
Victor Muller, wat ben je toch een lekker koppige doorzetter.
Als Victor een soldaat was, dan zat hij in het oude Japanse leger. Als hij een motor was, dan was hij een oude Mercedes-diesel. Als hij een filmpersonage was, dan was hij Nicky Santoro uit Casino. Wat je er ook tegenaan gooit, hij staat altijd weer op. Zet die man tegen Floyd Mayweather in de Ring en hij wint het waarschijnlijk na 12 rondes op punten.
Nadat het Spyker-faillissement was uitgesproken toonde de omgekeerde alchemist wiens ambities amper in zijn 2 meter lange lijf passen zich al strijdbaar met het volgende mooie plan, waarbij een elektrische vliegtuigbouwer betrokken is. Maar voor het zover is wordt eerst even het faillissement aangevochten.
Spyker-Saab blog meldt dat Spyker hoger beroep heeft aangetekend tegen het faillissement van de onderneming. Morgen dient het beroep bij het gerechtshof in Leeuwarden. Een direct gevolg is dat de handen van curator Henk Pasman – lopende het beroep – op zijn rug worden gebonden. Stel dat de uitspraak in het voordeel van Muller c.s. uitvalt, dan moeten alle eventuele verdelingen worden teruggedraaid.
Wordt 2015 het jaar van de glorieuze wederopstanding van (zombie) Spyker, zoals voorspeld in menig flashforward? En zullen over 100 jaar de minstrelen nog steeds de heldendaden van Victor (nomen est omen) bezingen? Place your bets, of steun onze onverzettelijke landgenoot met de hashtag #teamvictor.
Foto credit: @dizono
Ah dacht al waar blijft dat Spyker nieuws… Toch al zeker 2 weken geleden dat we een Spyker gerelateerd artikel op Autoblog hebben gelezen
Ok. Ik bedoel, ik vind het heel fijn voor meneer Muller dat er blijkbaar nog mogelijkheden zijn om het definitieve einde nog een klein beetje uit te stellen, maar gezien de geschiedenis van het bedrijf lijkt het me onmogelijk om nog investeerders te vinden.
@dikdraak: wat een negativiteit toch weer. Spyker heeft de afgelopen jaren zeker één auto per jaar afgeleverd en drie prototypes gepresenteerd en toch hebben ze een aantal buitengewoon veel winst gemaakt. Dat vind ik persoonlijk een presentatie van formaat waar andere investeerders vast ook een graantje van mee willen pikken.
@roppp: Precies. Mensen moeten niet zo negatief doen. Na dit bericht heb ik er weer alle vertrouwen in dat Spyker een florerend bedrijf wordt, met het ene succesvolle model na het andere. Het komt nu allemaal zeker goed, geen twijfel mogelijk. Go Victor! Go Victor! [/sarcasm]
Ik stel voor dat ze ook SAAB gelijk terug kopen ;-) De sky is the limit.
Ik wens hem alle succes toe, wat je ook van hem vindt een doorzetter is het wel. Dat mag ik graag zien.
… nee heh… daar gaan we weer… (aan de andere kant vind ik wel prachtig dat meneer Muller het maar niet opgeeft!)
Waar kan ik de filmrechten kopen?
@norge: Vooralsnog moet je dan bij de curator zijn
@norge: Krijg je gratis als je investeert in Spyker…
Succes…
Leuk geschreven stukje! Maar die victor muller moet toch echt eens ophouden te trekken aan een dood paard.
Engeltje vs Duiveltje.
Engeltje zegt dat VM (en vrienden/aandeelhouders) Spyker wil redden, nog wat nieuw geld hebben en alle schuldeiser willen vergoeden en uiteindelijk zelfs nieuwe auto’s (elektrisch of niet) wil bouwen.
Duiveltje zegt dat VM het faillissement uit wil stellen, dan verkoopt ie alles van waarde voor een stuiver aan 3e partijen (wel of niet ook onder zijn naam) en knoopt ie er een bullshit verhaal aan vast met wederopstanding, saneren, regelingen treffen, investeerders met eisen, toekomst etc etc kots kots. Vervolgens gaat Spyker iets later failliet.
Ik gok dat het meer in de richting van t Duiveltje ligt.
VM belt schuldeiser:
“Hey schuldeiser, hoe is het? Kan je toevallig ook fluiten?
Schuldeiser: “Waar zijn mn pieken VM; maar uh ja ik kan fluiten, hoezo?”
VM: “Je kan fluiten naar je poen!”
@gregorius:
noem eens 3 schuldeisers dan ??
@lincoln: FF gegoogled:
Totaal schuld Spyker NV at 30 nov 14: 14 mio. (zal wel op de balans zijn).
Schuldeisers:
Belastingdienst (100k)
Force India (via Orange India Holdings) (600k)
Leasemaatschappij Sternlease (170k)
AHC van ‘vriend Ronald van de Laar (350k)
Pensionfonds Metaal en Techniek (PMT): 165k
En ‘3 personeelsleden’. (als ik het goed lees: 72k, samen met Bevi vastgoed)
Bevi vastgoed (van dat 2e bedrijfspand)
Vordering op Spyker Events & Branding: Autosalon Geneve wil 20k.
Heb verder nog niet op andere linkjes geklikt.
Het eea staat op http://spyker-saab.blogspot.nl/
@gregorius:
de belastingdienst 100.000 ??
zo zo .. voordat je dat (als jurist zijnde) aan de overheid wil overmaken ..
heb je al serieuze winsten geboekt in je toko ..
@lincoln: Wel eens gehoord van Omzet en loonbelasting;-)
@lexusisfgetuned:
het zal toch niet zo zijn dat de NL belasting hem failliet heeft verklaard ??
is it ??
@gregorius:
dank voor de moeite iig ..
was er wel benieuwd naar maar had geen zin in opzoeken ..
tis omdat ik te weinig geld heb gemaakt afgelopen jaar voor aftrekposten ..
anders had ik em ook een rekening gestuurd ..
Heeft autoblog nog steeds connecties met RTL? Ik zie wel potentie in een VM-Spyker/SAAB-Soap
@bmwalpina: een soort van “goede tijden, slechte tijden” maar dan zonder de “goede tijden”.
@mashell: Ja, exact! En zeker omdat de Neerlandsche kijkbuiskijker nou eenmaal geniet van de problemen van een ander. Deze formule wordt een regelrecht kijkcijferkanon
@mashell: Voorlopige werktitel “Goede Saab, roestige Spyker” :-)
Topgeschreven stukje en +1 voor Nicky Santoro vergelijking.
Kan iemand deze man uitleggen hoe de wereld werkt?
@mrrallycross: Ik vermoed dat ie dat zelf beter weet dan gelijk wie hier. Ondanks alle Spyker problemen zal ie er geen boterham minder om eten…
Hahaha
#jesuisspyker!!
De rechtbank zal wel denken: daar hedde ‘em weer…
@rd1991:
omdat ie blank is zeker .. racist ..
Ik gun spyker nog steeds een levensvatbare toekomst.
Ze hoeven alleen de C8 Aileron te bouwen meer niet.
@mellie: zou het zo makkelijk zijn joh?
@sleepyj:
Ik geloof het wel ja.
Ze moeten geen rare fratse uitvoeren zoals F1 en autofabrikanten overnemen maar zich puur concentreren op 1 auto.
@mellie: ik neem aan dat de f1 frats heel diep in het geheugen zit bij dhr muller. Investeren zit er voorlopig even niet in mag ik aannemen.
Als ik hem was zou nog 1 Spyker bouwen en even een blokje om naar Afrika rijden.
@koalaophetachterwiel: Dood ensceneren en tot in lengte van dagen lekker met Uwe een kaartje leggen en een biertje drinken… en Elvis
Als het niet meer word vervolgd dan word het wel verfilmd
Ik moet toch wel zeggen dat ik een behoorlijke hoop respect heb voor Victor Muller, een ander had het 5 jaar geleden al opgegeven, maar hij trekt toch telkens weer een konijn uit de hoge hoed (toegegeven wel vaak erg discutabele konijnen).
@monk: denk je dat de schuldeisers ook zoveel respect hebben voor die konijnen van VM? En dat ze nog steeds geloven dat VM het wel oplost?
Of, omdat ze surseance hebben aangevraagd, dat t zat zijn en het liefst zijn dat die tent wordt opgerold zodat ze iig nog iets van hun centen gaan zien?
Als hier geen film over gemaakt word dan weet ik het niet meer. Wel de beste doorzetter die ik ooit heb gezien.
Nicky Santoro kwam wel op z’n zachts gezegd vervelend aan zijn einde
Victor Luller.
Ah, zelfs in 2015 kan ik mijn aanmoedigingen nog eens delen, wie had dat gedacht… Komt ie:
Go Victor Go!
arme knul ..
hij had nooit die Zweedse schijttent op zijn naam moeten zetten ..
GM wilde er wel heel graag vanaf ..
en de Zweedse overheid helemaal ..
Laat ‘m alsjeblieft uit Zeewolde wegblijven. Niet weer dat gezeur hier. ‘Doorstart’ ‘failliet’ ‘doorstart’ ‘failliet’
GO MULLER…!!!!!!!!!!
De Aileron viel tegen qua verkopen. Dat zal bij de Venator ook het geval zijn. Zat de order portefeuille er knap bij (met dank aan of niettegenstaande het obligatieplan), dan zou er hoop zijn geweest. En was Muller er allang in geslaagd om wat investeerders zo ver te krijgen om toch te investeren. De grotere bui die denk ik boven Mullers hoofd hangt, is van fiscale en juridische aard.