Max Verstappen doet huilie-huilie over Multipla

Auteur: , 74 Reacties

Het management van Verstappen kon er niet om lachen.

Pas op met het bewerken of kopieëren van merken zonder toestemming, voor je het weet hangen er vervelende claims aan je broek. Zover is het niet gekomen in deze zaak, maar de eigenaar van de Red Fool Fiat Multipla kreeg toch vriendelijk doch dringend het verzoek de advertentie van zijn occasion offline te halen, schrijft 1Limburg.

Het management van Verstappen zou contact opgenomen hebben met de aanbieder van de Multipla. Men spreekt over inbreuk op het intellectuele eigendomsrecht van Verstappen en zijn renstal Red Bull. De eigenaar van de Multipla kon ongetwijfeld vervelende juridische stappen ondervinden als hij geen gehoor zou geven aan het verzoek van het management.

Het is niet de eerste keer dat Max en zijn management in het nieuws komen met betrekking tot dit onderwerp. Online supermarkt Picnic maakte ooit een reclamespotje met een lookalike van Verstappen. Die zaak kwam bij de rechter en heeft de firma 150.000 euro gekost.

Voor de adverteerder van de Multipla was de eis van het management niet heel vervelend. Hij zegt tegenover de Limburgse media dat de ooit zo fijne gezinsauto inmiddels is verkocht.



74 reacties

Het font van Red Bull en racenummer zijn het grootste probleem lijkt mij. Dit zijn typisch zaken die strak geregeld zijn qua bescherming van merk-Max Verstappen. Niettemin een beetje pietluttig natuurlijk, maar waar trek je de lijn tussen acceptabel en onacceptabel?
@subaru555: Ik zou in ieder geval ook zéér zeker op geen enkele met een Multipla geassocieerd willen worden en als ik de middelen had zou ik dan ook actie ondernemen.
@jules713: op geen enkele *manier* moet dat zijn uiteraard
@jules713:
Gebrek aan persoonlijkheid dus.
Next !
@desjonnies: Als ik kon, gaf ik je daar 100 duimpjes voor. Alleen onzekere figuren voelen de aandrang om zich zo te moeten laten gelden.
@subaru555: het logo is niet hetzelfde als die van red bull.
@subaru555: Dit is niet eens het lettertype van Red Bull en bovendien heeft het management van Max Verstappen daar ook niks mee te maken
@mvdd: begrijpen mensen niet, die lezen de clickbait-kop en voila! 👍🏻
@subaru555: Het RedBull font is toch heel anders. De letters op de Multipla zijn een Arial font, terwijl het Redbull font veel meer wegheeft van Futura. Daarnaast zijn de letters R en B van Redbull voorzien van wijzigingen ten opzichte van het Futura font, waardoor er dus eigenlijk, krom gezegt, 0,0 overeenkomsten zijn qua font. Enkel de kleur rood en het woordje Red.

deze vorm van azijnzeikerij is gewoon triest. Iedereen ziet hier de humor van in, behalve dat stelletje duitsers die Max proberen te managen. Pff, wat ontzettend triest.
@estoque: Oostenrijkers.
@ikkeook: Britten (RBR) en Nederlanders ( Max vertappen management)
@estoque: ppl als ze geen poot hebben om op te staan kan het toch best intimiderend zijn als je zo’n brief krijgt als privé persoon .
@estoque: mooi verhaal, maar iedereen die wel eens formule 1 heeft gezien zal dit direct associëren met de redbull wagen, en dat is nu precies het probleem.
@kareljansen: gebrek aan humor bij het management van Verstappen is het probleem.
@estoque: redbull font heet ‘beneath’ en Futura is echt heel anders als deze letter hier maar lijkt sowieso niet op elkaar en laat die multipla lekker rijden zo idd
@subaru555: Ik vind dit leuk, een grappige parodie. Toch snap ik wel dat het management van Verstappen hier ook even een briefje achteraan stuurt. Je moet consequent zijn anders verspeel je het recht om te klagen als het er wel toe doet.

Overigens denk ik dat nummer 66(6) in plaats van 33 misschien al wel genoeg zou zijn om hier gewoon mee weg te komen, ook als er een zaak zou zijn gekomen.
@dracae: precies dit idd. De ellende is dat je dit soort ludieke dingen wel aan moet vechten, omdat als je het niet doet iedereen met je logo’s en merknaam aan de haal kan gaan. Zo ‘verbood’ Ford ooit Ferrari om de F1 auto van 2011 F150 te noemen. Dat deden ze echt niet omdat Enzo ooit een stokje stak voor de overname van het merk door Ford, maar omdat iedereen op een gegeven moment anders iets de F(-)150 mag noemen, inc pickup bouwers uit China en dergelijke.
@jaapiyo: Jup, maar verhalen over vetes, arrogante coureurs en geld-hongerige managers zijn natuurlijk veel sexyer en een magneet voor duimpjes…
@dracae: Nou ja, de duimpjes kunnen me persoonlijk gestolen worden, maar ik vind dat het management hier doorschiet. Een duidelijke parasitaire actie met commercieel gewin als doel zoals destijds van Picnic moet je inderdaad aanpakken, maar dit soort (schijt)lollige parodieën/hommages moet je door de vingers kunnen zien, ook als het autootje in kwestie dan te koop wordt aangeboden (en in die zin dus commercieel voor het voetlicht komt). Dit soort ludieke creaties is toch een beetje in de geest van ‘Ter Land, ter zee en in de lucht’ en zeker ook de diverse Red Bull-evenementen zoals de zeepkistenrace. Daar rijden ook altijd allerlei creaties mee die op dezelfde wijze inbreuk maken op het merkenrecht. Als Red Bull dan zo strikt is, moeten ze dat soort inschrijvingen niet toelaten – en is zo’n evenement ten dode opgeschreven.
@jaapiyo: Zie mijn reactie hierboven, Red Bull is zelf ook niet vrij van smetjes in dat opzicht. IMHO (zoals dat op da internetz heet).
@dracae: het is inderdaad gewoon een parodie. Max Verstappen is een publiek figuur en die moet er rekening mee houden dat hij geparodieerd wordt. En Max Verstappen heeft nadrukkelijk niet het alleenrecht op het getal 33. Heel veel mensen, ik incluis, waren al veel eerder 33! Hier wordt nergens de suggestie gewekt dat het Max Verstappen zelf is. Ik vermoed dat als je dit voor de rechter laat komen die het Max Verstappen management volkomen uitlacht.
First world problems voor over het paard getilde types.
Wat een zeikstralen daar zeg
@janmetdelangeachternaam: het ding stond al sinds midden januari op marktplaats. Het is dat ineens allerlei auto-media het oppikten. Iets met slapende honden.
@coffeecup: auto stond ook al langer dan een jaar op het terrein van het garagebedrijf
Iemand daar kent het woord humor niet.
@fendercd60: Kom op zeg… misschien kunnen Verstappen, Horner en de rest er best om lachen.

Die brief komt gewoon van het management en is juridisch noodzakelijk. Je moet als ‘merk’ consequent zijn anders creëer je precedenten. De kans is groot dat ze het verder echt geen zak kan schelen.
Tja een heftige bedreiging voor het zeer zorgvuldige imago van Red bull. Erg bedreigend, overduidelijk een serieuze actie om RB en Honda in de wielen te rijden. 🥴
@spideriv: ja precies. Het imago van Red Bull. Hoeveel F1 en voetbal teams ze ook hebben en hoeveel extreme sporten ze ook sponsoren het feit blijft dat Red Bull je hartritme verneukt.
Max heeft goed geroken aan het grote geld..tuurlijk was de zaak met picnic net even anders (want commercieel gericht) maar dat je hierover gaat janken heeft echt de diepgang van een kinderbadje…
@ghost: volgens mij is dit meer het management van Verstappen dan hij zelf
@rob5nismo: het management is in dit geval wel degene die profiteert van Max zijn talent. Ik denk dat er 80 andere managementteams zijn die voor hem hun zakken willen vullen. Hij heeft imo altijd een keuze zodoende, en is daar altijd zelf bij.
@ghost: iedereen profiteert van, in dit geval, Max z’n talent. Tel alle “stakeholders” maar eens op. Kijkers, merchandise, Zandvoort, oud-coureurs, TV zenders/rechten, Jumbo, Autoblog,…….
@ghost: Verstappen is geen eigenaar van Redbull Racing nog de merknaam. Hij is gewoon in dienst van.
@slickrick: …noch van het nummer 33.
Is dit niet gewoon toegestaan onder het mom van satire?
@gandini: dat woord kennen de Verstappens niet. Die slaan meteen.
@spideriv: Goed lezen: “Het management van Verstappen…”
@lithiumion: ik lees goed. Mijn management werkt voor mij. Ik ben verantwoordelijk.
@gandini: klopt, satire is een uitzondering op inbreuk van eigendomsrecht. Behalve als dit commercieel wordt gebruikt (zoals reclame Picnic supermarkt). Deze auto stond te koop, dus commerciëel.
@bluster: Ah zo werkt dat dus, weer wat geleerd.
@gandini: Misschien wel, als het niet commercieel is..maar ja dingen vallen al snel onder die noemer>
Het zou zelfs kunnen dat Red Bull deze kleuren combinatie beschermd heeft, dat kan in ieder geval wel in de USA.
De tante van mijn vrouw had daar een chocolade bedrijf en maakte ooit groen-gele lolly’s in de vorm van een tractor voor het feestje van de zoon van iemand die bij John Deer werkte.
Die beste man vertelde haar dat zijn werkgever het niet moest weten, want die hadden deze specifieke kleuren en de combinatie gepatenteerd ( of hoe ze dat ook juridisch noemen).
@dracae: een kleur kun je niet patenteren, een merkbeeld wel. Hooguit kun je de specifieke samenstelling van de kleur patenteren, zoals IKB (International Klein Blue) of Vantablack.
@vroaaar: “In 1995 the Supreme Court made a landmark decision regarding color and trademark. They held that a single color could be protected as a trademark. ”

https://www.suiter.com/patent-of-the-week-john-deere/
@dracae: een Trademark is geen patent en dan moet je wel volledig zijn in je quote want het is niet zo zwart-wit (pun intended) als je nu doet voorkomen: “Following this decision, in 2004, it was held that Deere could not simply have rights in every abstract combination of green and yellow on machinery. However, they could protect their rights regarding specific color layouts on specific areas of equipment.” In dit geval is de kleur – in een specifieke layout op specifieke delen van het product – dus onderdeel van het merkbeeld.
(Ik geef toe dat ik in mijn eerdere reactie beter “beschermen” dan “patenteren” had kunnen gebruiken m.b.t. het merkbeeld).
Die Fiat is wel even betrouwbaarder dit jaar dan die Honda waar ‘ie het mee mag doen. Ik begrijp hun keuze in deze dus wel.
Wat kinderachtig
Als je een dergelijke auto inbreuk vindt is dat enorm lachwekkend.

Wat een zielige actie!! Had ze hoog staan, maar dit is wel een afknapper (tegen Picnic kon ik het enigszins begrijpen)
@pindakoning: mee, eens. Klinkt zielig. Maar deze auto stond te koop.
Ik adviseer HET Management om langs iedere route naar een gp te gaan staan met een peleton advocaten.
Dan zie je daar creaties waar ze lekker los op kunnen gaan.
Wat een droeftoeters zeg.
Dank u management van Max Verstappen, voor de extra aandacht…
Shake n bake ..
Maar dan nog lachwekkender ..

Denk dat ik maar eens effe creatief ga doen ..
Kan wel weer wat reuring gebruiken ..
Ach ja, die gasten moeten toch op de één of andere manier hun salaris rechtvaardigen…
Wat triest. Ik had het voor laten komen. Dit lijkt me geen inbreuk op het “merk” max verstappen.
Dit is gewoon bully-en. Ze hebben geen poot om op te staan. Ik ben spontaan geen Max fan meer. Wat een lul.
@healey: nog een keer: “management van Verstappen…”
@lithiumion: die wordt betaald door Verstappen en werkt in opdracht v Verstappen
@spideriv: precies. Dit soort kinderachtig geklaag van het management van Max Verstappen stappen uit naam van Max Verstappen in opdracht van Max Verstappen bezorgt Max Verstappen reputatieschade.
@spideriv: eh nee hoor, max rijdt zich t ongans, zodat t management betaald kan worden en beslissingen neemt voor hem, waar hij geen tijd voor heeft(hij moet doen waar hij goed in is; scheuren!), oa in de PR sector
Ik geloof er HELEMAAL niets van. Er is geen enkel RedBull logo, geen enkele verwijzing naar Max Verstappen behalve nr 33 in rood op een mat donkerblauwe ondergrond. Ik zou graag de registratie zien waaruit blijkt dat het Management van Max hier actie op heeft ondernomen en welke argumenten zij hebben aangevoerd waaruit blijkt dat hier sprake is van inbreuk op een geregistreerde naam, beeldmerk, merk.

Volgens mij is het hele verhaal van voor tot achter gelogen.
@w0o0dy: Mensen doen wat voor aandacht! Persoonlijk denk ik ook, dat Verstappen Junior dit best grappig had gevonden.
Dat Picnic verhaal, is van een andere orde, maar ook die was overdreven. Hoewel zij daarmee wel vervolg parodieën van Picnic blokkeerde, om zo verder mee te liften, in de hype rond Verstappen en de Jumbo-supermarkt reclame.
@w0o0dy:
Fanboy wil de werkelijke aard van zijn idool niet onder ogen zien? Ik ken de familie en de kliek eromheen al wat langer en geloof het voor 100 procent.
Kennis van mij had een keer red bull livery op z’n bmw zitten, mocht hij er ook mooi weer afhalen van ze…
Dat die omhooggevallen Raymond Vermeulen door z’n kruis zakt met dat zielige gedoe!
Als er veel geld in het geding is, denken bedrijven dat ze alles mogen doen.

By the way. Ik heb net patent aangevraagd op het volgende:
“Het voortbewegen van een menselijk lichaam door middel van de techniek om een been op te tillen deze een bepaalde afstand naar voren te bewegen en weer neer te zetten. Deze actie om en om herhalen voor beide benen”

Als ik het patent heb, vraag ik aan iedereen 1 cent per gemaakte beweging….
@slowland:
Ik doe toch alles met de auto 😁😂
@stationcar: Creatief denken, heet dat! :)
@slowland: je hebt helemaal geen patent aangevraagd, want dat gaat niet. Poging om leuk te zijn ?
Ik zou werkelijk niet weten waarom dit een probleem zou moeten zijn, als er een commercieel initiatief achter zat ofzo dan was het logisch, maar een auto voor één of andere fun rally is toch een heel ander verhaal. Man man man 🤦🏼‍♂️

Beetje triest dit, en laat dat beetje dan ook maar weg.
OT: slechte titel. Het zal Max wellicht een worst zijn dit hele verhaal.
@drdre1: dan moet Max Verstappen tegen zijn management zeggen “dit soort kleinigheden, gewoon laten lopen. Hiermee profileren jullie mij als zeikerd en dat wil ik niet. Ik wil de sympathieke Nederlandse golden boy, met snor, van de formule 1 zijn”.
Zure reactive. Maar iedereen die weleens zo’n blikje heeft opengetrokken snapt dat je niet anders kan verwachten van Red Bull.

Max moet zich schamen dat ‘ie zich leent voor zulke ongezonde troep. Maargoed, inzicht komt met de jaren. Hopelijk.
Beetje triest dit (Max Verstappen doet huilie huile over Multipla)
een domme link van L1 over kopiëren, met dom opgeblazen fake news over een domme fiat van 250 euro waar gaat dit over ?
beetje trieste topic met deze tekst (Max Verstappen doet huilie huile over Multipla)
echt walgelijk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).