Mijn hemel, de Limo-Jet is werkelijkheid geworden

Auteur: , 26 Reacties
Mijn hemel, de Limo-Jet is werkelijkheid geworden

We doen een gok en zeggen dat je dit nog nooit hebt gezien.

Sinds de oprichting van Autoblog hebben we al voldoende merkwaardige voertuigen besproken. De afgelopen maanden, bijvoorbeeld, zagen we vrij letterlijk rode stieren voorbijkomen, evenals Range Rover-scootmobielen en uit bamboe vervaardigde motoren. Kortom: een bijzondere bende. Echter, een limousine op basis van een Learjet, die hebben we tot op heden nog niet gezien.

Een opmerkelijke constatering, daar de makers van dit cartoonachtige object toch al ruim 12 jaar bezig zijn om hun project te verwezenlijken. Afgelopen weekend, tijdens een lokale elektronicabeurs in Dallas, in de Verenigde Staten, konden de Amerikanen eindelijk de doeken van hun creatie trekken.

Hoewel de specifieke details nog niet op tafel leggen, hebben we voorlopig voldoende aan een handvol feiten en een klein aantal platen om het fenomeen te kunnen behappen.

Mijn hemel, de Limo-Jet is werkelijkheid geworden

De Limo-Jet is door Jetsetter, Inc. gemaakt. Het project is zoals gezegd twaalf jaar geleden geboren, toen de Amerikanen begonnen te onderzoeken hoe ze dit gigantische ombouwproces het beste konden aanpakken. Daarnaast zal het straatlegaal maken van de rijdende Learjet ongetwijfeld ook een flinke poos hebben geduurd.

Nu hij af is, kunnen Frank DeAngelo en Dan Harris de binnen- en buitenkant tevreden aan de wereld tonen. De buitenkant spreekt voor zich; in de basis is het een Learjet, waar beide vleugels plaats hebben moeten maken voor een viertal wielen. Daarbij is de neus opengehakt, maar waarvoor is niet precies duidelijk. De straalmotoren hangen aan het lichaam maar dienen geen doel, daar de Limo-Jet aangedreven wordt door een (vooralsnog onbekende) V8 op benzine.

Mijn hemel, de Limo-Jet is werkelijkheid geworden

Aan de binnenkant zijn de veranderingen minstens zo ingrijpend. Om te beginnen is het roer vervangen door een doorsnee stuurwiel. Achter ditzelfde stuur vinden we de gebruikelijke knoppen en hendels om richting aan te wijzen, ruitenvloeistof te sproeien en de lampen aan te zetten. Het ruim waarin de feestgangers los kunnen gaan is voorzien van allerlei essentiële zaken, zoals neonlicht, een bar, fijne stoelen en een muziekinstallatie. De willekeurige voorbijganger zal zich ongetwijfeld een ongeluk schrikken. Kijk, zo maak je tenminste een indruk.

Beeld: Limo-Jet op Facebook



26 reacties

Zo’n lange wielbasis. Veel plezier in de McDrive :)
@fapfap: ik denk dat je met die staart ook het hele poortje en/of overkapping eraf rijdt.
@fapfap: wie gaat er in 2018 nog langs de McDrive behalve voetbalsupporters na een voetbalwedstrijd en ander tuig.
@deeberton: Wat? Wauw! Wat een opmerking! Opmerking van het jaar als je het mij vraagt.
Geslaagd ontwerp, met vleugeldeuren! Vooral die lange puntige snuit maakt ‘m sexy. De achtervleugel is op de tweede foto te groot, maar op de eerste in proportie.
@kunstomdathetmoet: achtervleugel te groot? Het is een fucking vliegtuig :)
De vleugels hebben plaatsgemaakt voor wielen, right… toen ik de header zag vond ik het magistraal. Je krijgt op je navi door dat er file staat bij zouterwoude en na het brugrestaurant bij Nieuw Vennep ga je sky high… nu vooral interessant om het interessant zijn. Only in Murica
Zoals wel vaker is er hier wel de vraag gesteld; kunnen we dit doen? maar niet de vraag; móeten we dit wel doen?
@gulli: het antwoord is wat mij betreft toch ja. Dit moest.
Een paar kratten Red Bull er tegenaan en je kunt er mee vliegen.
Prowler on steriods!
Leuk ding voor als je JetCars leuk vind…

En het niet erg vind om de hele tijd flauwe grappen te horen over dat je voor de vleugels 50 Euro bij moet betalen.
Wel jammer dat ie niet ook kan vliegen
Wel een beetje jammer dat ze er een standaard limo-interieur in gestopt hebben. Zo kun je de veiligheidsinstructies aan het begin van iedere rit niet goed zien.
Heel gaaf
Ik zou een A380 pakken, kunnen er wat meer mensen mee..
“Het roer”???
@cloverleaf: Een roer van een conventioneel vliegtuig dient om het toestel van positie te laten veranderen. Een vliegtuig heeft verschillende soorten roeren:

hoogteroeren (aan het stabilo) die de neus het vliegtuig omhoog of omlaag bewegen (stampen). Hierdoor verandert de snelheid.

rolroeren of ailerons (aan de vleugels) die het vliegtuig om de lengte-as bewegen (rollen). Hiermee wordt een bocht gemaakt.

een richtingsroer (aan het kielvlak), dat het vliegtuig om de verticale as naar links of naar rechts beweegt (gieren). Het richtingsroer dient om een bocht gecoördineerd te houden.

@henk_he: ik snap wel wat een roer is… maar hij schijnt vervangen te zijn door een stuur..
@henk_he: thanks mr pilot
@cloverleaf: maar voor jou: “het stuur”
Dit kan alleen uit Amerika komen.
@ikleesookoverautos: of Rusland, China, Duitsland of elk ander land eigenlijk…
Interieur had wel wat stijlvolller gekund, maar het past wel bij Las Vegas
Had in Genoa wel goed van pas kunnen komen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).