Nederlandse prijs Alpine A110S bekendgemaakt

Auteur: , 36 Reacties

De leukere Alpine. Dit gaat 'ie kosten.

Na de komst van de A110 heeft Alpine een leukere variant bedacht. Maak kennis met de A110S. Deze auto heeft meer vermogen, een lager gewicht en een sportiever onderstel in vergelijking met de reguliere versie. Het feestmodel die je wil hebben dus.

De Alpine A110S is goed voor 292 pk, een toename van 40 pk in vergelijking met de A110 Pure en A110 Légende. Dat vermogen gaat los op een gewicht van 1.114 kg. Dit betekent dat de A110S in 4,4 seconden naar 100 km/u accelereert. De topsnelheid bedraagt 260 km/u. Verder is de wielophanging met 4 mm verlaagd, zijn nieuw geïnstalleerde schroefveren 50 procent stijver en de holle stabilisatorstangen volgens Alpine zelfs 100 procent stijver. Daarnaast zijn de schokdempers en aanslagrubbers van de vering aangepast. Daarmee is de A110S toch wel een serieuze update ten opzichte van de reguliere variant.

Alpine levert de nieuwe A110S standaard op Michelin Pilot Sport 4-banden. Aan de buitenkant herken je een A110S aan de vlag op de C-stijlen in carbon en oranje, de zwarte Alpine-letters op de achterzijde, oranje remklauwen en de donkere ‘GT Race’-wielen. Optioneel kun je de A110S krijgen in de nieuwe matte kleur Gris Tonnerre. In het interieur zijn lichte Sabelt-kuipstoelen (13,1 kg per stuk) gemonteerd en komt de auto met oranje stiksels. Een optie is het koolstofvezel dak dat nog eens 1,9 kg van totaalgewicht snoept. Fuchs-wielen en de Sabelt-stoelen met een carbon afwerking zijn tevens twee zaken die op de optielijst staan.

Klinkt goed, maar we hebben het nog niet gehad over de prijs. De Alpine A110S kost namelijk 77.900 euro. Ter vergelijking: de A110 Pure kost 66.300 euro en de A110 Légende is er vanaf 70.200 euro. De levering start eind 2019.



36 reacties

Kortom, een paar honderd euro hogere productiekosten (voor de stoelen) en 6.000 euro meer winst voor Renault. Goed bezig.
@kminne: je vergeet voor ’t gemak even dat minstens de helft van de catalogusprijs naar de belastingdienst gaat (BTW/BPM) en dat de dealer ook nog een stukje extra winst pakt?
Ik moet de eerste Alpine nog altijd in het echt tegenkomen. Ben er wel benieuwd naar. Op de foto’s vind ik hem namelijk niet heel geslaagd, maar heb zo’n vermoeden dat hij in het echt wel lekker oogt.
@berlinetta: pas bij de Nurburgring eentje zien rondrijden.. ook toen vond ik em niet heel mooi, helaas.. Welke ik dan weer wel gaaf vond in het eggie en op foto’s ook vaak tegenvalt is de nieuwe Toyota Supra.. best een gaaf ding :-)
@berlinetta: de dealer zit hier in de straat, dus zie er al een heel poosje een heleboel in grijs, blauw en nog blauwer en wit. Ik vind ‘m er in het eggie inderdaad beter uitzien dan op de foto’s. De binnenruimte is alleen echt héél erg beperkt en wat ik persoonlijk echt belachelijk irritant vind: NUL (maar dan ook echt: NUL, NADA, NAKKES, NIETS) opbergruimte. Nog niet voor je flesje drinken. Goed, dat moest er ff uit, maar een tof bakkie is het!
@geenidee1975: Echt geen enkel vakje om iets op te bergen? Dat lijkt me ook heel irritant.
@berlinetta: geen dashboardkastje, geen vakken in de deuren, geen vakje onder een armsteun, geen geld/phone-vakje…niets. Iemand heeft echt heel erg hard en goed zijn best gedaan om te voorkomen dat je er iets in op kunt bergen. Je kunt je zooi eigenlijk alleen bij de (zweet)voeten van je bijrijder gooien.
@geenidee1975: Aan de andere kant heb je dan wel een goed excuus om je vrouw thuis te laten.
Nieuwe Abarth ziet er ook leuk uit!
Met een paar opties dus 80 ruggen. Ik vind het een leuke auto maar voor dat geld absoluut niet. Bedankt Nederland!
@720s: Er zijn nauwelijks opties.
Blijf bij mijn Premier Edition, snel zat en ja ziet er in het echt schitterend uit en rijdt heerlijk 😎👍
4mm verlaagd , gekkenhuis!!! Verder wel een leuk autootje zie geregeld een blauwe op Belgische platen. Daar is ie waarschijnlijk leuker voor de portemonnee en een serieus alternatief voor een 718 oid.
@lluq: 56k voor de Pure, 60k voor de Légende
@b00st: 718 begint trouwens aan 58k.

Je kan vrij betrouwbaar alle prijzen voor BE hier op zoeken :
https://www.autogids.be/automerken/alle-automerken.html
@b00st: Als je als Nederlandse autoliefhebber depressief wil worden, moet je die website bezoeken.
@berlinetta: In BE betaal je bovenop de catalogusprijs nog wel de inschrijvingsbelasting (BIV), maar deze is wel een stuk lager dan de NL BPM. Dus om correct te vergelijken zou je deze nog moeten toevoegen.
@b00st: wat betaal je in BE eigenlijk aan wegenbelasting voor zo’n wagentje?
@bitteeinbit: Stel dat je hem morgen koopt, dan betaal je 305,66 EUR wegentaks en 557,24 EUR voor de inverkeerstelling . Dus jaarlijks 305,66 EUR aan wegentaks.
Wat kost deze precies in Duitsland of België? Hij is echt erg leuk, maar ik heb het gevoel dat je voor dit geld ook een Cayman hebt. En deze heeft ook een vier pitter…
@dutchdriftking:
Is in België ook het geval, de Alpine en Cayman ontlopen elkaar amper qua basisprijs (2k verschil in BE)
@stijnb: Dan zou ik toch voor een Cayman kiezen. Vind ik mooier, maar ik denk dat die ook zijn waarde wat beter behoudt.
@berlinetta: dat denk ik niet, de A110 heeft nu al een cult status. Een porsche 718 is een leuk wagentje, maar staat qua rijplezier echt in de schaduw van de A110.
Gaaf gaaf!!
Of anders een Pure of Legende kopen, en bij Litchfield laten tunen naar 300 pk en 404 Nm voor 995 GBP plus BTW. Plak er een lang weekend Engeland aan vast en je bent nog minstens 5 duizend euro goedkoper uit.
Hebben ze ook de refresh rate van het digitale scherm verhoogd? Anders.. Next!
Leuke auto om te zien, en de bouwkwaliteit verrastte me positief (voor een Fransoos). Enthousiaste dealer die je graag een proefrit laat rijden. Voorlopig hou ik het bij Lotus, die vooral lichter is en daardoor nog fijner aanvoelt. Een vergelijk tussen de Alpine, Elise 220, Alfa 4C en Cayman wordt hoog tijd.
@arjan916: Behalve dat ze allemaal een middenmotor hebben, zijn dat toch echt vier volledig verschillende auto’s. Weinig vergelijken aan, vind ik :-)
@BaRa: niet alleen de motorpositie, maar juist het gebruik zijn vergelijkbaar: voor de fun. De Porsche is kwalitatief de beste, de Alfa als enige een carbon tub, de Lotus het lichtst, de Alpine…. uh geen idee wat die als unique selling point zou hebben, Franse slag oid? Voor mij zijn ze wel degelijk alle 4 vergelijkbaar, als fun auto.
Ik haat Fransen dus ook hun rommel.
@mwti: Wat raad jij aan?
@mwti: Ik haat u dus ook uw reacties.
@mwti: En ik haat…………..(herstel!…haten is te zwaar! Dat vind ik alleen maar passen bij jihadisten)….Dus: Ik heb een godsgruwelijke hekel aan mensen, die dit soort domme berichten op AB plaatsen! Man! Man! Man! Zoek de achterkant van een boom op (als je weet waar die zich bevindt) en ga daar staan zeiken!
@9000cse: Wat een selectieve verontwaardiging, ik kan ook zeggen dat ik het een ongelofelijk naar volk vind. Een beetje politiek bedrijven zeg maar…
Dat jij om 3:30 dit antwoord geeft is zorgwekkender.
Ik heb er nu een paar keren een gezien in Frankrijk en ik moet zeggen, dat ik het een leuke sportwagen vind. Maar hij roept qua design veel herinneringen op aan de A110, die ik nog uit de 60-er jaren ken en ik vind, dat hij nu, in 2019, maar weinig geëvolueerd is. Ik vraag mij daarom af of deze Alpine wel de aandacht kan verdienen, die hij eigenlijk verdient. Hij is in mijn ogen niet spectaculair genoeg om de aandacht te trekken van de jonge generatie met voldoende geld. En ik denk, dat hij daarvoor toch bedoeld is. Ik kan mij namelijk niet goed voorstellen, dat deze Alpine bedoeld is als daily, gezien zijn prijs en uitrusting. Het is een pure sportwagen voor de fun en dus voor “erbij”. En die markt is helaas maar erg klein.
Pilot Sport 4, aparte keuze. Meestal wordt gekozen voor de 4S of Supersport…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).