• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Muller geeft niet op, gaat faillissement Spyker aanvechten

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 januari 2015 om 11:04 – 47 Reacties

#teamvictor


Victor Muller, wat ben je toch een lekker koppige doorzetter.

Als Victor een soldaat was, dan zat hij in het oude Japanse leger. Als hij een motor was, dan was hij een oude Mercedes-diesel. Als hij een filmpersonage was, dan was hij Nicky Santoro uit Casino. Wat je er ook tegenaan gooit, hij staat altijd weer op. Zet die man tegen Floyd Mayweather in de Ring en hij wint het waarschijnlijk na 12 rondes op punten.

Nadat het Spyker-faillissement was uitgesproken toonde de omgekeerde alchemist wiens ambities amper in zijn 2 meter lange lijf passen zich al strijdbaar met het volgende mooie plan, waarbij een elektrische vliegtuigbouwer betrokken is. Maar voor het zover is wordt eerst even het faillissement aangevochten.

Spyker-Saab blog meldt dat Spyker hoger beroep heeft aangetekend tegen het faillissement van de onderneming. Morgen dient het beroep bij het gerechtshof in Leeuwarden. Een direct gevolg is dat de handen van curator Henk Pasman – lopende het beroep – op zijn rug worden gebonden. Stel dat de uitspraak in het voordeel van Muller c.s. uitvalt, dan moeten alle eventuele verdelingen worden teruggedraaid.

Wordt 2015 het jaar van de glorieuze wederopstanding van (zombie) Spyker, zoals voorspeld in menig flashforward? En zullen over 100 jaar de minstrelen nog steeds de heldendaden van Victor (nomen est omen) bezingen? Place your bets, of steun onze onverzettelijke landgenoot met de hashtag #teamvictor.

Foto credit: @dizono

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

faillissement, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « Het verhaal achter de Mercedes-marktplaatsadvertentie
Volgend bericht: Voor deze 10 automerken is Nederland onmisbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    21 januari 2015 om 11:07

    Ah dacht al waar blijft dat Spyker nieuws… Toch al zeker 2 weken geleden dat we een Spyker gerelateerd artikel op Autoblog hebben gelezen

    Login om te reageren
  2. dikdraak zegt

    21 januari 2015 om 11:08

    Ok. Ik bedoel, ik vind het heel fijn voor meneer Muller dat er blijkbaar nog mogelijkheden zijn om het definitieve einde nog een klein beetje uit te stellen, maar gezien de geschiedenis van het bedrijf lijkt het me onmogelijk om nog investeerders te vinden.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      21 januari 2015 om 14:12

      @dikdraak: wat een negativiteit toch weer. Spyker heeft de afgelopen jaren zeker één auto per jaar afgeleverd en drie prototypes gepresenteerd en toch hebben ze een aantal buitengewoon veel winst gemaakt. Dat vind ik persoonlijk een presentatie van formaat waar andere investeerders vast ook een graantje van mee willen pikken.

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        21 januari 2015 om 19:13

        @roppp: Precies. Mensen moeten niet zo negatief doen. Na dit bericht heb ik er weer alle vertrouwen in dat Spyker een florerend bedrijf wordt, met het ene succesvolle model na het andere. Het komt nu allemaal zeker goed, geen twijfel mogelijk. Go Victor! Go Victor! [/sarcasm]

        Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    21 januari 2015 om 11:15

    Ik stel voor dat ze ook SAAB gelijk terug kopen ;-) De sky is the limit.

    Ik wens hem alle succes toe, wat je ook van hem vindt een doorzetter is het wel. Dat mag ik graag zien.

    Login om te reageren
  4. rocky zegt

    21 januari 2015 om 11:16

    … nee heh… daar gaan we weer… (aan de andere kant vind ik wel prachtig dat meneer Muller het maar niet opgeeft!)

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    21 januari 2015 om 11:18

    Waar kan ik de filmrechten kopen?

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      21 januari 2015 om 11:42

      @norge: Vooralsnog moet je dan bij de curator zijn

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 januari 2015 om 12:36

      @norge: Krijg je gratis als je investeert in Spyker…

      Login om te reageren
  6. scottishcarspotter2000 zegt

    21 januari 2015 om 11:19

    Succes…

    Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    21 januari 2015 om 11:21

    Leuk geschreven stukje! Maar die victor muller moet toch echt eens ophouden te trekken aan een dood paard.

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    21 januari 2015 om 11:23

    Engeltje vs Duiveltje.
    Engeltje zegt dat VM (en vrienden/aandeelhouders) Spyker wil redden, nog wat nieuw geld hebben en alle schuldeiser willen vergoeden en uiteindelijk zelfs nieuwe auto’s (elektrisch of niet) wil bouwen.
    Duiveltje zegt dat VM het faillissement uit wil stellen, dan verkoopt ie alles van waarde voor een stuiver aan 3e partijen (wel of niet ook onder zijn naam) en knoopt ie er een bullshit verhaal aan vast met wederopstanding, saneren, regelingen treffen, investeerders met eisen, toekomst etc etc kots kots. Vervolgens gaat Spyker iets later failliet.
    Ik gok dat het meer in de richting van t Duiveltje ligt.

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    21 januari 2015 om 11:27

    VM belt schuldeiser:
    “Hey schuldeiser, hoe is het? Kan je toevallig ook fluiten?
    Schuldeiser: “Waar zijn mn pieken VM; maar uh ja ik kan fluiten, hoezo?”
    VM: “Je kan fluiten naar je poen!”

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 januari 2015 om 16:59

      @gregorius:

      noem eens 3 schuldeisers dan ??

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        21 januari 2015 om 17:30

        @lincoln: FF gegoogled:
        Totaal schuld Spyker NV at 30 nov 14: 14 mio. (zal wel op de balans zijn).
        Schuldeisers:
        Belastingdienst (100k)
        Force India (via Orange India Holdings) (600k)
        Leasemaatschappij Sternlease (170k)
        AHC van ‘vriend Ronald van de Laar (350k)
        Pensionfonds Metaal en Techniek (PMT): 165k
        En ‘3 personeelsleden’. (als ik het goed lees: 72k, samen met Bevi vastgoed)
        Bevi vastgoed (van dat 2e bedrijfspand)
        Vordering op Spyker Events & Branding: Autosalon Geneve wil 20k.

        Heb verder nog niet op andere linkjes geklikt.
        Het eea staat op http://spyker-saab.blogspot.nl/

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 januari 2015 om 17:38

          @gregorius:

          de belastingdienst 100.000 ??

          zo zo .. voordat je dat (als jurist zijnde) aan de overheid wil overmaken ..
          heb je al serieuze winsten geboekt in je toko ..

          Login om te reageren
          • lexusisfgetuned zegt

            22 januari 2015 om 06:16

            @lincoln: Wel eens gehoord van Omzet en loonbelasting;-)

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              22 januari 2015 om 06:27

              @lexusisfgetuned:

              het zal toch niet zo zijn dat de NL belasting hem failliet heeft verklaard ??

              is it ??

              Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 januari 2015 om 19:45

          @gregorius:

          dank voor de moeite iig ..
          was er wel benieuwd naar maar had geen zin in opzoeken ..

          tis omdat ik te weinig geld heb gemaakt afgelopen jaar voor aftrekposten ..
          anders had ik em ook een rekening gestuurd ..

          Login om te reageren
  10. bmwalpina zegt

    21 januari 2015 om 11:30

    Heeft autoblog nog steeds connecties met RTL? Ik zie wel potentie in een VM-Spyker/SAAB-Soap

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 januari 2015 om 11:33

      @bmwalpina: een soort van “goede tijden, slechte tijden” maar dan zonder de “goede tijden”.

      Login om te reageren
      • bmwalpina zegt

        21 januari 2015 om 12:30

        @mashell: Ja, exact! En zeker omdat de Neerlandsche kijkbuiskijker nou eenmaal geniet van de problemen van een ander. Deze formule wordt een regelrecht kijkcijferkanon

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        21 januari 2015 om 22:47

        @mashell: Voorlopige werktitel “Goede Saab, roestige Spyker” :-)

        Login om te reageren
  11. ikbenmnzus zegt

    21 januari 2015 om 11:35

    Topgeschreven stukje en +1 voor Nicky Santoro vergelijking.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    21 januari 2015 om 11:35

    Kan iemand deze man uitleggen hoe de wereld werkt?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 januari 2015 om 12:38

      @mrrallycross: Ik vermoed dat ie dat zelf beter weet dan gelijk wie hier. Ondanks alle Spyker problemen zal ie er geen boterham minder om eten…

      Login om te reageren
  13. mikkeloentje zegt

    21 januari 2015 om 11:58

    Hahaha

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    21 januari 2015 om 12:14

    #jesuisspyker!!

    Login om te reageren
  15. rd1991 zegt

    21 januari 2015 om 12:16

    De rechtbank zal wel denken: daar hedde ‘em weer…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 januari 2015 om 17:00

      @rd1991:

      omdat ie blank is zeker .. racist ..

      Login om te reageren
  16. mellie zegt

    21 januari 2015 om 12:17

    Ik gun spyker nog steeds een levensvatbare toekomst.
    Ze hoeven alleen de C8 Aileron te bouwen meer niet.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      21 januari 2015 om 12:43

      @mellie: zou het zo makkelijk zijn joh?

      Login om te reageren
      • mellie zegt

        23 januari 2015 om 11:45

        @sleepyj:

        Ik geloof het wel ja.
        Ze moeten geen rare fratse uitvoeren zoals F1 en autofabrikanten overnemen maar zich puur concentreren op 1 auto.

        Login om te reageren
        • sleepyj zegt

          23 januari 2015 om 18:09

          @mellie: ik neem aan dat de f1 frats heel diep in het geheugen zit bij dhr muller. Investeren zit er voorlopig even niet in mag ik aannemen.

          Login om te reageren
  17. koalaophetachterwiel zegt

    21 januari 2015 om 12:20

    Als ik hem was zou nog 1 Spyker bouwen en even een blokje om naar Afrika rijden.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      21 januari 2015 om 13:29

      @koalaophetachterwiel: Dood ensceneren en tot in lengte van dagen lekker met Uwe een kaartje leggen en een biertje drinken… en Elvis

      Login om te reageren
  18. dirkiii zegt

    21 januari 2015 om 12:25

    Als het niet meer word vervolgd dan word het wel verfilmd

    Login om te reageren
  19. monk zegt

    21 januari 2015 om 12:40

    Ik moet toch wel zeggen dat ik een behoorlijke hoop respect heb voor Victor Muller, een ander had het 5 jaar geleden al opgegeven, maar hij trekt toch telkens weer een konijn uit de hoge hoed (toegegeven wel vaak erg discutabele konijnen).

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 januari 2015 om 17:32

      @monk: denk je dat de schuldeisers ook zoveel respect hebben voor die konijnen van VM? En dat ze nog steeds geloven dat VM het wel oplost?
      Of, omdat ze surseance hebben aangevraagd, dat t zat zijn en het liefst zijn dat die tent wordt opgerold zodat ze iig nog iets van hun centen gaan zien?

      Login om te reageren
  20. zakar36 zegt

    21 januari 2015 om 12:40

    Als hier geen film over gemaakt word dan weet ik het niet meer. Wel de beste doorzetter die ik ooit heb gezien.

    Login om te reageren
  21. sleepyj zegt

    21 januari 2015 om 12:43

    Nicky Santoro kwam wel op z’n zachts gezegd vervelend aan zijn einde

    Login om te reageren
  22. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    21 januari 2015 om 12:52

    Victor Luller.

    Login om te reageren
  23. Carreza zegt

    21 januari 2015 om 12:55

    Ah, zelfs in 2015 kan ik mijn aanmoedigingen nog eens delen, wie had dat gedacht… Komt ie:

    Go Victor Go!

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    21 januari 2015 om 17:05

    arme knul ..
    hij had nooit die Zweedse schijttent op zijn naam moeten zetten ..
    GM wilde er wel heel graag vanaf ..
    en de Zweedse overheid helemaal ..

    Login om te reageren
  25. jorisbout zegt

    21 januari 2015 om 22:55

    Laat ‘m alsjeblieft uit Zeewolde wegblijven. Niet weer dat gezeur hier. ‘Doorstart’ ‘failliet’ ‘doorstart’ ‘failliet’

    Login om te reageren
  26. pikes83 zegt

    22 januari 2015 om 08:49

    GO MULLER…!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  27. ericd zegt

    23 januari 2015 om 16:35

    De Aileron viel tegen qua verkopen. Dat zal bij de Venator ook het geval zijn. Zat de order portefeuille er knap bij (met dank aan of niettegenstaande het obligatieplan), dan zou er hoop zijn geweest. En was Muller er allang in geslaagd om wat investeerders zo ver te krijgen om toch te investeren. De grotere bui die denk ik boven Mullers hoofd hangt, is van fiscale en juridische aard.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North