Nieuwe Corvette standaard op allseason banden

Auteur: , 45 Reacties

Daarmee heeft het Amerikaanse icoon een USP in handen.

Corvette

We zijn nog nauwelijks bekomen van de introductie van de nieuwe Chevrolet Corvette. Er was zoveel nieuws omtrent het model dat we sommige belangrijke informatie hebben gemist.

Althans, dat dachten we. Want de topsnelheid (toch wel een dingetje bij een sportwagen) is vooralsnog onbekend. Er wordt gesteld dat de nieuwe Corvette in minder dan 3 seconden op 96 km/u zit, maar daar zit dus een klein addertje onder het gras in de vorm van de banden. De Corvette komt er in twee uitvoeringen: eentje die heel erg goedkoop is en een Corvette met het ‘Z51’-package. Ga je voor het standaard model, dan krijg je allseason banden mee van Chevrolet. Je weet wel, van die banden die eigenlijk nooit matchen met het seizoen.

Corvette

Maar de technologie zit absoluut niet stil, ze schijnen telkens beter te worden. Zo maakt de standaard Corvette dus gebruik van allseason banden van Michelin. Hoofd ingenieur Tadge Juechter bevestigt dat aan het Amerikaanse Car & Driver. Volgens hem zijn de allseason banden heel erg populair, met name in de Verenigde Staten. Klanten willen niet meer hun banden omwisselen. Daarbij zijn de banden aanzienlijk beter geworden, volgens Michelin. Qua loopvlak en patroon lijkt de band erg veel op de Pilot Sport 4S zomerband, maar de compound wijkt sterk af. Qua rijkarakter en gedrag op de limiet schijnen de banden gelijk te zijn, maar de overall hoeveelheid grip is aanzienlijk lager. Wel heb je het voordeel dat je in de winter is makkelijk wegkomt in de sneeuw.

Corvette

Echter, wil je de snelste Corvette, dan zul je moeten kiezen voor het Z51-pakket, deze heeft namelijk zomerbanden (de eerder genoemde Pilot Sport 4S). Daarmee is er voldoende grip om daadwerkelijk in 3 seconden naar de 60 Miles an hour te accelereren. Overigens, wij Europeanen hoeven ons waarschijnlijk geen zorgen te maken: bij ‘onze’ Corvettes is het Z51 pakket al sinds de C5 standaard.



45 reacties

Kan nog niet aan het ontwerp wennen. Zet er een kale C7 naast en dan besef je opeens hoe “mooi” en clean de C7 is.
@jamesbond007: Zou me ook niks verbazen als de oudere Corvettes hierdoor in waarde gaan stijgen.
@jamesbond007: eens! En dat terwijl de C7 al een druk mannetje was.
@jamesbond007: als ik de oude zie zie ik een ordinaire bak. Deze nieuwe middenmotor zou ik hier zo heen halen als de bpm wat gunstiger is na een paar jaar afschrijving.

Smaken verschillen :)

Denk idd overigens ook dat dit prima is voor de waardeontwikkeling is van de oudere modellen.
@jamesbond007: Ik raad het je niet aan, maar zet de C6 er eens naast. Ik zou het interieur van die C6 voor lief nemen.
@Vanquish: sterker nog Roy, ik heb een bijzondere liefde voor de C5. Volgens veel liefhebbers de minste Corvette, maar ik vind die echt heel tof.
@jamesbond007: En als je het durft is zo’n eentje voor 17k te kopen. Vind het model steeds mooier worden, maar mn liefde gaat nog steeds uit naar de C6. Maakt niet uit welke uitvoering maar een Corvette c6 zr1 blue is toch een droom voor me.
@jamesbond007: Kan ik me goed voorstellen. Toch zou ik zelf voor de C6 gaan.
@jamesbond007: vooruit, dan gaan we helemaal terug in de tijd naar de C3. Nog steeds een geweldig agressief design wat mij betreft.
dit is voor 60 rootjes toch een dijk van een auto, belachelijk dat je er hier een 3 serie dieseltje met luxury pakket voor kan rijden, dat doen ze goed in trumpland
@gove: Met een beetje motor ga je een high executive al niet redden :-(
Als ik een sportwagen zou kopen, zou ik altijd de beste prestaties willen. Dan neem ik het banden wisselen voor lief. Sterker nog, als je zo’n auto kan betalen dan is een extra setje banden geen probleem lijkt me.
@berlinetta: Daarnaast de vraag of het handig is om met zoveel vermogen op de achterwieltje tijdens de vorstperiode de weg op te gaan.. maar dat terzijde.
@donjunior: juist leuk
@berlinetta:
60k op afbetaling is wrs een groot deel van het koop publiek. Dan is dat setje banden wel leuk meegenomen.
Ik wil hem zo graag mooi vinden. het is tenslotte een icoon de Chevrolet Corvette. Maar mijn god, wat is dit ding uit proportie zeg. Ben ik dan de enige die dit ziet?
@piquet1986: nee, je hebt gelijk. Ik vind met name ’t achtersteven slecht (niet uitgeklopte wielkasten) en de te hoog uitgevallen bumper voor.
@drdre1: Je raakt de spijker op zn kop!
@piquet1986: ’t is smaak, maar die 2 zaken vind ik toch wel vreemd naast wat andere dingen. Achterlicht-units te klein, achterwielen te klein,… Ze
@drdre1: – Ze
0-60 oftw, 0-96 kan je niet vergelijken met hier . 0-100 zal hier dan waarschijnlijk 3.3 zijn.
@nopetrolnofun: alsnog absurd snel voor dat bedrag 😱
@nopetrolnofun: Een auto dat gemiddeld 8,8m/s accelereert tot 96/km/u heeft volgens jou 0,3+ seconden nodig om slechts 4km/u te accelereren? Hetgeen wat je ons probeert te vertellen is dat de acceleratie van 96-100km/u slechts 2,8m/s is terwijl de acceleratie 0-96km/u 8,8m/s is? Je zou bijna met je hoofd op het stuur klappen bij 96km/u omdat de acceleratie met 0,6G afneemt.

Het klopt dat de 0-60mph tijden niet hetzelfde zijn dan 0-100km/u. Toch zijn procentueel de verschillen vrij constant; hoe sneller de acceleratie des te kleiner het verschil tussen 0-60mph en 0-100km/u. Jouw 0,3+ seconde verschil is waarschijnlijk uit je duim gezogen en behoorlijk pessimistisch.
USP? Bij land rover krijg je standaard ook all season banden?
@itiswhatitis: maar niet in combinatie met middenmotor.
Aan die interieur foto’s te zien is het echt voor mensen zonder partner of waar de partner niet zo gezellig is. Compleet weggestopt achter dat enorme tussenpaneel…
@olivier420:

Tis idd een ongezellige camper ..
vierseizoenen banden, ik heb ze ooit gehad, en mijn ervaring is dat het een alle seizoenen net niet band is. Nu rij ik momenteel op winterbanden (ja ik weet dat het 40 graden is, ze piepen lekker) dus moet ik mijn mening voor me houden, maar toch.
@dutchdriftking:
Ik rij deze dagen met tropenbanden.
Iedereen die nu nog met zomerbanden de weg op gaat is onverantwoord bezig!
@dutchdriftking: de Michelin crossclimate schijnt toch in de zomer goed te presteren. Beter dan enkele zomerbanden van prima b-merken.

Mij lijkt het wel wat. Gewoon prima banden voor 95% van de omstandigheden en tijdens sneeuw toch nog mobiel blijven. Want winterbanden vind ik echt de grootste onzin in Nederland. Dan rij je altijd met veel slechtere banden, behalve als het sneeuwt. Want elke zomerband is beter dan elke winterband bij matige vorst maar droog weer.
@dutchdriftking: nog steeds?? 😁😁
@alpina007: Ze waren al bijna op, dus het zou geen nut hebben ze na de zomer terug te plaatsen. Nu rij ik ze gewoon helemaal glad (hebben 0 grip met dit weer :P) en ga ik voor de winter terug naar 16 inch. Hopelijk is de auto na de winter wel een keertje weg, geen zin om er APK in te stoppen.
@dutchdriftking: lekker verantwoord ook..
@lekkaah: De auto is extreem traag, we houden flink afstand. Daarnaast is het echt niet zo dat de situatie gevaarlijk is, maar wanneer je echt sportief een bocht in duikt dan ga je gewoon rechtdoor;)
@dutchdriftking: driften maar dus :-)
@alpina007: met wat meer bandendruk voor en minder achter lukt dat bij gas los in de bocht best aardig. Maar als de Passat eenmaal om komt dan is er geen houden meer aan🙈🙈
@dutchdriftking: oke ik vertrouw je voor nu :)
@dutchdriftking: kijk vooral uit met snelheden boven de 140, winterbanden in temperaturen van deze week kunnen dan spontaan knallen doordat ze veel te warm worden.
@foramen: Dat haalt die trage Passat niet op mijn woon-werk traject, dus geen probleem :P
De nieuwe maatstaf! Te gek👍👍
@quinn: en startprijs onder de $60k.
@quinn: zow de maatstaf nog wel? Van welke eigenschap, behalve gruwelijk goedkoop te zijn? 😊
@drdre1: Aangezien zijn voorgangers het ronderecord op de nurburgring in handen hadden zou je je als Porsche 911 Carrera rijder toch een klein beetje schamen als een auto van net 60K je faliekant het snot voor de ogen rijdt. Die vlieger dat de porker een veel mooier interieur heeft gaat ook al niet meer op. De binnenkant zal wss niet zo goed zijn als een 911 maar op de foto’s afgaande is het verschil al lang niet meer zo groot.

Dus hoeveel heb je voor een badge over?
@mopar: wat gaat hij hier kosten? Net zoveel als een porsche. Dan wordt tler toch echt wel een porsche genomen. Corvette is niet het toonbeeld van goede afwerking geweest jn het verleden. Maar dat hoeft ook niet want het is een 60k in dollars auto. Niemand heeft er nog in gereden en een fatsoenlijke test gedaan. Ik zou kog maar even rustig aan doen met de vergelijk met porsche en Ferrari.
@rolov: Heel leuk allemaal maar wat die hier kost vind ik irrelevant. Net zoals de Nederlandse markt compleet irrelevant is voor een merk als Corvette of GM. In landen die er qua verkoopaantallen echt toe doen is een Corvette nog altijd bijna de helft van de prijs van een beetje leuk uitgeruste basis 911.

Sinds de C5 is er nog nooit een slecht rijdende ‘vette geweest dus ik snap niet echt waar dat scepticisme van je vandaan komt. Alsof, zeker met de verandering van het uiterlijk en de locatie van de motor, GM het zich kan veroorloven een slecht rijdende Corvette te maken.

Verder maak ik volgens mij nergens het vergelijk met een Ferrari. Een 911 is tenslotte geen supercar, een Ferrari wel. Net als een Corvette geen supercar is, nooit geweest, maar wel een dijk van een sportwagen. Een maatstaf, zeker in zijn klasse.

Maar goed, wacht jij maar lekker af…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).