Nederlanders vinden de Volkswagen Polo R-Line oké

Auteur: , 92 Reacties

Staat goed op de oprit buurman!

De nieuwe Polo is een prima karretje. Wel leuk aankleden, want het blijft natuurlijk een Polo. In de basis heeft de Volkswagen de uitstraling van een dertien in een dozijn-auto. Probeer jij maar eens een Polo Trendline te configureren op de Volkswagen site. Je bent in slaap gevallen voordat de configuratie klaar is.

De vorige generatie Polo had een lekker smoeltje als R-line. De nieuwe doet het nog een stukje beter. Het pakket bestaat uit andere bumpers, grille, dakspoilert en tegen een meerprijs scoor je nog een fraai setje lichtmetalen ook. Het uiterlijk van een dikke GTI, met onder de kap een 1.0 TSI met 95 pk. 0-100 in 10,8 seconden en een top van 187 km/u! Het ziet er goed uit, maar je kunt je ramen beter laten tinten om schaamte bij het stoplicht te voorkomen.

Volkswagen laat weten dat Nederlanders het R-Line pakket massaal aanvinken voor die extra looks. In combinatie met een iPhone X en een snelle planga ben je helemaal het mannetje (of vrouwtje) op Instagram. Het R-Line pakket is sinds kort leverbaar en al meer dan 1.000 Polo-rijders hebben de optie aangevinkt.



92 reacties

Zag laatst een Polo voor bijna 30k staan, met 1.0 en handbak. Ongelofelijk.
@wajodwaas: ik zal laatst een BMW met een 1,5 3 cilinder staan voor €140.000. Niet normaal hoor
@wajodwaas: effe gecheckt: de 1.0 handbak met 95 pk kost je ongeveer 20K, die Polo die jij hebt gezien moet dus voor 10K aan opties hebben… das veel… hoewel je dat bij bijv. een Mini ook makkelijk lukt…
@punicaoase: omdat je bij VAG voor elk ding moet betalen, zwarte kapjes voor de wielbouten, reservewiel, etc etc
@ruben_vandenberg: Mwah. Aan de ene kant zijn ze niet supercomplet, maar ook weer niet zo kaal als vroeger. met name qua veiligheidsopties zit het wel snor. Als je de goede uitvoering kiest en een paar opties hoeft het niet zo duur te worden. Daarbij kun je bij de Duitse merken voor opties kiezen die de concurrentie niet eens aanbiedt.
@willeme: wat kun je bij de Polo kiezen wat andere merken niet hebben?
@willeme: ik vind het oprecht netjes van VW dat ze adaptieve cruise controle standaard leveren vanaf de Comfortline. Dat is echt wel een USP’tje wat niet alle concurrenten kunnen overleggen.
@wajodwaas: Ik zou toch wel eens willen weten waar jij een Polo Met 1,0 voor 30.000 hebt gezien. Polo Highline 115 pk voor 22220 euro . Ford Fiesta vignale 100 pk 3 cil 3 sec langzamer van 0 /100 met achter trommelremmen en een hoger verbruik 26000 euro. Dus niet proberen iets te zeggen om te bashen ,zeker niet als het niet waar is.
@dijan: de polo heeft achter ook trommelremmen hoor. Daar verbaasde ik me afgelopen vrijdag nog over toen we een amarok ophaalde om een weekendje mee te spelen
@flashevan: Nee ,hoor . De highline heeft achter schijfremmen.
@dijan: Met een Highline en een paar pakketjes (Executive, Advance, LED en R-Line) kom ik al uit op een ruime EUR 28k.
@dijan: een polo highline staat totaal niet in verhouding tot een fiesta vignale. Vergelijk ‘m maar met een titanium die standaard ook meer zooi heeft en €21k kost
@dijan: ik was laatst bij de Ford dealer en daar stond ook een Fiesta voor 30k . Bij Van Mossel staat er een voor 30215 euro en maar 100 pk. De nieuwe Focus met een redelijke motor is al goedkoper
@dijan: Bij Heron Koog aan de Zaan staat een Polo R-line voor 35k te koop
@wajodwaas: Gelukkig schrijf je zelf al :ongelofelijk.
@wajodwaas: Ik denk dat jij last hebt van dyscalculie. Of je vindt 21750 bijna 30K, kan ook nog.
@momo: @wajodwaas: Nou, eigenlijk wel mogelijk, wat je zegt. De Beats kost €20.031. Nog wat leer, een dakje en ACC en je komt wel heel dicht in de buurt van 30K. Dan heb je 1.0 3cilinder met een 5bak.
@momo: Leer en ACC zijn niet mogelijk op een Polo.

Als je echt alles aanvinkt haal je die 30k overigens wel, maar dan heb je ook best een dikke auto. Je moet dan wel bijna alle opties gaan aanvinken.
@willeme: Ik ben bang dat ik je ongelijk moet geven. ACC is wel degelijk beschikbaar. Leer idd niet, voor nu dan. Waarschijnlijk later dit jaar beschikbaar.
@momo: ACC is standaard vanaf een comfortline. Laat leer €1.500,- en een dakje ook €1.500,- zijn. Dan ben je €3K verder. Nog altijd geen €30.000…
Prima specs, eigenlijk. 0-100 in 10 seconden en een top van 190. Zo’n exterieurpakketje kost je 500 euro ongeveer, dus ik zou hem zelf altijd bij de koop bedingen. “ik teken vandaag, moet jij even voor die ‘R-Line’ prularia zorgen’. Zoiets. Prima aanbieding, volgens mij. De Polo is een beetje saai, dus hij kan het hebben.
@willeme: ‘meneer, ik help even die 10 andere mensen in de showroom die ook zo’n Polo willen. 😉
@eklasse: Over een auto van 20k valt altijd wat te onderhandelen.
@techniekmeneer: Nee. Dat is een misconceptie. Het wordt wel vaak aangenomen, dus heel erg raar is de gedachte niet. Zeker in NL zegt de hoogte van het bedrag niet hoeveel onderhandelingsruimte er is.

Zeker met auto’s die voor de leasemarkt bestemd zijn, is er bijzonder weinig ruimte. Die worden vaak met kortingen en al aangeboden, om zo de bijtelling lager te houden.

Wil je echt korting hebben, zorg dan voor een lading accessoires (géén extra’s!). Daar is veel meer mee mogelijk. Achteraf even zo’n R-Line pakketje laten monteren is veel meer me te doen dan nieuw korting bedingen.
@willeme: Kan aan mij liggen maar volgens mij ben je met ‘achteraf een R-line pakketje monteren’ echt 10x duurder uit dan het gewoon direct te bestellen.

Wil je hoge kortingen? Koop dan simpelweg gebruikt. Wil je nieuw? Onderhandel over een paar tientjes of wat winterbanden ofzo.
@simonferrari: wil je hoge korting, dan moet je voor een voorraad 5 serie gaan. Zonder te vragen kreeg ik 24 procent (ja,geen typefout) over de gehele aanschafprijs.
@kareljansen: wow! F10 of G30 serie?
Ziet er prima uit toch? En ach, volgens mij heeft 9 van de 10 nieuwere auto’s een dikker uiterlijk dan innerlijk. Neem nou al die AMG-pakketjes.
@gilettelubbers: klopt. Toch zou ik die meerprijs liever steken in een panorama dakje ofzo.
@ukbob: panoramadak, heb je niets aan. 95% van de tijd zit die dicht en als die open gaat klagen de kids dat de zon hen irriteert (spreek uit ervaring helaas, met een Peugeot 308)
@potjak: De slechtste optie voor je auto inderdaad, die kids.
@karhengst: 😂👍🏻
@ukbob: Tenzij je de standaard stoelen in de Benz niet prettig vindt. De sportstoelen zijn alleen in combinatie met het AMG pakket te krijgen, net zo als bepaalde kleuren leder of sierstrips.

Bij BMW en Audi is hier meer vrijheid.
Is er een tussenstap tussen advertorial en semi-reclame? Nieuwswaarde heeft dit natuurlijk niet. Overigens een oprechte vraag, niet zo’n rel-comment.
@el-loco: ik zeik de Polo Trendline af als een saaie auto. Dat zou wel een hele slechte advertorial zijn niet? Nee, de Polo is een populaire auto en herkenbaar voor iedereen, dus een kort nieuwsberichtje tussendoor inderdaad.
Ramen laten tinten omdat je je schaamt bij het stoplicht. Pff wat zijn de tijden veranderd. In de jaren 80 had mijn oom een BMW 320. Een heerlijke 6-cylinder in lijn. Tweemaal de cilinderinhoud van deze Polo, het dubbele aantal cylinders. 122pk. 0-100 in 10,7 s. Top 181 km/u. In die tijd was je daarmee helemaal het mannetje/vrouwtje. Nu moet je je ramen laten tinten volgens AB.
@scheurbuik: in de jaren tachtig was je ook het mannetje met een vlassig snorretje en een zwart spoilerlipje op je Escort. Tijden veranderen.
@maarten123: Ik vind de prestaties van deze Polo nog steeds niet iets om je voor te schamen. Maar helemaal het mannetje ben je er inderdaad niet meer mee.
@scheurbuik: Dat ligt ook maar net aan je eigen maatstaf. Ik neem wel eens schoolverlaters aan, en 9 van de 10 keer vinden ze een beetje dikke polo helemaal geweldig. Volgens mij ook 1 van mn eerste auto’s en was er toen ook hardstikke blij mee. Zie het probleem niet zo, eerlijk gezegd.
@scheurbuik: een Polo is we iets om voor te schamen..
@maarten123: alleen niet ten goede.
@scheurbuik: en hoe snel was een Polo in de jaren 80…en een 320i nu? Snap je m’n punt?😉 Iets met tijden veranderen…
@scheurbuik: en toch is het zo. Sta je daar beetje dom te gorgelen met je zes-in-lijn die met billen knijpen 1:8 rijdt, en wordt je er ook nog uitgereden door de eerste beste TSI-koffiemolen. Dat is toch achteruitgang. Niks tegen een dikke BMW met zes-in-lijn (heb er zelf ook één) maar zorg er dan wel voor dat ‘ie er qua prestaties nog steeds toe doet anno 2018 (die van mij doet 0-100 in 7.2sec)
Koop dan toch veel liever een Polo R WRC voor circa 22,5k op NL-kenteken met iets van 20k km’s erop.

Het zal allemaal wel weer net wat ruimer en gelikter zijn maar wie koopt er nou een gloednieuwe polo voor bijna 30k?
@ghost: niemand. Leasen daarentegen…
@monsieurleloure: haha ja precies. Meeste private lease zijn instappers die helemaal kaal zijn van opties. Zodat het maandbedrag lager uitvalt. Zakelijke lease zal ws meer worden gekozen nu de bijtelling 22% is geworden. Lagere fiscale waarde dus minder betalen.
@ghost: treurnis ten top.
@ghost: Er zijn heel veel mensen die een nieuwe Polo kopen. Sterker nog, het is een van de best verkochte auto’s van Nederland. En terecht, want het is typisch een auto waar Nederlanders gek op zijn: beetje saai, prima comfort en lekker vertrouwd. Voor 22.5k heb je echt een keurige nieuwe Polo 1.0 TSI met R-Line pakket en nog wat grut. Gewoon een goede aanbieding voor veel mensen.

Zo’n Polo R WRC is natuurlijk veel geiniger, maar natuurlijk geen alternatief voor die mensen. Véél duurder in verzekering, nog veel duurder in onderhoud om maar te zwijgen van het epische brandstofverbruik. En het feit dat je om de 8.000 km nieuwe voorbanden erom mag leggen. Kortom, absoluut geen alternatief voor de gemiddelde Polo koper. Wel een gave auto, zo’n Polo R WRC, dat absoluut!
@willeme: de Polo van @ghost is idd gaaf. 350pk in een Polo is wel een beetje idioot, dat dan weer wel….
@dutchdriftking: gelukkig daarom 330😂
@willeme: begrijp je hele redenatie, daar heb je ook absoluut gelijk in. Verzekering valt overigens reuze mee, gezien de verzekering doorgaans niet goed snapt wat een polo WRC nou precies is. Ik betaalde 42 euro per maand en wegenbelasting was niet hoger dan het nieuwe model.
Ik wil je zeker niet tegenspreken maar de onderhoudskosten, die zijn niet zo exhirbitant als je nu omschrijft. Sterker nog, het viel mij altijd echt onwijs mee! Banden om de 15k ongeveer en reed vaak genoeg (heel) hard.
In België en Duitsland zijn zat mensen die zo’n WRC als daily driver inzetten, zonder gekke problemen, olieverbruik of dat soort VAG-bekende problemen.
@willeme: episch verbruik? Als je dat ding niet zuinig vind dan doe je iets verkeerd.
@basr32: In vergelijking met een nieuwe Polo 1.0 TSI? Nope, we doen alles goed ;-)
Uiteindelijk zijn het plastic onderdelen welke in een andere vorm gegoten zijn. Giet dat plastic dan meteen in een vorm die prettig op t netvlies ligt. Oplichters
@jorden: plastic rond de mistlichten is precies alweer aan het wegsmelten met deze temperaturen.
@nasty: ja? Mistig bij jullie?
@jorden: Als je de originele bumpers bij uitlevering in de kofferbak mee zou krijgen zou wel zo eerlijk zijn. Kan je die weer op marktplaats verpatsen of inzetten bij schade. ;)
En wat kost deze schunnige muesli koffiemolen?
@cpp1: Net zoveel als zijn concurenten.
@cpp1: Voor net geen €20.000 kan je een acceptabel exemplaar aanschaffen. Wil je een prima Polo kan je een prijskaartje van meer dan €25.000 verwachten.
@cpp1: 16.200 euro ongeveer. Vanaf prijs. R-Line exterieurpakket kost iets van 600 euro.
Eerlijk gezegd vond ik het oude model veel mooier…
@dutchdriftking: helemaal mee eens! De nieuwe is een beetje overdesigned met iets te veel knikjes en vouwtjes. Daarmee vergeleken oogt de oude een stuk cleaner.
@dutchdriftking:
Ben het met je eens, de nieuwe is – zeker in het zwart, zoals je ze hier in de Parel aan de Maas redelijk vaak ziet – een nogal tuttig autootje. Net als de meest recente Audi A4/A5 met hun Deux Chevaux ribbelmotorkap. Me niet duidelijk waarom VAG die weg is ingeslagen.
Ik kan maar niet wennen aan al die vouwen op de zijkant van deze generatie polo. Ben ik daarin de enige?
@bobastic: same here.
@bobastic: hear hear
Het interieur is best te pruimen maar het exterieur vind ik bij deze generatie wel heel erg belegen, lees saai. Met die droevige achterkant, kleine lamp units op de hoeken van de kont. Zelfs met het R design weinig verbetering. Nee ik vind deze Polo geen verbetering van de vorige generatie..
@densk: je moet ook wel de LED achterlinken aanvinken. Dan heb je van die lichte en donkere streep-segmentjes erin en het lijkt het op zich nog wel wat. Zelfde doet Audi op z’n optionele LED achterlichten dus als je dat op een Polo hebt is dat niet verkeerd.
Waarom komt er zoveel nieuws over de Polo, niet alleen in trendline is het een 13 in een dozijn…dat is het gewoon altijd. Maar toch, elk nieuws, inclusief iemand die zijn fantastische polo wil delen, haalt autoblog. Geen enkele b-segmenter haalt dat, vraag me af hoe dat komt…
@stgp:

1. De VW Polo is een heel erg populaire auto. Saai? Ja. Maar ook zeer gewild. Men wil er graag over lezen.
2. We schrijven echt wel over andere B-segment auto’s. Check hier het verhaal over een B-segmenter die Fiat uit productie heeft gehaald: https://www.autoblog.nl/nieuws/in-memoriam-fiat-punto-113043
@stgp: de ford fietstas en de clio doen anders ook leuk mee hier hoor.
“Het R-Line pakket is sinds kort leverbaar en al meer dan 1.000 Polo-rijders hebben de optie aangevinkt.” Dan rijden ze dan toch niet die polo? Volgens mij heb je nog iets als levertijden etc.
Die lip onder de motorkap moet gewoon ook zwart zijn.
Wat een saai interieur, juist bij de Polo hoeft het niet zo deprimerend.
Is gewoon de toekomst: redelijk nieuwe auto, leuk aangekleed uiterlijk, kleine motor en op zich toch comfortabel 130 km/u kunnen cruisen met nog wat reserve. Het is alleen niet mijn toekomst (hallo Golf R, ooit).
Nog nooit een Polo met zo’n pakket gezien. Wel ooit eens een oranje. Leuk kleurtje.
@lalancia: die moeten nog geleverd wordenz
@lalancia: precies, zo vaak zie je ze nog niet hoor. De meeste Polos van deze nieuwe generatie zijn saaie instapversies met die afgrijselijke wieldoppen en een koffiemolen onder de motorkap.
Tja, een auto voor en door schapen die bang zijn om een mening te hebben. Totaal oninteressant dus, want gemaakt om geen mening over te kunnen hebben.
Wat een raar artikel dit… waarom wordt dit geplaatst?
Had m ook besteld als ik zo’n koekblik zou kopen
Wij zijn er heel blij mee, de dealer vertelde dat wij de eerste van NL waren met R-line pakket (ze willen ons vast te vriend houden). Tot nu toe heb ik er pas 3 gezien
@dmaxim: hebben jullie de TSI met 95 of 110pk? Benieuwd naar de ervaringen.
@maarten_zoutendijk: Wij hebben de 115pk motor. Achteraf had ik misschien de 95pk versie gekozen met een automaat. Zelf ben ik echt heel tevreden over de auto, er zitten veel extra opties op die de auto voor mij wel een luxe uitstraling hebben. Denk aan digitaal dashboard, keyless entry en de dure koplampen.
Dus VW geeft zelf toe dat ze de gewone Polo veel te saai hebben ontworpen…
@esprit_de_flandre: En eerlijk gezegd, met die R-zever vind ik het nog altijd een saai ding…
@Esprit_de_Flandre: Dat hebben die snoodaards van Volkswagen allemaal met voorbedachten rade zo ontworpen. Opdat het Volk massaal een extra pakketje aanvinkt en de portemonnee trekt om daarmee jegens de buurman blijk te kunnen geven van de goede smaak en het groot gevoel voor stijl van het eigen individu. Door op die manier te appelleren aan het gevoel maakt Volkswagen net even wat meer marge dan wanneer het pakketje er standaard opgezeten had. Voor Volkswagen kun je overigens bijna elke andere fabrikant invullen in voornoemde uiteenzetting.
@autodidact: precies, doen ze bijna allemaal. Maar VW heeft het idd wel tot kunst verheven door elke duurdere uitvoering net zo te positioneren qua opties dat je geneigd bent altijd die stap naar boven te nemen.
Aach het is een leuke auto wat moet je anders voor dat geld kopen (leasen) . Vind ik de Polo toch het leukste en ik ben niet de enige gezien de verkoopcijfers. Maar gelukkig kan ik wat classes hoger rijden :-)
Ga dan gewoon tweedehands shoppen…
Ik vind zonder grappen de Polo de leukste b-segmenter van het moment. De Fiesta is pas bedaagd geworden, niet normaal meer. De 208 is te gedateerd, zelfde voor de Clio. De Polo is niet goedkoop, maar ook niet overdreven duur. Het interieur is denk ik het fraaiste en best gemaakte (beste kwaliteit) in het segment. Ik zat te azen op een leuke private lease deal voor de GTi, maar dat wilde ze bij VW 580E de maand voor hebben. Heb vriendelijk bedankt voor de eer zo hard genaaid te worden, dus maar voor een MX-5 GT-M gegaan, kost me 150 per maand minder en nog achterwielaandrijving ook. Maar als ik in de markt was voor wat goedkopers, dus zeker de Polo. Alleen niet met de huidige blokken, VW moet gewoon de 1.5 TSI 150pk leveren zoals Seat dat wel doet in de Ibiza FR, dan heb je een soort GTi-light. Die auto is nagenoeg perfect, maar het interieur is gewoon een slag minder dan de VW, daarom heb ik ‘m niet genomen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).