• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs 517 pk sterke BYD Tang bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 24 oktober 2022 om 10:55 – 16 Reacties

Nederlandse prijs 517 pk sterke BYD Tang bekend

Een SUV die alles kan in vorm van de BYD Tang, dit is de Nederlandse prijs.

Met Louwman als importeur gaat BYD elektrische personenauto’s in Nederland lanceren. Het voorlopige modellenoffensief bestaat uit de BYD Han, Tang en Atto 3. Van de ATTO 3 hadden we al recent een Hollands prijskaartje. Nu is de Nederlandse prijs van de Tang bekend.

BYD Tang prijs

Je moet de BYD Tang zien als een SUV in het luxe segment. De bijna 5 meter lange elektrische auto is uitgerust met een 86,4 kWh grote accu. Het WLTP-rijbereik bedraagt 400 kilometer en er is plaats voor maximaal zeven personen aan boord van de Tang. Daarmee begeeft de BYD zich in exclusief vaarwater. Zoveel zevenzits elektrische EV’s zijn er niet. Denk aan de Mercedes EQB en de Tesla Model Y en X, maar dat is het ook wel.

BYD Tang prijs

Om Nederlanders in een Chinese elektrische auto te krijgen is een aantrekkelijk prijskaartje nodig. Anders kiest men wel voor een auto van de gevestigde orde. Kiezen voor een Mercedes of Tesla voelt immers ‘veiliger’ dan het gevoelsmatig voor veel Nederlanders nog onbekende BYD. Ook al is het een gerenomeerd automerk met een lange geschiedenis.

BYD Tang prijs

De Nederlandse prijs van de BYD Tang ligt op € 73.300. Geen misselijke prijs, maar daar staat ook wat tegenover. De twee elektromotoren leveren een systeemvermogen van 517 pk. Met een 0-100 tijd van 4,6 seconden kom je weinig tekort in de grote SUV.

In de lease begint de prijs van de BYD Tang bij 1.112 euro per maand via Mobility Service. Dat is op basis van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar.

BYD Tang prijs

Een fraaie afwerking, lederen materialen, een audiosysteem met 12 luidsprekers. Eigenlijk zit alles er wel op wat je wenst. Wat dan ook weer een verklaring is voor het prijskaartje. De vraag is echter of het interessant genoeg is om de Nederlander te overtuigen. Het is immers een SUV in het luxere segment. Een hardloper zal het sowieso niet worden. Net als de Aiways U5 is een 4,9 meter lange SUV meer geschikt voor bijvoorbeeld de Verenigde Staten dan het compacte Nederland.

BYD Tang prijs

Concurrentie

Kijk je naar de concurrentie, dan is de Nederlandse prijs van de BYD Tang niet haarscherp. Een kale Mercedes EQB, weliswaar exclusief opties, begint bij 59.917 euro. Kleine kanttekening. De EQB heeft veel minder vermogen, maar optioneel wel weer zeven stoelen. De BYD Tang heeft standaard zeven zetels. De Tesla Model Y als Long Range kost je minimaal 65.990 euro en is qua prestaties een betere vergelijking. Kortom, de BYD Tang gaat het nog moeilijk krijgen.

Ook interessant!

  • BYD rijtest: Dit wordt je eerste Chinese EV
    BYD rijtest: Dit wordt je eerste Chinese EV
  • Dit zijn de plannen van BYD voor Nederland
    Dit zijn de plannen van BYD voor Nederland
  • Tesla betaalt VEEL slechter
    Tesla betaalt VEEL slechter dan Mercedes en Audi
  • Mercedes Drive Pilot
    Mercedes weer stapje dichter bij Tesla

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BYD, geld, tang

Vorig bericht: « Heel veel beter dan deze Alfa 8C Spider gaat het niet worden
Volgend bericht: Mansory Phantom is bijna ingetogen cool »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    24 oktober 2022 om 11:19

    Nadeel : als je er de nodige jaren in gereden hebt, moet je zeggen dat je van je ouwe Tang af wil. Weet niet of dat lekker verkoopt . . .

    Login om te reageren
    • outlook zegt

      24 oktober 2022 om 12:15

      Hahaha

      Login om te reageren
  2. wza1979 zegt

    24 oktober 2022 om 11:28

    Als ik zoek vind ik dat deze auto 3.5 jaar oud is.
    En in China doet hij rond de 50.000 dollar ongeveer.

    Lijkt me sterk dat het verschepen 20.000+ is.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      24 oktober 2022 om 11:41

      Op oto’s uit derde landen – dwz geproduceerd buiten de EU – zit een 10% invoerheffing, meen ik. Als we voor rekenkundige doeleinden de recente 20-voets containervracht van China naar Rotterdam nemen (transportkosten op een seagoing car-carrier zullen vermoedelijk vergelijkbaar zijn) plus kosten lokaal transport in zowel China als NL blijft er van die 20K verschil waarschijnlijk een Euro of 7-8000 bruto over. Kan je als importeur/dealer nog wat van weggeven als korting voor je potentiële klant om ‘m (m/v/x) over de streep te trekken et voila !

      Login om te reageren
      • Otua zegt

        24 oktober 2022 om 12:06

        Naar mijn idee is dat een grove oversimplificatie al ben ik het wel met je eens dat het geen gekke schatting is. De winst voor de dealer in China kan natuurlijk nog van die 50k afgetrokken worden. Echter zal Louwman ook nog wat ruimte hebben omdat ze het risico nemen als first adopter. Er is natuurlijk geen enkele garantie dat ze er ook maar 1 kunnen slijten. Ik acht ze niet geheel kansloos, het is een fraaie bak en Louwman kan wel aardig autos verkopen volgens mij

        Login om te reageren
  3. canon4ever zegt

    24 oktober 2022 om 13:48

    De koreaanse merken krijgen concurrentie in de leasewereld. China is goed bezig.

    Login om te reageren
  4. donjunior zegt

    24 oktober 2022 om 15:02

    Maar als ik problemen heb met mijn Mercedes.. kan ik bij de dealer of op de hoek terecht..
    Wie verzorgt de service van BYD hier in Nederland? En moet ik dan, net als bij Tesla, naar de andere kant van het land rijden om een service te krijgen??

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      24 oktober 2022 om 17:18

      Louwman. Dus geen probleem. Tang in het echt gezien, ziet er echt goed uit van binnen.

      Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    24 oktober 2022 om 15:07

    Gaat m niet worden denk ik, alternatieven zijn gewoon logischer om te kopen. Probeer deze na 4 jaar maar weer te verkopen, vrees dat het een domper wordt.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      24 oktober 2022 om 15:45

      Verkopen lukt echt wel. Denk dat je de wagen na 3 wel voor 25% van de aanschafprijs kwijt raakt. Goed voor de export.

      Login om te reageren
  6. cazzo046 zegt

    24 oktober 2022 om 17:25

    Niemand die het problematisch vindt dat deze auto uit een communistische dictatuur komt die zich steeds expansiever opstelt? Never nooit een chinees.

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      24 oktober 2022 om 18:48

      Zucht, weer zo’n iemand. Kijk eens in je huis, meer dan de helft van de spullen die je hebt komt uit China. Ook diverse delen van Duitse auto’s hebben Chinese onderdelen.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        24 oktober 2022 om 20:42

        Daar zit wel een wezenlijk verschil in. Dat de snijplank van de Action uit China komt, a’la. Daar zit geen technologie in. Dat mijn zonnepanelen niet(!) in China ontwikkeld en gebouwd zijn is voor mij een bewuste keuze geweest.
        Uiteindelijk is China gebrand om de wereldeconomie over te nemen. Hoe mooi dit BYD apparaat ook is, geloof me, dat wil je niet.

        Login om te reageren
      • normalantrieb zegt

        25 oktober 2022 om 06:09

        Zucht, weer zo iemand die heel naïef Westerse technologie en innovatie gratis en voor niets opgeeft om te concurreren met staatsgesponsorde copycats zonder enige rechtszekerheid. Deuren wagenwijd open voor de teloorgang van Europese werkgelegenheid, koopkracht en algehele kwaliteit van leven omdat ie de afkalving van intellectueel eigendom niet kan onderscheiden van de productie van zijn usb-kabel. Vraag ze bij ASML of in de Europese staalindustrie eens wat ze daarvan vinden.

        Login om te reageren
    • potenza zegt

      24 oktober 2022 om 19:23

      Precies dat!

      Login om te reageren
  7. shicomm zegt

    24 oktober 2022 om 17:57

    Dat is wel serieus geld…
    Daar krijg je een hoop auto voor terug maar normaliter scoor je dan ook het koopje van de week.
    De model X is in de basis al een stuk ouder maar lijkt toch een veiligere keuze te zijn , de benz is tegen de tijd dat je er wat leuke specs op hebt zitten nog wel wat duurder…
    Gaat ‘m voor een hoop mensen niet worden denk ik..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North