• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een Ferrari

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 augustus 2018 om 10:34 – 35 Reacties

Afbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een FerrariAfbeelding Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een Ferrari

Natuurlijk is de duurste veilingauto ($48 mln) een Ferrari
Kan niet anders.

Er mogen de laatste dagen dan wel allerlei super– en hypercars geïntroduceerd zijn aan de Californische kust, het ware hoogtpunt van Pebble Beach is pas bereikt wanneer de verschillende veilingen zijn geweest. Wie vorig weekend onze lange lijst peperdure bolides heeft bekeken, heeft zichzelf al kunnen voorbereiden op het onvermijdelijke.

Vannacht, tijdens de veiling van RM Sotheby’s, gebeurde datgene waarvoor iedereen was aangeschoven: de Ferrari 250 GTO, met chassisnummer 3413 GT, werd afgehamerd op het astronomische bedrag van 48.405.000 dollar. Daarmee werd de Ferrari de allerduurste veilingauto in de geschiedenis.

De verschrikkelijk fraaie 250 GTO is afgehamerd op een bedrag dat ruim 10 miljoen dollar hoger ligt dan het vorige record. Het record dat vannacht viel stond eveneens op naam van een Ferrari 250 GTO. Die auto werd in 2014 geveild voor ongeveer 38 miljoen dollar.

Hoewel het absoluut een prestatie is dat de auto voor bijna 50 miljoen dollar is verkocht, heeft de auto bij lange na niet het verwachte bedrag gehaald. Gedurende de week in Pebble Beach stond de auto namelijk bekend als ‘de auto van 60 miljoen (dollar)’. Overigens is het eveneens niet de duurste auto ooit. Dit record is in handen van wéér een andere 250 GTO. Deze auto werd vorige maand privé verkocht voor 70 miljoen dollar.

De 250 GTO (#3413 GT) is in technisch opzicht nog altijd in volledig originele staat. Daarbij heeft de auto eveneens zijn originele lichaam van Carrozzeria Scaglietti. De 250 GTO is er één van slechts 36 gebouwde exemplaren. De bolide begon zijn leven als testauto van Ferrari. Later racete de wereldkampioen Formule 1 van 1961, Phil Hill, de auto tijdens de Targo Florio van 1962. De auto won diezelfde wedstrijd de volgende twee jaren.

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

250, 250-gto, Ferrari, geld, gto, Klassiekers, pebble-beach, pebble-beach-2018, record, veiling

Vorig bericht: « Deze 1.750 pk sterke hypercar laat de Agera RS zweten
Volgend bericht: Bingewatchen? Maniak smijt 37 (!) seizoenen F1 online »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    26 augustus 2018 om 10:45

    Als nuchtere Nederlander zal ik er nooit bijkunnen dat men dit soort bedragen voor één auto neerlegt. Misschien komt het omdat ik een auto zie als een hobby en een vervoersmiddel in één, en niet als een investeringsobject. De idioterie rond de prijzen doet overigens niets af aan de schoonheid van het model; wat een plaatje!

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      26 augustus 2018 om 11:01

      @timobac: zo mooi vind ik m niet

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        26 augustus 2018 om 11:09

        @lekkerlinksrijden: Exact. Uniek, historisch en bijzonder zeker wel, maar heb heel wat fraaiers voor minder langs zien komen.

        Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        26 augustus 2018 om 11:29

        @lekkerlinksrijden: ik vind die schoonheid vooral zitten in de puurheid van het geheel. Hij is ontworpen met één doel: winnen. Dat zie ik als iets moois.

        Login om te reageren
        • gasskaas zegt

          26 augustus 2018 om 23:13

          @timobac: in de zwart wit fotos zie je twee modellen aan het einde. Deze wagen, en die met een door getrokken achterruit. Die laatste vind ik net even mooier dan deze wagen. Klopt iets meer ofzo.

          Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      26 augustus 2018 om 11:03

      @timobac: kunstwerk van van gogh dan? Voor jou is het veel, als je t in je achterzak hebt zitten niet

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 augustus 2018 om 11:18

        @wildbeest:
        Daar is er over het algemeen maar eentje van, zo’n van Gogh.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 augustus 2018 om 11:37

          @desjonnies: nee hoor. Hij schilderde best wel wat. Zelfs 40 zelfportretten en er zijn volgens wiki maar 39 Ferrari 250 GTO’s… In Amsterdam is een druk museum met zijn naam met uiteraard meerdere werken maar ook het Kröller-Müller heeft een goede collectie. Met de 250 GTO naar Hoenderlo, parkeren bij de ingang van het park, witte fiets pakken en op naar het Kröller-Müller!

          Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          26 augustus 2018 om 12:02

          @desjonnies: brengt ook 10x zoveel op

          Login om te reageren
  2. hplh zegt

    26 augustus 2018 om 10:55

    Niet gek.
    Die kerel die in 2014 38 mln op tafel legde heeft een knap rendement gemaakt.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      26 augustus 2018 om 11:23

      @hplh: een 250 gto, dat was niet deze?

      Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    26 augustus 2018 om 11:02

    Het blijft een waaninnige auto met een fantastisch geluid: https://youtu.be/ewQaikxTUJs

    End e mensen die hier 50 miljoen voor neerleggen, die hebben bijna alles al…..

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    26 augustus 2018 om 11:16

    Gewoon decadent.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      26 augustus 2018 om 11:48

      @desjonnies: gewoon belegging

      Login om te reageren
  5. ghengiskhan zegt

    26 augustus 2018 om 11:22

    Deze automobiel wordt hier stevig doorgehaald door Derek Hill, zoon van Phil, die dus nog met deze automobiel geraced heeft. En waar over het uiterlijk gediscussieerd kan worden is het geluid boven elke twijffel verheven.
    https://youtu.be/ewQaikxTUJs
    En ook
    https://youtu.be/KHgD0wJGcR0

    Turn it up to 11!

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      26 augustus 2018 om 13:47

      @ghengiskhan: ja dat geluid overtreft alles! Vooral dat gerochel bij gas los, kan niks maar dan ook niks moderns tegenop!

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      26 augustus 2018 om 17:24

      @ghengiskhan: doet beetje denken aan m’n ex. Kwam ik op een dag ook een filmpje van tegen waarbij ze volledig werd afgeragd…

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        26 augustus 2018 om 20:31

        @davelepeef:
        Rochelde ze ook bij gas los ? ?

        Login om te reageren
  6. min2max zegt

    26 augustus 2018 om 11:29

    Ferrari heeft een grote groep liefhebbers in alle klassen. Ook onder de rijksten der rijksten is een Ferrari een thema. Wil je met een relatief normaal budget een Ferrari beleving. Kun je wel nog uitwijken naar Maserati. Ook de nieuwe Maserati maken als (benzine) een heerlijk geluid. Daarnaast zijn de Quadrifoglio versies van Stelvio en Giulia met een “Ferrari derived engine” begerenswaardig. Of voor de leuk een Alfa 4C spider, in de pers ook wel vergeleken met de oer Dino 246GTS en omschreven als de Ferrari met 4 cilinder.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    26 augustus 2018 om 11:30

    Toen auto’s nog met de hand werden gemaakt en zonder computers werden ontworpen.
    De charme van de imperfecties en prachtige details in één.

    Ik weet niet of het betaalde bedrag de noeste arbeid en het verwezenlijkte resultaat rechtvaardigt, maar wat ik wel weet is dat dit soort auto’s kunstwerken op wielen zijn.

    Login om te reageren
    • min2max zegt

      26 augustus 2018 om 11:57

      @rick-dos: prachtige woorden en de spijker op z’n kop

      Login om te reageren
  8. giulio zegt

    26 augustus 2018 om 11:39

    Een Porsche van 10 miljoen is pas echt te veel geld. Laat staan een Mercedes van 100 miljoen. Het zal je merkje maar wel of niet zijn..

    Echte decadentie is een Nederlander die in een arm land van een arme marktkoopman enorm gaat zitten afdingen op de markt omdat hij bang is dat hij teveel betaalt.

    Login om te reageren
  9. dirkv zegt

    26 augustus 2018 om 12:22

    Mooi ding!

    De nieuwe eigenaar laat even zien dat hij serieus knaken heeft.

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      26 augustus 2018 om 12:54

      @dirkv: precies, laat je het op de bank staan en betaal je belasting erover of koop je zoiets, met het rendement gegarandeerd van boven 15 %. Je zal maar autoliefhebber zijn en een goed jaartje gehad hebben…

      Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    26 augustus 2018 om 12:52

    Leuk allemaal hoor, maar hoeveel sterren heeft dit ding bij de Euro-NCAP?

    Login om te reageren
  11. porsche928 zegt

    26 augustus 2018 om 13:24

    Hoezo origineel, op eerdere foto’s zitter er 3 luchtopeningen in de neus die nu dicht zijn. Is de neus een keer beschadigt en vervangen?

    Login om te reageren
    • derek306 zegt

      26 augustus 2018 om 15:58

      @porsche928: nee, de auto is een re-body. Waarschijnlijk wilde de eigenaar des tijds zijn auto upgraden

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        26 augustus 2018 om 17:11

        @derek306: ik snap daarom ook het stuk tekst kort waarin staat dat het ding nog helemaal origineel is. Sec bekeken is dat natuurlijk niet waar. De rebody past prima in het verleden dus op zich best, alleen die zilveren die in juni verkocht is, is daarmee terecht duurder.

        Login om te reageren
        • derek306 zegt

          26 augustus 2018 om 17:34

          @davelepeef: klopt, hij heeft ook geen Ferrari classiche certificaat en ook nog een rebody. Dit zijn normaal zaken die de prijs (wat) drukken, het blijft een ongekend bedrag maar je ziet wat de prijs doet met een GTO die historisch in orde is

          Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      26 augustus 2018 om 17:12

      @porsche928: ff ter aanvulling op de eerdere opmerking, dit ding is van een type 1 omgebouwd naar een type 2 body waarvan maar 3 originelen bestaan. Die body is eigenlijk efficienter maar ook gewoon minder sexy.

      Login om te reageren
  12. Stylez zegt

    26 augustus 2018 om 13:47

    Dus we betalen nu al 50 miljoen voor de “lelijke” 250 GTO varianten…

    Login om te reageren
  13. FieRo zegt

    26 augustus 2018 om 14:00

    Die gele pijl kost al 1 miljoen

    Login om te reageren
  14. carfreakjim zegt

    26 augustus 2018 om 15:05

    Ik denk niet dat deze auto is gekocht door een iemand. Waarschijnlijk is hij gekocht door een groep investeerders die dat ding nu weg gaan zetten en hem over een paar jaar weer verkopen met winst.

    Login om te reageren
  15. goodolddays zegt

    26 augustus 2018 om 17:23

    Wij “peasants” die dit lezen denken slaat nergens op maar diegene die het heeft betaald denkt daar waarschijnlijk heel anders over, voor hem is dit waarschijnlijk zakgeld…

    Login om te reageren
  16. ikleesookoverautos zegt

    27 augustus 2018 om 07:31

    Nee, het is geen rapper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North