• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche 911 992 Targa is wunderbar

Auteur: RubenPriest, gepost 18 mei 2020 om 00:01 – 64 Reacties

Porsche 911 (992) Targa is los

De Porsche 911 992 Targa is hier en het is weer een snoepje geworden. Helaas is er wel een nadeel.

Je wist dat ‘ie ging komen en het moment is hier. Elke keer brengt Porsche ons een nieuw hoofdstuk met de 911 (992) met vandaag deze semi-open variant. Na de Coupé, Cabriolet en de Turbo zijn we aangekomen bij het hoofdstuk Targa.

Porsche 911 (992) Targa combo

Niet alleen is de dakconstructie voor een groot deel overgenomen van de 991 Targa, de beschikbare aandrijflijn is dat ook. Nog steeds peinst Porsche er niet over om de 911 Targa van achterwielaandrijving te voorzien. En dat is toch wel een nadeel te noemen. De 992 Targa komt er alleen als 4 en als 4S. Net als bij de 991 duurt het 19 seconden om de dakconstructie te openen of te sluiten.

[bbmediaclip clipID=”3741999″ playout=”Autoblog YT” autoplay=”false”]

Porsche 911 992 Targa specs

De geblazen 3.0-liter boxer zescilinder is goed voor 385 pk met de Porsche 911 Targa 4 en 450 pk in het geval van de Targa 4S. Met het Sport Chrono pakket sprint laatstgenoemde in 3,6 seconden naar honderd kilometer per uur. Dat is 0,2 langzamer dan een 4S Coupé. Dat u het weet. De topsnelheid ligt op 289 km/u voor de Targa 4 en 304 km/u voor de Targa 4S. Je kunt de Targa’s met een PDK of de recent geïntroduceerde handgeschakelde versnellingsbak krijgen.

Porsche 911 (992) Targa combo voorkant

Porsche 911 992 Targa spielerei

Standaard op een 911 Targa 4S (en optioneel op de Targa 4) is Porsche Torque Vectoring Plus of PTV Plus. Met dit elektronische differentieel op de achteras kan het koppel volledig variabel gestuurd worden. Een ander noemenswaardig en mooi systeem dat standaard op elke 992 zit is Porsche Wet mode. Het gasrespons wordt aangepast voor maximale grip onder natte omstandigheden. Wanneer sensoren bij de voorwielen van een 992 nattigheid voelen krijg je een seintje in het instrumentencluster om Wet mode in te schakelen.

Porsche 911 (992) Targa achterkant

Serieus rubber

De Porsche 911 Targa 4 heeft 19-inch 235/40 ZR banden vòòr en 20-inch 295/35 ZR banden achter. De 4S is natuurlijk een tandje dikker met 20-inch 245/35 ZR voor en enorme 21-inch 305/30 ZR’s achter. Standaard komen beide modellen met stalen remmen. De Porsche Ceramic Composite Brake’s (PCCB) zijn een optie.

Serieus rubber met een serieuze velg

55 jaar Targa

Waar de 911 (991) Targa nog een echte verandering was ten opzichte van de 997, is de dakconstructie van de 992 vooral een doorontwikkeling. Leuk feitje: De 911 (992) Targa komt precies 55 jaar na de introductie van de allereerste 911 Targa 2.0 uit 1965.

Porsche 992 Targa prijs

Prijzen voor de nieuwe 911 Targa beginnen bij 168.200 euro voor de 911 Targa 4 met PDK. De 911 Targa 4S met handbak kost je 182.700 euro. Deze versie met PDK is er vanaf 186.000 euro. De Targa is vanaf augustus 2020 bij de officiële Porsche dealer te bewonderen.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • Gespot - De lekkerste Porsche 992 Targa van Nederland
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Rolf Sanchez
    Zanger Rolf Sanchez koopt nieuwe Porsche 992 Targa 4

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, Porsche, targa, targa-4, targa-4s

Vorig bericht: « Deze Alfa Romeo Giulia kende je nog niet
Volgend bericht: Seat Leon krijgt aangeklede Launch Edition met prijskaartje »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    18 mei 2020 om 00:08

    De rode exemplaar op de foto’s is me toch wel een partijtje lekker!

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      18 mei 2020 om 08:05

      @toyotafortuner: deal! Jij de rode ik de grijze. Zie ik het goed dat enkel de 4s die mooie dikke ronde pijpen krijgt en de 4 het moet doen met die 996 pijpjes? Nee toch?
      Verder wat mij betreft altijd de mooiste uitvoering geweest van elke generatie 911 ??

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        18 mei 2020 om 11:02

        mp014: ik vind dit rolbeugel-idee toch een beetje slappe retro-troep. De 997 Targa vond ik denk ik het gaafst. Lijkt op een coupe, heeft een gigantisch open dak.

        Login om te reageren
      • mb10 zegt

        18 mei 2020 om 11:43

        @mp014: met 2 pijpen is sportuitlaat. 4 pijpies is standaard

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          18 mei 2020 om 11:50

          @mb10: ik zie bij die rode toch geen ronde maar eerder rechthoekigere uitlaten (genre 996) nee?

          Login om te reageren
          • mb10 zegt

            18 mei 2020 om 12:11

            @mp014: de 2 ronden uitlaten zijn in ieder geval de sportuitlaten. Dan zijn die andere de standaard.

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2020 om 09:06

      En niet zo’n klein beetje!

      Login om te reageren
  2. clubbtraxx zegt

    18 mei 2020 om 00:18

    Verschillende velg diameters ben ik allergisch voor.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      18 mei 2020 om 00:23

      Maakt niet uit

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 mei 2020 om 00:44

      Pak aan!

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        18 mei 2020 om 07:54

        Mwah die heeft toch net als een reguliere auto 4 gelijke wie.. wait what?! ??

        Login om te reageren
      • nout zegt

        18 mei 2020 om 10:23

        @jaapiyo: hahaha

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      18 mei 2020 om 04:04

      @clubbtraxx: misschien is ‘Wacky Races’ iets voor jou?

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      18 mei 2020 om 09:02

      @clubbtraxx: eens! Geen gezicht

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        18 mei 2020 om 16:59

        Gelukkig, ben ik er niet alleen in. Voor mij een reden om zo’n auto gewoon niet te kopen.
        Zelfde heb ik ook met Alfa, zolang die nummerplaat niet in het midden zit waar ie hoort…

        Login om te reageren
        • autodidact zegt

          18 mei 2020 om 19:57

          @clubbtraxx: daar heb ik dan weer geen moeite mee; kijk er elke dag tegenaan :-)

          Login om te reageren
  3. 2wheeler zegt

    18 mei 2020 om 01:35

    De Targa, in mijn optiek Porsche’s finest! Schitterende auto weer.

    Login om te reageren
  4. HIM zegt

    18 mei 2020 om 05:56

    Moo, alleen oogt de achterkant raar met die (doorlopende) lichten

    De 991 is toch echt wel een veel betere vertoning… misschien wel de mooiste.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      20 mei 2020 om 08:48

      Helemaal mee eens, vooral na de facelift. Beter een fraaie 991 zoeken.

      Login om te reageren
  5. marcus1963 zegt

    18 mei 2020 om 06:22

    Hopelijk komt er nu weer een Turbo Targa versie.

    Login om te reageren
    • basv zegt

      18 mei 2020 om 11:18

      @marcus1963: Weer?

      Login om te reageren
      • sanderp zegt

        18 mei 2020 om 12:49

        @basv: 1986 is er een turbo targa geweest

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          20 mei 2020 om 08:50

          M’n zwager had een zwarte.
          Helaas wel veel pech mee gehad.

          Login om te reageren
    • hotze zegt

      20 mei 2020 om 08:53

      Daarvoor kun je bij Ruf aankloppen. De 991-versie met 645 pk; met een ducktail erbij en extra luchtinlaten aan de zijkant. Wel iets prijziger dan een Porsche.

      Login om te reageren
  6. fransananas zegt

    18 mei 2020 om 06:49

    Wat is dit lekker! Mijn favo uitvoering

    Login om te reageren
  7. Stefje zegt

    18 mei 2020 om 07:01

    Is het nog immer een windbak als ie open is of is dat probleem al opgelost?

    Login om te reageren
    • haroldv zegt

      18 mei 2020 om 07:15

      Precies, ben ik ook nieuwsgierig naar. Er was gevijld aan de aerodynamica, ben benieuwd.

      Login om te reageren
  8. ukbob zegt

    18 mei 2020 om 07:14

    Ik speel wel eens met de Porsche configurator (zal hier toch zeker niet de enige zijn..?) en dan valt me telkens op wat voor gave opties je hebt voor de interieur kleuren… Olijfgroen, rood, een mooi bruin.

    En toch als je kijkt naar Porsche’s die te koop staan: 90% heeft een saai zwart interieur!

    Waarom geven mensen toch zo’n bedrag uit aan een leuk speeltje, gaan dan helemaal los in de opties (Porsche logo op de hoofdsteunen, sleutel met een kleurtje, gekke sport uitlaat, etc) maar neemt men doorgaans niet een ‘spannend’ interieur kleurtje..?

    Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      18 mei 2020 om 07:50

      @ukbob: het antwoord is onvermijdelijk restwaarde. Een Porsche koop je immers met je hoofd.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 mei 2020 om 09:08

        Maar een mooi gekleurd interieur levert je toch juist een betere restwaarde op dan zo’n zwarte treurnis? Ik denk gewoon dat de meeste mensen een beetje kleur echt wel mooi vinden maar het gewoon niet durven. Bang dat de anderen iets er van vinden.

        Login om te reageren
        • alfalfa zegt

          18 mei 2020 om 11:47

          @mashell: wel als je hem 2e hands wilt kopen, niet als je hem inruilt. Anders kan ik het niet verklaren. Zonde! Laat je (auto-)hart spreken!

          Login om te reageren
      • 911targa zegt

        18 mei 2020 om 12:58

        @alfalfa: zo is het. Een Porsche koop je om heen veel geld me te verdienen.

        Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      18 mei 2020 om 08:28

      @ukbob: Mensen die Duitse auto’s kopen zijn per definitie saai…

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        18 mei 2020 om 09:00

        @svenskaaeroplanab: zo is het! De kopers van Japanse en Chinese/Zweedse auto’s gooien hun haren tenminste los.

        Login om te reageren
        • autodidact zegt

          18 mei 2020 om 09:03

          @911targa: Toyota Starlet FTW!

          Login om te reageren
      • mwti zegt

        19 mei 2020 om 21:59

        @svenskaaeroplanab: als je garage bezoek spannend vindt kan ik je volgen. Ik rij liever zonder gezeik.

        Login om te reageren
    • mb10 zegt

      18 mei 2020 om 11:45

      @ukbob: vaak voorraadmodellen denk ik zo.

      Login om te reageren
  9. LaLancia zegt

    18 mei 2020 om 07:16

    Dat er een tijd zou gaan komen dat ik Porsches begeerlijk zou gaan vinden. Ik had het niet verwacht!

    Login om te reageren
  10. phaeton zegt

    18 mei 2020 om 07:42

    Hoe is dit een snoepje? En waarom is de dakconstructie een doorontwikkeling? Ik kijk echt naar exact dezelfde beugels en dak. Daarbij opent het in exact dezelfde hoeveelheid tijd. Het is weer een snoepje, tja… Dezelfde motoren, dezelfde pakketten, dezelfde opties, hetzelfde dak als een 991. Echt Porsche heeft me een partij z’n best gedaan op deze! Onwaarschijnlijk snoepje dit.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      18 mei 2020 om 08:02

      @phaeton: ben het ergens toch wel met je eens. Waar de 964 naar 993 naar 996 naar 997 naar 991 allemaal echt complete veranderingen mee brachten, zowel aan motorisering als uiterlijk is de 991 naar 992 vooral een facelift geworden. Toch wel heel jammer. Juist het verrassen zoals met de 996 was toen extreem goed voor de verkoop, ook al viel de halve wereld over de koplampen. Ben erg benieuwd hoe dat nu gaat, zeker nu de instap al zo duur is bij het basis model (een 997 kon je nog nieuw kopen onder een ton, succes met de 992…).

      Login om te reageren
      • b088y zegt

        18 mei 2020 om 10:17

        @stefje: G-model en 964 was z’n beetje hetzelfde. 996 en 997 zijn ook zo goed als gelijk. 991 en 992 hetzelfde , alleen 993 was soort van losstaand.

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          18 mei 2020 om 12:48

          @b088y: technisch misschien, maar optisch compleet anders.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 mei 2020 om 16:42

          Nee joh, de 993 was een 964 met platliggende koplampen en een iets hogere achterkant. Interieur en portieren gewoon nog gelijk. Evolutie is het motto van Porsche doet en dat beheersen ze tot in de puntjes.

          Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    18 mei 2020 om 07:54

    Hij is fijn. Doe mij maar een Gele Turbo-S Targa :P

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    18 mei 2020 om 08:20

    De 911 is in de loop der jaren steeds vetter (letterlijk) en comfier geworden met de wat gevuldere (ook portemonnee) eigenaren. Als er één model zich leent voor het basale concept van een dakje dat je handmatig afneemt en in het vooronder moet stoppen, dan is het de Cayman wel. Bespaart het gewicht van een complex opklapmechanisme. Zie artist impression: https://images.cdn.circlesix.co/image/1/1000/0/uploads/posts/2016/08/5b0d4332dca58d44cb9321cb166f8c63.jpg

    Login om te reageren
  13. goedverhaal zegt

    18 mei 2020 om 08:42

    Ongetwijfeld weer flink zwaarder met die elektrische dakconstructie en de verplichte 4WD. Ook weer extra gewicht voornamelijk op de achteras, waar die dikke motor ook al op ligt. Zal de neus nog wat lichter door worden. Ongetwijfeld voel je dit pas op de limiet, die bestuurders van een Targa (tennisvrouwen en gepensioneerden?) nooit op gaan zoeken.

    Doe mij maar met een 992 met vast carbonvezel dak en een handbak als het een Porsche moet/ mag zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2020 om 09:14

      Een 911 met een lichte neus en verraderlijk weggedrag op de grens dat is juist een echte! Dus doe mijn maar zo’n Targa 4, het ziet er geweldig uit, dak kan lekker open (een fun auto als de 911 hoort gewoon tenminste een schuifdak te hebben!) en dat grensgedrag, acht ik kan prima autorijden maar ik ben geen Max Verstappen en heb daar ook geen ambitie toe.

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      18 mei 2020 om 12:57

      @goedverhaal: gek dat jij een perfecte auto wenst, maar vervolgens weer een handbak. Dat wrikt.

      Login om te reageren
      • goedverhaal zegt

        18 mei 2020 om 13:34

        De PDK is vast en zeker perfect en zal fantastisch schakelen. Manueel schakelen is anders qua beleving. Extra handelingen, betrekt je op een andere manier bij autorijden. Kwestie van voorkeur. Wel een feit is dat de handbak 35kg lichter is dan de PDK.

        Een 992 Targa 4S (PDK) weegt leeg 1750kg.
        Een 992 Carrera S (manueel) weegt leeg 200kg minder. Fors meergewicht dus voor Targa/ 4WD en PDK op een sportwagen.

        De 10.000 meerprijs vind ik naar Porsche maatstaven nog meevallen. Maar zou ik uitgeven aan wat leuke opties?

        Login om te reageren
  14. joos straetmans zegt

    18 mei 2020 om 10:12

    “Nog steeds peinst Porsche er niet over om de 911 Targa van achterwielaandrijving te voorzien.”
    OK, dus ze hebben de motor achterin, die de voorwielen aandrijft. Logische constructie :)

    Login om te reageren
  15. brera22 zegt

    18 mei 2020 om 10:22

    Deze uitvoering is echt het mooiste model vd 911 range…

    wat een beauty is dit toch weer geworden..

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    18 mei 2020 om 11:10

    Mooi ding, maar zal ook wel een behoorlijke zwaargewicht zijn.

    Login om te reageren
  17. stephane8200 zegt

    18 mei 2020 om 11:14

    Ik vind de Targa mooi. Sinds ik in een 991.1 Targa GTS heb gereden ook een auto die ik zou willen hebben.

    Had er toen met Porsche mensen bij de fabriek – waar ik gereden heb – over dat er 1 nadeel is. Kinderen kunnen achterin maar bij openen van het ‘dak’ wordt de achterkant echt een beetje een windvanger. Ook kunnen ze niet echt naar buiten kijken, waardoor ze zich wat opgesloten kunnen voelen. Maar goed, kleinigheidjes hou je toch.

    Login om te reageren
  18. Benny_Weisz zegt

    18 mei 2020 om 13:08

    Fraai apparaat maar wat ik nooit helemaal heb begrepen is wat de toegevoegde waarde is van een Targa-constructie t.o.v. een cabrio. Als ik behoefte heb aan meer “open-rijden” dan wat een open schuifdak mij kan bieden, dan neem ik een cabrio. En ik ben ook niet de enige die zo overdenkt want er worden doorgangs meer cabrio’s verkocht dan Targa’s.

    Login om te reageren
  19. joris1988 zegt

    18 mei 2020 om 13:12

    Er heeft nog niemand geroepen dat een cayman of boxster beter is in alles?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      18 mei 2020 om 14:14

      De volgende Cayman schijnt een tweecilinder te krijgen. Porsche is doodsbang dat de waarheid boven tafel komt.

      Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      18 mei 2020 om 14:41

      @joris1988: afgezien van een kapper of de vrouw van een rijke zakenman, zo’n vrouw die graag chardonay drinkt met haar vriendinnen op de golfclub, ken ik weinig mensen die een boxster boven een 911 prefereren (als je 911 centen hebt dan).

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        18 mei 2020 om 19:40

        En toch is een Cayman een veel beter concept dan de 911. Gooi dezelfde motor er in en je hebt een betere auto.

        Blijkbaar hebben vrouwen en kappers meer verstand van sportauto’s dan 911 fetisjisten.

        Login om te reageren
  20. ozzytrk zegt

    18 mei 2020 om 13:28

    Lang leven de Duitsers

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      18 mei 2020 om 14:14

      Ze hebben inderdaad een hoge levensverwachting.

      Login om te reageren
  21. arhanso zegt

    18 mei 2020 om 17:51

    Een van de mooiste auto’s die je nu nieuw kunt kopen.

    Login om te reageren
  22. spence zegt

    18 mei 2020 om 21:33

    De eerste keer dat ik de 911 targa mooier vind dan de cabrio.

    Login om te reageren
  23. Kvgorp zegt

    18 mei 2020 om 22:35

    alweer een Allrad!

    Login om te reageren
  24. mwti zegt

    19 mei 2020 om 22:02

    Kentekenplaat moet omhoog, daar is een pakketje voor, dan krijg je ook een andere voorbumper en zijskirts. Altijd aanvinken. Kost maar €1800,-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North