binnenin.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      7 januari 2020 om 23:07

      @leon1pfr: een arteon is binnenin veel ruimer dan een Passat. Iig achterin. En door de hatchback is dat ook echt praktische ruimte.

      Login om te reageren
    • mp014 zegt

      7 januari 2020 om 23:10

      @leon1pfr: ik had juist het gevoel dat de Arteon ruimer is dan de Passat (sedan). Hoe beeldvorming werk ?

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      7 januari 2020 om 23:12

      @leon1pfr: Een Arteon is zeker niet klein hoor, alleen vanwege de coupe lijn heb je als passagier achterin een stuk minder hoofdruimte. Maar inderdaad, een Passat Variant is een betere keuze.

      Login om te reageren
      • alloallo zegt

        8 januari 2020 om 06:31

        @ot92: onderstel arteon is gelijk aan superb! Dus langer als Passat

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          8 januari 2020 om 12:35

          @alloallo: Hmm… stond laatst bij de dealer naast een Passat sedan en de Arteon, naar mijn idee waren ze even lang en ruimte binnen in was hetzelfde, maar dat kan aan mij liggen.

          Login om te reageren
          • alloallo zegt

            8 januari 2020 om 14:33

            5cm extra wielbasis tov Passat @ot92:

            Login om te reageren
    • karhengst zegt

      8 januari 2020 om 00:34

      @leon1pfr: Ik hoop dat ze de Arteon dan beter in mekaar schroeven dan de Passat die ik nu heb, want die kraakt aan alle kanten met krap 60k op de teller.

      Daarnaast is het dashboard qua design ook geen verkoopargument tov een model 3, met die grote luchtsleuf. En het infotainment systeem is trage bagger die zich tijdens het rijden niet laat bedienen.

      De Tesla moet dus wel echt heel slecht zijn om er een Passat boven te verkiezen.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        8 januari 2020 om 12:19

        @karhengst: Er is echt iets mis met uw Passat B8 dan. Ik heb er ook 1 sinds bijna 2 maanden. Het enige gekraak kwam af van de uitgedroogde draagarm rubbers en dat is te verhelpen door ze in te laten vetten. Kost je een paar tientjes bij de dealer. Voor de rest is ie muisstil.
        Ik heb de Discovery Pro en ik kan er van alles mee doen tijdens het rijden hoor…

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          8 januari 2020 om 12:35

          @ot92: Dank voor de tip! Mocht ik hem nog voor een beurt moeten brengen zal ik het aanspreken.

          Wat betreft de navi, geen idee welk systeem het is maar het reageert gewoon niet goed op aanraakbewegingen. Iemand bellen is niet te doen omdat bij een poging tot scrollen de aanraking als instructie tot bellen wordt geïnterpreteerd. Dat is echt slecht. Hetzelfde met de muziekkeuze. Dus ja, in theorie werkt het, in de praktijk leidt het minder af de telefoon in de hand te nemen. En dat zou ook het “navi pro” moeten zijn.

          Login om te reageren
          • Ot92 zegt

            8 januari 2020 om 13:33

            @karhengst: de discover pro heeft een groter scherm, verder heeft ie ook een harde schijf erin zitten voor de navigatie ipv SD kaart zoals bij de discover media. Wat is het bouwjaar uw Passat? Wellicht heeft u het nieuwe type discover infotainment systeem, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Die van mij is van het modeljaar 2016 en hetgeen wat u ervaart heb ik in ieder nog niet mogen ervaren. Wel heb ik iets soortgelijks mogen ervaren bij de RNS510, maar dat is ook een ouder systeem die een stuk trager werkt dan de huidige systemen.

            Mocht je niet uitkomen of verder vragen hebben, er bestaat een forum genaamd vwpassat, daar zijn er zat mensen met verstand over deze type auto. Wel even netjes voorstellen, dat waarderen ze erg.

            Login om te reageren
          • al69 zegt

            8 januari 2020 om 17:46

            @karhengst: In de Arteon van bouwjaar 2018 met Discovery (met 2 knoppen, kleinere display en SD kaarten) vind ik persoonlijk de respons voldoende. Je moet er van uitgaan dat de meeste autofabrikanten al met een relatief “verouderde” infotainment hardware techniek (maar relatief betaalbaar) uitkomen als het auto nieuw leverbaar wordt. Wellicht dat Tesla een andere strategie kiest om veel meer in te zetten op infotainment en de daarvoor benodigde hardware.

            Login om te reageren
    • joki zegt

      8 januari 2020 om 07:35

      @leon1pfr: Je moet er echt eens een meter bijhalen…

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      8 januari 2020 om 09:54

      @leon1pfr: ik zou ook de Arteon boven de Model 3 kiezen… tenzij ik zakelijk mocht leasen, dan moet je wel heel graag een 2.0 viercilinder willen rijden wil je die centen laten liggen. Geld dat je uitspaart een leuke hobbywagen of een dikke motorfiets mee onderhouden. Prima.

      Login om te reageren
  8. Boomer zegt

    7 januari 2020 om 23:05

    Ik had de mijne helemaal geconfigureerd. Moest hem alleen nog bestellen (moest nog twee weken wachten totdat dat kon). Intussen deed de WLTP zijn intrede waardoor de versie die ik wilde. Namelijk de 2.0 TSI niet meer bestelbaar was. Na 4 maanden door de dealer en PON aan het lijntje gehouden te zijn uiteindelijk een C200 coupé besteld. Jammer want ik had een R in bovenstaande kleur samengesteld met zo’n beetje alle opties.

    Ik vind het nog steeds een mooie auto als ik hem zie. En hij combineert voor mij exclusiviteit (je ziet hem weinig) met praktische bruikbaarheid.

    Hoewel de C ook een fijne wagen is. Is hij een stuk minder praktisch. Dat mis ik maar een paar keer per jaar. Maar wellicht na de C toch nog eens kijken of het dan nog een reële optie is. Ik ben bang van niet.

    Login om te reageren
  9. astra zegt

    7 januari 2020 om 23:19

    Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat
    mijn kids liever achterin de Arteon zitten als in de 3. Maar goed, wie ben ik. Voorlopig rijdt mijn Passat GTE nog prima!

    Login om te reageren
  10. timdawg zegt

    8 januari 2020 om 00:26

    Het is toch ongelofelijk dat VW dat navigatiescherm nog op kniehoogte in zo’n auto durft te schroeven?
    Zo had de Touran van een jaar of 10 terug ook de Navi bijna naast het gaspedaal geplaatst: https://media.autoweek.nl/m/ydeyx82baxhi.jpg

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      8 januari 2020 om 00:41

      @timdawg: Als je je klanten niet stimuleert koopt natuurlijk niemand je digitale Dashboard. Of het Audi pakket.

      Login om te reageren
    • al69 zegt

      8 januari 2020 om 06:37

      @timdawg: Echt een boomer reactie. Dat was de Touran van 10 jaar geleden, we hebben het over de Arteon van 2020.

      Login om te reageren
      • timdawg zegt

        8 januari 2020 om 07:41

        @al69: ja. Kijk nou eens naar het interieur van die Aerton. Dat scherm zit toch ergonomisch niet op de beste plaats?

        Login om te reageren
        • al69 zegt

          8 januari 2020 om 08:43

          @timdawg: Je hebt ook de optie om al het info ook op je instrumentcluster af te beelden. Wat wil je nog meer? Welke auto heeft een betere ergonomie?

          Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      8 januari 2020 om 12:24

      @timdawg: gewoon de optie Active info display aanvinken als ie er al niet standaard op zit. Dan zit je krijg je een groot navigatiescherm tussen je tellers.
      Maar ik snap wat je bedoeld, ikzelf heb er niet veel last van.

      Login om te reageren
    • julez zegt

      9 januari 2020 om 11:18

      @timdawg: Huh? Dat scherm in de Arteon zit precies naast het stuur. Je hoeft je hand dus maar een paar cm op te schuiven om het te bedienen. Ergonomisch gezien kan het niet beter. Waar wil jij het scherm dan hebben? halverwege de voorruit?

      Login om te reageren
  11. basr32 zegt

    8 januari 2020 om 00:33

    Helaas gaan mensen eerder voor een model 3 inderdaad. Nederland zou echt eens moeten stoppen met geld verkwanselen aan auto’s kunstmatig goedkoper maken.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 januari 2020 om 01:06

      @basr32: dat zie je verkeerd,, de roverheid maakt auto’s kunstmatig duurder!

      Login om te reageren
  12. mcshine zegt

    8 januari 2020 om 02:00

    De particulier heeft het geld er niet voor en de leaserijder kijkt vooral naar leaseprijs en iets minder naar aanschafwaarde. CO2-uitstoot speelt ook nog steeds een rol bij de meeste grote bedrijven en daarmee dus ook hun wagenpark.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    8 januari 2020 om 08:02

    Je ziet deze schoonheid inderdaad bijna nooit!

    Login om te reageren
  14. kminne zegt

    8 januari 2020 om 10:45

    Al geven ze 20K korting, het blijft een VW.

    Login om te reageren
    • al69 zegt

      8 januari 2020 om 17:53

      @kminne: En u rijdt in een….????

      Login om te reageren
  15. ghost zegt

    8 januari 2020 om 11:34

    Heb deze destijds overwogen maar vond het allemaal wat karig in de opties die in kon kiezen en dergelijke. Ik wilde ook binnen bepaalde budgetten blijven en voor zelfde geld had ik een bomvolle Mercedes. Als VW toen zo’n pakketje had aangeboden, was de keuze ws sneller gemaakt voor deze.

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      8 januari 2020 om 13:24

      @ghost: Ben erg benieuwd wat voor bomvolle Mercedes jij koopt voor die prijs?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        8 januari 2020 om 14:35

        @dijan: wellicht lukt het nu niet meer mar circa 2,5 jaar geleden lukte het prima voor 45k een bomvolle a180d automaat met flink wat opties aan te vinken. Arteon was vanaf dat punt ongeveer verkrijgbaar. Nieuwe A-klasse is helaas duurder geworden. Interieur ook wat mooier, uiterlijk ben ik er nog niet helemaal uit..

        Login om te reageren
        • al69 zegt

          8 januari 2020 om 17:36

          @ghost: Een Mercedes A klasse is geen vergelijking met de Arteon. Ja ze beginnen beide met de letter A, maar dan houdt het op.
          Qua formaat moet je het toch gaan vergelijken met een Mercedes E klasse en dat is 3 tredes hoger dan de A.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            8 januari 2020 om 18:50

            @al69: joh je meent het boomer!

            Login om te reageren
            • al69 zegt

              8 januari 2020 om 19:28

              @ghost: pfff je bent jong, je wilt wat maar kan het niet ?

              Login om te reageren
  16. Ot92 zegt

    8 januari 2020 om 12:27

    Het is en blijft een mooi ding imo. Alleen jammer dat ze een Passat dashboard hebben gebruikt. Nu vind ik dat niet zo heel erg aangezien ik dat dashboard nu ook heb en het prima vind uitzien, maar het had van mij ietsjes anders mogen uitzien.

    Login om te reageren
  17. bernoulli zegt

    8 januari 2020 om 22:05

    Floris Wolfs heeft z’n Giulia ook al ingeruild op een Arteon. ?

    Login om te reageren
  18. powerblue zegt

    8 januari 2020 om 23:19

    Om een vage reden pastte een 508 van 51k wel in mijn leasebudget maar een Arteon van 51k niet. Anders had ik zakelijk in een Arteon gereden.

    Login om te reageren
  19. oxidizers zegt

    9 januari 2020 om 01:26

    Als ik heel eerlijk ben vind ik het best een mooie auto… Schijnbaar ben ik toch een badge snob want dat vw logo verpest hem voor mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North