• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nou wordt ie mooi: Heffner Gallardo met 942 pk!

Auteur: RubenBaeten, gepost 6 augustus 2008 om 10:08 – 56 Reacties

Heffner Gallardo

De Floridiaanse übertuner Heffner speelt al een tijdje met Gallardo’s, maar zoveel paardjes heeft hij er nog niet eerder uit gekregen. Deze twinturbo-stier levert 942 Europese pk’s en 1033 Nm koppel!

De lijst aanpassingen aan de Lambo is ellenlang: de complete motor wordt verwijderd en voorzien van talloze versterkingen, zoals stalen cilinderwanden, nieuwe zuigers en sterkere lagers. Vervolgens worden de twee turbo’s erop geschroefd, samen met dubbele wastegates en speciale in- en uitlaatsystemen. Alle gekte wordt gereguleerd door een elektronische boost controller. Een heavy-duty koppeling knalt alle power naar de achterwielen, want vierwielaandrijving heeft deze Gallardo niet meer.

Optisch worden er wat Superleggera-tintjes aan de auto gegeven, met een koolstofvezel motorkap en een nieuwe achterspoiler en diffuser.

De complete lijst, ga er maar eens voor zitten:

Engine removal and disassembly
Steel cylinder liners
Custom 9 to 1 compression ratio forged pistons
Polishing of crankshaft journals
Connecting rod bearings
Main bearings
Balancing of rotating assembly
Blueprinting and assembly of engine
Heavy duty clutch & pressure plate
Twin water cooled, dual ball bearing tubos
Two TIAL 38mm wastegates
Two TIAL 50mm blow off valves
Custom made stainless steel turbo mid pipes
Custom made stainless steel turbo downpipes & exhaust system
Stainless steel turbo oil feed lines
Stainless steel turbo oil drain lines
Colder heat range spark plugs
High flow turbo air inlet plumbing
High flow turbo air discharge plumbing
Spearco water to air intercooler
Intercooler water pump
Intercooler water reservoir
All necessary lines & fittings
High flow in tank fuel pumps
Upgraded fuel injectors
All necessary gaskets & fluids
Optimized fuel and spark calibration
Professional installation & tuning
100 Octane 1000 Horsepower Upgrade: Carrillo Billet Steel Connecting Rods,
Associated Machine Work, Two Stage Boost Controller
1 Carbon Fiber Rear Decklid
1 Superleggera Style Carbon Fiber Rear Diffuser
1 Superleggera Style Rear Spoiler

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Deze is al een beetje elektrisch
    Alle Lamborghini's worden komende jaren elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, geel, heffner, Lamborghini, tuning

Vorig bericht: « Wouter lult Radio 1 vol over elektronica in auto’s
Volgend bericht: EU: chattende auto’s moeten ongevallen voorkomen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gerard zegt

    6 augustus 2008 om 10:16

    bruutste gallardo ooit gemaakt, zowel motor als looks

    Login om te reageren
  2. Philip zegt

    6 augustus 2008 om 10:17

    Allemaal leuk, maar levert het op? (qua snelheid, prijs)

    Login om te reageren
  3. Waxweazel zegt

    6 augustus 2008 om 10:19

    Als je zoveel veranderd aan het motorblok, bijna totaal nieuw van maakt zelfs, dan ben je toch niet zeker van de betrouwbaarheid van de standaard motor :p
    Er zijn veel andere motoren die redelijk veel standaard blijven en toch hoog getuned kunnen worden, zelfs al is het een turbo opschroeven (zie maar naar de nissan 350Z en dergelijke)

    Login om te reageren
  4. Emmer Inc zegt

    6 augustus 2008 om 10:22

    Het blijft een mooi gezicht zo een Gallardo zonder nummerplaat van voor! Hoewel de prestaties van dit beestje waarschijnlijk fenomenaal zijn, doet het toch een beetje afbreuk om turbo’s op een Italiaanse schoonheid te schroeven. Het karakter van de auto wordt daardoor iets te hard veranderd naar mijn mening, geef mij maar een huilende V10 ipv het psssht geluid van de turbo’s.

    Hulde aan Heffner om hem trouwens relatief proper te houden, de Superleggera tintjes zijn mooi! En geen enorme spoilers & luchtinlaten of chromen bling velgen!

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    6 augustus 2008 om 10:22

    peekaa,s zijn zooooo passé ..

    Login om te reageren
  6. Blitz zegt

    6 augustus 2008 om 10:24

    @Waxweazel

    “Er zijn veel andere motoren die redelijk veel standaard blijven en toch hoog getuned kunnen worden, zelfs al is het een turbo opschroeven (zie maar naar de nissan 350Z en dergelijke)”

    Vergeet niet de oude Nissan Skylines… *R32, 33, en 34) Dat RB26 blok kan ook HEEL VEEL aan… :) Back on topic… Damn wat is dit een mooie Gallardo… goed gedaan door deze tuner!!

    Login om te reageren
  7. vinox zegt

    6 augustus 2008 om 10:25

    :shock: Dat moet wel heftig zijn ja, kan niet wachten tot hier een video van opduikt!

    Login om te reageren
  8. f-autogek zegt

    6 augustus 2008 om 10:26

    Oooh! Wat een wagen zeg! Die zwarte achterlichten vind ik ronduit lelijk/ordinair. Maar als je die prestaties ziet, dan neem je die er ook maar bij.

    Login om te reageren
  9. babbaloerie zegt

    6 augustus 2008 om 10:30

    Filmpje van de oude Heffner Gallardo Twin Turbo:

    http://www.youtube.com/watch?v=WNWGzSzRq5A

    Login om te reageren
  10. KUYL zegt

    6 augustus 2008 om 10:31

    @Waxweazel@Blitz
    Die blokken kunnen standaard ook niet echt veel hebben, wanneer je die goed gaat tunen. dus met beetje hoge turbo druk moet daar ook alles vervangen worden voor sterkere onderdelen. Die blokken moeten ook na een paar demonstraties of races uit elkaar.
    Die heffner heeft ook een set met lagere druk en zo en dat is een “relatief” simpele set die weinig aanpassingen vraagt aan het blok.
    Maar die Nissan blokken kunnen zeker niet standaard tot de 1000 pk getuned worden en nog een lang mee gaan.

    Login om te reageren
  11. Bunzing zegt

    6 augustus 2008 om 10:49

    ligt het nu aan mij of ligt dat blok niet in het midden van de auto?:S beetje vreemd….

    Login om te reageren
  12. GerreLekker zegt

    6 augustus 2008 om 10:52

    Ik weet nu echt niet wat ik liever zou hebben 942pk op de achterwielen alleen of de helft 560pk (in ’t geval van de LP560-4) op 4 wielen…

    Klink’t heftig 942pk, maar of je dit gecontroleerd kwijt kan is een paar andere mouwen…

    Login om te reageren
  13. Waxweazel zegt

    6 augustus 2008 om 10:54

    @KUYL
    hier wordt wel heel erg veel veranderd, vooral de verstevegingen van de cilinderwanden is wel een extreme verandering aan het motorblok ivm betrouwbaarheid.
    en u zegt dat al die andere motoren die getuned zijn na een demonstratie of 2 voor de schroothoop zijn ? Zoek eens op, maar er zijn genoeg tuners die een moter bijna dubbel zoveel pk’s geven en er nog eens een garantie van 50 tot 100 000 km erboven op doen. Zie naar al die tuners van BWM en Mercedes.

    Login om te reageren
  14. Tenck zegt

    6 augustus 2008 om 10:57

    Vraag me af waarom er voor wordt gekozen om de 4WD eruit te slopen en die enorme sloot vermogen naar de achterwielen te sturen. Waarschijnlijk willen die amerikanen het vermogen alleen gebruiken om bandjes op te roken en dan fijn 250 meter rechtdoor rijden ofzo.

    Login om te reageren
  15. Ringfan zegt

    6 augustus 2008 om 10:59

    Hartstikke leuk…

    En nu nog met de nieuwe versie doen…

    Login om te reageren
  16. KUYL zegt

    6 augustus 2008 om 11:10

    Hier word normaal veranderd voor dit soort tuning, die skyline blokken waar je het over had moeten net zoveel veranderingen ondergaan.
    De cilinderwanden verstevigen is helemaal niet raar, waneer je op een VQ35 turbo`s zet en boven de 600pk uit wil komen word sterk aangeraden je blok met staal te sleeven.
    Die blokken die zo zijn getuned moeten zeker na paar keer uit elkaar gehaald worden om te checken en hier en daar dingen te vervangen.
    Dtuners waar jij naar refereerd zijn bijvoorbeeld brabus, dit is heel andere tuning. Dat is in geen opzicht te vergelijken met turbo blokken als deze of die van een skyline.

    Login om te reageren
  17. wotevajjjj zegt

    6 augustus 2008 om 11:20

    waarom staat er bovenaan 946pk
    en onderaan 930 ?
    dan zeggen ze tege my da ik een schryfcursus moet volge…
    -edit: europese vs amerikaanse pk’s, doe ook maar een leescursus-

    Login om te reageren
  18. marc zegt

    6 augustus 2008 om 11:22

    jammer van de achterlichten.

    Login om te reageren
  19. Roy zegt

    6 augustus 2008 om 11:25

    wat willen ze met deze auto bereiken? dat ie sneller is op het circuit? dat zeker niet. en op de openbare weg heb je er ook niets aan. Dan is het alleen om te kunnen zeggen: mijn auto heeft 930pk, dat is echt te triest.

    Login om te reageren
  20. ik zegt

    6 augustus 2008 om 11:31

    hmm impressive, maar waarom de 4WD eraf slopen? zoveel power kun je toch nooit op t asfalt kwijt met alleen de achterwielen? zelfs met 4WD wordt t moeilijk.

    Login om te reageren
  21. Eric zegt

    6 augustus 2008 om 11:33

    @bunzing,
    Inderdaad de motor ligt niet in het midden van de auto!!!

    Login om te reageren
  22. Mardec zegt

    6 augustus 2008 om 12:06

    Omfg wat lekker :-) En Heffner is nog niet al te duur ook niet :D hun vorige gallardo 800pk (ofzoiets) kost $50000 exlusief gallardo.

    Login om te reageren
  23. Baztrd zegt

    6 augustus 2008 om 12:39

    Mooi mooi! Alleen dat chromen randje in de velgen nog even geel maken…

    Ben wel benieuwd hoe dit vliegt… uhm, ik bedoel rijd… ja.

    Login om te reageren
  24. Remy zegt

    6 augustus 2008 om 12:59

    De 4WD wordt eruit gesloopt omdat het diff het vermogen niet trekt

    Login om te reageren
  25. iFi® zegt

    6 augustus 2008 om 13:05

    Zoveel nm, voordat je begint ben je je banden al kwijt.

    Login om te reageren
  26. RUS zegt

    6 augustus 2008 om 13:45

    Je ziet nergens een Heffner logo?

    Login om te reageren
  27. sus zegt

    6 augustus 2008 om 13:59

    men steekt net die stalen cilinderbussen om de betrouwbaarheid te verhogen !
    Kent er hier eigenlijk iets van een motor ?
    En dan bedoel ik iets meer dan wat je leest op het internet.
    Natuurlijk moet dit blok helemaal aangepast worden om er 2 turbo’s op te vijzen.
    En het blok na een paar ritjes openhalen voor controle of onderdelen te vervangen ?
    Dit is een 5,2, 930 pk = +-180 pk/liter.
    Zie ff naar een lancer evo iq 360.
    Zelfde vermogen per cilinderinhoud.
    En geloof mij, die gaan echt wel wat langer mee dan enkele ritjes.
    Alles wordt uiteraard zwaarder belast maar dan mag er mij iemand is even vertellen wat er versleten gaat zijn na die enkele ritjes.

    Login om te reageren
  28. KUYL zegt

    6 augustus 2008 om 14:25

    @sus

    als je oplet slimmerd heb ik het over de nissan blokken wanneer die zo getuned zijn. die moeten open gehaald worden en nagekeken.
    Ik zeg ook juist dat die sleeves nodig zijn lees je eigenlijk wel?
    Deze v10 zal wel langer meegaan dan super getunede rb26`s maar verwacht ook geen 100.000 er mee te halen.
    Enne ik lees niet alles op internet ik zit op de HTS Autotechniek eh dus.

    Login om te reageren
  29. gerardo zegt

    6 augustus 2008 om 14:41

    succes met het stoplichtsprintje; zal wel weer een tiende van een seconde sneller zijn!

    Login om te reageren
  30. KUYL zegt

    6 augustus 2008 om 14:45

    http://217.67.240.11/sumopictures.sumopower.com/SUMO%20IN%20MEDIA/PDF%20MAG%20ARTICLES/autovisie1.pdf

    Lees dat maar eens, dan krijg je beetje beeld hoe dat met die motoren zit.
    Bij elke 2 keer olie verversen worden de bussen vervangen. olie verversen doen ze ook wat sneller als bij een gewone skyline.

    Login om te reageren
  31. jack zegt

    6 augustus 2008 om 15:13

    Waarom ligt iedereen toch allemaal te mekkeren over levensduur.

    Een supercar heb je niet om km’s mee te maken. Daarmee ga je uit plezier rondrijden of wat dan ook. Denk als 1 eigenaar 30.000km op zo’n auto heeft gezet, dat er daarna niet zo gek veel meer gereden zal worden.

    Login om te reageren
  32. Benny1 zegt

    6 augustus 2008 om 15:50

    http://www.heffnersperformance.com/videos.htm

    Onderaan staat filmpje van de Gallardo.
    Veel plezier ;)

    Login om te reageren
  33. Js zegt

    6 augustus 2008 om 16:04

    Zag een keertje die Blauwe eerste turbo versie van Heffner bij Lubemaster op Biscayne Blvd. Als ik ooit een Gallardo kan kopen zou ik hem gewoon standaard laten, maar ik moet toe geven… oooh wat klonk die lekker.

    Login om te reageren
  34. Gio zegt

    6 augustus 2008 om 17:24

    Dat is oud nieuws, check deze http://www.youtube.com/watch?v=9clqZrEHORo
    Dat is pas neat!

    Login om te reageren
  35. Heyhuub zegt

    6 augustus 2008 om 17:32

    Wat mensen nu weer vergeten is dat het standaard Gallardo blok is gebouwd als een lichtgewicht hoogtoerig aluminium blok, daarom zijn alle verstevigingen aangebracht, dit blok is simpelweg niet gebouwd om gigantische turbo drukken aan te kunnen.
    Dan komt men weer met alle Evo’s, Skyline’s en Supra’s naar voren dat die dat wel kunnen. Ja geen wonder omdat die motoren zware stalen blokken zijn die zijn gemaakt om hoge turbodruk aan te kunnen.

    Login om te reageren
  36. AMG Powerrr zegt

    6 augustus 2008 om 17:47

    BIZARRRRR!!!!

    Login om te reageren
  37. 3800IISC zegt

    6 augustus 2008 om 20:32

    Bij de ‘standaard’ Gallardo ligt het blok ook niet in het midden, ik gok dat dat is vanwege ruimte voor de aandrijfas naar voren vanwege de standaard 4WD die er nu niet meer is ;)

    Login om te reageren
  38. H.Louwes zegt

    6 augustus 2008 om 21:22

    Zo iemand is gewoon gestoord.

    Login om te reageren
  39. Cooper S zegt

    6 augustus 2008 om 21:23

    Absoluut een topper, tenminste, als het allemaal heel blijft…. Dat is immers de kunst, niet?

    Login om te reageren
  40. Heyhuub zegt

    6 augustus 2008 om 21:26

    @3800iisc

    Beetje onzin wat je nu zegt, bij een normale Gallardo zit het motorblok namelijk gewoon in t midden.

    Login om te reageren
  41. 3800IISC zegt

    6 augustus 2008 om 21:57

    @Heyhuub

    hoezo onzin, kijk hier maar even naar ;)

    http://img474.imageshack.us/img474/4629/gallardo03engineif6.jpg
    http://www.carsandtuning.org/wp-content/uploads/2006/11/nera-gallardo-engine.jpg

    Login om te reageren
  42. Timmie zegt

    6 augustus 2008 om 22:02

    Volgens mij past dit blok (veel) beter in de Murcielago…

    Login om te reageren
  43. R-win zegt

    6 augustus 2008 om 22:18

    Nog steeds geen mooie auto.

    Is de eigenaar van het tuning bedrijf ook toevallig Mr. Playboy himself?

    Login om te reageren
  44. R-win zegt

    6 augustus 2008 om 22:19

    @ 3800IISC

    ..? Oh nee? Voorin zeker?

    Login om te reageren
  45. RyuHayabusa zegt

    7 augustus 2008 om 01:07

    @jack

    ja, eigenlijk vraag ik me dat wel af: waarom zo’n hoop lawaai maken over hoe lang zo’n ding meegaat? ikzelf zou (als ik er het geld, de tijd en zin voor had) er ook niet mee proberen om de 100k kilometers te halen.

    @Gio

    Weet je: zouden die dyno’s nooit eens een keer stuk worden gedraaid? ze kunnen tegenwoordig erg veel hebben (dacht een paar duizend pk’s), maar toch. ik ben zelf meer van het hoge versnellings geluid, i.p.v. de lagere “gears”.

    @3800IISC:

    Beeetje moeilijk om te zien of het hier nou om de voor/achterkant gaat… ikzelf zou schatten de achterkant aangezien er Lamborghini onderstaat, dat staat bij die wagens meestal aan de achterkant.

    greetz out

    p.s. ben pas 16, dus het kan zijn dat er foutjes in mijn reactie zitten, ik weet tenslotte ook niet alles.

    Login om te reageren
  46. Baksteen zegt

    7 augustus 2008 om 02:20

    Tja, is dit ding uberhaubt wel te rijden? Ik kan me een Brabus SL herinneren die bij het minste of geringste gas helemaal doorspinde, waardoor de auto totaal niet normaal te rijden was. Het koppel was zelfs naar beneden getuned om enigszins normaal te verwerken. Daar moet ik bij het lezen van dit bericht ook sterk aan denken… Check YouTube op Brabus SL Top Gear en je ziet wat ik bedoel.

    Login om te reageren
  47. Cesar E zegt

    7 augustus 2008 om 06:38

    Niet slecht, nu nog alleen de Murcielago en mijn auto hahaha

    Login om te reageren
  48. gekke gerit zegt

    7 augustus 2008 om 10:10

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  49. Heyhuub zegt

    7 augustus 2008 om 13:47

    @3800IISC

    Precies ja, voor de achter as, dus in het midden. Als je het over een motor achterin hebt dan heb je het over een motor achter de achter as. Zoals bij een Porsche 911.
    Een normale Gallardo heeft net als deze Heffner dus de motor in het midden.

    Login om te reageren
  50. thom zegt

    7 augustus 2008 om 17:18

    @ Heyhuub

    Zoals je duidelijk op deze foto kan zien, zit het blok idd achterin voor de achteras, maar daar ging et niet over, want wat je ook duidelijk kan zien is dat het blok ook iets meer naar links geplaatst is. De ruimte aan de rechterkant van het blok is groter. In dat opzicht licht het blok dus niet in et midden.

    http://www.autoblog.nl/singapore?gallery=0%20Tuners/Heffner%20Performance/Gallardo%20930%20hp&image=Heffner%20Gallardo%20930hp%206.jpg

    Login om te reageren
  51. 3800IISC zegt

    8 augustus 2008 om 12:46

    Hehe, thom begrijpt het wel !!

    Ik weet best wat een middenmotor is want ik heb er zelf ook 1, alleen niet zo’n dure jongen….minder snel ook trouwens ;)

    Login om te reageren
  52. a. zegt

    22 augustus 2008 om 19:36

    prachtig en vooral de velgen

    Login om te reageren
  53. Quk zegt

    13 september 2008 om 00:38

    Wie koopt die ongein ?

    Koop dan een Gumpert , CCX-R etc. als je een Gallardo niet snel genoeg vind.

    Login om te reageren
  54. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 december 2008 om 16:55

    Gaat ‘ie hard?

    Login om te reageren
  55. BAAP zegt

    2 januari 2009 om 18:26

    dit is indd geluidverneukerij!!

    geef mij de atmosferische v10 maar…..

    Login om te reageren
  56. Lamborghinii zegt

    31 juli 2009 om 10:59

    Weet iemand wat die pakketjes van heffner ook die met iets kleineren updates kosten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North