• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Leon krijgt aangeklede Launch Edition met prijskaartje

Auteur: RubenPriest, gepost 18 mei 2020 om 08:01 – 21 Reacties

Seat Leon krijgt aangeklede Launch Edition

Dit kost een Seat Leon Launch Edition met voorgebakken opties uit de configurator.

Het leuke van een nieuwe auto ten opzichte van een occasion is dat je lekker kunt spelen met de configurator. Wat je echter steeds vaker ziet is dat een autofabrikant al voor je in de configurator aan de slag is gegaan. Daar komt dan een pakketje uit voort en onder de streep ben je meestal wat voordeliger uit dan bij individueel die opties aanvinken.

Seat Leon Launch Edition achterkant

Bij de lancering van een nieuw model noemen ze dat dan First Edition of, in het geval van de nieuwe Seat Leon, de Launch Edition. Het automerk heeft bekendgemaakt wat je met de Leon Launch Edition krijgt en wat dat mag gaan kosten.

Allereerst is het goed om te weten wat er standaard op zo’n Leon zit. Dat zijn onder andere lichtmetalen velgen, LED-koplampen, een 8.25-inch infotainmentsysteem met DAB+, cruise control, elektrische ramen voor en achter en een automatisch dimmende binnenspiegel. Dan heb je nog een aantal hulpsystemen die met iedere Leon komen. Het gaat hier om een rijstrookbehoudassistent (Lane Assist), helling wegrijassistent (Hill Hold Control), vermoeidheidsherkenning (Driver Alert System) en het E-Call noodoproepsysteem.

Seat Leon Launch Edition zijkant

Seat Leon Launch Edition

Goed, hebben we dat gehad. Wat krijg je met zo’n Launch Edition dan? Das best een hoop. De belangrijkste extra’s zijn een upgrade naar een 10-inch mediasysteem met draadloos Apple CarPlay, een achteruitrijcamera, parkeersensoren voor- en achter, Adaptive Cruise Control, een digitaal instrumentarium en verwarmbare buitenspiegels. Dit krijg je met de Leon Style Launch Edition.

Dan is er ook nog de Leon FR Launch Edition. Daar krijg je bovenop onder meer een verlaagd sportonderstel, 17-inch lichtmetalen velgen, FR design bumpers, elektrisch inklapbare buitenspiegels en van die funky dynamische richtingaanwijzers achter.

Seat Leon Launch Edition interieur

Ok, wat kost dat dan?

Vandaag heeft Seat een uitbreiding op de al bekende Seat Leon 2020 prijslijst bekendgemaakt. De prijzen van een Leon met automaat waren immers al bekend. Een kale Seat Leon begint vandaag de dag bij 24.495 euro. Dan heb je een 1.0 met 90 pk en een handbak zonder opties. Wil je zo’n kekke Launch Edition dan moet je dieper in de buidel tasten. Het begint bij 28.125 euro voor een 110 pk Leon Style Launch Edition. De hetere Leon FR Launch Edition begint bij 29.195 euro. Ze zijn er ook met een diesel te krijgen. Dan begint het bij 31.725 euro voor een 115 pk Leon 2.0 TDI Style Launch Edition. Al deze prijzen betreffen de hatchback. Voor een Sportstourer komt er nog eens 1.200 euri bovenop.

Ook interessant!

  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • JE Design Seat Leon
    JE Design Seat Leon maakt VW Golf overbodig
  • Tilburger op drank en drugs rijdt met open motorkap over A16
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, leon, Seat

Vorig bericht: « Nieuwe Porsche 911 992 Targa is wunderbar
Volgend bericht: Meer en meer op de smartphone tijdens het rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. royaledeluxe zegt

    18 mei 2020 om 08:13

    Deze ziet er voor eens beter uit dan de Golf 8.

    En de prijzen voor een launch blijken nog wat mee te vallen ook. Wat korting erop en gaan.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 mei 2020 om 08:18

    Al met al best een knappe auto. Maar wat een geld! Is het alleen Co2 boete in ons land, of zorgt inflatie ook voor dergelijke prijzen?

    Login om te reageren
    • r525 zegt

      18 mei 2020 om 08:26

      Na de prijzen van de Golf en de Octavia ben ik juist positief over de prijsstelling. Maar dat zegt wellicht niet zoveel…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2020 om 10:21

      Inflatie zorgt voor hogere prijzen. En de op CO2 gebaseerde BPM op gebaseerd WLTP uitstoot cijfers wakkert die inflatie mbt auto’s flink aan. Tussen mijn BMW 1 serie van 4 jaar terug en een vergelijkbare van nu zit 8000 euro. Een zelfde verschil zie je ook bij andere wagens.

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        20 mei 2020 om 07:56

        @mashell: Wacht maar.. Er komt flinke deflatie.. (Op auto’s en huizen) Als de auto boeren cash nodig hebben.. Je ziet nu al lagere prijzen. Als ze straks omvallen zakt het verder.. Alleen elektrische auto’s zijn redelijk waardevast..

        Login om te reageren
  3. krisp zegt

    18 mei 2020 om 08:33

    Voor mijn beeldvorming: welke functionaliteit kun je op de Seat niet krijgen die op de Golf wel verkrijgbaar is? Ik kom zo snel alleen op het adaptieve onderstel. Wanneer je geen van die opties nodig hebt, lijkt mij de Seat (of de Octavia) een no-brainer wanneer je de keuze moet maken…

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      18 mei 2020 om 09:32

      @krisp: adaptief onderstel is ook op de nieuwe Leon te bestellen. Die optie is nog eens 150 euro dan bij de Golf 8.

      Login om te reageren
      • krisp zegt

        18 mei 2020 om 11:02

        Dan kan ik op dit moment geen fatsoenljke optie verzinnen die je op de Golf wel hebt, en op de Seat niet. Dat geeft echt te denken voor het bestaansrecht van de Golf.

        Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        18 mei 2020 om 22:51

        @thomas20vt: er moest nog goedkoper tussen ;)

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 mei 2020 om 10:24

      Je kiest natuurlijk niet alleen een nieuwe auto maar ook een dealer die de wagen moet gaan onderhouden. Na wat faillissementen zit de dichtstbijzijnde Seat dealer 30km van huis vandaan, dat maakt Seat toch een stuk minder interessant.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        18 mei 2020 om 12:42

        @mashell: je kunt je seat toch ook gewoon bij de Vw, Audi en/of Skoda garagist om de hoek brengen? Ik zou er toch zeker geen auto voor laten staan…

        Login om te reageren
        • Stijnson zegt

          20 mei 2020 om 22:19

          @2wheeler: en vaak kunnen zij die nieuwe Seat ook nog leveren

          Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    18 mei 2020 om 08:57

    De Launch Editions zijn een maand geleden al geïntroduceerd en te bestellen. De 5-dre staat al een paar weken bij de dealer. De ST komt in juni.

    Login om te reageren
  5. dalmore zegt

    18 mei 2020 om 09:17

    Jammer van de achterlichten maar verder best een knappe auto

    Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    18 mei 2020 om 09:41

    Werkelijk een plaatje als je naast een Octavia hebt gestaan. Die is als Combi wel een slag groter en over de Golf verschillen de meningen, maar toch. Prima auto dit.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      18 mei 2020 om 09:48

      @phaeton: de Leon ST is flink gegroeid en nu vergelijkbaar met de Octavia Combi.

      Login om te reageren
  7. baklava zegt

    18 mei 2020 om 10:51

    Niet verkeerd. Maar zou toch voor de Mazda 3 gaan.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      18 mei 2020 om 11:27

      @baklava: jammer dat die er niet als ST is.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      18 mei 2020 om 11:39

      @baklava: die heeft dan weer de achterzijde van de eerste Leon. En die achterlijk grote c-stijl maakt het onsamenhangende compleet.

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      18 mei 2020 om 12:46

      @baklava: mazda 3 heeft ook mijn voorkeur, maar is een stuk minder ruim en mist ook een stationversie.

      Login om te reageren
    • gezondverstand zegt

      18 mei 2020 om 22:32

      Die exorbitante C stijl maakt van de Mazda 3 een gevaarlijke auto.
      Frontje is prachtig maar voor de rest lijkt het of ie langs de plastisch chirurg is geweest.
      Die Leon vind ik minder geslaagd dan zijn voorganger maar wel beter dan de Golf of Octavia.
      De Leon heeft de minst lelijke neus van de drie.
      Wat bij Mazda het mooiste deel is, is bij dit trio het lelijkst.
      Maar omgekeerd vind ik Mazda in vergelijking weer het lelijkst achter de neus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North