• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlander propt Porsche 992 in een 964

Auteur: RubenPriest, gepost 21 november 2024 om 08:48 – 15 Reacties

Nederlander propt Porsche 992 in een 964

Een oude Porsche 964 uitrusten met een moderne 992-motor, deze Nederlander doet het.

Als jij nu een originele Porsche 964 bezit. KOESTER HET. Serieus, het aantal restomods op basis van de 964 begint een beetje uit de hand te lopen. Gaaf hoor, al die projecten. Besef echter dat er originele 911’s daarvoor naar de slachtbank moeten. De originaliteitspolitie keurt dit natuurlijk af.

Gianotti Automotive

2024 lijkt het jaar te worden dat restomods op basis van de 964 helemaal de shit zijn. Tijdens Monterey Car Week waren er meerdere autobedrijven die hun creatie op basis van deze generatie Porsche 911 lieten zien. Vandaag is een nieuwe dag, dus een nieuwe restomod! Het verschil? Dit is een project van Nederlandse bodem.

De calvinist in ons omschrijft zo’n auto dan toch als cool. Verdorie, trappen we er toch weer in! Alle gekheid op een stokje, dit is best een gaaf ding. Waar je naar kijkt is een Porsche 964, maar dan met de motor van de huidige generatie 911 (992) achterin.

Het nieuwe automerk heet Gianotti Automotive. Waarom ik nu moet denken aan Duo Puo Penotti chocopasta, geen idee. Ik ga zo wel een pot scoren bij de supermarkt. Het merk omschrijft zichzelf als volgt:

911 Porsche, Redefined, Recrafted, Reinvented

Toch een beetje alsof je ChatGPT vraagt: Omschrijf de zoveelste restomod op basis van een Porsche 964. Geintje natuurlijk.

Door naar het technische verhaal. Aan de buitenkant is het eigenlijk niet te zien. Onderhuids zit een drieliter zescilinder benzinemotor uit de 992 Carrera S. Techniek van 2021 in een Porsche uit 1991. Ook zijn de remmen en wielophanging afkomstig van een 992. De auto staat op 20 inch BBSjes. Dat alles op een gewicht van slechts 1.294 kg.

Gianotti Automotive is een merk van Arjan van den Boom, een bekende motorontwerper. Met de 964 doet hij een uitstapje naar vier wielen in plaats van twee. Wie van zijn 964 een 992 wil maken kan ongetwijfeld aankloppen bij Gianotti. Ga ik nu even een boterham met pasta eten.

Ook interessant!

  • Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
    Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
  • Breek! Porsche bevestigt 911 Hybride
    Breek! Porsche bevestigt 911 Hybride
  • Porsche 992.2 is straks sneller als hybride
  • Video: het geluid van de Porsche 992 GT2 RS
    Video: het geluid van de Porsche 992 GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, 992, Gianotti-Automotive, Porsche, restomod

Vorig bericht: « Heet! De gigantische Hyundai IONIQ 9 is hier
Volgend bericht: Broers uit Dubai komen naar Nederland om Ferrari’s te kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. hotze zegt

    21 november 2024 om 09:00

    Het oogt zwz al goed als je een oudere auto opknapt. De keuzes kun je vraagtekens bij zetten, zoals de 3.0 l. motor gebruiken. Is dat zo’n geweldig idee? Wellicht beter geweest de 3.8 zonder turbo uit de 991. Maar misschien past dat niet helemaal lekker. De wielen zijn ongetwijfeld te wijzigen, 20 inch een maatje ( of 2) te groot en zwart op een donkere auto, bweh.
    Misschien een idee als het platform en plaatwerk nieuw wordt aangeboden, scheelt een oude opofferen…

    Login om te reageren
  2. audirs3 zegt

    21 november 2024 om 09:16

    Fraai, maar controversiëel… Nu nog een electro conversie er overheen om de Porsche fanboys volledig op tilt te krijgen 😁

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 november 2024 om 10:28

      Voor zover ik weet bestaan er al de nodige elektro conversies van 911s. Ben daar overigens niet van op tilt gegaan.

      Login om te reageren
  3. PrettyAwesome zegt

    21 november 2024 om 09:40

    Een restomodbedrijf met Italiaanse naam, in Nederland, die Duitse wagens aanpakt, veel Europeser gaat het niet worden lijkt me. Het gebrek aan creativiteit door weer te kiezen voor de zoveelste pork, wordt ruimschoots gecompenseerd door het vakmanschap. Kudo’s.

    Login om te reageren
  4. heckblende zegt

    21 november 2024 om 09:46

    woooow.

    shut up.
    and take my money

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    21 november 2024 om 09:50

    Fraai gedaan! Alleen die zwarte wielen… brrr dat is niks. Een setje 18 inch Fuchs was beter geweest. En als je toch een 992 motor pakt, is die 4.0 zonder turbo’s echt zoveel groter of zwaarder? Dat lijkt mij toch de ultieme motor voor vrijwel iedere restomod 911.

    Login om te reageren
  6. Rudy zegt

    21 november 2024 om 09:53

    Snap de keuze voor de 992 motor niet helemaal. Heel prettig blok hoor (heb hem more or less in mijn 991.2) maar had dan toch de keuze gemaakt voor de 991.1 motor.

    Login om te reageren
  7. perry_snijders zegt

    21 november 2024 om 09:57

    Iedereen: 964’s zijn vet want die zijn luchtgekoeld!

    Gianotti: hold my beer

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      21 november 2024 om 09:58

      Betere business case om 992’s luchtgekoeld te maken misschien ;-)

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      21 november 2024 om 14:11

      Als je er een watergekoelde motor inhangt niet meer.

      Login om te reageren
  8. kennone zegt

    21 november 2024 om 10:04

    Niet de motor die ik zou kiezen, maar plus 100 voor dit project! Heel gaaf!!!

    Login om te reageren
  9. Hans worst zegt

    21 november 2024 om 10:18

    Restomod porsche zonder fuchs velgen, sterk 💪😎

    Login om te reageren
  10. GWBoes zegt

    21 november 2024 om 10:20

    Nog wel even langs het RDW voor een herkeuring

    Login om te reageren
  11. bietje zegt

    21 november 2024 om 12:52

    Heel gaaf en op een lekkere manier heerlijk dik. Wielen zijn idd wel wat groot, maar doet me beetje denken aan de Wiesmann’s waarbij de grote wielen de auto ook altijd wel lekker deden ‘smoelen’. Maar smaken verschillen natuurlijk.

    Alleen… sluit de frunk nou niet helemaal lekker aan ?

    Login om te reageren
  12. nicolasr zegt

    21 november 2024 om 19:43

    Is er nog een restomod-boer die mijn 964 cabrio wil kopen? Het is de op 1 na laatste in originele staat en kost derhalve 350.000 euro. En voor dat geld kom ik hem zelfs brengen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North