New Volkswagen: ID.3 en nieuw logo luiden volgende tijdperk in

Auteur: , 47 Reacties

Het Duitse automerk heeft grote plannen voor de toekomst.

New Volkswagen: ID.3 en nieuw logo luiden volgende tijdperk in

Met de IAA van Frankfurt op het oog besluit Volkswagen alvast een tipje van de sluier op te lichten. Het merk is van plan de ID.3 daar in zijn volledigheid te onthullen, maar dat is lang niet alles. Met de lancering van zijn eerste volledig elektrische auto wil Volkswagen namelijk een nieuw tijdperk inluiden. Onder de noemer ‘New Volkswagen’ zal Volkswagen een nieuw logo presenteren, om dit voornemen extra tractie te geven.

Zo blijkt dat Volkswagen er nog altijd alles aan doet om zijn beschadigde reputatie, een gevolg van het dieselschandaal, achter zich te laten. Met het initiatief New Volkswagen wil het merk zich opnieuw positioneren, nu als jong, digitaal en modern.

Vanaf begin september zal Volkswagen door het leven gaan met een nieuw logo. Hoewel we het logo nog niet te zien hebben gekregen, is Volkswagen niet te min er het een en ander over te vertellen. Een van de meest ingrijpende veranderingen is dat het logo simpeler (ja, nog simpeler) wordt. Het logo zal plat en tweedimensionaal zijn, dit om hem herkenbaarder te maken en diverser in te kunnen zetten. Het standaard VW-logo op de doorsnee auto zal bijvoorbeeld zwart-wit zijn, bij een GTI-model kun je waarschijnlijk een rode gloed verwachten.

Volkswagen zelf ziet de komst van de ID.3, evenals het nieuwe logo, als een volgende stap in de ontwikkeling van het merk. Volkswagen durft het zelfs te vergelijken met de Kever en de Golf. Of de ID.3 een evenzo groot succes zal worden als zijn voorvaderen, dat zal de tijd ons moeten leren.



47 reacties

Misschien grijpen ze terug naar hun oud logo…

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-04c7874a17166621aa742e5685cda856
@esprit_de_flandre: Die is ook zwart op wit, met een rode gloed. Goed gevonden ;-)
@esprit_de_flandre: Te slecht….
@Esprit_de_Flandre: Uhm.. ik ga hier niet de ‘sjoemel praktijken’ van VW goed praten, maar de link die je hier legt is onnodig en ongepast.

(@autoblog: na de Edit-knop misschien ook een keer denken aan een Report-knop..?)
@ukbob: Een “Rapporteren” knop: ja die is er he. En verder is de historie van VW rond 1940 redelijk duidelijk, dus tegen dit stootje moeten ze kunnen.
@Wouter: Wat een gel#l.. noem mij één merk zonder een oorlogs historie?
@numpty: Tesla?
@rogers: Goh… Bijdehandje.. is dat werkelijk het enige automerk wat je kan verzinnen wat de vorige eeuw nog niet bestond? Maar als VW fout was, zou ieder Japans en Italiaans merk minstens net zo fout zijn.
@numpty: Donkervoort? :)
@rogers: Kitcar een automerk? Sinds wanneer?
@numpty: Relax man…. Maar Donkervoort een kitcar te noemen is niet correct. Donkervoort is toch echt een autofabrikant..
@rogers: Ach, dan verschillen wij van mening. Maar altijd dat gezeik over de oorlogshistorie van VW.. dan is Fiat, Renault, Mitsubishi, Toyota en nog zo veel andere grote merken net zo fout als VW. Hitler was een eerste klas idioot, maar ten minste twee van zijn ideeën waren zo slecht nog niet. Snelwegen en een auto voor het volk. Henry Ford was een van zijn Mattie’s, maar daar hoor je nooit iemand over.
@numpty: Sowieso talloze fabrikanten die hedendaags groter zijn dan ooit, Hugo Boss, Bayer (farmaceut gigant), Cola, Thyssenkrup, vele grote banken als Barclays, Siemens, Allianz en nog veel meer, blijven niet veel producten over in het gemiddelde huishouden zonder nazi achtergrond
@lekkaah: precies… En had het niet door een Britse officier geweest, dan had VW direct na WO II gestopt te bestaan.
@lekkaah: Ah, Bayer, een van de grootste belasting ontduikers van Europa. De stad Leverkusen is failliet en de overheid durft niets te doen omdat ze bang zijn dat Bayern hun banen naar het buitenland verhuist.
@numpty: En als je je erin verdiept dan zie je dat zijn idee voor snelwegen vooral was om tanks en ander materiaal vlugger naar het front te krijgen.
En zijn idee van een auto voor het volk was een giga oplichterij. Ze maakten reclame voor de kever en dat als men spaarde men er een kon kopen. Het Duitse volk ging massaal sparen en deed een flinke aanbetaling, zodat ze de fabriek enzo konden bouwen.
uiteindelijk zijn uit de kever fabriek slechts een handjevol kevers gerold, deze gingen naar hoge mensen in de partij. Daarna ging de fabriek dingen voor het leger maken. Het was nooit het plan om daar daadwerkelijk kevers te maken voor de mensen die betaald hadden.
De hele PR was puur om geld in te zamelen om de fabriek te financieren. VW heeft een tijdje na de oorlog deze mensen een vergoeding mogen geven.
@dees: Je meent het niet! Echt? Neemt niet weg dat het de Britse officier Ivan Hirst geweest is die de doorstart van VW geregeld heeft. Zonder hem had VW niet eens meer bestaan. En zo zijn er zo veel Oorlogsverhalen uit alle hoeken van de wereld, wat dacht je hoe de Russische werknemers het hadden in de fabriek welke de T34 produceerde het fantastisch hadden? Of de Japanse bouwers van de Zero? Of zelfs al die vrouwen welke het Amerikaanse oorlogstuig bouwde? Alle burgers werden overal voorgelogen om de oorlogsmachine maar draaiende te houden. Daar is niks nieuws aan, dat schijnt bij oorlog te horen.
@numpty: De oorlogsgeschiedenis van VW is geen gezeik, maar een feit. Dat dat voor andere merken ook geldt, dat klopt. De reden waarom dat minder aandacht krijgt is omdat VW z’n oorsprong vond in de oorlog, en de anderen niet (Renault-tanks, Rolls-Royce pantserwagens, Fiat- en Mitsubishi-vliegtuigen etc…). Het enige ander merk dat mij te binnen schiet met een oorlogsgenese is Jeep. Maar die stonden aan “de goeie kant” natuurlijk, dus die zijn trots op hun oorlogsgeschiedenis.

En dat Ford een mattie was van Nonkel Adolf is vrij algemeen geweten en dus hoor je daar wel mensen over. Ford was enorm antisemitisch. Elke lap tekst over Henry’tje die langer is dan 1000 woorden zal dat vermelden…
@esprit_de_flandre: Feit blijft nog steeds dat zonder een geallieerde officier VW al lang niet meer bestaan had. Dus wil je iemand de ‘schuld’ geven, doe het dan de Britten.
@rogers: Als je nou Koenigsegg neer zou zetten, moest ik je gelijk geven. Niet het scherpste mes uit de lade, is het wel?
@wouter: op de beurs is dit al lang vergeten nieuws, op dieptepunt stond aandeel in 15 een 92 €, sindsdien is er reeds + 50 % meerwaarde en dit met alle provisies en boetes die zijn afgelost. In 20 mogen ze nog eens 1 miljard ophoesten om alles op te kuisen !
@ukbob: ach meid toch
@ukbob:

“New Volkswagen”.

Kun je wel lachen om Neo-Volkswagen?
@jack_abarth: Die is onder de gordel!!

Bob!
@jack_abarth: Zo lang ze niet voor “Neo-Völkischwagen” gaan kan het nog door de beugel.
@ukbob: “onnodig”

Wie bepaalt dat? Jij? (de fatsoenspolitie)
@ukbob: Ongepast?

VW gebruikte het logo in hun brochures destijds…

http://www.od43.com/1938_Der_KdF_Wagen_0717_2.jpg
@Esprit_de_Flandre: dit is de beste thread ooit
Oude wijn, nieuwe zakken.
Alsof de elektrische auto iets nieuws is. Ze worden gedwongen, onder andere door hun eigen dieselgate.
@tazmania: Voor VW wel. Tegelijkertijd doen ze graag alsof ze de eerste zijn. Als je het maar vaak genoeg herhaalt in de marketing is er al snel genoeg volk die het voor waarheid aanneemt.
@tazmania: Ze worden niet gedwongen, als ze het niet doen gaan ze echt veel mislopen.
De nieuwe elektrische VWs zullen ook echt goed verkopen.
Ik vermoed iets met een ‘V’ en een ‘W’. Maar ik kan het mis hebben.
@dutchdriftking: ik hoor jarenlange ervaring spreken…
@dutchdriftking: en dan een ‘N’ er in italic schreefletter doorheen.. Want ‘New’ moet natuulijk nog wel een plaatsje krijgen ergens..
Ik snap het wel. Platte logo’s zijn wer helemaal hot and happening in de digitale wereld. Daarbij zie ik ook nog een praktische reden: Het wegwerken van de radars voor de cruisecontrol. Mercedes doet dit al tijden met een geprinte ster in de grille, maar een driedimensionale ster geprint op een plat oppervlak doet in mijn ogen toch wel afbreuk aan het geheel. Met een tweedimensionaal logo heb je dat totaal niet.
@Edge: met een tweedimensionaal logo ogen alle uitingen van je merkembleem plat (in letterlijke en figuurlijke zin).

Ik heb er wat over gelezen want het is inderdaad een trend, maar ik vind het in veel gevallen een verarming van de merkpresentatie. Ik snap het voor simpele iconen, maar daar waar de ruimte is voor detail mag het toch best getoond worden? We hebben OLED schermen met miljoenen pixels en even zoveel kleurgradaties, waarom deze beperking?

Nu geef ik weinig om VW en z’n logos, maar stel je een platte, tweekleurige versie van het BMW of Alfa Romeo logo voor. Dat is toch zonde?
@karhengst: het design van het logo van BMW is op dit moment het minste waar ik me bij BMW zorgen over zou maken. Ze zijn meer met hun 4d grilles en overdadigheid aan lijnen in de weer.
Zoveel haat en nijd als het over VW gaat altijd, snap het niet hoor. Die diesel gate was natuurlijk niet zo slim maar laten we aub niet heiliger dan de paus zijn he. Veel meer merken dan enkel VW heeft aan “cijfertjes massage” gedaan, ze zijn enkel niet allemaal gesnapt! De standaard Amerikaan, Fransoos, Italiaan of zelfs Jap is niet milieu vriendelijker dan een VW maar dieselgate schijnt enkel de Duitse merken kapot gemaakt te hebben.
Ik durf te beweren dat de nieuwe generatie diesel motoren (zeker icm hybride techniek als bijvoorbeeld in een Q7 of nieuwe E) beter voor het milieu zijn dan menig andere auto.

On topic: als er 1 merk is dat dit kan dan is het VW.
Laten we aub niet vergeten dat we ook veel aan VW te danken hebben en dat ze nog steeds het grootste merk WW zijn.
Succes VW
@mp014: VW is niet heet grootste merk, dat is Toyota. Jij bedoelt dat ze als bedrijfsgroep de meeste auto’s verkopen.

En dat willen ze zo houden, dat willen ze niet weggeven.

Ging niet over milieu als in aarde, maar likale luchtvervuiling. Standaard Amerikaan met v8 was op dat gebied nog schoner ook. Uiteraard veel meer CO2
@mp014: wat mij betreft is er wel een onderscheid tussen marketing praatjes (die ieder merk hanteert) en fraude (waar VAG zich net zekerheid schuldig aan heeft gemaakt). Het meest verbaas ik me nog over het publiek wat apathisch blijft toekijken en gewoon nieuwe vw’s blijft bestellen terwijl ze toch echt met een kluitje het riet in zijn gestuurd.
@mp014: Ik vind dat er veel te weinig haat en nijd is tegenover VW, want, zoals @pignon zegt, mensen blijven maar VW’s kopen alsof er niets gebeurt is. De meesten zijn Dieselgate al lang vergeten. Enkel op autoblogs (want bevolkt door liefhebbers) als deze vind je kritiek, en een blog zijnde, idd vaak in een cynische bewoording. Maar voor “de markt”, je weet wel, dat mechanisme dat zichzelf zou moeten corrigeren en “slechte bedrijven” eruit duwt zodat de goeie overblijven, daar heeft het blijkbaar geen effect gehad.

En dat is jammer. Volgens de marktlogica hadden de verkoopcijfers van VW moeten instorten, laat ons zeggen halveren. Dat is niet gebeurd. Dus kan VW redenen: “we hebben de boel belazerd, en we hadden daar gelijk in ook.”

En denk nog eens even verder. Je beweert dat “de nieuwe generatie diesel motoren. .. beter voor het milieu zijn dan menig andere auto.” Ik geloof je nog ook. VW heeft een tijdje terug zelf beweert, samen met Bosch – die ook z’n deel had in Dieselgate – dat ze een nieuwe techniek hadden die veel schoner is, en daarmee redden ze diesel. Fantastisch nieuws, toch? Wel, ik durf er geld op leggen dat ze die techniek al jaren hebben. Maar dat ze die niet uitgerold hebben. Om meer winst te maken. Om regels tegen te houden. Als de EU een uitstootnorm voorlegt, dan zeggen ze (“ze” zijnde de hele industrie) niet “wir schaffen das, want we hebben die tech”, nee nee, dan schakelen ze een legertje advocaten en lobbyisten in, om te zeggen dat het niet kan, en om politici te bedreigen met jobverliezen. Er kan zoveel meer gedaan worden. Maar ze willen alles zo traag mogelijk, om zolang mogelijk de verdienen op oude tech, en omdat de volgende, lagere norm dan weer dichter komt. Dat soort gedrag is bedrieglijk en ronduit schandalig.

En dan komt er plots een merk als Tesla, dat, tegen alle verwachtingen in, want een nieuw merk uit de grond stampen is meestal een korte weg naar het bankroet, succesvol en een bedreiging wordt. Dan moet het hele bedrijf plots in transitie, met horten en stoten. Ze willen diesel houden, maar tegelijk willen ze De Grote Speler worden voor EV’s. VW dreigt nu op uit VDA (de Duitse autolobby) te stappen. Officiële reden: VDA verdedigt de EV niet genoeg. Sympathiek van VW hé? Echte reden: ze willen dat VDA zwaar lobbyt voor meer subsidies voor EV’s. Zucht…
-EDIT: nutteloze bijdrage. Dat kan véél vriendelijker.-
@mp014:
Afgezien van dat VW eigenlijk altijd kwalitatief middelmatige auto’s heeft gebouwd, met regelmatig een uitschieter naar beneden (zoals de vele rampmotoren die VW in zijn auto’s monteert), is VW met stip de meest corrupte.

Niet alleen heeft geen enkele andere fabrikant zo gesjoemeld als VW. Het sjoemelen gaat nog gewoon door. De updates in de software zijn even corrupt als de originele sjoemelsoftware.

https://www.autovisie.nl/nieuws/dieselschandaal-2-0-volkswagen-installeerde-illegale-motorupdates

Ze noemen het hier het VW dieselschandaal 2.0, maar blijkbaar komt het er op neer dat de auto’s van VW zo vervuilend zijn dat dit met een software-update niet op te lossen is.

VW wil de sjoemelaffaire achter zich laten. Daarom heeft het in de VS honderdduizend auto’s vernietigd.

https://www.google.com/amp/s/www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-heeft-meer-dan-100-000-vernietigd-128536%3famp=1

Het is voor VW te hopen dat de Europese sjoemel-VW’s ook snel op de sloop belanden. Pas dan kan VW het sjoemelschandaal afsluiten.
En geen artikel over dat VW mogelijk een belang wil kopen in Tesla? 🤣🤣
Een versimpeling in het logo past bij het interieur van een VW. Ook lekker simpel en vooral praktisch
Nieuwe logo is al bekend sinds de “naakte” spyshots, niet? cf. foto hieronder
https://images.app.goo.gl/xRBbmPJuohYUAvF38

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).