• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MRB-vrije Hummer H1, hoe doet-ie dat?

Auteur: maru, gepost 21 mei 2013 om 21:07 – 104 Reacties

Een Hummer H1 uit 1980, hoe is dat mogelijk?


Om de kosten te drukken kun je overstappen op een ecogebakje, maar wegenbelastingvrij rijden is natuurlijk veel leuker! Probleem is alleen dat een Hummer H1 te jong is om hiervoor in aanmerking te komen, tenzij hij elektrisch is.

Een Hummer H1 is geen goedkope auto om te bezitten. Het gevaarte van 4.000 kilo rijdt zo’n 1 op 4, en je zou eigenlijk een C-rijbewijs moeten hebben om ‘m ergens te kunnen parkeren. Het bedrag dat je maandelijks aan MRB alleen al kwijt bent moet fenomenaal zijn, dus is het ideaal als je hierop kunt besparen. Echter, hoe de eigenaar van deze Hummer H1 dit voor elkaar heeft gekregen, is ons een raadsel.

Volgens de RDW is de datum van eerste toelating ergens in 1980. Dat is erg knap, want de Hummer H1 (op de markt vanaf 1992) bestond toen nog helemaal niet. Zelfs van zijn vorige incarnatie, de High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV, spreek uit als ‘Humvee’), reed in 1980 slechts één exemplaar: het protoype. De ‘Humvee’ zou pas vier jaar later klaar zijn voor de verkoop.

Natuurlijk zien we regelmatig oude Land Rovers en G-Klasses voorbij komen die een beetje zijn opgelapt naar moderne specs. Zolang het chassis oud is, maakt het voor de belastingdienst niet uit wat eroverheen is gebouwd. Dat een Land Rover of G-Klasse een opfrisbeurt krijgt is nog enigszins logisch omdat het chassis in al die jaren vrijwel identiek is gebleven, maar waar haal je een 1980 chassis van een Hummer H1 vandaan?

De kans is nihil dat we hier te maken hebben met het chassis van het ‘Humvee’ prototype. Voor het belastingvoordeeltje hoeven we het helaas niet meer te doen, maar wie een verklaring heeft voor dit mysterie mag het delen in de comments.

Waar komt deze Hummer H1 vandaan?

Ook interessant!

  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval
  • Hummer limo te koop
    Deze verlengde Hummer H2 kun je kopen voor € 1.895.000
  • Ruim 2 miljoen euro voor de eerste nieuwe Hummer

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

h1, Hummer, wegenbelasting

Vorig bericht: « Lego-Caterham Seven is de beste kitcar ooit [video]
Volgend bericht: Video: Eerste trailer Forza Motorsport 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    21 mei 2013 om 21:11

    Zodra we er achter zijn ga ik het zelfde trucje uithalen. Droom auto voor mij.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    21 mei 2013 om 21:13

    Dus je betaalt geen MRB, en geen BPM? Cool! Alleen nog een LPG-installatie erin laten leggen zodat je brandstofkosten ook nog binnen de perken blijft en je hebt heel leuk speelgoed

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      21 mei 2013 om 21:15

      @Edge: Daar zou ik ook in geïnteresseerd zijn, laat me weten als het lukt. Dieselen op LPG.

      Login om te reageren
      • erce zegt

        21 mei 2013 om 21:25

        @Larick: Dat kan hoor: http://www.dieselmetlpg.nl/

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        21 mei 2013 om 21:28

        @Larick: Als je bij de voertuiggegevens kijkt, zie je dat deze H1 gewoon op benzine rijdt.

        Login om te reageren
        • Larick zegt

          21 mei 2013 om 21:32

          @Edge: Je hebt gelijk. Wist niet anders dat ze diesel waren. En daarmee is gelijk het jaartal duidelijk. 5,7 petrol V8 is alleen tussen ’95 en ’97 geleverd.

          Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      21 mei 2013 om 22:17

      @Edge: mag je volgend jaar weer mrb betalen.

      Login om te reageren
  3. gearhead zegt

    21 mei 2013 om 21:13

    Onwetendheid van rdw? Die dus geen idee heeft hoe dit apparaat in te schalen?

    Login om te reageren
  4. toeter11 zegt

    21 mei 2013 om 21:13

    hmmm. misschien heeft hij het chasisnr, van dat prototype te pakken gekregen. En erin gelast?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 mei 2013 om 22:45

      @toeter11: Legaal dan?

      Login om te reageren
  5. niekj zegt

    21 mei 2013 om 21:13

    Het is een oude legerhummer?

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      21 mei 2013 om 21:14

      @niekj: “Volgens de RDW is de datum van eerste toelating ergens in 1980. Dat is erg knap, want de Hummer H1 (op de markt vanaf 1992) bestond toen nog helemaal niet. Zelfs van zijn vorige incarnatie, de High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV, spreek uit als ‘Humvee’),”

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        21 mei 2013 om 21:15

        @the-budel-guy: Sorry deel 2 ontbrak :P “reed in 1980 slechts één exemplaar: het protoype. De ‘Humvee’ zou pas vier jaar later klaar zijn voor de verkoop.”

        Wel fijn zo’n edit knop -.-

        Login om te reageren
        • niekj zegt

          21 mei 2013 om 21:18

          @the-budel-guy: ik zal volgende keer eerst beter lezen, inderdaad danku

          Login om te reageren
  6. Larick zegt

    21 mei 2013 om 21:14

    Wellicht een foutje? Maar met een 1985 chassis moet het ook al lukken.

    Login om te reageren
  7. testpiloot zegt

    21 mei 2013 om 21:16

    Omgebouwd chassis van een GM big body frame? Suburban, minitruck of iets dergelijks?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 mei 2013 om 21:27

      @testpiloot: Dat zou ik ook gokken.

      Login om te reageren
  8. RazorHead zegt

    21 mei 2013 om 21:16

    geïmporteerd en wat gesjoemeld met de cijfertjes?

    Login om te reageren
  9. bsxc2 zegt

    21 mei 2013 om 21:17

    Kan het geen chassis van een kitcar zijn?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 mei 2013 om 22:26

      @bsxc2: nee, want dan staat er op het kenteken niet dat het een HUMMER H1 is.

      Login om te reageren
  10. pet2r zegt

    21 mei 2013 om 21:19

    Er wordt hier gesproken over dat de motorrijtuigen belasting fenomenaal zou zijn? Kijk eens op de site voor de belastingdienst wat je betaalt aan belasting voor een vrachtauto?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 mei 2013 om 22:27

      @pet2r: deze auto staat geregistreerd bij de RDW als personenauto:

      Voertuigsoort: Personenauto (M1 AA)
      Carrosserietype: Sedan
      Inrichting: sedan
      Merk: HUMMER

      Login om te reageren
  11. Justin070 zegt

    21 mei 2013 om 21:21

    Hebben landbouwvoertuigen een kenteken?

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      21 mei 2013 om 21:23

      @Justin070: landbouwvoertuigen??

      Login om te reageren
    • ruudw zegt

      21 mei 2013 om 21:25

      @Justin070: nee behalve als ze over de grens willen

      Login om te reageren
    • jj22 zegt

      21 mei 2013 om 21:31

      @Justin070: “Landbouwvoertuigen die in Nederland geen kenteken nodig hebben, maar die ook in het buitenland gebruikt worden”. worden aangeduid in het kenteken met GV, dus dat lijkt mij hier niet het geval. Het enige wat zou kunnen dat het een ZZ voertuig is. Dit is een voertuig met bijzondere toelating van de RWD

      Login om te reageren
      • Justin070 zegt

        21 mei 2013 om 21:32

        @jj22: Kijk weer wat geleerd, dank u vriendelijk!

        Login om te reageren
      • Zjonnie zegt

        22 mei 2013 om 00:03

        @jj22: dan zal er op de kentekenplaat ergens ZZ moeten staan..

        Login om te reageren
  12. Justin070 zegt

    21 mei 2013 om 21:22

    Of is hij gewoon uit ’86 en dus belastingvrij

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      21 mei 2013 om 21:23

      @Justin070: maar dat kan dus niet volgens de tekst…

      Login om te reageren
      • Justin070 zegt

        21 mei 2013 om 21:24

        @thomcarspotter:
        Volgens deze advertentie wel:
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=208299065&cd=634626541340000000&asrc=st

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          21 mei 2013 om 21:48

          @Justin070: hmm vreemd

          Login om te reageren
          • Justin070 zegt

            21 mei 2013 om 21:56

            @thomcarspotter: Rare is dat ze het in de advertentie over een 7,4 liter benzine uitvoering hebben.

            Ik denk dat er gewoon een oldtimer chassis onder beide zit, zou ook direct de velgen verklaren die onder beide hummers zit.

            Login om te reageren
            • toyotafortuner zegt

              21 mei 2013 om 22:40

              @Justin070: Die Hummer waar je het over heeft, heeft een motorswap gehad (staat ook in de advertentie). De motorswap betreft een vroege 70s 454cu in (7.4L) versie van de Chevrolet Big-Block motor. Alleen in de vroege 70s kon die 7.4L motor zulke cijfers produceren. Bovendien is de grootste motor die in een H1 verkrijgbaar was een 6.6L turbodiesel.

              OT: Geen idee, hoe diegene het heeft gedaan. Maar diegene is wel een baas! Alleen wat jammer dat hij niet zolang van zijn MRB-vrije ritten kan genieten :(

              Login om te reageren
              • Justin070 zegt

                21 mei 2013 om 22:44

                @toyotafortuner: I know, daarom zei ik het.
                Maar als iemand de moeite heeft gedaan om er een andere motor in te hangen, is het niet onwaarschijnlijk dat diegene tevens een ander chassis heeft gebruikt.

        • robbie zegt

          21 mei 2013 om 22:28

          @Justin070: anders controleer je het kenteken even bij de RDW: https://ovi.rdw.nl/

          Login om te reageren
        • potver7 zegt

          21 mei 2013 om 23:27

          @Justin070: Dat is toch een andere auto? Geel, softtop, tegenover zwart, hardtop…? Kleur kun je wat aan doen, maar de carrosserie?

          Login om te reageren
  13. darrock zegt

    21 mei 2013 om 21:25

    Mischien geen orgineel chassis?
    Koets van de hummer op een aangepast chassis van een oude terreinwagen gezet, zou nog mogelijk moeten zijn want zo een hummer had volgensmij nu niet een erg modern chassis (ladder ofzo?)

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      22 mei 2013 om 13:25

      @darrock: zou mogelijk kunnen zijn idd maar dan zijn ze wel aan het slapen bij rdw aangezien de carrosserie in principe niet relevant is voor type bepaling

      Login om te reageren
  14. bungabungastig zegt

    21 mei 2013 om 21:25

    Deze weegt leeg 2980, rijklaar 3080 kg. Is dus 1000 kg te licht?

    Login om te reageren
    • niekj zegt

      21 mei 2013 om 21:28

      @bungabungastig: ja, en de motor lijkt ook niet op die 8 cilinder diesel..

      Login om te reageren
  15. mightymike zegt

    21 mei 2013 om 21:30

    Vind 200 per maand aan mrb wel meevallen, voor een Raptor of een escalade betaal je net zo veel. En dit is gewoon een lompe vrachtwagen zonder enige echt vermogen.

    Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    21 mei 2013 om 21:34

    RDW-ambtenaar kreeg ’s ochtends net bij het invoeren van de gegevens van deze Hummer een bakkie pleur voorgeschoteld van z’n collega. Vervolgens werd er over voetbal, lekkere wijven op de afdeling en dat zeikerige rotwijf die thuis zit gesproken. Toen ze eindelijk klaar waren was het alweer bijna het einde van de dag. Ambtenaar wist niet meer waar die mee bezig was maar wilde wel het gevoel hebben dat hij wat gedaan had die dag. Pakte een volgend dossiertje wat een Prius bleek te zijn en voerde dat in. En zo, dames en heren, heeft het kunnen gebeuren dat deze H1 mrb vrij rondrijdt.

    True story…

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      21 mei 2013 om 21:48

      @Rick-dos: Fake verhaal er werken helemaal geen lekkere wijven op de afdeling RDW. Voor de rest kan het kloppen :P

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        21 mei 2013 om 21:55

        @the-budel-guy: Dat vinden jij en ik, maar die gasten weten niet beter. ;)

        Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      22 mei 2013 om 01:27

      @Rick-dos: Een Prius uit 1986 .. stoer hoor ;)

      Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    21 mei 2013 om 21:37

    In België durven ze al wel eens ingeschreven zijn als lichte vracht, dan vallen de taxen erop best wel goed mee.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      21 mei 2013 om 21:43

      @Hupke:
      En dan mag je maar 80 en heb je een tachograaf?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        21 mei 2013 om 21:56

        @Hubert:

        Nope, je mag er hetzelfde mee als met een personen wagen. Enige vereiste is dat de laadruimte (maar luxe viano’s& vito’s met passagierzetels vallen er ook onder) de lengte heeft van minstens een halve wielbasis.

        Dus denk pajero, amarok, hummer,…

        Login om te reageren
        • osmo zegt

          21 mei 2013 om 22:49

          @Hupke: Dat betekent wel dat er in een normale auto gelijk een pajero, mercedes m, … geen achterbank meer zit :)

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            21 mei 2013 om 22:55

            @osmo:

            Dat betekend dat er ooit geen achterbank in heeft gestaan…

            Ik weet een zelfstandige die en Viano heeft ingeschreven als lichte vracht en daar staan gewoon 8 (heel comfortabele) zitplaatsen in.

            Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          21 mei 2013 om 22:53

          @Hupke: Zelfs gewone auto’s kunnen omgebouwd worden naar lichte vracht. Heb al een aantal malen advertenties gezien met Clio Rs-en en Focus Rs-en omgebouwd tot lichte vracht.

          Heb hier zelfs een kerel aan m’n deur gehad voor een voorlip voor een Clio Sport, en die had hem laten ombouwen naar lichte vracht en had een LPG installatie laten steken.

          Login om te reageren
  18. awesome zegt

    21 mei 2013 om 21:37

    Het zou makkelijk zijn als de fotograaf het aan de bestuurder gevraagd had.
    Scheelt weer een hoop onzin.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      21 mei 2013 om 23:29

      @awesome: Ja, gewoon even uit de auto hangen op de snelweg, op het raampje kloppen en een gesprek beginnen. Hartstikke simpel :)

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        22 mei 2013 om 00:46

        @fant: Als je tijdens het rijden foto’s kan maken, is dat niet veel moeilijker…

        Login om te reageren
  19. norge zegt

    21 mei 2013 om 21:40

    Een “leger” Ambulance? Die Ambulance’s zijn toch ook MRB vrij? Maar dat chassis uit 1980 kan echt niet.

    Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    21 mei 2013 om 21:50

    Waarschijnlijk een aangepast chassis van een klein vrachtwagentje. Je zal toch grofweg dezelfde maten moeten hebben en iets wat het gewicht aankan. Dan eerst in GB op kenteken zetten en daarna aanbieden bij RDW.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      21 mei 2013 om 22:22

      @E34M5Touring: dan zou er toch geen hummer h1 op het kenteken staan?

      Login om te reageren
  21. bass1103 zegt

    21 mei 2013 om 21:50

    Een geval als dit heb ik echt nog nooit gezien! Het kan niet anders dan dat dit bakbeest op een ander platform staat, toch?

    Login om te reageren
    • ultimateastonfan zegt

      21 mei 2013 om 21:58

      @bass1103: dacht ik ook al aan ;)

      Login om te reageren
  22. Laue zegt

    21 mei 2013 om 21:59

    Bij deze wil ik de eigenaar oproepen om ons van deze kwelling te verlossen. WHAT HAPPEND?

    Login om te reageren
  23. ruudw zegt

    21 mei 2013 om 22:03

    http://www.leger-voertuig-huren.com/humvee-hmmwv-leger-hummer-m998-kopen.html hier nog zo een. Ook met 1980 op de chassisplaat

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      22 mei 2013 om 19:41

      @ruudw: Maar daar staat: date of dilvery: 07/80

      Login om te reageren
      • ruudw zegt

        23 mei 2013 om 18:41

        @e550: 7e maand 1980 toch?

        Login om te reageren
        • johnny23 zegt

          29 mei 2013 om 11:38

          @ruudw: Tja, 80e maand 2007 lijkt me zelfs voor de RDW te lastig

          Login om te reageren
  24. redneckdarian zegt

    21 mei 2013 om 22:10

    Ik heb ook wel eens een brommer gekocht waarvan die jongen zei dat ze maar gewoon een leuk bouwjaar ervan hadden gemaakt bij de RDW omdat ze het niet zeker wisten…

    Login om te reageren
  25. baklava zegt

    21 mei 2013 om 22:17

    Hummer replica?

    Login om te reageren
  26. undifined1 zegt

    21 mei 2013 om 22:19

    Gewoon de buitenlandse papieren voor import vervalst?

    Login om te reageren
  27. the-thing zegt

    21 mei 2013 om 22:41

    Er zijn in Hollywood wel meer Hummer-bouwsels gemaakt voor de filmindustrie. Meende op een Chevy light truck frame.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 mei 2013 om 12:49

      @the-thing: Dan klopt het nog steeds niet. Normaal wordt het type en bouwjaar van het chassis gehouden, dus een Chevy Suburban chassis van 1980 zou kunnen, maar dan zou ie officieel een Suburban zijn, ondanks het uiterlijk…

      Login om te reageren
  28. Kvgorp zegt

    21 mei 2013 om 22:43

    Ik dacht dat een vrachtwagen (deze niet dus) amper wegenbelasting hoeft te betalen.

    Heeft iemand hier cijfers van?

    Maat van me rijd zakelijk en dus ook prive een F250. Vrachtwagen met C rijbewijs. Voordeel daar van. Geen bijtelling, dat kennen ze niet voor vrachtwagens. Wegenbelasting viel mee zei hij alleen de diesel. Tja 1:6 als je rustig rijd.

    Login om te reageren
  29. ghost zegt

    21 mei 2013 om 22:45

    En dit dan?

    http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=645196

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 mei 2013 om 23:03

      @ghost: Op het eerste zicht dezelfde als deze? Kleur, bouwjaar én motor zijn identiek :

      http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=208299065&cd=634626541340000000&asrc=st

      Alleen is deze nog niet “brandschoon” .

      Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      22 mei 2013 om 13:18

      @ghost: gevalletje vuurwerk schade als ik de tekst op de achterkant mag geloven

      maar blijft idd een raar verhaal rond dit ding aangezien de h1 idd vanaf ’92 gebouwd werd dus zo misschien een oud leger hummertje kunnen zijn

      Login om te reageren
  30. hjhj zegt

    21 mei 2013 om 22:55

    hoogst waarschijnlijk betreft het hier een usa import, (kun je zien aan datum eerste toelating 28-02) amerikaanse import krijgen altijd 28-02 op de papieren, verder is het een 5,7 liter, wat een standaard chevrolet (small)blokmaat is, dus zeer waarschijnlijk zit hier een chevrolet suburban onder.
    staat er “hummer”op de title, wordt het een hummer, wielbasis van deze is 332, en van een chevrolet suburban uit 1980 229..komt dus redelijk overeen..
    hier nog een youtube filmpje van een dergelijke omgebouwde suburban..

    http://www.youtube.com/watch?v=COjvSlZceJ0

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 mei 2013 om 23:05

      @hjhj: 5,7 liter V8 was ook te krijgen in de H1.

      Login om te reageren
    • ruudw zegt

      21 mei 2013 om 23:21

      @hjhj: zal inderdaad kloppen aangezien de wielbasis op kenteken ook 330,2cm is

      Login om te reageren
  31. hjhj zegt

    21 mei 2013 om 23:09

    die 5,7 liter dat klopt..
    klopt inderdaad..

    Login om te reageren
  32. hjhj zegt

    21 mei 2013 om 23:09

    en nu nog een editknop mensen van autoblog!!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 mei 2013 om 23:10

      @hjhj: Daar smeken we al jaren om…en wat krijgen we? Een like knop…

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 mei 2013 om 23:12

      @hjhj: En ironisch genoeg heb ik je een like gegeven…

      Login om te reageren
      • hjhj zegt

        21 mei 2013 om 23:18

        @SimonMc: goed bezig! nu nog wat meer “likes” voor de editknop, dan valt het misschien op!

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          21 mei 2013 om 23:25

          @hjhj: Lijkt me wel iets ! ;)

          Login om te reageren
          • nicktexel zegt

            22 mei 2013 om 13:20

            @SimonMc: liked mij ook wel iets

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              22 mei 2013 om 18:28

              @nicktexel: lol

              Login om te reageren
  33. sjamp zegt

    21 mei 2013 om 23:52

    Hoe je het voormekaar krijgt bij een Hummer is mij niet geheel duidelijk, maar het gebeurd vaker.

    Waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid. Ik ken vanuit mijn ‘clubje’ een aantal auto’s welke niet goed geïmporteerd zijn. Op de duitse papieren staat bijv. niet alleen de datum van eerste toelating van specifiek het voertuig, maar ook de datum van eerste toelating van het type auto. Je zou verwachten dat de tiep-miepen bij de RDW de duitse papieren ondertussen wel zouden kennen, en het een van het ander kunnen onderscheiden.
    Zo ken ik een auto ( waarvan ik eventueel het kenteken in de comments kan zetten, mocht ik ’t topic terug kunnen vinden ) welke als datum eerste toelating een datum heeft van ook zo rond 1982, terwijl het specifieke model pas in 1983 voor ’t eerst van de band liep. De auto zelf is nog een paar jaar jonger.

    Dus: foutje bedankt misschien? Import vanuit een vaag land, waarbij de datum van eerste typegoedkeuring als datum van eerste toelating is overgenomen?
    Van welk jaar dateert de aller aller eerste hmmv, que typegoedkeuring?

    *of zit er gewoon een ladderchassis van een RaRo onder deze H2 geschroeft?*

    Login om te reageren
  34. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 mei 2013 om 00:00

    Ik neem altijd voorrang bij wegenbelastingvrije auto’s… Ik betaal wél dus de weg is van mij! Zal bij deze niet meevallen… ;)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 mei 2013 om 12:51

      @Svenska_Aeroplan_AB: Zeker aangezien je LievelingsVoiture niet meer vernieuwbaar is…

      Login om te reageren
  35. nineman zegt

    22 mei 2013 om 08:56

    adapting an older suburban or silverado (pre 1986), removing the complete body, mounting a pipe-frame to chassis and fitting a ‘plastic’ cover which looks like a Hummer H1.

    Only thing that needs to change is the radiator, they seem to fit one of a range-rover.

    http://www.youtube.com/watch?v=ib9HVVjvOtI

    Login om te reageren
  36. generalmotors zegt

    22 mei 2013 om 09:00

    Dit is gewoon een geval van of een niet oplettende ambtenaar, of hij heeft de ambtenaar eens lief aan gekeken (en waarschijnlijk wel meer) zodat hij het jaartal even anders invoerd.

    Login om te reageren
  37. volvo-s60-adept zegt

    22 mei 2013 om 09:13

    Is dit geen replica op basis van een Chevy/GMC Suburban? Die hebben namelijk ook een 7.4 V8 en er zijn kits te koop voor een Hummer ombouw op dit chassis.

    Hoe er dan Hummer op het kentekenbewijs terecht komt…

    Login om te reageren
  38. Habing zegt

    22 mei 2013 om 09:59

    Sowieso dat ie volgens de RDW maar 186 pk heeft, lijkt me alleen al erg “sterk”…

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      22 mei 2013 om 13:28

      @Habing: idd als het echt een 5.7 v8 is dan moet het vermogen ergens tussen de 250 en 350 liggen

      Login om te reageren
  39. hugo85 zegt

    22 mei 2013 om 10:22

    100% zeker dat het een replica is, waarschijnlijk op basis van een suburban zoals eerder gezegd. Als je bij een échte H1 de kentekengegevens opvraagt staat er bij merk namelijk AM General en niet Hummer! Ik heb dit soort dingen ook wel eens gezien bij Porsche speedster en 550 spyder replica’s die via de US of UK zijn binnengekomen en daar Porsche op de title hadden gekregen, hier wordt dat dan overgenomen door de RDW.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      22 mei 2013 om 14:19

      @hugo85: Die replica´s worden dus ´witgewassen´ door de rdw :).

      Login om te reageren
    • bramhilgersom zegt

      22 mei 2013 om 22:22

      @hugo85: Klopt inderdaad, heb ooit deze Hummer op de foto gezet (http://farm1.staticflickr.com/128/323394856_5e39b3b7af_o.jpg) en die staat bij de RDW als A.M. GENERAL in de boeken.

      Login om te reageren
  40. zender zegt

    22 mei 2013 om 16:20

    @maru: Vraag het de RDW zelf? Of kan dat niet ;p

    Login om te reageren
  41. uscar zegt

    23 mei 2013 om 17:03

    Als je de geschiedenis en modellen van AM General mbt de Hummer na zoekt kom je al snel tegen dat de Hummer H1 op bezine alleen gemaakt is in twee jaartallen 1995 en 1996 !
    Op dit kenteken staat idd vermeld benzine AM General en H1 en bouwjaar 1980 dus dit is een duidelijk geval van fraude.
    De eerste Hummer H1 kwam pas in 1992 !! van de band rollen.
    Wat betreft de Humvee (militaire hummer) de eerste produktie rolt pas in 1985 uit de fabriek. De eerste prototypen (7 stuks) zijn in 1982 gemaakt en zijn gebruikt voor meer dan 600.000 mijl gereden testen over en door alle soorten terrein.
    In 1979 is met met een concept begonnen en in 1981 lag pas er de eerste blue-print. Voor de militaire versie dus !

    Als dit een origniele Hummer is zijn er zeker geen originele papieren gebruikt ….

    Login om te reageren
  42. landcruiserfj60 zegt

    23 mei 2013 om 20:43

    Hummer ziet er goed uit ik ben echt benieuwd hoe deze zware bak aan de juiste papieren is gekomen wel een beetje jammer dat je met zo een zware wagen geen zware aanhangwagen mag trekken 0 kg trekgewicht op het kenteken, leg maar eens uit als je aangehouden wordt, gaat niet goed komen.

    Login om te reageren
  43. bartkramer zegt

    26 mei 2013 om 08:57

    En op de rdw site staat de kleur groen vermeld ipv zwart.

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      29 mei 2013 om 11:47

      @bartkramer: Dat zegt niets. Als je je auto over laat spuiten hoef je dat niet te melden bij mijn weten.

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        13 september 2013 om 18:13

        @johnny23: fouuut dit moet wel degelijk word dan namelijk ook aangepast op je kenteken bewijs;)

        Login om te reageren
        • johnny23 zegt

          14 september 2013 om 11:58

          @nicktexel:
          OK, weer wat geleerd. De meningen lopen wat uiteen. Lees ook regelmatig dat als je ergens de originele kleur maar laat zitten het dan weer niet zou hoeven …

          Login om te reageren
          • nicktexel zegt

            15 september 2013 om 14:54

            @johnny23: hmm dat zou ik dan weer niet weten maar had dit bij mijn huidige auto nadat ie een andere kleur werd gespoten

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North