• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Citroën C4 Picasso heeft spleetogen

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 februari 2013 om 11:38 – 42 Reacties

Citroen C4 Picasso naakt


Omdat ook de familiehokken niet onderbelicht mogen blijven presenteren we jullie, na de nieuwe Renault Scénic gisteren, het nieuwe smoeltje van de C4 Picasso. Lekker eigenwijs, zoals we van de Fransen mogen verwachten.

Het kleine broertje van de Grand Picasso (die later volgt) wordt onthuld op de Autosalon van Genève, maar hij rijdt nu al ongecamoufleerd over ’s Heeren wegen.

Hij lijkt iets minder op een rijdende glasbak (met name door de dikke achterstijl), en de voorlampen werden rigoureus bijgesneden en opgedeeld, Tubik-style. Je zou kunnen zeggen dat ze het design, omdat ze in Europa geen drol meer verkopen, maar wat Aziatischer hebben gemaakt, maar hey, that’s wasis.

Verwacht de gebruikelijke range aan lekker zuinige en efficiënte THP- en HDI-krachtbronnen onder de kap, want OPC-achtige fratsen, daar doen de Fransen niet aan. We zien alle details wel verschijnen, als hij binnen een maand officieel wordt gemaakt. (via High Motor)

Citroen C4 Picasso naakt

Ter vergelijking: dit is het model dat hij gaat vervangen:

Citroen C4 Picasso 2011

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, Citroen, geneve-2013, picasso, spyshot

Vorig bericht: « Wil echt niemand de Rolls-Royce Hyperion kopen?
Volgend bericht: Met deze auto gaat Giedo vd Garde F1 racen [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    5 februari 2013 om 11:41

    Ik hoop dat dit een grap van Citroën is.

    Login om te reageren
  2. mgmgb zegt

    5 februari 2013 om 11:42

    Het is raar. Heel raar. Maar het toont lef, op het meest laffe soort auto denkbaar, de ik-heb-als-man-thuis-geen-fuck-meer-te-vertellen-MPV. Best aardig Citroën. Sowieso weer de minst lelijke auto uit haar segment!

    Login om te reageren
  3. reactief zegt

    5 februari 2013 om 11:43

    Voorkant heeft wat weg van de Tubik Concept

    http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/13/citroen-tubik-concept-like-a-buss

    Vind het wel wat hebben eigenlijk!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 februari 2013 om 11:46

      @reactief: Scherp. Heb het toegevoegd.

      Login om te reageren
  4. C220AMG zegt

    5 februari 2013 om 11:44

    Opdelen van de koplampen lijkt wel een trend te worden (zijn) zeg… Ik vind het maar niks…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2013 om 12:09

      @C220AMG: Mercedes (de trendsetter van de meeste automotive trends) is er gelukkig voor jou bij de huidige E-klasse op teruggekomen. Dus over een paar jaar volgt ook de rest.

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        5 februari 2013 om 12:34

        @mashell: Ik kan het toch niet laten: hoe kun je zeggen “de trendsetter van de meeste automotive trends” over Mercedes in een bericht over “de trendsetter van de meeste automotive trends” Citroën… jij begrijpt er echt helemaal niets van!

        Login om te reageren
        • lamdi zegt

          5 februari 2013 om 13:15

          @Jansen: fout, Renault is innovatiever… Zeker met modellen als de Mégane II, clio II 1e espace.

          Login om te reageren
  5. borrelnoot zegt

    5 februari 2013 om 11:47

    En PSA zich maar afvragen waarom het zo slecht met ze gaat…

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    5 februari 2013 om 11:49

    Het lijkt wel of je met de trein reist, de voorkant lijkt precies op de voorkant van een trein.

    Login om te reageren
  7. birdboy zegt

    5 februari 2013 om 11:50

    Omg wat is ie lelijk. Het debiele broertje van de best aardig uitziende C4.

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    5 februari 2013 om 11:55

    Die Fransozen toch…..

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    5 februari 2013 om 11:55

    verschrikkelijk stoer dingetje ..
    had geen ander logo dan Citroen op kunnen staan ..

    mooie auto voor mooie mensen ..

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      5 februari 2013 om 12:07

      @lincoln: Jij verwacht zeker veel reacties op jouw reactie.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        5 februari 2013 om 12:12

        @bsxc2: De eerste heeft ie binnen. Ben zelf ook een errug knap…

        Login om te reageren
  10. alassad zegt

    5 februari 2013 om 11:55

    Doe mij maar de huidige dan. Damn citroen welke ontwerper heeft die koplampen mogen ontwerpen en hoe is dat in vredesnaam door iedereen goedgekeurd??!

    De achterlampen doen me trouwens een beetje denken aan een vw golf

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    5 februari 2013 om 12:07

    Een pak minder elegant dan de bestaande, maar wel opvallend. Ik wacht op betere foto’s voor een eindoordeel…

    Login om te reageren
  12. ThomasBol zegt

    5 februari 2013 om 12:09

    In de kleurstelling zoals de huidige Picasso op de persfoto in dit bericht, en met een mooie uitvoering (dikke 19 inch, xenon e.d.) kan het een mooie auto worden! Ben benieuwd naar het interieur.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      5 februari 2013 om 12:19

      @ThomasBol: Dan ziet een drol er nog wel mooi uit.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        5 februari 2013 om 12:22

        @bsxc2: alleen als ik hem zelf geproduceerd heb.

        Login om te reageren
  13. Carreza zegt

    5 februari 2013 om 12:11

    Vreemd… zo’n eigenwijze voorkant gecombineerd met een Golf Plus achterkant.

    Alleszins goed van Citroën om terug te gaan naar eigenzinnige wagens. Misschien niet goed voor de verkoopcijfers maar iedereen heeft er tenminste een mening over. You love it or you hate it.

    I love it.

    Login om te reageren
  14. pier zegt

    5 februari 2013 om 12:20

    Meh, ik neem alleen Peugeot nog serieus qua design (ook pas weer sinds de 508). Ok de DS-lijn is ook prima maar dit…

    Login om te reageren
  15. lambo4all zegt

    5 februari 2013 om 12:27

    dit is echt een van de lelijkste auto’s die ik ooit gezien heb! gadverdamme get it off the screen.

    Login om te reageren
  16. gedece zegt

    5 februari 2013 om 12:36

    Top! Dit design kan ik enkel toejuichen!

    Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    5 februari 2013 om 12:50

    Ligt het aan mij, of vertekent die eerste foto enigszins?

    De citroens op die foto lijken wel ter grootte van pak-m-beet een hyundai ix20 of honda jazz.

    Login om te reageren
  18. jipino zegt

    5 februari 2013 om 12:51

    Achterlichten van een Golf GTI.

    Login om te reageren
  19. Remon zegt

    5 februari 2013 om 12:53

    Is de voor- en achterkant niet gewoon nog afgeplakt? Althans, dat gevoel krijg ik bij deze foto’s. Helemaal bij de foto van de achterkant lijkt de C-stijl wel geplakt, net als de raamstijl daar. Kan het ook mis hebben hoor :)

    Login om te reageren
    • stijnn zegt

      5 februari 2013 om 13:07

      @remon: dacht ik ook, wat kleurverschil tussen de bumper en zijkant en vierkante lampje is beetje raar geplaatst

      Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    5 februari 2013 om 13:01

    Heel goed, bijzonder gewoon doen!

    Login om te reageren
  21. rickvandeven zegt

    5 februari 2013 om 14:02

    Doe mij maar het vorige model dan

    Login om te reageren
  22. theblackstig zegt

    5 februari 2013 om 14:50

    Ik zeg niet dat ik deze wagen per se uitermate puik vind, maar het is wel 100% Citroen-styling. En ik waardeer dat. Na de 1e generatie C3 ging het qua styling toch weer erg acteruit. Dat komt nu weer goed.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      5 februari 2013 om 15:12

      @theblackstig: Het ging al eerder de mist in met de Xantia en de ZX. Emotieloze auto’s. Pas vanaf de 2008 C5 gaat het weer goed, enkele uitzonderingen daargelaten.

      Login om te reageren
      • draragon zegt

        5 februari 2013 om 20:48

        @ThomasBol: De Xantia vond ik eigenlijk een van de meest geslaagde Citroens. Een klassieke schoonheid met enkele subtiele Citroen-trekjes, voorzien van de enige echte Citroen uniciteit: de hydropneumatische vering. Kom daar maar eens om bij de huidige lijn (C5 en DS5: daar zou de hydropneumatiek echt perfect bij passen en de DS5 heeft hem zelfs hard nodig met z’n klote vering).
        Ik heb er zelf 2 gehad (naast bijna alle andere Citroen’s van de afgelopen 40 jaar) en het was eigenlijk de fijnste auto van allemaal.

        Als die Picasso eruit komt te zien zoals hij op de foto lijkt dan kunnen ze hun nu nog redelijk marktaandeel in dit segment wel op hun buik schrijven. Wat een enorm gedrocht!

        Login om te reageren
  23. bobb zegt

    5 februari 2013 om 15:53

    Me opa had deze koplampen ook op z’n Traction Avant begin jaren veertig.

    Login om te reageren
  24. babybenzer zegt

    5 februari 2013 om 15:54

    Vrij geil

    Login om te reageren
  25. rufctr01 zegt

    5 februari 2013 om 15:59

    Over het algemeen vind ik de Citroëns wel mooi, zeker de DS lijn. Dit is echt om te kotsen, ik hoop dat het een geintje is.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 februari 2013 om 16:05

      @rufctr01:
      En zo hoort autodesign ook te zijn. Je vindt hem mooi of je vindt hem lelijk…. Alles beter dan…,mwaahhh wat moet ik er van vinden….

      Login om te reageren
  26. KaCh1ng zegt

    5 februari 2013 om 18:28

    typisch frans, eigenlijk goed voor een merk zoals citroën, zal nooit mijn ding zijn

    Login om te reageren
  27. meneersander zegt

    5 februari 2013 om 19:04

    Vind hem wel gelukt!

    Login om te reageren
  28. 4991 zegt

    5 februari 2013 om 19:28

    wtf is dat?!

    Login om te reageren
  29. draragon zegt

    5 februari 2013 om 20:52

    Volgens mij hebben ze zich laten inspireren door het overweldigende succes van het Pontiac Aztec design.

    Login om te reageren
  30. jodocus zegt

    6 februari 2013 om 22:03

    Citroën is weer maar’s trendsetter.
    Niet dat ik wild ben van dit ontwerp dat ze nu komen voorrijden. En ik vrees voor de opvolger van de C4 Grand Picasso, want een mooiere monovolume is er niet.
    Dit wordt alleszins wennen.
    Maar na de DS met z’n meedraaiende koplampen is een scherp gesneden licht-unit (zijn tijd decennia voorruit !) en de eerste generatie C5 – opnieuw de eerste met grote lichtunits uitgerokken over zijflank en motorkap – volgde quasi alle andere fabrikanten met grote en scherpe lichtkoepels. (de Ford Scorpio met z’n koplampen als soepteljoren zo groot was dan alweer afgevoerd)

    Tijd dus nu voor wat anders; en inderdaad ; de koplamp wordt teruggebracht naar z’n essentie. En het trendje om led-lampjes als frivole versiering in de lichtunits in te brengen (Audi, Mercedes enz.) of als een design-accent toe te voegen in de vormgeving van het front (vb. vertikaal led-lijntje bij de Citroën DS-lijn) wordt nu omgebogen naar het voorop plaatsen van de Led-verlichting in de vormgeving.

    Led-verlichting voorop – Koplamp wordt secundair… andermaal een nieuwe-Citroën-design-trend die navolging krijgt ?
    Het zou mij niet verwonderen,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North