Alsof het origineel niet voldoende is…
Sommige auto’s wil je liever negeren, simpelweg omdat ze niet zo fijn op de netvlies liggen. De Ferrari 812 Superfast (rijtest) van tuner Mansory is er zo een. Vreemd eigenlijk, want het doel van het pakket dat de tuner heeft ontwikkeld is juist zoveel mogelijk aandacht trekken. In zekere zin lukt dit ook wel, maar niet op de juiste manier.
Zoals we van Mansory zijn gewend krijgt ook de 812 Superfast een bootlading aan koolstofvezel onderdelen over zich heen. Wie een blik werpt op de online catalogus ziet dat de tuner verschillende panelen, in- en uitlaten, spoilers, schakelflippers en zelfs het frame van de tellers in het dashboard aanbiedt in carbon.
De 812 Superfast van Mansory is tevens voorzien van een flinke bodykit. De neus krijgt extra vleugelwerk, grilletjes en een spoilerlip. Achteraan vinden we een gecompliceerd uitziende bumper en een diffuser, vier uitlaten incluis. Of hij in het echt beter tot zijn recht komt, dat mag je zelf bepalen.
Voor wat betreft het vermogen heeft Mansory eveneens niet stilgezeten. Zo beschikt de Ferrari voortaan over 30 pk meer, wat zorgt voor een totaal van 830 pk. De V12 pompt er daarnaast een kleine 25 Nm aan extra koppel uit. Het is logischerwijs een bescheiden upgrade, aangezien de Superfast fabriek af al voldoende krachtig is voor de straat. Zijn topsnelheid blijft 340 km/u, in minder dan 3 seconden snelt hij naar de 100 km/u.
Mooie achtervleugel. Er zijn zojuist 3 aero-specialisten bij Ferrari in huilen uitgebarsten.
Een Mansory die teveel van het goede is. Je verwacht het niet.
Nagenoeg alles wat Mansory doet is overbodig, té, of geeft een auto onmiddellijk een kamper uitstraling.
Subtiel uitgevoerd, fraaie sleeper zo! Vooral die gele remklauwen, die zo mooi bij de rest van het thema passen!
@dondeboer: ja, idd een understatement, best jammer dat je zo een auto kan verklaren met allerlei onnodige upschmuk …
Mansory is toch Duits voor wansmaak?
Wat een kermis attractie.
Het is natuurlijk niet hoe ik mijn droom 812 zou uitrusten, maar ik heb wel eens lelijkere varianten van Mansory gezien.
Het is natuurlijk niet hoe ik mijn droom 812 zou uitrusten, maar ik heb wel eens lelijkere varianten van Mansory gezien.
Ik vraag me spontaan af, hoe denkt men als men zoiets aanschaft, “ik ben een zodanig volkomen autorijder dat een gewone superfast te soft is voor mij, de auto moet met mij rijkunsten meegroeien”, of “als ik deze auto koop dan wordt ik een nog betere autorijder” of “gaag ding, ik wil” of ?? Allemaal in meer of mindere mate problematisch…
@onehp: *gaaf
Wat een wanstaltig ding! En wow 30 pk extra! Op zo’n vermogen, hebben ze een andere luchtfilter gemonteerd ?
Je 812 omtoveren in een Corvette. Toppunt van decadentie.
@karaya: Perfecte marketingstunt; mooi in het gat springen wat de Corvette achtergelaten heeft.
@karaya: zag hem ook voor een corvette aan…
Wat is dat toch met dat lelijke koolstofvezelpatroon? Heeft de huracan performante ook. Ziet er toch niet uit. Lijkt wel een koe.
Ik zie dat de Classic Mansory grap nog niet gemaakt is? Dan ga ik het maar doen:
“Man sorry”
Lijkt op een Viper nu. Heb ik toch liever de Viper…
Wel fijn dat ze wat aan het vermogen hebben gedaan.
Liever een Novitec 812