• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minder zware Porsche Cayman op komst

Auteur: ricardo, gepost 9 december 2009 om 20:00 – 27 Reacties

Porsche Cayman S Sport


Eindelijk gaat Porsche weer eens wat doen met de Cayman. Nu zelfs de Boxster Spyder flink wat kilo’s heeft verloren gaat straks de Cayman onder het mes. Het nieuwe vedergewichtje gaat -waarschijnlijk- Cayman Club Sport heten.

Helemaal officieel is het nog niet, maar na de S Sport lijkt er nu ook een Club Sport te komen. De lichtgewicht Porsche Cayman zal waarschijnlijk ergens in 2010 op de markt komen. Meer vermogen had ‘ie dus al. Nu gaan er enkel wat overtollige kilo’s af. Op de schraplijst komen dan zaken als een airco en radio te staan. Daarnaast zullen er lichtgewicht materialen op, in en onder de Cayman Club Sport worden gepropt.

Afgelopen week werd de nieuwe Boxster in LA onthuld. Daar hebben enkele Porsche-bobo’s deze info zorgvuldig laten lekken aan het aanwezige journaille, aldus de Telegraaf. Helaas wordt het geen pk-monster, zoals Wouter had gehoopt. Maar een klap minder kilo’s is natuurlijk al een goed begin.

Ook interessant!

  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, Porsche

Vorig bericht: « Wallpaper: CL 65 AMG 40th Anniversary
Volgend bericht: Zeldzame Cizeta V16 in beslag genomen door de Feds »

Lees Interacties

Reacties

  1. jdm zegt

    9 december 2009 om 20:03

    Blijft een poormans poorsche

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      9 december 2009 om 20:14

      @jdm:

      Dat is elke 911 eigenlijk ook. Er bestaat nog een Carrera GT(oké, niet nieuw meer).

      Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      9 december 2009 om 23:07

      @jdm: niet mee eens. Ken iemand met een Cayman S die hem bewust verkozen heeft boven de 911, en het niet voor de euro’s hoefde te laten. Hij heeft er nog wat kleine dingen aan veranderd en nu kan die veel 911 rijders het leven zuur maken :-D

      Login om te reageren
  2. Daniell zegt

    9 december 2009 om 20:07

    @JDM
    Cayman is de porsche die het meest onderschat wordt door velen. Neem nou die Boxter Spyder. Die neem ik 10x liever dan een kale 911.

    Login om te reageren
  3. Edman zegt

    9 december 2009 om 20:14

    @ jdm

    Haal jij ff 100.000 harde euro’s te voorschijn voor een lekker aangeklede Cayman S? Je kan zeggen wat je wilt, maar je rijdt met je standaard 911 niet weg bij een Cayman S…

    Login om te reageren
  4. bpc zegt

    9 december 2009 om 20:15

    vermogen kan je hem zelf geven(of laten geven) met wat investering aan de motor onderstel en remmen heb je een betere porsche dan de 911 voor minder geld

    Login om te reageren
  5. RazorHead zegt

    9 december 2009 om 20:19

    Cayman RS!!
    volledig gestript, rolkooi!
    meer vermogen moet niet!
    power to weight ratio is all that matters..

    Login om te reageren
  6. daviddewijnnl zegt

    9 december 2009 om 20:20

    met middenmotor eigenlijk heel stiekem de beste Porsche die er te koop is, ook al neem ik zelf liever een 911 lichtgewicht.

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    9 december 2009 om 20:22

    Helemaal top! De enige (huidige) Porsche waar ik zeer enthousiast over ben!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      9 december 2009 om 20:27

      @bozewolf: das ook niet zo abnormaal als je ziet wat porsche aanbied (in de huidige tijd )

      Login om te reageren
  8. Mardec zegt

    9 december 2009 om 20:23

    Klinkt tof ^^

    Login om te reageren
  9. steven5163 zegt

    9 december 2009 om 20:27

    toch vind ik dit het mooiste bakkie van porsche

    Login om te reageren
  10. jdm zegt

    9 december 2009 om 20:28

    Het blijft veel te weinig auto voor veel geld.
    911 carrera *’s zijn overigens ook behoorlijk saai.

    Login om te reageren
  11. Edman zegt

    9 december 2009 om 21:00

    @ jdm

    Vergeleken met een gemiddelde Golk 1.6 TDI? Ga toch fietsen man, je zou willen dat je elke dag in zo’n ding mocht rijden.

    Login om te reageren
  12. Edman zegt

    9 december 2009 om 21:02

    En trouwens, je wordt met vrijwel elke auto flink afgezet. Ik bedoel, hoe kan je anders een F1 team financieren. Alleen bij het leger des heils wordt je nog geen poot uit het lijf gedraaid…

    Login om te reageren
  13. Junkreader zegt

    9 december 2009 om 21:15

    als de cayman de hele ontwikkelingskosten + tijd mocht opgebruiken die de 911 heeft gehad dan had je een super über sportwagen…iedereen weet dat een middenmotor effectiever is dan een motor in achteroverhang…duh, het is de mythe die de 911 “levend” houdt…

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    9 december 2009 om 21:17

    Minder kilo´s bij hetzelfde vermogen is leuk.
    Blijft het vooral zeer leuk handelbaar.

    Ik ben echter geen fan van het uiterlijk van de Cayman.
    Ik vind de 911 een stuk mooier. Heeft niets met prijs of status te maken, het model staat mij gewoon meer aan.

    Lijkt mij echter best leuk rijden. Armelui´s Porsche is een zeer stom argument om een goede en voldoende snelle bochtenridder te laten staan.

    Login om te reageren
  15. paulusrx7 zegt

    9 december 2009 om 21:29

    nou ik denk dat als je een turbo op dat ding schroeven dat dat ding sneller is dan een 911 met ze’n motor op de verkeerde plek

    wel vind ik de 911 10x fraaier dan deze crocs

    Login om te reageren
  16. JH zegt

    9 december 2009 om 21:34

    Toch grappig: volgens mij is Porsche het enige merk waar de dichte versie duurder is dan de open versie…

    Login om te reageren
  17. EJS zegt

    9 december 2009 om 21:35

    Mooi, belooft wat te worden! Die liever dan elke willekeurige 911, de Cayman is veel beter in belans, en meer pk’s dan 300 heb je echt niet nodig, een laag gewicht en een goede gewichtsverdeling zijn handiger… Doe mij die dus maar!

    Login om te reageren
  18. Jordi zegt

    9 december 2009 om 22:00

    lelijkste model van porsche ooit, gevold door de boxer

    Login om te reageren
  19. gekke-turbo zegt

    9 december 2009 om 22:02

    @ Plaatje is van Cayman MK I, misschien handig om die van MK II erbij te zetten. ;)

    Login om te reageren
  20. c zegt

    9 december 2009 om 23:35

    de beste nu te koop…word verbetert! lekker bezig daar!

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    10 december 2009 om 00:02

    Zolang er mensen zijn die graag meer voor minder betalen blijven dit soort varianten toegevoegd worden.

    Login om te reageren
  22. CupRacer zegt

    10 december 2009 om 09:45

    Meestal ontbreekt het sperdif op de Cayman, de 911 heeft dit wel.
    Voor de rest ben ik ook van mening dat je meer waar krijgt voor je geld + het is een mooie verschijning die Cayman!

    Login om te reageren
  23. Mr.V8 zegt

    10 december 2009 om 11:36

    JEEEJ! De Cayman RS!!! :D

    Login om te reageren
  24. W1ck3D78 zegt

    10 december 2009 om 13:58

    Super, ik heb ‘Der Ring’ al verschillende keren gedaan in een Cayman S. Wat beleving betreft echt een supercar. Ik kan alleen maar hopen dat ik deze ook eens over het circuit mag sturen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North