• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati gaat geen concurrent voor Macan bouwen

Auteur: CasperH, gepost 17 maart 2015 om 11:13 – 17 Reacties

Maserati Levante voorlopig de enige SUV?


Een kleinere SUV onder de aanstaande Levante is geen goed idee, denkt de CEO van het bedrijf. Maar is dat wel zo?

Eind dit jaar neemt Maserati de Levante in productie, een SUV die de strijd aangaat met auto’s als de Porsche Cayenne. Je zou denken dat in de groeiplannen van het Italiaanse merk dus ook een concurrent voor de Macan zou passen, maar Maserati laat weten dat niet van plan te zijn.

De reden hiervoor is dat men bang is te concurreren met “eigen” producten uit de stallen van Jeep en uiteindelijk Alfa Romeo (wij hebben onze twijfels), zo blijkt uit een interview met CEO Harald Wester. De CEO houdt een heel klein deurtje open: “In this business, you should never say ‘no’ in a dogmatic way, but my personal opinion is that Maserati wouldn’t want to go below the Levante in size.”

Het lijkt ons een beetje onzin om weg te blijven bij producten die je al in je eigen concern aanbiedt. De Porsche Macan bewijst dat eigenlijk ook al ten opzichte van bijvoorbeeld de Audi Q5. Die twee auto’s kunnen prima naast elkaar bestaan, ondanks dat ze zich in hetzelfde marktsegment begeven en techniek met elkaar delen.

Maserati wil dit jaar 50.000 auto’s verkopen en in 2018 75.000 auto’s aan de man brengen. Daarvoor zal het modellenportfolio nog een stukje moeten groeien, schatten wij zo in. Wat denken jullie, heeft Maserati een model onder de aanstaande Levante nodig?

Foto: de gepensioneerde Maserati Kubang, die ons ooit een idee moest geven van hoe de Levante eruit komt te zien.

Ook interessant!

  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Video - Porsche Macan hangt over het randje
  • Porsche wil Model 3
    Porsche wil Model 3 concurrent bouwen
  • Porsche gaat Singer motoren
    Porsche gaat Singer motoren bouwen

Nieuwste artikelen

  • Video: Motorrijder denkt aan crash te ontkomen
  • Haters willen Nürburgring-expert van circuit verbannen
  • Engler Mosslr is een nieuwe SLR Stirling Moss (met V12)!
  • Tesla Cybertruck heeft een sportautobroertje
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, harald-wester, macan, Maserati, Porsche, SUV

Vorig bericht: « BMW prijst plug-in hybride X5 xDrive40e
Volgend bericht: AC Schnitzer geeft BMW Z4 serieuze dieselpower »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2015 om 11:20

    Ik vind het een gemiste kans. De Macan vind ik persoonlijk veel beter gelukt als de Cayenne.

    Login om te reageren
  2. postzegel zegt

    17 maart 2015 om 11:26

    Qashqai van Peugeot? meh. Oh nee wacht.. een drietand.. nog steeds meh.

    Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    17 maart 2015 om 11:30

    Ik wil niet vervelend zijn maar die Levante is niet bepaald een beauty queen. Ik denk dat een kleinere (macan concurrent) meer iets maserati is. Kunnen ze net iets meer de looks van een ghibli gebruiken.

    Login om te reageren
  4. JJDW zegt

    17 maart 2015 om 11:36

    De Porsche Macan is echt een hit in Shenzhen, stikt er van daar. Mooie auto om te zien vind ik. Er rijden daar ook erg veel Masserati’s rond, dus die SUV zal ook wel een hit worden.

    Login om te reageren
  5. autogedrocht zegt

    17 maart 2015 om 11:37

    Eerst maar eens de kwaliteit omhoog, anders gaan ze die aantallen nooit halen.

    Login om te reageren
  6. hamerhaai zegt

    17 maart 2015 om 11:39

    Mooi, rare gedoe. Doe maar weer leuke sportwagens bouwen Maserati.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    17 maart 2015 om 11:46

    Ik zag gisteren de verkoop statistieken voor Duitsland voor Februari 2015. Van de top 10 waren er 8 van VAG. Concurrentie uit eigen huis is de beste concurrentie die je kunt hebben als je daarmee een groter deel van de markt kunt veroveren.

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    17 maart 2015 om 11:52

    Als Maserati met die SUV’s genoeg cash binnen kan halen om mooie GT’s te kunnen bouwen, vind ik het allemaal prima. Ik denk dat een Maserati en Alfa SUV prima naast elkaar kunnen: de Maserati wat duurder en de grotere motoren en je bent klaar.

    Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    17 maart 2015 om 11:52

    Maserati moet gewoon simpelweg de italiaanse porsche worden. Anders houden ze het gewoon simpelweg niet vol. Ooit een prestige projectje zoals de 917 op basis van de laffe arie en gewoon lekker brute gran turismo’s

    Login om te reageren
    • r35regera zegt

      17 maart 2015 om 12:07

      @henkhupelschoten: Zou inderdaad wel tof zijn als Maserati een opvolger bouwt voor de MC12 op basis van de LaF.

      Login om te reageren
  10. sydney zegt

    17 maart 2015 om 11:53

    De Q5 en de Macan kunnen natuurlijk ook prima naast elkaar bestaan omdat het verschil in vanaf prijs een hele kleine 30K bedraagt.Voordat beide de showroom uitrollen zal dat verschil alleen maar groter zijn.Een Macan concurrent zou dus ongeveer 80K mogen gaan kosten.Ik vraag mij af of Maserati met hun aantallen zo een auto voor dat geld kunnen bouwen.Vraag je veel meer kom je teveel in de buurt van de Levante.

    Login om te reageren
  11. marussia zegt

    17 maart 2015 om 12:02

    Ik vind het maar niks….

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    17 maart 2015 om 12:07

    Eerst maar eens zien of die Levante te pruimen is. Zo ja, dan kom maar met een kleiner model. Die Kubang was iig niks aan. Leek net een Mazda.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    17 maart 2015 om 13:05

    Betekend dit dat alfa SUV’s gaat bouwen?

    Login om te reageren
  14. mercedesbenz63 zegt

    17 maart 2015 om 13:40

    Al heb ik liever de Maserati, maar Maserati moet laag blijven vind ik zelf

    Login om te reageren
  15. series2 zegt

    17 maart 2015 om 18:25

    Zowel de Levante als dit ding moeten ophoepelen! Waarom moet maserati zo erg groeien? Laat ze lekker 5000 auto’s per jaar bouwen met alleen de wuatroporte en de granturismo/cabrio en af en toe een supercar! O man een grancabrio…dat geluid…dat uiterlijk.… mijn droom grancabrio is een gewone (niet s of mc) in het geel met het geluid van de mc(is vast te regelen). Dromen…

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    17 maart 2015 om 19:17

    Aha! Een ontkennend statement van een auto-CEO.

    Lees: Die Macan-concurrent komt er zeker en vast, maar we willen niet dat bepaalde mensen zeggen “nee, ik laat die grote voor wat ie is, ik wacht wel even op het kleintje…”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North