Mansory C63 wordt een 650 pk sterk Autobahnkanon

Auteur: , 20 Reacties

310 km/u, linkerbaan.

Het is nog geen drie maanden geleden sinds dat we kennismaakten met de vernieuwde Mercedes-AMG C63. In die tijd heeft Mansory niet stilgezeten. De tuner presenteert namelijk hun kijk op de allersnelste, gafacelifte C-Klasse.

De zelfbenoemde koning der carbon heeft de nieuwste C63 een raak pakket aan extra’s gegeven. Deze bestaat in eerste instantie uit alles dat we aan de buitenzijde kunnen zien. Mansory verving o.a. de bumperlip, front splitter en spiegelkappen. Grotere veranderingen zien we bij de zijschorten, evenals bij de dakspoiler. De diffuser, uiteraard ook van koolstofvezel, maakt het een duidelijk geheel, maar niet zonder dat er uit één van de talloze velgenontwerpen is gekozen. Opmerkelijk is overigens dat de C63 van Mansory de grille heeft van de normale C-Klasse, in plaats van de Panamericana grille van het AMG-model.

Waar het bij een tuner veelal om gaat, vinden we onder de motorkap. Mansory stelt niet teleur, door het vermogen van de normaal gesproken 476 of 510 pk sterke C63(S) op te pompen tot maximaal 650 pk. Op dezelfde manier wordt er met het koppel gespeeld. Mansory bleef aan de knoppen draaien totdat het koppel uitkwam op 850 Nm. Overigens werden de begrenzers er tegelijkertijd afgesloopt, waardoor de wagen een respectabele snelheid van 310 km/u kan halen. Het geluid wordt naar buiten gewerkt via dubbele, roestvrij stalen uitlaatpijpen.



20 reacties

Dik dik
De kunst van details, is soms het weglaten ervan.


Ik pas.
Betaal je een godsvermogen voor zo’n kit, krijg je nog van die lullige pijpjes met fake einddempers…
Smaak is niet te koop, maar er zijn mensen die duizenden euro’s extra betalen om het af te bouwen.
edit : Is geen Facelift !
Even off topic maar als ik de Autoblog app open dan stopt m’n muziek met spelen, is dat iets wat in de toekomst gefixt kan worden?
@roef: betreft iPhone’s laatste software overigens
@roef: ja, geen iPhone kopen
@roef: heb hier ook last van en dit stoort me verschrikkelijk!

Sowieso het lezen van reacties bij spots, of filmpjes tussendoor en dat soort onnozele dingen.

Ik lees autoblog graag en veel maar die app moet en kan echt beter.
@raceface: via de browser AB checken?
@roef: dit is probleem nummer 236219084 in de lijst met autoblog app problemen.
@roef: of dat het uuuuuren duurt tot je reactie verschijnt. Like: “did I just post”, “moet ik nogmaals hetzelfde posten”? HHHHHELP
Doet me denken aan dat meisje dat sinds kort in elk programma opduikt, Monica Geuze. In de basis best knap, maar het smoelwerk is toch net even iets teveel verbouwd om nog mooi te zijn.
Niet echt mijn ding met al die frutsels her en der. En 310km/h met 650pk is een beetje lafjes… Stiekem toch een begrenzer?
Is wit met zwarte velgen nog altijd een dingetje? Ik zie toch veel tuners hun modellen zo presenteren… Best wel zonde want ik vind dit een heel fraai model.
Tof ding
Hoe lang/kort heb je garantie op de versnellingsbak & aandrijfas?
Met een 6-cilinder diesel kom je sneller aan op je bestemming wanneer je de Autobahn neemt denk ik. Helaas schittert die nog door afwezigheid bij MB.

Betreffende deze Mansory uitvoering: overdaad schaadt.
Wat betreft de motorische aanpassingen snap ik niet dat mensen bij Mansory aankloppen ipv bij Brabus. Bij Brabus weet je gewoon dat het echt kwaliteit is, bij Mansory heb ik daar vaak mijn twijfels bij. Is misschien een onterecht voorgevoel.

De uiterlijke aanpassingen voegen in mijn ogen verder niks toe, behalve gewicht. No go dus.
@berlinetta:
Brabus = 650 pk / 800 Nm
Mansory = 650 pk / 850 Nm
Voor sommigen zit het beste van het beste soms in de cijfers…..
Als ik geld over had om een C63 AMG van extra oempfff te voorzien, persoonlijk zou ik mijn bolide eerder achterlaten in Bottrop of bij Väth.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).