• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes GP moet van Red Bull zijn ophanging aanpassen

Auteur: willeme, gepost 16 maart 2020 om 11:03 – 23 Reacties

Mercedes GP

De Oostenrijkers willen dat alles eerlijk verloopt.

Het Formule 1-seizoen beleeft een valse start dit seizoen. Het coronavirus zorgt voor behoorlijk wat opschudding. Dat de races geannuleerd (of verzet) worden is heel begrijpelijk, maar desalniettemin heel erg jammer.

Intriges

Het leuke van de Formule 1 is dat er altijd wel wat gebeurt, ondanks alles. Intriges, gemene spelletjes, steken onder water, het voeren van Nicholas Latifi, dreigen met rechtszaken en het constant opzoeken van de grenzen van het technisch reglement. Het is kinderachtig, maar het hoort er allemaal bij.

Mercedes GP

Brakeducts

Dus ondanks dat er nog geen één meter is gereden tijdens een GP-weekend, proberen de teams elkaar de loef af te steken. Of nog beter: elkaar te verklikken bij de FIA. Zo vonden de heren van Red Bull dat de achterwielophanging van Mercedes GP niet reglementair is. De achterste ‘brakeducts’ voldeden volgens de Britse Oostenrijkers niet aan het reglement.

Racing Point ook?

Het bleek geen loze kreet, want de organisatie heeft er nagekeken en wat blijkt: de brakeducts zijn niet volgens de regels. Mercedes GP moet van de technische dienst dan ook wijzigingen aanbrengen aan de achterwielophanging, zodat deze voldoet aan de reglementen. Niet alleen Mercedes, maar geheel toevallig moet Racing Point exact dezelfde modificaties uitvoeren.

Ferrari

Nog niet zo lang geleden was het team van Mercedes op hun beurt erg sceptisch op de FIA. Het ging om mogelijk (en zeer waarschijnlijk) gesjoemel met de brandstofleidingen. De uitspraak van de FIA dat de zaak is afgedaan, was voor Toto Wollf (en alle andere teambazen die niet met Ferrari-motoren werken) reden om nog bozer te worden en gezamenlijk actie te ondernemen.

Mercedes GP

Geen probleem meer

Deze zaak laat men bij Mercedes GP vanaf nu rusten. Ondanks dat Mercedes met Toto Wolff de initiator was, doen ze een stapje terug. De grote baas van Mercedes, Ola Källenius heeft even zitten babbelen met John Elkann (president van Fiat) en kennelijk er is nu geen probleem meer. Benieuwd hoe de andere teams hier instaan. Kortom, er gebeurt nog voldoende in de Formule 1.

Ook interessant!

  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Motorenbaas Mercedes maakt overstap naar Red Bull
  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022
  • Mercedes speelt vals
    BREEK: FIA geeft Mercedes geen gelijk

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Mercedes, Red Bull Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « Mercedes met BMW-motor kan van jou zijn
Volgend bericht: Nieuwe Lotus Esprit met Volvo-motor komt eraan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boomer zegt

    16 maart 2020 om 11:16

    Wel zonde voor Mercedes dat het seizoen uitgesteld wordt want nu kunnen de teams allemaal hun eigen DAS systeem ontwikkelen.

    Red Bull zou zich eens meer moeten richten op het ontwikkelen van spullen zelf dan steeds alleen maar naar de concurrentie te kijken.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      16 maart 2020 om 11:29

      Elk team zal naar de auto’s van de concurrentie kijken en ze bestuderen.
      Ze kijken wat anders is. Berekenen of ze denken dat het van voordeel kan zijn.
      Als dat positief is, kijken ze of ze het zelf ook op hun auto willen hebben en of het legaal is.
      Op het moment ze erbij komen dat het qua cost benefit niet goed op je eigen auto past; terwijl het ook de vraag is of het legaal is; is het maar een heel kleine stap om het even te melden bij de FIA.
      Was het omgekeerd geweest, had MB ook zeker geklaagd.

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        16 maart 2020 om 12:25

        Ik vraag me serieus af wie die brake-ducts bij de FIA heeft goedgekeurd, Die dingen waren op een aantal punten in conflict met de regels (Te groot en gemonteerd aan de ophanging terwijl de ophanging geen aerodynamische functie mag hebben) dat je erop kon wachten dat iemand zou gaan protesteren.

        Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      16 maart 2020 om 11:53

      Het zal geen situatie van of-of zijn maar en-en. Geheid dat ze al aan het ontwikkelen zijn maar tegelijk ook naar de legaliteit vragen.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 maart 2020 om 12:02

      @airc Dat is een goeie! Op Zandvoort hebben ze het allemaal! De vraag is alleen, wil je dit wel of niet in de kombocht?

      Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      16 maart 2020 om 13:55

      @airc: wat geeft jou het idee dat ze dat niet doen? Ze zijn erg druk geweest met innovaties op de voorwielophanging. Zodanig goed, dat het meer doet dan het DAS van Mercedes. Lees je eerst eens wat meer in, alvorens te reageren met een dommigheid.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        16 maart 2020 om 16:00

        Ik heb me zeker ingelezen. Maar het feit dat alle kenners meer zeggen over de ophanging van Mercedes van van Red Bull geeft aan dat daar de impact niet heel groot van is.

        Wat jij een dommigheid noemt noem ik reactief gedrag van Red Bull en de reden waarom ze nooit meer WK zullen worden.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          16 maart 2020 om 17:10

          @airc: toch heeft RBR misschien wel 4 kampioenschappen te danken aan het kopiëren van een zeker ontwerp van Brawn ;) overigens, wij zijn nog steeds aan het speculeren. We weten tenslotte nog steeds niet de ware snelheid van de teams.

          Login om te reageren
          • basjaski zegt

            16 maart 2020 om 22:36

            eh? wat had RBR gekopieerd toen dan?

            Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      17 maart 2020 om 09:06

      Mercedes heeft nu de tijd om naar de betrouwbaarheid te kijken, in Barcelona zijn er in 6 dagen 5 gemold door gebrekkige smering.
      Bij Ferrari zullen ze ook blij zijn, naast geberek aan snelheid is de fabriek ook gesloten.

      Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    16 maart 2020 om 12:10

    Ontzettend slap van Mercedes om zich neer te leggen bij het bedrog van Ferrari. Heeft allemaal te maken met angst voor imago, rechtszaken etc. De moderne corporate world.

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      16 maart 2020 om 12:19

      Ferrari weet dat ze dit jaar niet kunnen winnen en hebben Mercedes beloofd er af en toe een Red Bulltje vanaf te tikken om de zegen van Mercedes veilig te stellen ?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 maart 2020 om 15:25

      Ontzettend zwak om maar door blijven etteren over dat vermeende bedrog van Ferrari. Ferrari en de FIA hebben geschikt. Dat zijn de enige twee partijen in dit conflict en met de schikking is het gewoon klaar. Iedereen die er nu nog over klaagt is officieel een zeurpiet.

      Login om te reageren
    • boriske zegt

      17 maart 2020 om 12:15

      HET BEDROG IS NIET BEWEZEN. GET OVER IT.

      Login om te reageren
  3. potjak zegt

    16 maart 2020 om 12:40

    De Oostenrijkers willen dat alles eerlijk verloopt… zelf de fabrieken open houden en doorontwikkelen terwijl Ferrari op slot zit. Het is overmacht en je hoeft zeker niet hetzelfde te doen als Ferrari maar ga nou niet zeggen dat je wilt dat alles eerlijk verloopt.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      16 maart 2020 om 12:49

      Eh, dit protest was al aangekondigd tijdens de test weken hoor.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        16 maart 2020 om 15:43

        @harrie: ja dat begrijp ik

        Login om te reageren
    • flow82 zegt

      16 maart 2020 om 14:32

      @potjak: volgens mij moeten ook deze knakkers thuis blijven. Dus van dat “voordeel” blijft dan weinig over.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        16 maart 2020 om 15:42

        @flow82: ja dat lijkt mij ook. Als alles op slot gaat dan RedBull ook.

        Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      17 maart 2020 om 09:09

      Dat is niet het probleem van andere teams en heeft niets met eerlijkheid te maken.
      Het zou mij trouwens niet verbazen als de in Engeland gevestigde teams binnenkort hetzelfde overkomt.

      Login om te reageren
  4. ericd zegt

    16 maart 2020 om 16:19

    Kan niet wachten tot maart 2021.
    Overigens, tis wel lekker vakantie houden zo voor de coureurs, met miljoenen doorbetaald blijven.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 maart 2020 om 18:36

      Geen bonussen voor WK punten, geen geld voor sponsor bijeenkomsten. Ook de coureurs hebben het “zwaar”. Max Verstappen bijvoorbeeld hoeft nu niet te racen maar zijn andere taak, het feestelijk openen van Jumbo filialen kan hij nu ook niet doen.

      Login om te reageren
      • mustang750supersnake zegt

        16 maart 2020 om 23:08

        @mashell: en z’n vriendinnetje blijven plezieren…?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North