Nederlandse prijs 580 pk sterke Maserati Levante bekend!

Auteur: , 32 Reacties

Natuurlijk, het is geen koopje, maar dan heb je wel een Italiaanse volbloed met bijna 600 briesende paarden.

De Nederlandse verdeler van Maserati heeft zojuist de prijzen van de twee topmodellen van de Levante onthuld. Het absolute vlaggenschip, de 580 pk sterke Trofeo, is uiteraard het model waarnaar de meeste aandacht uitgaat, maar de GTS met 530 pk mag absoluut niet over het hoofd worden gezien.

In Nederland kost de Maserati Levante Trofeo precies 241.900 euro. Met deze prijs zit de krachtigste Levante ruim onder de prijs van concurrenten als de Lamborghini Urus, Bentley Bentayga W12 en de Rolls-Royce Cullinan. De Urus, de goedkoopste van het stel, kost bijvoorbeeld minimaal 280.000 euro. De Porsche Cayenne Turbo is dan weer bijna een halve ton goedkoper.

De Maserati Levante Trofeo wordt aangedreven door een guitige 3,8-liter twin-turbo V8, die zoals gezegd goed is voor 580 pk en liefst 730 Nm aan koppel. De Trofeo schiet in minder dan 4 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 299 km/u. Uiteraard is hij qua looks de meest sportieve van de familie.

De Trofeo komt in Nederland overigens ook als exclusieve Launch Edition op de markt. Dit model, waarvan er voor Europa slechts 50 stuks worden gebouwd, is verkrijgbaar in drie zeldzame kleuren en krijgt een interieur met contraststiksels. Hij kost hier wel iets meer: 262.000 euro om exact te zijn.

Levante GTS
De Maserati Levante is vanaf vandaag ook verkrijgbaar als GTS. Dit model heeft dezelfde V8 als de Trofeo, maar in dit geval produceert hij 530 pk en 730 Nm. De GTS is duidelijk minder ruig en richt zich dan ook meer op het comfort. In Nederland kost de auto tenminste 221.800 euro.

Opmerkelijk is overigens wel dat beide modellen minder vermogen hebben dan aanvankelijk werd beweerd. Zo had de Trofeo 590 pk moeten hebben en de GTS zelfs 550 pk.



32 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Koop je bijna 2 Stelvio Q’s voor. Nog mooier ook
@posthumus: Of een Giulia Q en een 4C. Heb je nog een berg geld voor benzine en banden over, en je hebt niet zo’n treurige SUV in je garage staan. Als er ooit een win/win is geweest…
@vaakbenjetebang: nou, ik ga in het midden zitten. Doe maar een Stelvio en een 4C voor mij.

Als het perse Italiaans moet zijn tenminste..
@vaakbenjetebang: Inderdaad nog een veel beter plan!
@vaakbenjetebang: als je ze als occasion koopt lukt alle 3 ook nog wel!
@vetnek: Ja, en dan zit hypothetische-ik-met-een-kwart-miljoen alsnog met zo’n gekke Stelvio te kijken. Thanks but no thanks…
Komt misschien doordat ze anders niet door de WLTP kwamen oid, dat die waardes minder zijn geworden?
@teerdz: WLTP is geen keuring waarbij een auto afgekeurd wordt toch? Is gewoon een realistischere meting van verbruik en uitstoot. Het is niet dat een auto ‘er niet doorheen komt’ (net als bijvoorbeeld een APK)
De cijfers worden er alleen minder rooskleurig van dan bij de voorgaande (NEDC) tests wat in Nederland dan direct te zien is in de af te dragen BPM..
@donjunior: WLTP is geen keuring nee, maar het heeft er wel voor gezorgd dat er klap aantal motoren ineens niet meer voldeden aan de bepaalde euro normen. En daarom auto’s als bijvoorbeeld de M3 uit productie zijn gehaald.

Omdat bepaalde benzine motoren nu ook roetfilters hebben om door deze tests te komen, hebben ze nu wat minder vermogen.
Van het weekend nog gekeken voor een powersuv maar deze levante is toch wel erg oud geworden al. Vooral binnenin. Helaas
@fransananas: Ik ook. De Porsche, Lamborghini en Rolls Royce bevielen me ook niet zo, dus heb maar een 2e hands Focus SW gekocht. Die paste toevallig ook net in mijn budget.
@scorpion80: haha snap je volledig. Maar mocht je budget wat groeien, welke keuze zou je maken?
@fransananas: Ik gok een Mondeo!
@fransananas: Met iets groeien kom ik er nog lang niet, net als de meeste mensen hier. Maar voor dat geld? Als het nieuw moet? Een BMW 540i x-drive Touring met flink wat opties en een Porsche 718 Spyder. Geen SUV.
@fransananas: powersuv… Heb in een Q7, Levante S, X6M en een 1e generatie Cayenne gereden. Zelf zou ik voor een BMW of Porsche gaan. Q7; compleet gevoelloos. Levante S; voelt en ziet er oud uit van binnen (had al gelezen dat de automaat niet top is en dat is die ook echt niet, zou met de nieuwe generatie nu wel beter zijn) wel een leuk geluid. X6M; tja, velen vinden hem niet mooi, maar rijdt wel erg fijn en ik vind alles degelijk aanvoelen. Cayenne; kan ik niet veel over zeggen. Van horen en zeggen is dat de beste keuze. Wel meegereden, maar niet achter het stuur.

Dit zijn iig wel grote SUV’s.

@unknown234: ik ben het met je eens. De X6M niet gereden maar heeft het niet voor mij. Cayenne zie je overal en de laatste versie is hem ook net niet. Ga als het eindelijk eens lukt om bij Pon een afspraak te maken nog rijden met de Urus en Bentayga.
@unknown234: probeer eens een Stelvio op een bochtige weg, best leuk
Snap niet waarom ze deze tegenover de stelvio q zetten. Met een ton verschil
@rolov: en toch zal het me niets verbazen als er eind van het jaar meer van deze Levantes zijn verkocht dan Q’s. G-klasses zijn ook niet te betalen, maar zie je ook dagelijks rijden. Er gaan maanden voorbij dat ik geen Q zie. Bepaalde ‘badges’ zijn blijkbaar veel waard.
@rolov: totaal niet te vergelijken, ga eens met beide rijden. En kijk ook eens naar het formaat, de afwerking, etc. Daarnaast heeft de Stelvio weliswaar een geweldig dynamische wegligging, maar 0 comfortabel. De Levante is veel meer de gt, en beschikt dankzij de luchtvering over 2 gezichten. Wel is de Stelvio een heel goede aanbieding, toch verkoopt ook dat niet in Nederland geloof ik
@arkenbout: zo briljant is de afwerking in deze generatie Maserati’s nou ook weer niet, concludeerde ik na een weekje 2016 Ghibli S.
@racerx: In elk geval niet te vergelijken met de Stelvio.
Mag dan goedkoper zijn dan de concurrenten maar kan zich qua bouwkwaliteit echt niet meten aan een Bentayga, Urus of zelfs een Cayenne. Plastic knoppen en hendels die rechtstreeks uit een Chrysler 300C komen en een infotainment systeem uit een Dodge RAM. Daar gaat een extra lapje leer over het dash of bijna 600pk echt niets aan veranderen. Dan maar 40K extra neertellen en voor die Urus gaan.

Voor 180-200K zou dit (voor Nederland) best te doen zijn, bijna een ton meer neertellen en dan stelt dat interieur toch echt teleur.

Die stelvio Q is met z’n 130K dan toch echt een koopje.
Zoveel geld voor zoveel rommel?
Zag ik niet gisteren een Range Rover Velar SVA voorbijkomen? 550 pk’s, net zo mooi (hoewel, het blijft smaak, hé?), veel meer high-tech en dat allemaal voor +/- EUR 171K?
Ik vind de Levante een leuke “doe eens wat anders” alternatief maar qua techniek, afwerking en overall-beleving loopt ‘ie ver achter tov de concurrentie (Cayenne, RR Sport, F-Pace, en andere duitsers)
@bennyweisz: vertel eens welke auto’s je daadwerkelijk hebt gereden die je noemt? Techniek van land rover/Jaguar is juist dramatisch. Oogt high tech, maar werkt werkelijk nooit. Heb er 3 gehad, allemaal drama. Laatste RR Sport Supercharged hebben ze na een half jaar en 20k km voor de nieuwprijs teruggekocht met het schaamrood op de kaken. Cayenne vind ik niet mooi en ik schijn wel verstand te hebben van esthetiek, al blijft smaak vrij subjectief natuurlijk. Wat betreft beleving, rij nu 6 maand in een Levante S, 27000 km afgelegd, en verveelt nog steeds niet. Ook voor het eerst sinds mijn Twingo weer eens een compleet probleemloze auto ;-)
@arkenbout: en er dan drie kopen?
@emping: Haha, tsja, ze cruisen wel heeeeel lekker. Bovendien was de eerste een Evoque, redelijk probleemloos om eerlijk te zijn. De tweede was echter een Sport SDV6 met motorische problemen vanaf het begin, dus toen na een goede deal over naar de v8. Geen motorische problemen, maar veel elektronische en niet te verhelpen trillingen. Ben er inderdaad een paar keer ingetuind inderdaad…
Als ik een suv koop dan is het zeker een italiaan! Maar niet deze… doe mij dan maar de Stelvio Q
@teerdz: WLTP is geen keuring waarbij een auto afgekeurd wordt toch? Is gewoon een realistischere meting van verbruik en uitstoot. Het is niet dat een auto ‘er niet doorheen komt’ (net als bijvoorbeeld een APK)
De cijfers worden er alleen minder rooskleurig van dan bij de voorgaande (NEDC) tests wat in Nederland dan direct te zien is in de af te dragen BPM..
Dacht dat die Trofeo uitsluitend voor de Amerikaanse markt bedoeld was. Zou er overigens best eens een flink blokje mee om willen, lijkt me een fantastisch apparaat.
Een 2’hands 360spider en een Stelvio Q voor mij dan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).