• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komt

Auteur: maru, gepost 21 maart 2013 om 23:13 – 43 Reacties

Afbeelding Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komtAfbeelding Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komtAfbeelding Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komtAfbeelding Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komtAfbeelding Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komtAfbeelding Meer foto’s van de Saab 9-3 die er nooit komt

Zonde...
Ons Saabhart slaakt nog een treurige, diepe zucht van verlangen.

De 9-3 had de eerste auto zonder toezicht van GM moeten worden. Jason Castriota werd erbij gehaald om Saab naar een nieuw niveau te tillen en het merk een sales boost te geven. We hadden het resultaat graag vorig jaar in Genève zien verschijnen, maar Castriota miste de deadline door het interieur. Hierna gooide het faillissement van Saab eind 2011 roet in het eten.

De auto ziet er niet verkeerd uit met zijn aflopende daklijn en stevige achterkant, nog eens benadrukt door het spoilertje. Precies zoals een Saab eruit moet zien, ook al is-ie een beetje te lang voor de hatchback die hij wil zijn. De 9-3 zou de 1,6- en 2,0-liter motoren van BMW krijgen, maar BMW werd het wachten al snel beu. Je zou toch iets meer spannends verwachten voor een auto met een dikke dubbele uitlaat. Helaas kan mijn ongelijk niet bewezen worden.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Autofotografen, opgelet! Win prijzen met je foto's

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3, concept, Jason-Castriota, phoenix, Saab

Vorig bericht: « Manhart Racing speelt met de nieuwe BMW M6
Volgend bericht: Te koop: villa. Eventueel met Lamborghini »

Lees Interacties

Reacties

  1. leandro zegt

    21 maart 2013 om 23:18

    Toch wel een prachtig ontwerp met die oude details. Maar helaas had hij het toch niet gewonnen tussen alle Duitse lease sletjes.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      22 maart 2013 om 00:33

      @leandro: dat heeft hij vroeger ooit nooit gedaan en dat was juist zijn kracht.

      Login om te reageren
      • Poll zegt

        22 maart 2013 om 09:22

        @eklasse: En door die ‘kracht’ zijn ze nu failliet.

        Login om te reageren
    • valetparker zegt

      22 maart 2013 om 10:50

      @leandro: Inderdaad, wat een klassieker!

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 maart 2013 om 11:26

      @leandro: Oude details…. je bedoelt die Mazda 626 achterlichten… ;)

      Verder een prachtige bak hoor, met inderdaad mooie verwijzingen naar de originele 900, maar die achterlichten deden me toch aan iets anders denken.

      Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    21 maart 2013 om 23:22

    Vind m wel gaaf eigenlijk. Weet niet of er markt voor zou zijn maar zou het straatbeeld wel wat opvrolijken als hij echt was gekomen. Hier in de buurt rijdt nog een 900 cabrio. Mooi ding om te zien

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    21 maart 2013 om 23:28

    Verlangen is een groot woord maar jammer is het wel..

    Login om te reageren
  4. ederooij zegt

    21 maart 2013 om 23:28

    Ik vind het helemaal niks. Denk dat Saab geen redding hier aan had gehad. Zou eerder nog een extra nagel zijn aan de kist.

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      21 maart 2013 om 23:51

      @ederooij: Precies… Ziet er niet uit, beetje peugeot 307 flankjes en wat vag invloeden aan de voorkant… neuh laat maar verder.

      Login om te reageren
  5. JagID3Merc zegt

    21 maart 2013 om 23:29

    Prachtige wagen. Jammer dat GM de hele tent in de soep heeft laten lopen. Moord met voorbedachte raden zou ik het willen noemen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 maart 2013 om 05:28

      @citroen4life:

      LOL ..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 maart 2013 om 11:13

      @citroen4life: Hoezo? GM heeft Saab alle kansen geboden, zelfs nog een aller laatste kans bij meneer Muller. Saab had overleefd als ze deze auto tussen 2004 en 2008 op de markt hadden kunnen brengen.

      Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    21 maart 2013 om 23:35

    Zonde, mooie auto hoor.

    Login om te reageren
  7. stefanos zegt

    21 maart 2013 om 23:36

    Sinds ze richting het faillissement zijn gegaan kwamen er knappe auto’s van de band. Naar mijn mening

    Login om te reageren
  8. 074yasin zegt

    21 maart 2013 om 23:36

    Wat een prachtige wagen <3 maar die achterspoiler hoefde voor mij niet

    Login om te reageren
  9. 9000cse zegt

    21 maart 2013 om 23:38

    Mijn hart begint toch weer sneller te slaan bij het zien van zo’n Saab. Jammer, héél jammer dat dit merk de nek werd omgedraaid. It’s a big shame!

    Login om te reageren
  10. quattromeister zegt

    21 maart 2013 om 23:38

    Jammer, altijd een beetje een zwak gehad voor saab.

    Login om te reageren
  11. bertuss zegt

    21 maart 2013 om 23:42

    Tja … wel aardig … maar was waarschijnlijk toch nooit een succes geworden. Het blijft Saab …

    Login om te reageren
  12. burninrubber zegt

    21 maart 2013 om 23:44

    Zonde zag er goed uit!

    Login om te reageren
  13. wouteraerox zegt

    21 maart 2013 om 23:49

    Als vijfdeurs naar mijn mening uit verhouding. Achterste 2 deuren kloppen niet in mijn ogen.

    Maar wat had hij er mooi uit kunnen zien als 3 deurs..! Iemand toevallig shops of plaatjes daarvan?

    Login om te reageren
  14. alassad zegt

    21 maart 2013 om 23:50

    Not bad!

    Login om te reageren
  15. philipf zegt

    21 maart 2013 om 23:51

    Wedden dat de chinezen dit gaan gebruiken?

    Login om te reageren
    • ZeRoo zegt

      22 maart 2013 om 00:10

      In de autowiki gaat de versie met 220pk langzamer naar de 100 dan de 163 pk versie. Vind je het gek dat ze failliet zijn met die rare motoriseringsfratsen!

      Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    22 maart 2013 om 00:15

    Moesten ze me daar mee willen opzadelen had het toch de stationwagen moeten zijn, die achterkant is een mislukte knipoog naar weleer die er niet uitziet itt tot bij de 9-5.

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    22 maart 2013 om 05:27

    die 9-3 slaat dan zeker op het jaar 1993 ofzo ..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 maart 2013 om 12:21

      @lincoln: Alles komt terug…

      Login om te reageren
  18. garp zegt

    22 maart 2013 om 06:59

    Eeuwig zonde!

    Login om te reageren
  19. tt123 zegt

    22 maart 2013 om 07:15

    Jaa had m zeker in het echt willen zien, zonde…

    Login om te reageren
  20. mercedesclk350 zegt

    22 maart 2013 om 07:30

    Als ze deze hadden gemaakt waren ze er nu nog… Deze is echt heel gaaf…

    Login om te reageren
  21. brekkenbats zegt

    22 maart 2013 om 08:08

    Zelf krijg ik meer het idee dat NEVS de foto’s sporadisch vrijgeeft om te peilen wat mensen van dit model 9-3 vinden. Het ‘oude’ logo met de griffioen is op de foto’s vervangen door de naam Saab. NEVS mocht het logo niet meer gebruiken naar aanleiding van een rechtszaak door scania, omdat dit identieke logo’s zijn. Saab was op dat moment al geruime tijd in bezit van NEVS, en NEVS heeft aangekondigd voor de nieuwe (elektrische) modellen de letters SAAB voor de dag te halen, met eventueel het aloude vliegtuigsymbool van weleer. Hier is door de militaire vliegtuigdevisie bezwaar op gemaakt omdat autofabrikant Saab los staat van de militaire luchtvaartdevisie. Het enige wat dan rest is ‘SAAB’ en als we de foto’s mogen geloven prijkt dit op de voorzijde van dit model. NEVS heeft aangekondigd te starten met elektrische Saabs voor in eerste instantie de chinese markt. Misschien dat ze met deze ‘9-3’ de markt daar willen betreden.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 maart 2013 om 12:26

      @brekkenbats: Leuk idee, maar de ‘bewijslast’ in verband met het logo… Was het logo niet al verdwenen op de VM-Saab 9-5… ?

      Login om te reageren
  22. Svda zegt

    22 maart 2013 om 08:41

    Ziet er stuk beter uit als de Insignia en met een BMW motor erin stuk betrouwbaarder ook.

    Login om te reageren
  23. ropbp zegt

    22 maart 2013 om 09:02

    De laatste Saab is die van voor de Slopel periode. Dus Saab is al langer failliet. Aangezien ‘als’ er niet is, kunnen we dus ook niet zeggen of dit model wel een succes zou worden. Wat we zeker weten is dat ie niet geproduceerd wordt.

    Login om te reageren
  24. j012dy zegt

    22 maart 2013 om 09:09

    Wat een prachtig ding! Zonde dat ie er nooit kwam

    Login om te reageren
  25. bmwe30325i zegt

    22 maart 2013 om 09:58

    ze hadden gewoon hun eigen turbo’s op die BMW-blokken gefabriekt om het spannend genoeg te maken!

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      23 maart 2013 om 09:42

      @bmwe30325i: Saab maakt geen eigen turbo’s.

      Login om te reageren
  26. umadbrah zegt

    22 maart 2013 om 12:10

    Breng hem op de markt. Ik koop hem meteen.

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    22 maart 2013 om 12:21

    Het voorzichtig doordruppelen van (eerst wazig) foto’s en 3D-renders…

    Zit er ergens een ijverig miertje aan een revival te werken… ?

    Login om te reageren
  28. brekkenbats zegt

    22 maart 2013 om 13:03

    @ Esprit_de_Flandre: Inderdaad werd de tekst ‘Saab’ op de grill geplaatst bij de laatste 9-5. Echter het griffioenlogo werd daarnaast ook toegepast aan het begin van de motorkap, en dat is bij deze 9-3 compleet verdwenen.

    Login om te reageren
  29. db87 zegt

    22 maart 2013 om 16:16

    Voor de cabrio-rijders is de Opel Cascade in elk geval een prima alternatief voor de Saab 9-3 cabriolet.

    Login om te reageren
  30. db87 zegt

    22 maart 2013 om 16:16

    *Opel Cascada

    Login om te reageren
  31. imba zegt

    22 maart 2013 om 16:53

    En wat zeg je dan? Juist, Thank you GM!…

    Login om te reageren
  32. BaRa zegt

    23 maart 2013 om 09:42

    En dit zou de vervanger moeten geweest zijn voor mijn huidige 9-3? Ik ben haast blij dat Saab failliet is gegaan. Dit hok is op geen enkele manier een match voor de designtaal van bijvoorbeeld Simon Padian, Anthony Lo of Michael Mauer. Boe!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North