• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 mei 2014 om 10:51 – 16 Reacties

Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]Afbeelding McLaren overweegt gestripte raceversie van de P1 [updated]

McLaren P1 op het circuit
Beter goed gejat dan slecht bedacht, nietwaar?

Een extra gestripte, extra hardcore, ultieme racevariant maken van je halo hypercar, daarmee sla je 3 vliegen in één klap: je maakt en ultiem speeltje voor de 1%, je genereert veel aandacht en tegelijkertijd een leuke cashcow, en daarnaast staat een dergelijk speeltje prima op je CV vol racing heritage. Bovendien is het een tandje heftiger dan alleen naakt carbon.

Ferrari doet het al een tijdje met de 599 XX voor de 1%, en met de FXX (en toekomstige LaffeRari XX) voor de 1% van de 1%, en een dergelijk project ziet McLaren ook wel zitten.

Volgens Autocar hebben ze daarom alle 375 eigenaren van de P1 een brief geschreven met hierin de vraag ‘zie je dit zitten?’. Afhankelijk van de respons hierop kunnen we over een aantal jaren al dan niet een P1 XX en misschien ook wel een 650S-spinoff hiervan verwachten.

Ik zeg: doen. Nu Mercedes en nog en we hebben elk groot F1-team dat ook personenauto’s maakt aan boord.

Update 04-06: zojuist bevestigt McLaren officieel dat de auto gebouwd gaat worden.

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Lichtgewicht, McLaren, P1, Racing

Vorig bericht: « Video: Mitsubishi maait scooterrijders omver en smeert hem
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – April 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomthamofo zegt

    7 mei 2014 om 11:00

    Extremiteit en snelheid kennen geen grenzen volgens Ferrari en McLaren.

    Login om te reageren
  2. MLTB zegt

    7 mei 2014 om 11:04

    Toch bizar eigenlijk hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen en ruimte vinden voor verbetering, ik bedoel het was al zo’n buitenaards product die P1. Bloedsnel, extreem licht, ongeëvenaard.

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      7 mei 2014 om 12:50

      @MLTB: De vraag is natuurlijk wat er gebeurt als je die zware batterijen er uit haalt. Meer vermogen haalt het nog steeds niet van een goeie afslankingskuur.

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        8 mei 2014 om 16:04

        @fejjie: wat er dan waarschijnlijk gebeurt is dat ie trager zal zijn want die batterijen (en de elektrische aandrijflijn waar ze deel van uitmaken) zijn mede verantwoordelijk voor de buitenaardse prestaties van de P1.

        Login om te reageren
  3. exotic zegt

    7 mei 2014 om 11:37

    Ik zeg doen!

    Vroegah was er ook een F1 GTR, dus why not?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      7 mei 2014 om 11:48

      @exotic: Eens, zou een mooie ode zijn aan een legende!

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 mei 2014 om 15:22

      @exotic:
      Juist, en die was er eerder dan al die XX meuk van Ferrari, dus wie heeft nu wat van wie gejat..

      Login om te reageren
  4. paulaner zegt

    7 mei 2014 om 11:42

    Voor het echt racegeweld toch liever een Gumpert Apolla. Maar altijd leuk om te zien natuurlijk.

    Login om te reageren
    • snorrie11 zegt

      7 mei 2014 om 11:54

      @paulaner: Ik hoop dat dat een typfout was?

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        7 mei 2014 om 11:56

        @snorrie11: selbstverständlich

        Login om te reageren
    • MLTB zegt

      7 mei 2014 om 14:18

      @paulaner: Een Gumpert vergelijken met een McLaren? Bitch please..

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        7 mei 2014 om 15:00

        @MLTB: Bitchen? Ik vergelijk niet kerel. Ik geef mijn voorkeur aan.

        Login om te reageren
  5. bram89 zegt

    7 mei 2014 om 11:51

    Wat moet je al verzinnen om toch maar de ringtijd van de op papier veel tragere Porsche 918 te verbeteren?

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      7 mei 2014 om 11:57

      @bram89: is dat zo?

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 mei 2014 om 12:18

      @bram89: je bedoelt die ringtijd die de p1 al met een ruime 10 seconden heeft verbeterd? want daar maken alleen slecht geinformeerde keyboordridders zoals jij zich druk over..

      Login om te reageren
  6. Teerdz zegt

    7 mei 2014 om 12:04

    Zou op die manier een raceklasse voor de rijken kunnen creëren waar ook de LaFerrari XX aan meedoet. En als Porsche dan ook nog eens een duit in het zakje doet, is het helemaal mooi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North