• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan IDx Freeflow en IDx Nismo live vanuit Tokio

Auteur: robbie, gepost 22 november 2013 om 12:09 – 26 Reacties

Nissan IDx Nismo Concept @ Tokyo 2013


Naast de GT-R Nismo en Juke Nismo RS heeft Nissan nog twee verrassingen meegenomen naar de Tokyo Autoshow.

De IDx Freeflow en IDx Nismo hebben een retro uiterlijk met een moderne twist. Met deze auto’s wil Nissan zich richten op jongeren die op zoek zijn naar een leuke kleine sportieve coupé, en dat zou best eens kunnen lukken.

De IDx Freeflow is voorzien van een 1.2-liter of 1.5-liter benzinemotor, schakelen doe je met een CVT versnellingsbak. De Nismo-uitvoering heeft een direct ingespoten 1.6-liter turbomotor onder de kap liggen. En zoals je kan zien zit de uitlaat verwerkt in de dorpel, vlak voor het achterwiel.



Ook interessant!

  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Nismo
    Nismo (Nissan Motorsport) gaat op de schop
  • Nissan Patrol Nismo
    De meest belachelijke Nismo is in het nieuw gestoken

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, idx, nismo, Nissan, tokyo-2013

Vorig bericht: « Jaguar C-X17 is goud, heeft plaats voor vijf
Volgend bericht: Renault kan accu’s op afstand ‘blokkeren’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    22 november 2013 om 12:11

    leuk, ik houd wel van hoekig

    Login om te reageren
  2. michal zegt

    22 november 2013 om 12:14

    Ziet er bruut uit!

    Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    22 november 2013 om 12:17

    Maak daar maar een productie model van, tenminste wel die nismo

    Login om te reageren
  4. linkador zegt

    22 november 2013 om 12:20

    Wat de GT80 had moeten zijn … een hedendaagse Corolla GT ipv rebadge Celica

    Login om te reageren
  5. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    22 november 2013 om 12:30

    “Schakelen doe je met een CVT versnellingsbak”, wat klopt hier niet?

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      22 november 2013 om 12:41

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: zal wel een ecvt zijn

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 november 2013 om 12:42

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
      De CVT met vaste verzetten gebruikt Nissan al langer. Ook in de MG F/TF was die leverbaar met 6 voorgeprogrammeerde verzetten.
      Schakelen als een DSG dus maar dan zonder alle onnodige en falende onderdelen.

      Login om te reageren
    • Simpson zegt

      22 november 2013 om 13:03

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Ach, je moet hem vast ook wel eens een keertje in de achteruit zetten.

      Login om te reageren
  6. dondeboer zegt

    22 november 2013 om 12:31

    Ik vind ze nu nog wel wat te veel concept, maar dit zou nog wel eens een heel leuk ding kunnen gaan worden. En als ik kijk dat ze de Juke inclusief alle bizarre design-elementen (en niet te vergeten de krankzinnige R-variant) in de markt durven zetten, dan zie ik ze ervoor aan om dit ook door te zetten. Nissan wordt nog eens een echt cool merk zo.

    Login om te reageren
  7. agera zegt

    22 november 2013 om 12:41

    Juich het werk van Nismo toe, hoe meer Nismo modellen hoe beter. De vraag is komen deze Nismo modellen naar Europa waaronder de GT-R Nismo en komen er rijtesten ervan?

    Login om te reageren
  8. rotaxmax zegt

    22 november 2013 om 12:58

    Links wel een Opel van de voor kant

    Login om te reageren
    • screamer zegt

      22 november 2013 om 14:20

      @rotaxmax: Niet verwonderlijk aangezien ze geinspireerd zijn door de oude Nissans en Datsuns, en dat waren weer klonen van Europese modellen, waaronder de Opel Kadett e.d. ;)

      Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    22 november 2013 om 13:04

    Niks meer aan doen! Nouja, het stuur & pedalen ook ff aan de andere kant monteren misschien.

    Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    22 november 2013 om 13:25

    En nu maar hopen dat ze het lef hebben om dit ongewijzigd in produktie te nemen. Maar ja, voor de produktieversie moeten ze op z’n minst een paar flaporen als buitenspiegels monteren

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 november 2013 om 13:32

      @potver7:
      Die “flaporen” staan geheel Japan retrostyle al op de voorschermen.

      Login om te reageren
  11. lambowambo zegt

    22 november 2013 om 14:05

    hebben hebben hebben

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 november 2013 om 14:18

    Heerlijk!! Vooral die Freeflow. Lijkt enorm op de jaren ’70 Datsun f10

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      22 november 2013 om 14:33

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ik vind hem meer van de 100A weghebben

      http://www.abradley.co.uk/100a/100A%20Becomes%20150A_files/image001.jpg

      Login om te reageren
      • Donder zegt

        22 november 2013 om 15:12

        @Simpson:
        Ik las gisteren dat ze geïnspireerd zijn op de Datsun 510 BRE
        http://www.teach4ever.net/Final/BHoey1/images/bre%20datsun%20big.jpg

        Login om te reageren
        • Simpson zegt

          22 november 2013 om 15:29

          @Donder: dat las ik ook, maar ik zie meer overeenkomst met de 100A en F10, eerlijk gezegd.

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            23 november 2013 om 00:39

            @Simpson: mijn vader had er 1, ook in zo’n zachtgele kleur. Modelletje staat nog op zn bureau, moest er direct aan denken!

            Login om te reageren
  13. lacker zegt

    22 november 2013 om 14:23

    Nu hopen, dat ze het niet al te duur op de markt brengen. Kom maar!!

    Login om te reageren
  14. burninrubber zegt

    22 november 2013 om 14:53

    Ziet eruit als geslaagde retro. Laat maar komen

    Login om te reageren
  15. Osca zegt

    22 november 2013 om 15:56

    Hoevaker ik hem zie hoe mooier ik hem vind. Een moderne muscle look á la Charger :D

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    22 november 2013 om 16:08

    Leuk concept, kan zeker wat worden. Doe maar a la Nismo, maar dan met de lichtunits van de FreeFlow; anders wordt BMW boos omdat t te veel op de units van de i3 lijkt.
    Zou toch zeker het straatbeeld opvrolijken (wat de Juke overigens al doet!)

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    22 november 2013 om 17:35

    Heerlijke, geslaagde interpretaties van oude Datsun-modellen. Hoe retro en modern goed samengaan! (Hoi Beetle en Mini)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North