• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes Citan is officieel, de premium Renault Kangoo

Auteur: Alwood, gepost 16 april 2012 om 22:50 – 110 Reacties

Mercedes Citan is aaibaar :D
Na lang wachten, zweet tussen de billen van de spanning, is er nu de Mercedes Citan. Het nieuwe kleine busje van Mercedes, of Renault, of Mercedes.

Busjes zijn cool want busjes betalen geen provinciale opcenten. Op die manier kan je toch vrij goedkoop Mercedes rijden (MRB gewicht omstreeks 1200kg). De Mercedes Citan deelt echter wel heel veel onderdelen met de Renault Kangoo. Omvang en inhoud zijn identiek (maten: 3.94m, 4.32m en 4.71m). Prijs, motorisering en interieur verschillen. Zo heeft Mercedes zelf wat aan de motoren gesleuteld om meer vermogen te leveren. De middenconsole ziet er wat strakker uit en je hebt natuurlijk zo’n befaamde ster op je grille.

Voorin een turbodiesel met 75pk of 110pk. Benzine-adepten kunnen een supercharged 114pk viercilinder krijgen. Schakelen doe je naar wens met een 5- of 6-versnellingsbak. Aandrijving gaat natuurlijk altijd naar de voorwielen. De diesels hebben standaard een roetfilter en je hoeft slechts om de 40k km langs voor een beurt. Een start-stop systeem is standaard op de benzine en optioneel bij diesels.

Hoe leuk het ook is om verder te zeuren dat dit gewoon een Renault is. Het maakt niet uit. Mercedes komt er gewoon mee weg. Al sinds het begin bouwen ze lelijke, soms roestige busjes maar dit doet het merk-imago helemaal niks. Ook van deze Citan gaan we er de komende jaren héél veel zien. Iedere loodgieter wil er eentje en allemaal grijnzen ze op de linkerbaan je binnenspiegel in. Ondanks de primeur op de BedrijfsAutoRAI zegt Mercedes de Citan pas in september in Frankfurt “officieel” te onthullen.

Ook interessant!

  • Deze Mercedes Citan heeft een keuken
    Deze Mercedes Citan heeft een keuken
  • Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
    Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
  • Nieuwe Mercedes Citan
    Nieuwe Mercedes Citan heeft een unieke neus!
  • Officieel: Mercedes is géén Daimler meer

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

bedrijfsautorai, citan, kangoo, Mercedes, Renault

Vorig bericht: « Video: de beste en slechtste burnout uit Australië
Volgend bericht: Dragracen zonder risico met Traxxas [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. zanveld zegt

    16 april 2012 om 22:56

    Mercedes Logan

    Login om te reageren
    • nelly0183 zegt

      17 april 2012 om 14:53

      @zanveld: haha mee eens.

      Beetje jammer dat je je sterretje plakt op een Renault, wat kwalitatief onder de maat is, heel ver onder de maat.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        6 mei 2012 om 22:50

        @nelly0183: http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/23/renault-kangoo-faalt-tijdens-elandtest

        Login om te reageren
  2. Flamingo zegt

    16 april 2012 om 22:58

    10x niks natuurlijk
    wel mooi kleurtje dat mat roodoranje gestolen van de aventador

    Login om te reageren
    • james125 zegt

      18 april 2012 om 00:45

      @Flamingo: alleen de kleur is mooi.

      Zou dit zijn geweest wat Karl Benz voor ogen had toen hij densitometer naar zijn dochter vernoemde?

      Login om te reageren
  3. michelyman zegt

    16 april 2012 om 23:01

    Mag ik zeggen dat dit een beetje een schande is voor Mercedes? Alle personenauto’s en bedrijfswagens zien er goed uit, op deze vreemde eend na. Bah moet er niks van hebben, multipla 2?

    Login om te reageren
    • fiat5001965 zegt

      17 april 2012 om 06:58

      @michelyman: belediging voor die.multipla ;)

      Login om te reageren
  4. wobwobgaserop zegt

    16 april 2012 om 23:04

    Snap ik niet…. ze hebben al een partner in bedrijfswagens… VW! Waarom geen Caddy met Ster in de grille en n kleine MB diesel in t vooronder als ze perse eigen motoren willen? VW rijdt toch ook met een omgebadgede Sprinter rond.. Een Caddy heeft ook nog eens meer klasse en uitstraling dan een Kangoo by my opinion..

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      16 april 2012 om 23:11

      @wobwobgaserop: denk eerlijk gezegd dat Mercedes eerst dit segment wil verkennen. Dan zal Renault de goedkoopste partner geweest zijn. Over een paar jaar zullen ze zelf wel iets ontwerpen.
      Volkswagen was gezien het verleden idd wel een logische keus geweest.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 april 2012 om 23:18

      @wobwobgaserop: Daimler/Mercedes & Renault/Nissan zijn dikkere maatjes van elkaar dan VW & Daimler.

      Zo worden de nieuwe Twingo & Smart samen ontwikkeld en gaan Renault & Mercedes motoren delen. Ook zal de nieuwe kleine Infiniti gebaseerd worden op het platform van de Mercedes A- & B-Klasse. Ook komt er een (grote) Renault op een Mercedes (C? E?) platform.

      Zo vreemd is deze Citan dus helemaal niet.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        16 april 2012 om 23:23

        @robbie: maar zowel de sprinter als oude vito zijn samen met vw gemaakt… MB bedrijfswagens had dus juist warme banden met VAG.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          16 april 2012 om 23:43

          @Alwood: dat is allemaal oud natuurlijk, het nieuwe speeltje is Renault en komt uit Frankrijk.

          Ook is de Kangoo (2008) een stuk verser dan de Caddy (2004), dat zal ongetwijfeld ook een rol gespeeld hebben.

          Login om te reageren
      • eklasse zegt

        17 april 2012 om 08:06

        @robbie: Daarom snap ik niet dat ze op deze geen smart-label hebben geplakt ipv Mercedes. Krijgt dat merk ook weer eens aandacht. Mini gaat tenslotte ook bedrijfsuitvoeringen leveren.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:38

      @wobwobgaserop: Om in termen van 2003 te spreken: het is een coalition of the willing. Niet de coalitie bepaalt de missie, maar de missie bepaalt de coalitie…

      PSA en Fiat werken ook samen voor de grote bestellers, maar de kleintjes doen ze apart. Renault en Opel werken ook samen voor de grote, maar het kleintje haalt Opel bij Fiat. En nu haalt MB z’n kleintje bij Renault.

      Tja, dat zijn gewoon onderhandelingen en financiële afwegingen. MB is blijkbaar tot de conclusie gekomen dat het meeste geld kan verdient worden door voor het kleintje samen te werken met Renault…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        17 april 2012 om 09:26

        @Esprit_de_Flandre: even over je eerste volzin…een coalitie of consensus is altijd ingegeven door de missie. Er is nimmer een coalitie geweest die vóóraf geen missie als grondslag had. Kortgezegd is de term ‘coalitie of the willing’ een leuke advertorial, maar nooit meer geweest dan ‘pointing out the obvious’.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          17 april 2012 om 18:49

          @Megakix: Die coalitie was de NAVO. Nu is ze dat enkel nog in theorie…

          Login om te reageren
  5. veyronslr zegt

    16 april 2012 om 23:04

    Meneer 1: ‘wat help ik dit merk naar de klote’
    Meneer 2: ‘Haha die knuppels gaan dit nog kopen ook, een matoranje Kangoo met Mercedes ster

    En meneer 3 gaat lekker dicht tegen meneer 2 aanstaan….

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 april 2012 om 01:40

      @veyronslr: Ik heb een luier voor je hoofd, want je praat poep.

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      17 april 2012 om 08:08

      @veyronslr: meneer 3 streelt meneer 2 over z’n oranje billetjes.. Daarom heeft meneer 2 ook zo’n twijfelachtige grijns op z’n gezicht.

      Login om te reageren
  6. the-budel-guy zegt

    16 april 2012 om 23:04

    Buitenkant mooi. Binnenkant om te janken. Had er dan een verkort Mercedes sprinter interieur in gedaan.

    Login om te reageren
  7. resulutionNL zegt

    16 april 2012 om 23:05

    Idd, schande! Wat een lelijke hok zeg! Je zou bijna gaan denken dat MB, Renault aan het aap-na’en is…

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    16 april 2012 om 23:05

    Ik wil helemaal geen Mercedes bus meer ,na de eens maar nooit meer Vito ben ik genezen van dit merk.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      16 april 2012 om 23:09

      @norge: dat was een eerste type vito? schijnen barslecht in elkaar te zitten wat ik er van gehoord heb idd..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        16 april 2012 om 23:27

        @Alwood: Nee ,ik had het tweede type.En geloof me dit was de slechtste auto/bus die ik ooit gehad heb .Roest over de hele body electronica problemen,aandrijf assen en tussen as voor de 125000 naar de kalote .
        Was wel de lekkerste bus om te rijden …

        Login om te reageren
        • mbevo zegt

          17 april 2012 om 00:53

          @norge: Dan heeft die van jou het nog langer uitgehouden dan die 112cdi van mij,daar ging naar 45,000km de turbo van kapot en net geen garantie meer natuurlijk,Bedrijfwagens van Mercedes komen er bij mij niet meer in,alleen de personenwagens voor 2000,heb 5maal c250 turbodiesel combi’s(geen nieuwe meer natuurlijk) aangeschaft voor de helft van een nieuwe vito,en die lopen moeiteloos de miljoen en verder

          Login om te reageren
    • MB zegt

      17 april 2012 om 01:01

      @norge: Best apart dat onze 120cdi na ruim 150.000 km geen enkel probleem heeft meegemaakt. Ook geen last van roestvorming of iets dergelijks. Kan alleen maar zeggen dat het geweldig rijdt en betrouwbaar is.

      Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      17 april 2012 om 22:32

      @norge: Haha, nog meer merken die t bij jou verbruid hebben…? ;)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        18 april 2012 om 00:25

        @wobwobgaserop: Jep, premium betekent voor mij, geen kwaliteit voor veel geld.

        Login om te reageren
        • wobwobgaserop zegt

          21 april 2012 om 01:35

          @norge: je moet niet te snel over jouw zin heen lezen, anders snap je niet waarom je over bepaalde merken klaagt ;) Maar get the point, hoop graag eens van je bevindingen te lezen over andere merken dan MB en VW, stellen deze ook teleur of was je hier wellicht zeer positief over?. Ook ooit bedrijfswagens gereden van Opel, Renault, Citroen, Nissan, ea?

          Login om te reageren
  9. kraakensmaak zegt

    16 april 2012 om 23:11

    Wat een walgelijke vertoning dit, al die taxi’s zijn al slecht genoeg voor het imago. Gaan ze er zo een busje bijmaken met een interieur waarnaast een Dacia Duster nog meer premium is. Doet mij een beetje denken aan een Mercedes Vaneo, daar wil je als Mercedes rijder toch ook niet mee geassocieerd worden.

    Login om te reageren
    • jochemh zegt

      16 april 2012 om 23:59

      @kraakensmaak: ik weet niet of het slecht is dat veel mercedessen taxi’s zijn. Vaak kies je als taxi bedrijf voor een grote en betrouwbare auto, dat lijkt me niet slecht voor je imago toch?

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 april 2012 om 13:51

      @kraakensmaak: Wauw, nu je het zegt; liever een Dacia Duster dan deze nep-MB. Het interieur is echt 99% Renault en de motoren zijn echt on-MB-waardig; een 75pk diesel kan anno 2012 echt niet meer, daar is ie leeg al veel te zwaar voor (1200kg), laat staan belast.

      Wordt dus automatisch de 110pk HDI versie (benzine is meestal geen optie in deze markt), maar waarom niet een leuke 140pk versie erbij, MB stond juist bij de ‘busjes’ bekend om de lekkere motorisering (en 140pk is nog steeds ‘groen genoeg’ lijkt me) …

      Login om te reageren
  10. supermo zegt

    16 april 2012 om 23:12

    Check ze dan trots hun bastaard showen. Mercedes ga je diep diep schamen!

    Login om te reageren
  11. 535d zegt

    16 april 2012 om 23:16

    Ben enorm fan van MB, maar ik neem aan dat de heren die bij de auto staan zich enorm schamen voor deze auto?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:41

      @535d: Helemaal niet. Die mannen smilen zonder weerga, en zonder schijn. Alleen al het idee dat ze een Renaultje voor een prikje kunnen kopen, er een ster op plakken, en dan lekker ‘premium’ weer doorverkopen. Ka-Ching! Ik zou verdomme ook grijnzen als een breedsmoelkikker…

      Login om te reageren
  12. Scarface zegt

    16 april 2012 om 23:16

    Oef, 75 pk, net als in mijn 190D…
    Gaat ie dan ook in 22 sec naar de 100 kmh?

    Ik hoop dat jullie hier een rijtest mee gaan doen!

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    16 april 2012 om 23:19

    Idee:

    Uitvoering:

    Spot de verschillen!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:42

      @robbie: Het stuur is niet meer gemaakt van lucht in de echte…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:55

      @robbie: Ter vergelijking, het interieur van de Kangoo.

      Eerlijk gezegd vind ik die van de Kangoo er leuker uitzien. Over materialen ga ik geen uitspraak doen, want ik heb beide nog niet mogen voelen…

      Login om te reageren
  14. lowlow zegt

    16 april 2012 om 23:19

    Dit is een waar dieptepunt! Schamele renault en dito kwaliteit met een Mercedes ster voorop, jammer dat merknamen zich zo laten afglijden voor dat marginaal verschil in NOG meer winst. Het eeuwige gevecht tussen audi, bmw, mercedes, vw en porsche ligt hier wellicht aan de oorzaak van.

    Als ik het zou kunnen vergelijken. Dit is hetzelfde als ze bij BOSE, bekend van de superieure audiokwaliteit, een medion radio zouden uitbrengen met het bose logo op.
    Volgende stap is zich mengen met dacia, de dacia S600

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      16 april 2012 om 23:50

      @lowlow: want Bose is echte kwaliteit zeker? *Proest…* En een Kangoo rijdt echt beter dan je denkt hoor. Ook valt het kwalitatief best mee.

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        16 april 2012 om 23:56

        @RRenault: Ben wel fan van Renault, maar de Kangoo is echt bagger. Rijdt als een natte krant, schakelt belabberd en de kwaliteit van de materialen is verschrikkelijk.

        Login om te reageren
        • lowlow zegt

          17 april 2012 om 00:00

          @Northwestern: hoe het rijdt kan ik niet zeggen maar ik heb er eens * moeten * in meerijden en het is echt een rammelkar, gigantisch slechte geluidsdemping en hij haalde met moeite 120 op de snelweg… In elk geval, bijzonder mercedes-onwaardig. Dat er zelfs kangoo-fanboys bestaan, je moet het maar durven

          Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            17 april 2012 om 01:20

            @lowlow: Ach, als je er zakelijk in rijdt is het een straf, en vrijwel iedereen die privé een kangoo heeft is niet helemaal 100%.

            Login om te reageren
      • lowlow zegt

        16 april 2012 om 23:57

        @RRenault:
        Haha als je natuurlijk Renault als nickname hebt… Blijkbaar ken je naast van auto’s ook niet veel van audio want bose is wel degelijk zeer goeie kwaliteit, ik heb er enkele producten van, niet te vergelijken. Maar goed, met zo’n mensen ga ik niet verder in discussie, proest….

        Login om te reageren
        • autogedrocht zegt

          17 april 2012 om 00:17

          @lowlow: bose is goedkope consumentenhifi, gatver!

          Login om te reageren
        • Nilo zegt

          17 april 2012 om 00:20

          @lowlow: Bose is leuk voor de leek, maar een echte audiofiel walgt van Bose. Dit omdat Bose speakers nooit het geluid afspelen wat je er in stopt, het wordt altijd hersampled om ‘beter’ geluid te krijgen. voor de prijs van een Bose set kan je een veel betere audioset halen, maar dan moet je wel zelf gaan mixen en installeren. En vervolgens moet je nog je set afstellen. Te veel werk voor de gewone man, en het is een status symbool…

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            17 april 2012 om 09:31

            @Nilo: en goedkoper…begint al bij Harman Kardon..15x beter dan Bose, maar dan voor een prikkie.

            Login om te reageren
        • nibor zegt

          17 april 2012 om 07:30

          @lowlow: over dat een Kangoo gewoon niet het lekkerste busje op de markt is kunnen we het nog eens worden. Ze zijn inderdaad zo sloom als een oude 190D. Zelfs de 1.6. Maar zeggen dat ik geen verstand van audio apparatuur heb omdat ik zeg dat Bose niet geweldig is gewoon lachwekkend. Bose is gewoon te vergelijken met een wat duurder JVC/Sony/Pioneer consumenten “huis, tuin en keuken” home cinema setje. Niet verschrikkelijk, maar zeker de prijs die ze vragen niet waard.

          Login om te reageren
  15. dvt093 zegt

    16 april 2012 om 23:21

    Wat een grafding! Doet de naam Mercedes geen eer aan.

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    16 april 2012 om 23:21

    Durven ze de achterkant niet te laten zien trouwens?

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      16 april 2012 om 23:29

      @robbie: Nee, daar waren ze vergeten het embleempje te vervangen ;)

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      16 april 2012 om 23:36

      @robbie:

      ………………………………………………………………….

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        17 april 2012 om 00:45

        @Flamingo: Hé, geen ster op de achterkant?? Maar hoe kunnen de mensen die je van de baan drumt dan zien dat je Premium rijdt… ?

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          17 april 2012 om 09:05

          @Esprit_de_Flandre: Je ziet toch altijd eerst de voorkant? En de ster die ze daar op geplakt hebben is zo idioot groot dat je dat nog wel weet tegen de tijd dat de achterkant in beeld is.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            17 april 2012 om 18:47

            @potver7: Daar heb je geen tijd voor. Die dingen komen zo snel van achter je dat je het pas gezien hebt als je in de gracht ligt…

            Login om te reageren
  17. mrcabdrivert zegt

    16 april 2012 om 23:34

    Komt er ook een AMG-versie van? ;)

    Login om te reageren
  18. Specht zegt

    16 april 2012 om 23:34

    Een 114pk viercilinder? Hmm ik wacht wel op de AMG versie… :P

    Login om te reageren
  19. Benjamin1 zegt

    16 april 2012 om 23:36

    Bij het woord Kangoo breekt mijn rug spontaan in tweeën….

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    16 april 2012 om 23:41

    Meer heb ik niet te zeggen.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      16 april 2012 om 23:50

      @toyotafortuner: poging 2:

      Meer heb ik niet te zeggen.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        16 april 2012 om 23:59

        @toyotafortuner: lol

        Login om te reageren
  21. extuned zegt

    16 april 2012 om 23:59

    beetje laat voor 1 april niet?

    Login om te reageren
  22. E550 zegt

    17 april 2012 om 00:06

    Zo jammer dat ze dit soort dingen produceren. Doet afbreuk van het merk.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:46

      @e550: Dat doen ze niet. Dat doet Renault. MB levert enkel de sterretjes…

      Login om te reageren
  23. trolle zegt

    17 april 2012 om 00:14

    Ik vraag mij af of brabus hier een v12 inkrijgt :P

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:56

      @trolle: Achteraan…

      Login om te reageren
      • trolle zegt

        17 april 2012 om 10:22

        @Esprit_de_Flandre: nog niet aan gedacht….

        Zal een leuk wagentje worden met 850pk en 1100nm :P

        Login om te reageren
  24. stihl zegt

    17 april 2012 om 00:16

    Die ster is ver buiten proporties.. veelste groot in vergelijking met de rest van het uiterlijk!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:46

      @stihl: Anders zou niemand geloven dat het een Mercedes is…

      Login om te reageren
  25. RubenPriest zegt

    17 april 2012 om 00:17

    Moet je je voorstellen dat hier een Black Series van komt.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      17 april 2012 om 09:09

      @rubenpriest: of een vierzits cabrio… :)

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        17 april 2012 om 09:33

        @potver7: een Kangoo Landaulet ;-)

        Login om te reageren
  26. C220AMG zegt

    17 april 2012 om 00:26

    Nu moet ik eerlijk zeggen dat de buitenkant niet eens zo heel verkeerd oogt, een AMG pakketje zou overigens geen kwaad kunnen hoor. Maar de binnenzijde stelt zeer teleur, tuurlijk het is een bedrijfswagen en dient vooral functioneel en robuust te zijn maar een leuk streepje hier en daar, chrome randje zou wonderen doen! Wellicht wanneer je een paar opties aanstreept zoals navigatie, want die zie ik hier ook niet inzitten.

    Login om te reageren
  27. Preske zegt

    17 april 2012 om 00:27

    zou er een personen versie van komen?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 april 2012 om 00:49

      @Preske: Als MB slim is wel. Maar of het Renault zo goed gaat doen weet ik nog zo niet. Uiteindelijk maken ze hiermee een concurrent voor hun eigen product…

      Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    17 april 2012 om 00:48

    Kijk es aan, Premium met Zwarte Plastieken Bumpers…

    Eerlijk gezegd, het ziet er niet mis uit. Zal wel goed verkopen ook. Alweer een slimme zet, van die MB-boys…

    Login om te reageren
  29. mbevo zegt

    17 april 2012 om 01:01

    Het ziet er niet uit!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  30. meneersander zegt

    17 april 2012 om 01:04

    Tegenwoordig heeft zelfs die vrachtwagen de climatic knoppen uit de personenauto’s, en dit busje moet het met deze troep doen… Had gehoopt dat MB er meer aan had gedaan om het op een Mb te laten lijken, maar hij heeft niet eens een MB stuur…

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 april 2012 om 08:37

      @meneersander: Ik heb het ook gemerkt… Is gewoon het Renault stuur met Merc logo op… Ik vind het interieur van de Merc er zelf cheaper uitzien dan van de Renault…. En het exterieur, daar zullen we maar niet veel anders over zeggen behalve dat het lelijk is…

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        17 april 2012 om 15:01

        @Dimglor: Hoe hij eruit ziet is altijd persoonlijk, maar wat zeker waar is, is dat hij er van binnen nog cheaper uit ziet. Meestal zijn de eerste foto’s die vrijgegeven worden van de dikste uitvoering, maar bij de kangoo heeft die nog climate control, en knopjes op het stuur, navi etc. Dat heeft deze ook niet. Dit wordt echt een marge pakker voor MB.

        Login om te reageren
  31. meneersander zegt

    17 april 2012 om 01:04

    Oja, en wat is die lelijk met die plastix zwarte bumper!

    Login om te reageren
  32. SimonMc zegt

    17 april 2012 om 02:03

    Heren heren ( jongens?) …

    Uit ervaring kan ik vertellen dat Renault goede, tot zeer goede bestelwagens maakt. Demping van geluid en materiaalkeuzes wat goedkoop? Nou en? Voor een bestelwagen maakt dat toch ook niet uit? Alsof die Mercedes bestelwagens zo goed zijn…

    Weer uit ervaring: mijn vader heeft verscheidene bestelwagens gehad van Renault ( Trafic, Express (pre kangoo dus ), R4,…En dit ware werkelijk werkpaarden die je niet kapot kreeg, hoezeer je ze ook afbeulde , en oh ja, dat werd gedaan…Betrouwbaarheid op-en-top. In mijn ogen ook innovatief ingericht, zoals de manier waarop ruimte werd benut, en een laadvloer op een hoogte om van te dromen.
    Toen kwam er een Sprinter…Nou, die laadvloer lag eerst en vooral al een halve meter hoger, en een vering zo slap alsof het gemaakt leek voor mensen met een hernia. Centrale vergrendling met afstandsbediening? Leuk, maar het moet wel werken. Die meuk heeft meer niet dan wel gewerkt. Alarmsysteem? Na een aantal keren ’s nachts te hebben opgestaan omdat het alarmsysteem wéér eens nodeloos afging, hebben we die rommel snel weer laten afkoppelen. De gewone centrale vergrendeling ( ja, nu moesten we weer zoals in de jaren 80 de sleutel in het deurslot steken ) , speelt ook graag spelletjes door deurtje open-deurtje toe te doen, en na een aantal pogingen wilt hij soms dichtblijven.

    Enfin, bovenstaande problemen zijn bij navraag zeker niet uniek…

    Ik ben aangenaam verrast dat Mercedes met Renault in zee is gegaan, en kan dit alleen maar toejuichen. Denk je dat Mercedes zichzelf in het vlees gaat snijden door samen te werken met een zogenaamd onbetrouwbaar merk? Please…alsof ze niet geleerd hebben uit hun E-klasse fiasco…

    Dus aan al de jongens hier die denken het beter te weten : doe eerst eens 20 jaar ervaring op met een merk en dan praten we wel verder.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      17 april 2012 om 07:40

      @SimonMc: hulde!

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      17 april 2012 om 09:26

      Mercedes Benz is links en rechts ingehaald door de rest van de wereld.
      En met de Sprinter is het imago van het solide merk uit Stuttgart redelijk naar de knoppen gegaan.
      Zo hadden we hier een 213 CDi Sprinter en een Renault Master.
      De Master was 10k goedkoper in aanschaf en goedkoper in onderhoud en de carosserie is veel en veel beter.
      De Sprinter was sterker en sneller, maar de Renault weer zuiniger in gebruik.
      Door de goede ervaringen met Renault is er gekozen voor een Trafic met 110 pk.
      Inmiddels 180000 achter zijn hoeven.

      Ik zie geen enkele reden om ooit nog een Mercedes te kopen, behalve de snelheid die idd geweldig is.

      Daarnaast juich ik dit soort strategische samenwerkinge van harte toe.
      Het is het optimaliseren van elkaars know-how en productie capaciteit.

      Voordat we straks allemaal in een Chinese bestelwagen moeten gaan rijden waar uw knie de kreukelzone is.

      Idd. ik ben Europeaan.

      Login om te reageren
  33. Hupke zegt

    17 april 2012 om 02:06

    Die naam klinkt wel enorm veel als gitane (zigeunster), humor hebben ze wel bij mercedes.

    Login om te reageren
  34. prlwytzkofski zegt

    17 april 2012 om 02:09

    Past in het rijtje:

    Login om te reageren
    • cesarestevao zegt

      17 april 2012 om 07:04

      @prlwytzkofski: De lelijkste en schandalige mercedes aller tijden!!!

      Login om te reageren
  35. quattroporte zegt

    17 april 2012 om 03:16

    Mercedes heeft me zwaar teleurgesteld ,deze hoort niet op hun naam.

    Login om te reageren
  36. caddy3 zegt

    17 april 2012 om 06:56

    Ik was al niet kapot van Mercedes bedrijfswagens, maar dit is wel een rampending. Zelfs in een luxe uitvoering ziet het dashboard er niet uit. Dan ziet het dashboard (en exterieur ook trouwens) van mijn Caddy uit 2010 er stukken beter uit, en dat van de facelift ziet er nog eens een stuk beter uit. Ze hadden er wel wat beters van kunnen maken in mijn ogen…

    Login om te reageren
  37. cesarestevao zegt

    17 april 2012 om 07:06

    Vaneo en de nieuwe Citan, de meest waardeloos lelijkste modellen die mercedes ooit gemaakt hebben!!!

    Login om te reageren
  38. Lucb zegt

    17 april 2012 om 07:36

    Jammer van dat interieur, die van de Kangoo ziet er nog beter uit.

    Login om te reageren
  39. potver7 zegt

    17 april 2012 om 09:03

    Altijd aandoenlijk, zo’n foto van mannen in hun nette pak die doen alsof ze apetrots zijn op een nieuwe auto waar ze stiekum niet dood in gevonden willen worden… ;)

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      17 april 2012 om 09:17

      @potver7: haha idd, ff foto maken en weer in de s-class naar de vergaderruimte!

      Login om te reageren
  40. bobb zegt

    17 april 2012 om 09:42

    Wanneer komt BMW eens met bedrijfswagens als Mercedes hier mee wegkomt.

    Login om te reageren
  41. ferrari94tr zegt

    17 april 2012 om 09:52

    Hebben, wat een leuk alternatief voor een caddy.

    Login om te reageren
  42. stijn_torfs zegt

    17 april 2012 om 11:27

    wat een lelijk ding seg!

    Login om te reageren
  43. somebody zegt

    17 april 2012 om 11:28

    Wat een reacties…. wat een BEDRIJFSAUTOOTJE al niet teweeg kan brengen….

    Login om te reageren
  44. mercs zegt

    17 april 2012 om 12:44

    Ik was het even vergeten: BMW is hoofdsponsor bij AutoBlog.

    Even On topic: Mercedes Bedrijfswagens is een heel ander onderdeel dan Mercedes personenauto’s. Het zijn twee verschillende bedrijven op twee verschillende locaties met toevallig dezelfde naam. En ja, ze hebben wel hetzelfde moederbedrijf.

    De betrouwbaarheid van bedrijfsauto’s projecteren op de personenauto’s is net zo iets als zeggen dat Airbus een slecht vliegtuig is omdat Daimler daarbij betrokken is voor 30% van de aandelen. #bullshit

    Login om te reageren
    • tstile zegt

      21 maart 2013 om 22:26

      @mercs: Het idee van logo’s is dat mensen associaties maken met alle positieve gevoelens die een merk aan z’n logo wil koppelen.

      Als je instapt in een voertuig met een Mercedes ster dan verwacht je wel wat, leuks als die verwachting dan ook uitkomt.

      Dat ze leentjebuur doen snap ik, maar de Kangoo is rond en dat past niet bij de huidige designstijl van mercedes wat mij betreft.

      Mensen hebben heus wel extra geld over voor een MB bestelwagen maar dan moet het het wel echt een Mercedes product zijn.

      Login om te reageren
  45. luuktb zegt

    17 april 2012 om 13:31

    @norge eindelijk Premium voor paupers , ik zeg doen! kan je bij je stam café zeggen dat je Mercedes rijdt.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 april 2012 om 21:59

      @luuktb: Gek ,ik dacht altijd dat Audi premium voor paupers was ,of was het nou dombo’s ? Nouja 1 van de 2 in ieder geval…

      Login om te reageren
  46. huge zegt

    17 april 2012 om 14:01

    Het is heel eenvoudig; Mercedes bied aan bedrijven een compleet pakket aan voertuigen aan maar een auto in de grootte van de Citan hadden ze nog niet…de prijs ligt tussen de Renault en de VW Caddy

    Login om te reageren
  47. geertjuh zegt

    17 april 2012 om 18:30

    Vet! Komt hier ook een AMG uitvoering van?

    Login om te reageren
  48. geertjuh zegt

    17 april 2012 om 18:51

    Dit is trouwens de mooiste MB sinds jaren

    Login om te reageren
  49. tjorque zegt

    17 april 2012 om 20:14

    Ranzigste mercedessen ooit:

    daar kwamen ze ook mee weg…
    Ik vind de citaro (renault of geen renault) eigenlijk helemaal niet zo erg als ik bovenstaande mercedessen zie…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      20 april 2012 om 02:04

      @tjorque: En BMW komt hier mee weg… :

      Login om te reageren
  50. 135i zegt

    17 april 2012 om 20:29

    Dus ook een soort caddy? :P

    Login om te reageren
  51. selfkicker1981 zegt

    22 juli 2012 om 17:27

    Hoe liep het ook alweer af met de VANEO (dat andere markt verkennende hok) net zo’n bro’n brok blik waar je niet dood in gevonden wil worden……
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/02/16/mercedes_vaneo_geflopt_en_afge

    AH….. dat was het GEFLOPT EN AFGESCHREVEN

    Login om te reageren
  52. nick94 zegt

    8 november 2012 om 18:40

    De Mercedes Citan… Op het eerste zicht vind ik deze lichte vracht redelijk geslaagd. Als je ze bekijkt in vooraanzicht valt het niet op dat het een ‘Renault Kangoo’ is. Persoonlijk wou ik het verschil vaststellen en ben ik naar de Mercedes dealer geweest en daar heb ik dan de nodige uitleg gevraagd. Dan blijkt dat de Mercedes toch wel de nodige aanpassingen gekregen heeft in vergelijking met de Renault. Namelijk stoelen met betere zijdelingse steun, een betere geluidsisolatie binnenin… Het enige wat ik echt jammer vind is dat ze motoren gebruiken van Renault. Ook vind ik het een niet zo passende titel van dit artikel, namelijk: Mercedes Citan is officieel, de premium Renault Kangoo. Ik vind dit een echte afgang voor de merknaam Mercedes, vooral omdat het hier gaat om Duitse kwaliteit en Franse kwaliteit. Er zijn toch genoeg verschillen naar mijn mening om deze twee wagens niet aan elkaar gelijk te stellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North