• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen wil tien jaar dominant zijn in de F1

Auteur: jaapiyo, gepost 27 september 2017 om 12:10 – 35 Reacties

MV33


Kijk, dat is nog eens een bericht dat we kunnen liken.

Max Emilian maakt een veelbewogen jaar mee in de Formule 1. De snelheid die zit er wel in, de resultaten blijven echter uit. Over een paar dagen wordt Max twintig, want ook jonge honden worden uiteindelijk oud. Auto-Motor-und-Sport vond het wellicht daarom eens tijd om met MV33 te praten over dit jaar en zijn hopes and dreams voor de toekomst. Ze schroomden niet om een paar harde(re) vragen te stellen. We lichten de opvallendste zaken voor je uit.

Max, voor het seizoen dichtte iedereen Red Bull Racing goede kansen toe om mee te doen om de titel, mede door de kwaliteiten van Adrian Newey. Hoe was het om uit te vinden dat jullie niet vooraan mee konden doen en geen kans hadden op de titel?

Ik denk dat we de concurrentie wat onderschat hebben. Daarbij hadden we een probleem met de windtunnel. De data die we daaruit haalden correleerde niet goed met de prestaties op de circuits. Nu moeten we proberen om onze achterstand zo goed mogelijk in te halen, zodat we volgend jaar vanaf het begin van het seizoen wel meedoen om de prijzen.

Je teamgenoot rijgt de podiumplaatsen aan elkaar terwijl jij steeds uitvalt. Hoe ga je daar mee om?

Tsja, wat kan ik er aan doen. Ik zou het wel graag anders willen zien, maar zo gaan die dingen soms in het leven. Ik probeer positief te blijven en naar de goede dingen te kijken. In de kwalificaties ben ik dit jaar bijvoorbeeld iedere keer snel en in de races lig ik doorgaans op een goede positie als ik uitval. Dat is in principe goed, maar helaas reflecteren de resultaten mijn eigen goede prestaties niet.

Verander je door de vele pechgevallen je aanpak?
Nee, mijn aanpak is puik. Ik ben altijd snel. Ik heb alleen veel pech gehad.

Nou ja, je zou misschien aan jezelf kunnen gaan twijfelen. Als de pech steeds toeslaat bij jou en niet bij je teamgenoot, kan het dan niet aan jou liggen?
Nee, we kunnen via de telemetrie precies bekijken wat er fout gaat en dat ik niks wezenlijk anders doe dan Daniel. Dat telkens mijn auto kapot gaat op zondagen is een bizar toeval.

Je had het net over de kwalificatie. Je staat momenteel 10-4 voor op Ricciardo.
Daniel stond altijd bekend als een kwalificatiebeest, hij is heel snel over een ronde. Maar ik ben dit jaar gemiddeld nog drie à vier tienden sneller dan hij. Dat is behoorlijk wat tijd.

Wie kan het beste inhalen, jij of Ricciardo?
Dat oordeel laat ik over aan experts.

Als je dit jaar in een Ferrari of Mercedes zou zitten, zou je dan meedoen om de titel?

Daar ben ik 100 procent van overtuigd.

Geloof je eigenlijk wel in Renault als motorenpartner van Red Bull?
Ze werken er altijd hard aan om de problemen op te lossen en meer power te leveren. Maar ik ben in die ontwikkelingen niet betrokken. Ik ga wel regelmatig naar de fabriek in Viry-Châtillon, maar goed, dan ben ik er één dag. Ik kan er simpelweg niet elke dag zijn om controle te houden over de ontwikkeling van de motor. Maar ik ben eerlijk en lieg niet. Het enige wat ik wil is een auto die kan winnen.

Wat vind je van de geruchten dat Red Bull voor het seizoen van 2019 in zee gaat met Honda?
Bij dat gebeuren ben ik niet direct betrokken, dus kan ik er weinig over zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat we geen motor van Mercedes of Ferrari krijgen.

Je krijgt relatief veel kritiek. Hoe ga je daar mee om? Interesseert het je überhaupt wat anderen over je te zeggen hebben?

Ik ben eerlijk en lieg niet. Het enige wat ik wil is een auto die kan winnen. Dat is geen rare eis, ik ben gewoon overtuigd van mezelf. Als ik dat niet was geweest had ik waarschijnlijk nog steeds in de karts gereden.

Hoe ga je met druk om?
Mijn pa heeft me als kind wat goede adviezen gegeven. Je moet gewoon hard werken en hard rijden. Ik heb eigenlijk nog nooit echt druk gevoeld. Als je in een situatie terecht zou komen dat je teamgenoot telkens sneller is, dan bouwt de druk zich waarschijnlijk op. Maar dat is me tot op heden niet overkomen.

Hoe lang gaan we je nog in de Formule 1 zien? Wil je graag records pakken?

Records zeggen me niet zoveel, ik wil alleen maar races winnen. Vervolgens kijken we aan het eind van mijn carrière wel wat er in de boeken staat. Om records te verbreken moet je ook een beetje mazzel hebben. Om bijvoorbeeld zeven titels te pakken zoals Michael Schumacher, moet je op het juiste moment op de juiste plaats zijn.

Wat hoop je dat de toekomst brengt in de F1?
Ik hoop op tien dominante jaren voor mij. De rest is niet zo belangrijk.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, Honda, interview, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Officieel: Porsche 911 GT2 RS snelste auto op de ‘Ring
Volgend bericht: Lease maar: Hyundai i20 of Volkswagen Polo »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    27 september 2017 om 12:34

    Het is te hopen voor Max dat hij op het juiste moment op de juiste plaats is, anders krijgt hij net zo’n carrière als Alonso. Niet dat er iets mis mee is dat hij maar 2x wereldkampioen is geworden, maar er had volgens mij veel meer in gezeten.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      27 september 2017 om 12:42

      @berlinetta:
      Denk dat we op dit moment nog best ervoor zouden tekenen dat Max twee keer wereldkampioen zal worden, zo vanzelfsprekend is dat niet.

      Daarenboven vind ik het ook incorrect van Max om te stellen dat Schumi de juiste man op de juiste plaats was. Zijn overstap naar Ferrari was anno ’95 geen evidente move, dat merk je wel uit het feit dat ze tot 2000 hebben moeten knokken voor de eerste wereldtitel in meer dan 20 jaar. Zonder een fan te zijn, vind ik dat je wel kan stellen dat Schumi die 7 titels heeft afgedwongen…

      Login om te reageren
      • ko4n zegt

        27 september 2017 om 15:46

        @StijnB: ja het was een risky move van schumacher om naar Ferrari te gaan. Maar uiteindelijk zat hij als juiste coureur op het juiste moment in de juiste auto

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          27 september 2017 om 15:54

          @ko4n:
          Maar ze hebben er wel met hun ‘dream team’ jarenlang moeten voor werken…

          Login om te reageren
        • dailydriver zegt

          27 september 2017 om 20:32

          @ko4n: ros brawn was ook top teambaas. Schumacher was ook nou betrokken bij ontwikkelingen. Dit was een gouden combinatie.

          Login om te reageren
        • futse zegt

          28 september 2017 om 12:39

          @ko4n: hij heeft er oa zelf voor gezorgd dat het de juiste auto was.

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    27 september 2017 om 12:35

    “Heeft Max aids ??” ..

    Had een betere titel geweest ..

    Login om te reageren
    • futse zegt

      28 september 2017 om 12:39

      @lincoln: driving aids?

      Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    27 september 2017 om 12:50

    Max wil vooral heel veel….eerst presteren…niet lullen maar poetsen!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 september 2017 om 12:55

      @maarten020: Hij presteert toch ook? 10-4 op Ricciardo voor in de kwalificaties is best een knappe score.

      Login om te reageren
      • Rice09 zegt

        27 september 2017 om 13:00

        @willeme: niemand kijkt over een paar jaar naar de kwalificatie statistieken, enkel zijn fans hameren daar steeds op. Coureurs worden afgerekend op wk punten en daarin staat Verstappen heel laag.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          27 september 2017 om 13:07

          @rice09: Juist andersom. De ‘fans’ en het grote publiek willen een feestje kunnen voeren. Zelfde reden waarom half Nederland ineens ‘fan’ was van het vrouwenvoetbal.

          De enige die Max daadwerkelijk kan afrekenen is zijn werkgever. Tot dusver zijn die uitermate tevreden over hem.

          Hij kwalificeert zich uitstekend, als hij uitvalt is dat op een goede positie. Veel meer kun je niet doen bij een mechanische sport. Pech hoort er nu eenmaal bij. Geluk ook trouwens. Wat had jij dan anders gedaan?

          Login om te reageren
        • rhellema zegt

          27 september 2017 om 13:10

          @Rice09: dat is hetzelfde als het domme gelul wat je hier steeds leest over Hamilton “als zijn motor niet was geploft dan was hij wereldkampioen geweest”, zijn motor is wel geploft en hij werd geen wereldkampioen want dat werd Rosberg die er ook hard voor heeft moeten knokken.

          Login om te reageren
          • Joost zegt

            27 september 2017 om 13:20

            @rhellema: Eens! Of: als Rosberg en Hamilton elkaar in Spanje 2016 niet van de baan hadden gekegeld, had Max nog steeds geen Grand Prix gewonnen.

            Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        27 september 2017 om 19:51

        @willeme: de knikkers worden op zondag verdeeld

        Login om te reageren
  4. miata93 zegt

    27 september 2017 om 12:52

    De hype rondom Max is iets te groot aan het worden op autoblog.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      27 september 2017 om 13:13

      @miata93: heb je hype over Tesla hier wel eens gesignaleerd, die is nog vele malen hoger en dan hebben we het ook maar over een concept wat gekopieerd wordt van auto’s die begin 1900 al gebouwd werden.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 september 2017 om 15:39

        @rhellema: dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de auto’s met verbrandingsmotoren, die zijn er ook al zo lang dat ze eigenlijk ouderwets zijn.
        Ik denk overigens dat de hype rond Tesla hier veel kleiner is. Juist omdat hier nog wel van die zogenaamde petrolheads rondhangen, die in het motorgeluid, de vibraties van hun 4 cilinder atmosferische motor een soort beleving denken te vinden. En tja, als de Max hype over is dan is er wel een andere coureur. Of kijken we allemaal Formule 1 omdat we na de Tesla hype allemaal electrisch zijn gaan rijden…

        Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    27 september 2017 om 12:52

    Vreemd antwoord op de vraag hoe hij met kritiek omgaat. Maar goed, de bottom-line is dat hij overtuigd is van zichzelf. Ik denk idd dat als hij dat niet zou zijn hij ook niet in de F1 had gezeten. Ik denk dat Kvyat ook overtuigd is van zichzelf.

    Login om te reageren
  6. Rice09 zegt

    27 september 2017 om 12:58

    Dus de redactie van Autoblog wil 10 jaar lang een saai seizoen. Nee, jullie zijn echte fans van de sport…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      27 september 2017 om 13:27

      @rice09: http://texas40k.com/wp-content/uploads/2014/04/arnold-300×300.jpg

      Login om te reageren
    • futse zegt

      28 september 2017 om 12:41

      @Rice09: de redactie print gewoon het antwoord van Max toch? Heeft daar voor de rest niets aan te willen…

      Login om te reageren
  7. LaLancia zegt

    27 september 2017 om 13:00

    Ik hoop dat ik binnen 10 jaar de jackpot win.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    27 september 2017 om 13:10

    Interview van stichting Open deur?

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    27 september 2017 om 13:16

    10 jaar dominantie? Liever niet. Leuke gevechten op de baan en een spannend kampioenschap aub.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 september 2017 om 13:38

      @pomoek: precies! Max mag van mij best 10x wereld kampioen worden of 1x of zelfs helemaal niet. Maar als hij wereldkampioen wordt dan graag wel na een gevecht met een tegenstander en twee waarbij het elke race spannend is. En niet op de doodsaaie dominante manier, met een superieure auto, waarmee elke race de pole haalt en dan simpel naar de finish rijdt, dat is toch wat minder eervol.

      Login om te reageren
  10. 599gto zegt

    27 september 2017 om 13:47

    Eh beetje mazzel hebben zoals Michael Schumacher, ik sla zijn lot over als je het niet erg vind Max

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    27 september 2017 om 14:06

    Hij is in ieder geval eerlijk en hij liegt niet.

    Login om te reageren
  12. loesertje zegt

    27 september 2017 om 14:41

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. riddertevoet zegt

    27 september 2017 om 15:44

    “Ik ga wel regelmatig naar de fabriek in Viry-Châtillon, maar goed, dan ben ik er één dag. Ik kan er simpelweg niet elke dag zijn om controle te houden over de ontwikkeling van de motor.” Ja dat is jammer idd. De Renault ingenieurs zouden vast gebaat zijn bij de input van een 20 jarige havo scholier.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 september 2017 om 16:25

      @riddertevoet: Tuurlijk zijn die gebaat bij zijn input. Ze moeten toch weten onder welke omstandigheden de motor wel of niet presteert. Een goede coureur helpt daarin. Tuurlijk, onderdelen etc zullen ze hem niet bij nodig hebben. Maar ik denk dat zijn feedback wel waardevol is.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 september 2017 om 16:50

        @e34m5touring: zijn feedback in woorden is compleet irrelevant in vergelijk met de sensordata. Zijn aanwezigheid is als motivator voor de medewerkers juist onbetaalbaar.

        Login om te reageren
  14. snorrewietskie zegt

    27 september 2017 om 17:52

    Tis bijna Sinterklaas. Alstie braaf krijgt ie misschien z’n zin. Al is t wel een verwend menneke. Jos is al veel langer dominant, thuis.

    Login om te reageren
  15. gash zegt

    27 september 2017 om 19:47

    Met hulp van z’n pa lukt 15 jaar ook wel. Die ouwe zal dan echter wel regelmatig voor de rechtbank staan wegens het bedreigen of in elkaar rossen van andere F1 coureurs.

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    27 september 2017 om 22:01

    Lijkt me toch lastig als redacteur van Auto-Motor-und-sport. Stuur je iemand naar Max om er mee te praten. Weigert die gast om zinnige vragen te stellen waarbij er antwoorden zijn te krijgen over dingen die we nog niet wisten.
    Ook denk ik dat het artikel op autoblog nog niet compleet is, want @Jaapiyo schrijft over hardere vragen die gesteld zijn, maar ik ze niet terug in de vertaling van het interview hier beneden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North