Natuurlijk, zet een slijptol* in je nieuwe Urus

Auteur: , 37 Reacties

*De figuurlijke slijptol.

Het was een introductie die nogal wat voeten in de aarde had. We hebben natuurlijk over de introductie van de Lamborghini Urus. Ondanks dat het Italiaanse merk al eens eerder een kolossale 4×4 op de markt bracht, was het voor sommige puristen c.q. liefhebbers lastig te verteren.

Een crossover van Lamborghini. Nu moeten we wel eerlijk zijn dat het een vrij geslaagde creatie. Qua looks zit er iets te veel Audi in (wat niet vreemd is), maar het is een indrukwekkend bakbeest met 650 pk. Heel veel klanten vinden dat ook en hebben een order geplaatst voor een nieuwe Urus. Vervolgens moeten ze wel een tijdje wachten, want de de Urus is dermate populair dat de productiefaciliteit van Lamborghini nog niet helemaal kan voldoen aan de vraag. Het mag duidelijk zijn: de Urus is hot.

1019 Industries Lamborghini Urus Widebody '19

Het nadeel is dat binnen korte tijd de bovengemiddeld vlotte Urus een auto wordt die je overal ziet. Zeker in bepaalde kringen zul je erover kunnen struikelen. De oplossing is om je te wenden tot tuners als TopCar of Mansory. Maar je kan natuurlijk ook naar 1016 Industries gaan. Dit Amerikaanse bedrijf voorziet je Urus van een bodykit, zonder dat er daadwerkelijk een slijptol aan te pas komt. Het doel is om er een behoorlijk extreem apparaat van te maken met een enorme bodykit inclusief flinke voorbumper, sideskirts en diffuser.

1019 Industries Lamborghini Urus Widebody '19

Dit exemplaar is voor de goede orde nog even voorzien van een enorm setje velgen: 24″ maar liefst. Ondanks dat het allemaal zwaar over de top is, past het uitstekend bij de Urus. Het verlagen van een crossover ontgaat ons een beetje, maar je bent in elk geval een stuk unieker dan al die andere unieke mensen in exact dezelfde Urus. Mocht je de bodykit zat zijn, kun je altijd te panelen weer omwisselen. Dat is het voordeel van de figuurlijke slijptol.



37 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Toen ik las dat iemand een slijptol in een Urus had gezet, werd ik wel enthousiast. Helaas is het niet het resultaat dat ik had gehoopt.
@berlinetta: haha exactly my thoughts!
@ghost: can you speak Dutch please
@oneeeeeschade: jazeker! En nu?
@ghost: thank you!
@berlinetta: Vredestein onder die Urus, lachen… die hebben goed ingespeeld op de vraag naar extreem afwijkende bandenmaten!
@dutchneon: vredestein ( quattrac 5) onder jeep . Bij gle en volvo.x60 was prima band
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Normaal vind ik tuning drie keer niks maar op zo’n lelijke Urus mag je wat mij betreft los gaan. Vind deze stormtrooper er wel gaaf uitzien!
De doorlopende strip (met Lamborghini letters erop) die wit is gespoten, is een hele verbetering!
@bsxc2: is gewoon een wrap. Je kan de “build” bekijken op het RDBLA kanaal op youtube. Is de Urus van de eigenaar van RDBLA, Vik.
@fritskee: Thxs
Willen jullie de foto’s ook plaatsen als ze klaar zijn met de verbreding.
@lompey: hier een aantal betere fotos: https://www.instagram.com/p/BzgNZJBpry_/?igshid=1bj0mxqcuuukw
@rikv99: vreselijk een BMW x7 is toch te overtreffen
Lijkt veel op de heup van een Lamborghini Countach.
In de tijd dat ik nog naar de vlogs van salomondrin keek snapte ik nooit waarom mensen hun dure auto’s toevertrouwde aan rdbla. Wat een puinhoop is het daar altijd.
@boenderaar: ik vind dat juist wel tof. Een beetje een rommeltje, maar wel kwaliteit leveren
Ik kijk twee keer per week naar rdbla. Over de top, maar kijkt lekker weg.
“Qua looks zit er iets te veel Audi in (wat niet vreemd is), …”

En dat is precies het probleem wat ik heb met Lamborghini tegenwoordig. Te veel Audi en te weinig eigen identiteit. Heb ik ook met Bentley en Bugatti. Te veel VAG en te weinig eigen identiteit.
@Rick-dos: waaraan kan je dan merken of zien dat Bugatti onder VAG valt? Oprecht benieuwd.
@escort77: Beetje moeilijk uit te leggen maar als ik naar een VAG auto kijk dan zie ik in alle auto’s een bepaalde VAG design terugkomen. En die kan ik helemaal terugvoeren naar een VW.
Als ik niet zou weten welke merken bij VAG horen en ik moest de auto’s er uit pikken dan zou ik dat zo kunnen doen omdat je telkens een bepaalde set design elementen terug ziet komen. En dat kan al zo subtiel zijn als een bepaalde lijn in het design. Dat proberen ze dan met wat design tierelantijnen te verbergen en je te vertellen dat het een op zichzelfstaand merk is maar daar kijk ik meestal doorheen.

Als ze dan ook nog Audi interieurs er in verwerken dan, dezelfde sleutels gebruiken voor alle merken, knopjes en schakelaars, en aandrijflijnen delen dan kan ik het merk niet meer serieus nemen. Als ik bijvoorbeeld de koplampen van een Veyron zie dan moet ik altijd aan een Skoda of Passat denken.

Ik heb het vaker gezegd, in dat opzicht vind ik dat BMW dat vele malen beter doet met Rolls-Royce en Mini. Die merken associeer ik niet zo snel met BMW.
@rick-dos: “Dat proberen ze dan met wat design tierelantijnen te verbergen en je te vertellen dat het een op zichzelfstaand merk is maar daar kijk ik meestal doorheen.”
En als je goed kijkt dan blijken Mercedes en BMW ook gewoon bij VAG te horen, een A-klasse en BMW 1 serie zijn gewoon net Golf klonen. Alle auto’s lijken op elkaar, allemaal kunnen ze dezelfde vouwtjes in het plaatwerk maken, allemaal LED lampen van dezelfde toeleverancier. Het “probleem” is niet VAG, het betreft heel de autoindustrie.
@mashell: Nee, dat vind ik wat anders. Als je een model in de markt zet bijv een hatchback dan heb je bij voorbaat al met een specifiek raamwerk te maken. Als je immers een hatchback een kofferbak geeft dan heb je een sedan. Echter binnen dat raamwerk heb je genoeg ruimte om creatief te zijn en je eigen merk identiteit te verwerken. Bij VAG lijkt het alsof ze binnen dat raamwerk nog een aantal extra specifiek VAG beperkende maatregelen er in verwerken.

Ik kan nou niet zeggen dat als ik een MINI en een BMW 1-serie zie dat ze allebei bij BMW horen ondanks dat het allebei een hatchback zijn. Bij een Golf en een A3 zie ik toch veel meer overeenkomsten.
@rick-dos: Ben het met je eens. Om maar eens iets (voor mij persoonlijk heel bepalends) te noemen: de versnellingspook van de VAG-auto’s met automatische ZF 8-bak. Die pik je er met je ogen dicht uit. Of je nou in een Q7, Cayenne of noem maar op stapt: je voelt dat het ding onder wat eventuele designfrutsels altijd hetzelfde is. Dat geeft een gevoel van eenheidsworst. Ja, ik snap wel dat het bijna onontkoombaar is (het BMW-pookje of Mercedes-stengeltje is ook uit duizenden herkenbaar), maar als je zoiets uitstrooit over meer dan 1 merk wordt het storend. Het is niet voor niks dat veel mensen moeite hebben met ‘identiteit’ van de nieuwe Supra.
@Rick-dos: allemaal zelfde navigatie… audi a3 of r8 koopt of lambo
@Rick-dos: Lijkt me een beetje sterk dat je in alles wel wat VAG terug ziet, aangezien sommige modellen zo ver uit elkaar staan en totaal andere ontwerpers hebben. Een Veyron heeft niks met een Skoda te maken, ze lijken hooguit op elkaar. Weet je welke auto’s ook op elkaar lijken? De Q2 en de vorige generatie pre facelift1serie.
@escort77: hendeltje van de cruisecontrol die ook in d crafter zit.
Net als bij Tupperware, levenslange garantie?
Ziet eruit als een Ikea bouwpakket, erg slordig vooral.
En lekker Nederlandse banden er onder! Zijn er eigenlijk veel bandenboeren welke 24 inch leveren?
From horrible to horrendous…
Ja joh, tuurlijk ziet zo’n urus er veel beter uit met een paar opgekitte spatbordverbreders. Wat weten die Italianen er ook van tenslotte 🤷🏻‍♂️
Het verlagen van een crossover (het is een SSUV) ontgaat ons een beetje… @willeme ja want als je het zal verhogen word ie er wel beter van? Niemand die dit ding off-Road gaat nemen. Zeker niet als SSUV.
@emping: Ja, als je hem hoger legt wordt het een betere SUV. Anders heb je een stationwagon.
Niet te hard knallen met die creatie nu, want dan waait al dat plastic dr af….
Ik ben een fan van Lamborghini, maar wat is die Urus toch een enorm gedrocht! Echt een asobak, daar kan ik echt niks moois aan ontdekken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).