• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Polestar 2 instapper: betere auto voor hetzelfde geld!

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juni 2024 om 10:55 – 14 Reacties

Nieuwe Polestar 2 instapper: betere auto voor hetzelfde geld!

De Polestar 2 instapper is een betere auto geworden, de prijs is hetzelfde.

Inmiddels gaat de Polestar 2 een tijdje mee. Dat betekent niet dat het Zweeds-Chinese merk de elektrische auto niet langer van updates voorziet. Dit keer is het de instapper die een upgrade krijgt. Onlangs kreeg het model nog een prijsverlaging en het goede nieuws is dat het merk niets aan de prijs heeft gedaan.

Specs

De Polestar 2 instapper van voor de update kon maximaal 135 kW laden, met een rijbereik van 546 kilometer uit een 69 kWh batterij. De update heeft een iets grotere batterij van 70 kWh. Je kunt nu tot 180 kW snelladen en het rijbereik is toegenomen tot maximaal 554 kilometer WLTP.

We hebben het over de Standard range Single motor met achterwielaandrijving. Deze beschikt over 272 pk en 490 Nm aan koppel. De EV sprint in 6,4 seconden naar de honderd. Het is een Polestar en geen Volvo, dat betekent dat je 205 km/u mag rijden van het merk. In plaats van de lullig begrensde 180 km/u voor Volvo’s. Het trekgewicht is maximaal 1.500 kg.

Polestar 2 instapper

Prijs en subsidie

Omdat de prijs hetzelfde is gebleven staat de Polestar 2 instapper voor 44.950 euro in de prijslijsten. Dat betekent dat de subsidie ook is behouden. Daarmee mag je 2.950 euro van de prijs halen. Het is de enige Polestar met subsidie, de overige varianten zijn te duur.

Het is een mooie update voor de Polestar 2. De elektrische auto heeft de Tesla Model Y als belangrijkste concurrent, die begint bij 45.990 euro. Die heeft met 455 kilometer WLTP minder rijbereik, dus de Polestar is helemaal geen verkeerde deal.

De Polestar 2 is verkrijgbaar als Standard range Single motor (44.950 euro), Long range Single motor (51.200 euro), Long range Dual motor (55.200 euro) en als Long range Dual motor met Performance pack (61.700 euro).

Nu een Polestar 2 instapper bestellen betekent een levering in oktober of november 2024. Dit, of toch een Tesla Model Y?

Ook interessant!

  • Polestar Day 2023: dit is de nieuwe 5!
  • Waarom hebben de Polestar 4 en 5 geen achterruit?
  • Polestar stelt verwachtingen weer naar beneden bij
  • "Polestar moet van de beurs of instorting dreigt"

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Polestar, polestar-2

Vorig bericht: « Bied mee op deze Corvette C1 in nieuwstaat
Volgend bericht: Politie pakt duo dat Schumacher voor miljoenen wilde afpersen »

Lees Interacties

Reacties

  1. alloallo zegt

    25 juni 2024 om 11:12

    Dit leest als een advertorial

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    25 juni 2024 om 12:10

    1 hele kWh erbij – je verwacht het niet😂

    Login om te reageren
  3. Friez zegt

    25 juni 2024 om 12:35

    Kleine kanttekening: als je nu een Plus pakket erbij zou bestellen, dan krijg je geen H&K Audio en getinte achterruit meer. Die opties dien je los aan te vinken. Per saldo komt een zelfde uitgeruste Polestar 2 dus duurder uit, dan de variant die nu uitloopt.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      25 juni 2024 om 13:46

      Hmm. Trucje van Audi bij de Q4. Daar was metallic-lak eerst inbegrepen in de prijs en nu betaal je daar minimaal € 1.030,- extra voor.

      Login om te reageren
  4. ytzenv zegt

    25 juni 2024 om 12:50

    Ik pas er niet in, het is een vrij krappe auto

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      25 juni 2024 om 12:59

      Het houdt voor lange Nederlanders inderdaad niet over. Ik rij zelf een Polestar 2 en voor mij is het meer dan ruim genoeg. Ik ben dan ook slechts 1,80m en dan gaat het meer dan prima. Ook rechtsvoor met een autostoel achterin is het nog prima zitten.

      Voor ons met een kleine baby is het echter qua ruimte allemaal meer dan voldoende en is de grote achterklep ideaal met inladen van de kinderwagen.

      Vanaf 1,90m dan gaat het allemaal wel krap worden en zal het zoeken worden waar je je benen kunt laten.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      25 juni 2024 om 13:09

      Alles lijkt wel krap aan deze auto. De kofferbak is 400 liter groot – da’s de helft t.o.v. de Model Y waarmee deze wordt vergeleken. Dan zou voor mij de keuze vrij eenvoudig zijn, en zou ik de mindere afwerking op de koop toe nemen.

      Wel jammer, want van alle EV’s vind ik dit toch wel een van de fraaiere in het segment, binnen een verhoudingsgewijs redelijk budget.

      Login om te reageren
      • Batterijlikker zegt

        25 juni 2024 om 13:48

        Best gek dat Ruben de Y als belangrijkste concurrent aanhaalt. Ondanks de 5e deur is dit toch echt een auto die zijn pijlen op de Model 3 richt. Halfbroer EX40/EC40 is het Y-alternatief van de Zweedse Geely-tak.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 juni 2024 om 18:47

          Is dat niet gewoon: Tesla heeft nog wel een Model 3 in de prijslijst maar niemand kiest die omdat de Model Y een veel betere deal is?

          Login om te reageren
          • Batterijlikker zegt

            26 juni 2024 om 12:10

            Op het moment niet meer. De 3 is op alle fronten sterk verbeterd, de Y nog niet. De Y kies je nu alleen voor de ruimte, en als je dat zoekt dan overweeg je ook geen Polestar 2.

            Login om te reageren
    • harrie zegt

      25 juni 2024 om 13:18

      Om dezelfde reden laten staan na een proefrit, interieur is vrij krap voor zijn exterieur formaat.

      Login om te reageren
  5. mattr zegt

    25 juni 2024 om 12:52

    Word er voor zo’n upgrade technisch iets aangepast (andere accu of lader?) of alleen softwarematig?

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      25 juni 2024 om 13:50

      AutoWeek spreekt over een nieuw accupakket.

      Login om te reageren
  6. Towel986 zegt

    25 juni 2024 om 19:15

    Aii ik vind dit een erg gave auto heb deze op m’n wensenlijstje staan. Alleen maak ik uit de reacties op dat het dus niet “wel meevalt” met de ruimte binnen. Daar hoopte ik stiekem op met m’n lengte van 1,90+

    Buiten dat ben ik benieuwd hoe die importheffing gaat uitpakken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North