• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda vernieuwt de enorme CX-8

Auteur: willeme, gepost 27 oktober 2019 om 17:58 – 33 Reacties

Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8Afbeelding Mazda vernieuwt de enorme CX-8

Mazda CX-8 '20
Inclusief dieselmotor!

Mazda heeft zijn op één na grootste SUV strak getrokken. Bij ons in Nederland stopt het met crossoveren na de CX-5, maar in veel andere landen telt Mazda lekker door. De grootste rijdt rond in, hoe kan het ook anders, de Verenigde Staten. De op één na grootste is de CX-8.

Dat is de auto die je op deze foto’s kunt zien. Mocht je heel veel foto’s willen zien van de Mazda CX-8, dan is er goed nieuws, want Mazda heeft een enorme hoeveelheid foto’s meegestuurd. Daarop is goed te zien dat de auto exact dezelfde designtaal volgt als de andere Mazda’s, maar dan is deze dus wat groter.

Mazda CX-8

De CX-8 wordt specifiek voor de Japanse markt gebouwd en naast Japan verkocht in een select aantal Aziatische landen. Ook in Japan is men tevreden over het uiterlijk, want Mazda veranderde er niet al te veel aan. De auto werd voornamelijk verfijnd op kleine punten. Zo is het mogelijk om op bepaalde uitvoeringen heus Nappaleder te bestellen. Je kan kiezen uit een zeszits of zeventzits uitvoering. In het geval van de zeszitter kun je nu ook opteren voor een middenconsole, net zoals sommige limousines.

Mazda CX-8

Er is keuze uit drie motoren, allemaal volgens de SkyActiv-filosofie, maar ook allemaal net even anders. Het begint met de 2.5 liter met 192 pk die wij ook kennen uit de Mazda 6. Dan is er een zelfde motor mét turbo, goed voor 235 pk en nog belangrijker: 400 Nm. Als laatste is er een 2.2 diesel met 175 pk, ook die kennen we uit de Mazda 6. Er zijn geen plannen bekend om de CX-8 naar Europa te halen.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik
  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5
  • Waarom de vernieuwde Mazda CX-5 de beste keuze voor jou is
  • 3 redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Mazda, SKYACTIV

Vorig bericht: « Deze ruige lichtgewicht heeft een stille verrassing
Volgend bericht: Opsporing verzocht: de Alpina D5 van een AB-lezer [UPDATE] »

Lees Interacties

Reacties

  1. caspart zegt

    27 oktober 2019 om 17:59

    Nu nog enormer?

    Voor de buurman?

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      27 oktober 2019 om 20:08

      @caspart:
      Ik heb vier kinderen, dus ja, dan is deze ineens wel interessant. Nu hebben we de 5008 (2019), want bij Mazda was niks passends te krijgen, maar al werd deze in Nederland verkocht was ik zeker geïnteresseerd. En wat de buurman ervan vindt kan me geen bal uitmaken.

      Login om te reageren
      • deuxchevaux zegt

        27 oktober 2019 om 20:31

        @stationcar: Dan moet je geen 4 kinderen nemen, zeer slecht voor het milieu. En hoef je niet in zo’n hok te rijden.

        Login om te reageren
        • racemees1 zegt

          27 oktober 2019 om 20:33

          @deuxchevaux: ?

          Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        28 oktober 2019 om 06:06

        @stationcar: kijk jij verslijt hem tenminste ook niet met pissen en dankzij jou komt er weer zo’n mooie Cx bij op de Nederlandse wegen :) in 2020 hier ook aan nieuwe auto toe en die Mazda Cx5 is toch wel een mooie bak hoor en die Cx8 gaat daar nog eens bovenuit stijgen.

        Login om te reageren
  2. chriscross zegt

    27 oktober 2019 om 18:09

    Ben geen SUV fan maar dit is zeker niet onaardig.

    Login om te reageren
  3. jpsienen zegt

    27 oktober 2019 om 18:10

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • jpsienen zegt

      27 oktober 2019 om 19:44

      @willeme: leuk om te lezen over dit soort auto’s die het vanwege ons fiscale stelsel en de EC helaas niet redden in ‘onze’ markt.
      Ps. Jij mag ‘je’ zeggen hoor :)

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        27 oktober 2019 om 20:07

        @jpsienen: Haha, ik zal het onthouden!

        OT: ja, sommige auto’s zijn gewoon echt de moeite waard. Het probleem is de belastingdruk. In principe zou dit een geweldig alternatief zijn op een Audi Q5 of zoiets: meer ruimte voor minder geld. Maar waarschijnlijk komt er zoveel belasting bovenop dat je meer moet betalen voor niet-premium. Echt zonde, want het ziet er heel erg goed uit.

        Login om te reageren
        • birdnerd84 zegt

          27 oktober 2019 om 21:44

          @willeme: Ik heb het idee dat je dit model pas voor het eerst ziet, of vergis ik mij nou? ;-)

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            27 oktober 2019 om 21:48

            @birdnerd84: Yup. Kan JDM altijd wel waarderen ;-)

            Login om te reageren
  4. ghini zegt

    27 oktober 2019 om 18:49

    Ze lijken allemaal erg op elkaar maar gelukkig is het gewoon een heel sterk en goed ontwerp! Gemiste kans dat ze hier niet te koop zijn?

    Login om te reageren
  5. mats106rallye zegt

    27 oktober 2019 om 18:52

    Laten we dit soort dingen gewoon MPV noemen inplaats van SUV

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    27 oktober 2019 om 19:06

    Dit kan ik wel waarderen.

    Enerzijds lekker nuchter vormgegeven, maar het design steekt wel goed in elkaar. Zonder dat ze hem geforceerd op een coupé hebben willen laten lijken ziet hij er wel relatief rank uit voor een 9-zitter van dit formaat.

    Lijkt me stug dat ze de CX-9 alleen voor Azië voorbehouden. Deze zou het in de States en down under ook goed moeten kunnen verkopen.

    Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      27 oktober 2019 om 19:16

      @moveyourmind: waar zie jij een 9 zitter?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        27 oktober 2019 om 19:22

        @jarnobakker: Scherp, moet natuurlijk 7-zitter zijn.

        Login om te reageren
        • jpsienen zegt

          27 oktober 2019 om 22:42

          @moveyourmind: Hoezo? Er passen met gemak 9 Japanners in hoor ;)

          Login om te reageren
    • birdnerd84 zegt

      27 oktober 2019 om 21:43

      @moveyourmind: De CX-8 is vooral voor Japan en paar andere landen. In Noord-Amerika hebben ze al de prachtige CX-9. De CX-8 zou hier mooi werken als 5008, Allspace en Kodiaq concurrent. De CX-8 is immers ‘gewoon’ een verlengde CX-5

      Login om te reageren
  7. baklava zegt

    27 oktober 2019 om 19:14

    Prachtig. Zonde dat dit niet wordt verkocht in NL

    Login om te reageren
  8. vondick zegt

    27 oktober 2019 om 19:43

    Niet groot genoeg, en niet krachtig genoeg. Doe mij de CX-9 maar.

    Login om te reageren
  9. BaRa zegt

    27 oktober 2019 om 19:59

    Fan van Mazda-vormentaal, maar crossovers met plastic inzetstukken om het schaalprobleem van de wielkappen op te lossen? Nope. LaRo kan het zonder, dat moet bij de anderen ook lukken.

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    27 oktober 2019 om 20:03

    Dat is ouderwets toeren maken in die 192pk om vlot mee te willen komen lijkt mij zo, ziet er verder wel prima uit. Nu nog die 3.5 of 3.7 er in lepelen.

    Login om te reageren
  11. birdnerd84 zegt

    27 oktober 2019 om 21:29

    Een artikel over een kleine update (geen facelift, “vernieuwd” en “strak getrokken” zijn dan ook termen die hier niet kloppen) van een model dat we hier niet eens krijgen. Opvallend.. de CX-8 bestaat al sinds 2017 dus logisch dat ie niet naar Europa komt.

    Login om te reageren
    • birdnerd84 zegt

      27 oktober 2019 om 21:41

      @willeme: “In het geval van de zeszitter kun je nu ook opteren voor een middenconsole, net zoals sommige limousines.” Ik zag dit nieuws ook al (de 23ste was dit overigens al bekend) en snapte nou niet echt wat er nou echt een update heeft gehad (eerste echte update was in 2018 ook met toevoeging van motoren en groter scherm e.d). Die captain chairs and die middentunnel had ie in 2017 ook al. Vreemd dat Mazda dat nu zo specifiek noemt in het persbericht als extra “Exclusive Mode” uitvoering. Eigenlijk zijn alleen extra USP poortjes nieuw, 4WD op meerdere modellen mogelijk en wat ander leer of de optie om er voor te kiezen op een ander uitrustingsniveau

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        27 oktober 2019 om 21:44

        @birdnerd84: Klopt, wilde ‘m jullie zeker niet onthouden. Blijft toch een gave auto die eigenlijk ook in Nederland zou moeten kunnen scoren (mits de CO2-tjes in orde zijn). Het is inderdaad een minimale make-over. Betekent waarschijnlijk dat ze er erg tevreden mee zijn. Sowieso zijn de ‘facelifts’ van Mazda erg subtiel de laatste tijd. Teken van een goed ontwerp en deugdelijke techniek ;-)

        Login om te reageren
        • birdnerd84 zegt

          27 oktober 2019 om 21:47

          @willeme: De term Make-over hoort ook weer bij een facelift. Dit is simpelweg geen facelift maar gewoon een kleine update. Bij een facelift zouden ze dingen als lampen-units en bumpers (licht) wijzigen. Mazda facelifts zijn idd doorgaans verder wel subtiel al geldt dat niet voor de Mazda6 (compleet hertekende neus en volledig nieuw interieur)

          Login om te reageren
  12. viggen93 zegt

    27 oktober 2019 om 21:45

    Wat zou een dergelijke auto moeten kosten als die particulier geïmporteerd wordt? Zou best wel een een markt voor kunnen zijn. Jammer
    Dat Mazda deze geen kans geeft. Ziet er beter uit dan de cx-5.

    Login om te reageren
  13. E550 zegt

    28 oktober 2019 om 03:56

    Wat ik niet begrijp is dat er op markten als de VS en Rusland, de CX-5 en de CX-9 worden aangeboden, maar niet de CX-8.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      28 oktober 2019 om 05:01

      @e550: omdat die markten daar niet om vragen.

      Login om te reageren
    • birdnerd84 zegt

      28 oktober 2019 om 12:56

      @e550: De CX-9 moet concurreren met auto’s als de Ford Explorer, Toyota Highlander, Chevrolet Traverse, Honda Pilot en Kia Sorento. De CX-8 zou dat niet niet kunnen bijbenen want die is een slagje kleiner en smaller (wel zelfde wielbasis overigens)

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2019 om 08:47

    Is de Sky-active turbo motor met 235pk ook leverbaar in de 6?

    Login om te reageren
    • birdnerd84 zegt

      28 oktober 2019 om 12:54

      @dutchdriftking: Ja in Noord-Amerika en Japan

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 oktober 2019 om 13:21

        @birdnerd84: Waarschijnlijk door theoretische uitstoot hier niet interessant. Jammer want het lijkt mij een bijzonder fijne aandrijflijn.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North