• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederland: CO2-uitstoot nieuwe auto’s nóg strenger

Auteur: RubenPriest, gepost 1 oktober 2018 om 23:02 – 57 Reacties

Nederland: CO2-uitstoot nieuwe auto


Wat onze regering betreft kunnen de maatregelen niet streng genoeg.

Volgende week komt de EU samen om te vergaderen hoe om te gaan met de CO2-uitstoot van nieuwe personenauto’s en bestelwagens. Naar aanleiding van het klimaatakkoord van Parijs worden er nieuwe afspraken gemaakt. Het is de bedoeling dat door middel van doelstellingen de algehele CO2-uitstoot omlaag gaat. Dat de uitstoot omlaag moet is een mindset waar alle lidstaten zich in kunnen vinden, in hoeverre is echter per lidstaat verschillend.

Zo doet de EU, als het autoland Duitsland betreft, rustig aan met de afbouw. De Duitsers vrezen voor de eigen industrie als er te hard aan de CO2-kraan gedraaid gaat worden. De Nederlandse regering denkt er weer heel anders over. Wat ‘ons’ betreft, mogen de normen voor de CO2-uitstoot van nieuwe personenauto’s en bestelwagens hoger komen te liggen dan nu is voorgesteld.

Vorig jaar kwam de Europese Commissie met een voorstel. Vanaf 2030 moeten auto’s 30 procent minder CO2 uitstoten in vergelijking met 2021. In 2025 moet dit 15 procent zijn. Door de jaren heen zullen die waarden verhoogd worden tot respectievelijk 45 en 20 procent

Nederland wil door middel van bonussen de auto-industrie stimuleren de CO2-uitstoot naar beneden te krijgen. Wanneer een autofabrikant weet te voldoen aan de eisen, moet daar vanuit de EU wat tegenover staan. Zoals gezegd staan de lidstaten volgende week tegenover elkaar. Het laatste woord is hier zeker nog niet over gezegd.

Ook interessant!

  • Nederland is Europees kampioen laadpalen
  • BMW 230i Coupé
    BMW 230i Coupé: leukste nieuwe auto in Nederland?
  • Auto-inbraken in Nederland gaan door het dak
  • beste nieuwe auto
    Is dit de beste nieuwe auto die je kunt kopen in Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, europa-eu, milieu

Vorig bericht: « Porsche-dealer gaat gedupeerden terugbetalen
Volgend bericht: Officieel: alles over de nieuwe Porsche Macan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jantje_555 zegt

    1 oktober 2018 om 23:11

    Over cruiseboten en containerschepen wordt niet samen gezeten? Spijtig, die tellen namelijk voor 50 miljoen auto’s.

    Login om te reageren
    • GH zegt

      1 oktober 2018 om 23:17

      @Jantje_555: maak dat de overheid wijs. Of nou ja, hypocrisie is daar ook niet meer weg te denken. Gezien de laatste jaren met de Outlanders en Volvo’s T8, hoog verbruik zodra de elektra stopt. Zo lang de elektra opgeladen dient te worden eens nadenken waar dit vandaan komt. Oh, nog altijd grotendeels kolencentrales. Die stoten gelukkig ook geen CO2 uit. De auto-industrie blijft een melkkoe, altijd geweest en zal het altijd blijven. We hebben ze immers nodig en we betalen het toch.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        2 oktober 2018 om 06:31

        @gh: Het argument van de kolencentrales… Je hebt natuurlijk gelijk, maar die worden vanzelf een keer vervangen. Of zullen we ze het initiatief laten nemen voordat we aan elektrische auto’s gaan?

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 oktober 2018 om 07:11

        @gh: het is natuurlijk ontzettend naïef van de regering dat ze een paar jaar terug die vergunning voor die nieuwe kolencentrales hebben afgegeven, eigenlijk zei iedereen doe het niet, maar ja, welke regering luistert er nou naar milieugekkies als je het grootkapitaal een plezier kunt doen? Het fijne van die kolencentrales is wel dat ze efficiënter zijn dan al die losse inefficiënte verbrandingsmotoren in de auto’s en dat je bij electrisch rijden geen NOx meer in de stad hebt. Ook kun je die kolencentrales van de ene op de andere dag vervangen door een minder vervuilende centrale, een aardgascentrale bijvoorbeeld. Ohh nee, we moeten van diezelfde regering van het aardgas af. Dan blijft er alleen nog de optie van windmolenparken en van zonnepanelen, maar die wil die regering niet subsidiëren. Conclusie: het ontbreekt de regering aan elke vorm van visie om de CO2 uitstoot te verminderen. De burger overigens ook want loeizware rijdende zeecontainers als een Outlander of een XC90 kunnen niet anders dan veel energie verbruiken.

        Login om te reageren
        • GH zegt

          2 oktober 2018 om 07:54

          @mashell: Het klopt wat je zegt over de regering, het wil heel veel voor wat betreft de CO2 uitstoot, maar legt deze verantwoordelijkheid met regeltjes in dit geval bij fabrikanten. Zelf doet het verder zeer weinig, behalve extra cashen met deze regeltjes. Wat mij het meeste frustreerde is dat (als voorbeeld) een Volvo T8 plug-in in bijtelling leuker was dan een T4. Welke politieke knaap heeft dat zo kunnen verzinnen? Iedereen weet dat de T8 enkel op papier schoner/zuiniger etc. is.

          Login om te reageren
        • kobus1967 zegt

          2 oktober 2018 om 09:10

          @mashell: een Outlander of XC90 die netjes opgeladen worden en voor het gemiddelde woon-werk verkeer gebruikt worden zijn anders best zuinig.
          Het gaat fout als de veelrijdende vertegenwoordiger zo’n auto aanschaft, die moeten aan de Tesla.

          Login om te reageren
          • GH zegt

            2 oktober 2018 om 09:13

            @kobus1967: En ik heb het gevoel dat het daar altijd fout gaat. Tankpasje heeft de werknemer toch, dus dat keertje laden meer of minder maakt ook niet uit. Keertje haast en lekker op brandstof doorgaan. Maar goed, dat zijn mijn (negatieve) vermoedens.

            Login om te reageren
            • laptom zegt

              2 oktober 2018 om 15:54

              @gh: Bij vele lease maat maatschappijen en werkgevers wordt je beloont als je je auto netjes oplaadt.

              Login om te reageren
        • basr32 zegt

          4 oktober 2018 om 23:36

          @mashell: De obsessie van onze regering om co2 te verlagen is ook nog eens onzinnig en totaal niet nodig, aangezien het op lange termijn niks scheelt, ook al zou je geloven dat de mens iets bijdraagt aan klimaatverandering.

          Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        2 oktober 2018 om 09:07

        @gh: die CO2 van energiecentrales word vaak al afgevangen en naar kassen getransporteerd om het groeiproces te verbeteren.
        Het hele plaatje is vaak anders dan de burger denkt.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          2 oktober 2018 om 22:52

          @kobus1967: Helaas is dat marginaal qua afname / opslag, en bovendien ook seizoensgevoelig. In de winter verwarmen ze zelf, en de rookgassen gaan (al dan niet gefilterd) de kas in. Enkel buiten seizoen kan dat een heel kleine fractie van de C02-uitstoot van een centrale opvangen. Doekje voor het bloeden.

          Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      1 oktober 2018 om 23:43

      @jantje_555: + vliegtuigen + industrie + vrachtwagens + koeien ( lees 2e kamerleden die weer het beste jongetje vd klas willen zijn ) = fuck*d up.

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      2 oktober 2018 om 06:46

      @Jantje_555: dat regelt de IMO, alleen is dat clubje zo mogelijk nog ouderwetser en behoudener dan de autolobby.

      Login om te reageren
    • Visje66 zegt

      2 oktober 2018 om 07:33

      @jantje_555: Maar 16 containerschepen zijn er nodig voor het verbruik van ALLE auto’s op deze wereld.

      We worden finaal voor de gek gehouden. De burger is de melkkoe, het gaat ze echt niet on het milieu. Op de scheep en luchtvaart kunnen ze weinig tot niks verdienen, terwijl daar mega grote winsten te behalen zijn m.b.t. uitstoot. Daar is het terugdringen van de uitstoot van het wagenpark peanuts bij.

      Maar goed, we hebben het te goed in dit land, keer op keer stemt het overgrote deel op de grootste leugenaar die er in de regering zit. Het zijn allemaal boeven, mooie praatjes maar liegen dat ze barsten, maar die pannenkoek die er nu zit moet echt weg.

      Login om te reageren
      • outlook zegt

        2 oktober 2018 om 07:53

        @Visje66: 16 containerschepen?! Kunt hier de bron(nen) aan toevoegen? Kan het bijna niet geloven..

        Login om te reageren
        • Sir_Vmax zegt

          2 oktober 2018 om 12:34

          @outlook: ik ken dat feitje ook. Sterker nog ik dacht dat t 15 schepen waren. Maar wat ik wel weet is dat dat niet over co2 gaat. Maar over de hoeveelheden NOx en SOx. Dr zijn wel bronnen te vinden die dat bevestigen, ff googlen.

          Login om te reageren
          • BaRa zegt

            2 oktober 2018 om 22:53

            @srthellcat: Klopt. Maar NOx is voornamelijk problematisch in dicht bevolkte gebieden. Niet in open zee.

            Login om te reageren
            • Jantje_555 zegt

              4 oktober 2018 om 12:31

              @bara: die cruiseboten meren wel aan in de havens in het centrum van de stad. Google maar eens naar cruiseboot tourisme in Marseille

              Login om te reageren
      • maotje zegt

        2 oktober 2018 om 09:00

        @Visje66: ook bij de scheepvaart is men hard bezig de uitstoot terug te dringen. Helaas kunnen we niet elektrisch varen. En de containerschepen zijn nou eenmaal nodig om je spullrtjes bij elkaar te krijgen thuis. Doe je niks aan. In het autoverkeer valt gewoon het makkelijkst veel te bereiken.

        Login om te reageren
    • jje003 zegt

      2 oktober 2018 om 08:52

      @jantje_555: Ja, dat precies.. De luchtvaart is het andere slachtoffer terwijl deze maar voor 3% bijdraagt aan de totald vervuiling. Maarja het doen geloven dat wij als consument het verschil kunnen maken is nogal goed voor de staatskas

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        2 oktober 2018 om 22:55

        @jje003: Dat is intussen al gestegen naar 5%, en als de toekomstprojecties van “Parijs” doorgaan komen ze in de luchtvaart gigantisch veel hoger uit. Dit door de groei van de sector enerzijds, en door de afname in andere gebieden anderzijds. Die spagaat is niet vol te houden, temeer daar de luchtvaar momenteel op geen enkele manier belast wordt. En luchthavenbedrijven trouwens ook nauwelijks.

        Login om te reageren
  2. hjhj zegt

    1 oktober 2018 om 23:24

    Die fabrikanten denken dat het voor de andere wereldmarkten allemaal veel makkelijker is dan voor die zeurpieten hier in Europa..

    Login om te reageren
    • snowbird zegt

      2 oktober 2018 om 03:58

      @hjhj: Precies ! Ik woon in Alberta, Canada. BTW 5 % ! Geen 21 % ! Geen BPM, $1.26 / liter for “regular” , geen wegenbelasting !Er is genoeg ruimte hier om te wonen en te rijden. Voor $300,000 CAD (ongeveer 205,000 Euro) heb je hier een vrijstaand huis met garage. Zie de rest op http://www.canada.ca voor de genen die geintereseerd zijn.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        2 oktober 2018 om 10:48

        @snowbird: Maar jullie nationale held is Justin Bieber

        Login om te reageren
        • rob636 zegt

          2 oktober 2018 om 11:12

          @87sandyd: en wij hebben rutte…

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            2 oktober 2018 om 11:56

            @rob636: of Sylvana Simons?????

            Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    1 oktober 2018 om 23:43

    Het zal is niet zo zijn bij onze roverheid

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      2 oktober 2018 om 08:06

      @spykerboy: is?

      Login om te reageren
  4. RobUSA zegt

    1 oktober 2018 om 23:58

    Overheid weer blij —>> weer meer belasting kunnen hebben op auto’s (en de rest)

    Login om te reageren
  5. kennone zegt

    2 oktober 2018 om 00:22

    Ben nu in de Dominicaanse Republiek. Als je achter een busje of zelfs de gemiddelde personen auto rijd zie je helemaal niets vanwegen de roet. En wat daar via de boten het water ik gaat is helemaal om te janken!! Maar toch heb ik zelden zo gezond groene omgeving gezien en helder zeewater als hier. Dus als je moeder natuur wilt redden kan je beter blijven stoken met die rotzooi als ik het zo zie

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      2 oktober 2018 om 00:35

      @kennone: helemaal correct. Want op den duur zijn wij dan helemaal uitgeroeid, is moeder natuur blij.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      2 oktober 2018 om 01:20

      @kennone: DomRep heeft een iets andere positie qua economie, auto- en bevolkingsdichtheid dan NL. Iets met appels en peren vergelijken?

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        2 oktober 2018 om 02:05

        @skinnybmw: jajaja was ook maar een grap. Echter vind ik wel dat we iets moeten doen. Maar om nou de auto industrie zo naar de klote te helpen voor meer belasting centen en dan durven te zeggen dat het enkel voor de natoer is vind ik ver uit belachelijk.

        Login om te reageren
  6. ff40 zegt

    2 oktober 2018 om 01:14

    Past op met milieugekkies past op

    Login om te reageren
  7. pjotr zegt

    2 oktober 2018 om 06:38

    Ik snap die reacties niet, wat is er mis met strengere milieu-eisen? De fabrikanten kunnen daar echt wel aan voldoen, het er niet aan (willen) voldoen heeft tot nu toe meer een financiële reden (hallo aandeelhouders) dan praktische reden gehad. Met bonussen innovatie bevorderen, prima.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      2 oktober 2018 om 08:07

      @pjotr: hear hear!

      Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      2 oktober 2018 om 09:21

      @pjotr: Wat er mis mee is? Dat straks bijvoorbeeld niet meer met je oldtimer de stad in zou mogen!

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        2 oktober 2018 om 09:32

        @aquila2003: nou dat is erg zeg….. man man. Liever dat dan 3 jaar korter leven.

        Login om te reageren
        • aquila2003 zegt

          2 oktober 2018 om 10:43

          @maotje: zeker weten ja! Hahaha!!

          Login om te reageren
  8. mashell zegt

    2 oktober 2018 om 06:52

    Lage CO2 uitstoot per kilometer, waren dieselmotoren daar niet veel beter in dan benzinemotoren? Ik las van het weekend een artikel dat de CO2 uitstoot van het wagenpark juist aan het stijgen is omdat mensen hun diesel vervangen voor een benzinewagen. Het lijkt er op dat de overheden aan beide kanten van de wagen een paard hebben gespannen.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      2 oktober 2018 om 09:34

      @mashell: diesel heeft weer hoge uitstoot van fijnstof en stikstofdioxide. Beide schadelijk voor je longen. CO2 is wat dat betreft minder schadelijk.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        2 oktober 2018 om 12:38

        @maotje: bij de nieuwere diesels (vanaf euro 6c) is dat dus heel veel minder stikstof/fijnstof uitstoot.

        Maar de teloorgang is al ingezet: autorijden wordt iets voor de elite in Nederland en op globale schaal haalt het geen moer uit want we willen toch gewoon onze producten uit China hebben en onze vakantie op Curacao vieren. En als wij daar ook mee stoppen dan geven ze er in Rusland nog minder om, want daar hebben ze als laatste last van de opwarming van de aarde. Sowieso een utopie om te denken dat 2e en 3e wereldlanden ineens geen welvaartsgroei meer gaan nastreven zolang het Westen zo veel meer welvaart heeft.

        Terugdringen van fijnstof in drukke steden lijkt mij nuttig, maar verder niet.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          2 oktober 2018 om 13:11

          @por100: de verschoning van diesel heeft idd nu plaatsgevonden. Maar dat is te laat. Had jaren geleden moeten gebeuren. Nu is de stap volgende stap voor verschonen al ingezet, dus daar zal dan ook volledig op worden geconcentreerd. Opzich logisch.

          Ieder steentje dat je kunt bijdragen aan het verbeteren van het leefmilieu is een plus.
          Niet alleen op fijnstof.

          Login om te reageren
          • por100 zegt

            2 oktober 2018 om 14:04

            @maotje: het worden waarschijnlijk wel steentjes die voor de elite makkelijk te dragen zijn en voor de (net niet) Jan Modaal niet meer.

            En de werkelijk zware stenen die iedereen treffen laten we lekker liggen … en dat baart mij vooral zorgen. Door mensen hun vrijheid (in de vorm van vrij vervoer) af te nemen zonder daar voor iets terug te geven, maakt dat mensen onwelwillend worden voor verdere verduurzaming.
            De grote klappers maken wij in Nederland door af te stappen van onze afhankelijkheid als import- en exportland, dat gaat niet gebeuren als wij de normale burger gaan bestraffen voor normaal gebruik van de auto.

            Login om te reageren
            • maotje zegt

              2 oktober 2018 om 16:21

              @por100: vroeger was een douche ook voor de rijken en kon de meute zich in een tijltje wassen 1 x in de week. Tijden verranderen. Als de productiw van ev’s in de toekomst flink opgeschroefd word omdat er echt overgestapt gaat worden, worden de producten vanzelf betaalbaarder. Positief blijven ?

              Login om te reageren
            • maotje zegt

              2 oktober 2018 om 16:24

              @por100: als ik zie wat een pakje sigaretten kost zou ik ook zeggen dat roken voor jan modaal niet meer te betalen is en enkel voor de elite is. Maar ik zie toch nog steeds verdomd veel mensen roken.

              Login om te reageren
  9. BaRa zegt

    2 oktober 2018 om 06:58

    Ach komaan nou autoblog-klandizie! Dit kan toch beter qua reacties? Ik had eerlijk gezegd meer entertainment verwacht. Het valt me dik tegen.

    Login om te reageren
  10. drommedaris zegt

    2 oktober 2018 om 07:06

    Wat wil de overheid nu? Diesel zou minder goed zijn. Dus mensen vervangen na verloop van tijd de diesel voor een benzine. Dus geen NOx maar meer CO2. Ook niet goed. Meer elektrisch? Doe even normaal. Dat is voor de groene elite met ruim budget (lees Nissan Leaf of Renault Zoë) of rechtse elite met ruim budget (lees Tesla, E350’hybrid, XC90 T8). Echt. Pak de scheepvaart en luchtvaart aan maar dat is of te moeilijk of een lobby die wordt afgewend

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2018 om 07:23

      @drommedaris: scheepvaart en luchtvaart hebben een directe economische bijdrage. Elk schip dat niet naar Rotterdam maar naar Antwerpen of Hamburg vaart kost ons banen. Luchtvaart idem. Vliegverkeer moet naar Lelystad zodat Schiphol kan groeien, de vraag of Schiphol eigenlijk wel moet groeien en of krimp zelfs niet beter zou zijn wordt niet eens meer gesteld. Aan scheep- en luchtvaart kun je dus alleen eisen stellen in Europees verband. Maar omdat we weliswaar een economische unie hebben maar ook nog onzinnige onderlinge concurrentie (in Nederland gaat daarom de winstbelasting alweer omlaag) kunnen we daar als landje alleen niets mee doen.

      Login om te reageren
    • alfafan21 zegt

      2 oktober 2018 om 08:01

      @drommedaris: De overheid wil zo veel mogelijk burgers een poot uitdraaien zodat ze geld hebben om aan Brussel te geven en natuurlijk geld om weg te geven aan de arme stakkers van deze wereld. Het imago van braafste jongetje van de klas is heel belangrijk als je na je politieke carrière in Nederland wilt promoveren naar Brussel. Kun je er een nóg grotere teringzooi van maken voor nog meer salaris. Het levert in financiële zin simpelweg te weinig op om schepen en vliegtuigen schoner te krijgen. De Nederlandse burgers zijn belastingslaven en het is niet de bedoeling dat we teveel geld overhouden om zelf te bepalen waaraan we dat geld uitgeven.

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      2 oktober 2018 om 08:47

      @drommedaris: waarom is een leaf of zoë alleen voor linkse elite?
      Ik ben er geen fan van, maar ik denk dat 85% van de mensen met een leaf of zoë zeer goed overweg kunnen. Woon-werk, boodschappen, kindjes naar het sporten. Zoveel kilometers rijden de meeste mensen niet. Ik denk dat dit een steeds interessanter transportmiddel gaat worden. Vrijheid van een auto, goedkoop en milieuvriendelijk te rijden.

      Login om te reageren
  11. cappie zegt

    2 oktober 2018 om 07:18

    Nederland wordt steeds extremer alles wordt elke jaar duurder de zorg wordt steeds onbetaalbaarder een gemiddelde Nederlander werkt elke jaar een maand voor niks om zijn zorg kosten te betalen. Ik zit net BNR nieuws radio te luisteren en hoor weer dat de autoverzekeringen volgend jaar flink zullen gaan stijgen. Maar maak je niet druk want we krijgen volgend jaar gemiddeld 500 euro per jaar extra omdat de loonbelasting omlaag gaat (sigaar uit eigen doos)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2018 om 07:25

      @cappie: zijn de kostenstijgingen die je beschrijft niet de normale inflatie?

      Login om te reageren
      • cappie zegt

        2 oktober 2018 om 09:36

        @mashell: Dat is een typisch Nederlands woordje (inflatie) Jij vindt het normaal dat er zoveel belastingen op brandstof zit en dat je elke jaar gemiddeld 1885 euro aan je zorgverzekering moet beralen inclusief 385 euro eigen risico. Voor de gekste dingen betaal je heffingen zelfs om je eigen vuilenszak te dumpen moet je per jaar betalen zelfs op het riool.

        Login om te reageren
        • alfafan21 zegt

          2 oktober 2018 om 11:48

          @cappie: ik moet 18 cent per kilo afval betalen wanneer ik mijn troep wegbreng naar de milieustraat. Laatst had ik een laminaatvloer uit mijn woning gesloopt en weggebracht, moest ik 350 x 0,18 = €63,00 betalen! Omdat ik zo fatsoenlijk ben het niet ergens te dumpen. Werkelijk, waar zijn we mee bezig?! Afval brengt toch juist geld op vandaag de dag? Nu snap ik het.

          Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    2 oktober 2018 om 15:01

    Als het echt om het milieu zou gaan, dan mag men wel de BPM afschaffen op bijvoorbeeld een middenklasse van de laagste prijscategorie. Dan KAN de gemiddelde mens zijn rotte wagen van de hand doen en iets nieuws aanschaffen.

    Maar daar gaat het uiteraard niet om.

    Login om te reageren
  13. BaRa zegt

    2 oktober 2018 om 23:01

    Even in verband met de uitstoot van NOx… In Gent hebben ze sinds een dik jaar het “circulatieplan”. Het hele centrum is autoluw gemaakt. Als je enkel naar de luchtvervuiling kijkt, dan is de NOx in de lucht gemiddeld met 20% gezakt (gemeten op alle punten die een effect zouden kunnen hebben van plan), met pieken tot 30% minder. Tel daarbij minder ongevallen, meer mensen op de fiets en met het OV, en een aangenamer stadscentrum. Alleen maar voordelen. Nu nog een plan om de auto’s weg te houden uit de buurt van scholen. Want tot spijt van wie het benijdt: het werkt blijkbaar echt, de lucht schoner krijgen door auto’s weg te houden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North