• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu al gridstraf voor Max Verstappen voor GP België

Auteur: willeme, gepost 28 juli 2023 om 09:01 – 18 Reacties

gridstraf Verstappen

We hebben no geen meter gereden en Verstappen heeft de eerste gridstraf aan de broek.

We zijn bijna aanbeland bij de tweede seizoenshelft. Dat betekent dat we kunnen gaan aftellen hoeveel punten Ons Max nog moet halen alvorens hij kampioen wordt en lekker vervroegd met vakantie kan gaan.

Een ander ding dat we krijgen is het silly season (wie rijdt volgend jaar) en natuurlijk: gridstraffen! Als je te vaak (volgens de regels van de FIA) een onderdeel wisselt, krijg je keiharde straf. Per onderdeel is aangegeven hoeveel plaatsen gridstraf je krijgt.

Preventief de transmissie vervangen

Bij Red Bull Racing vervangen ze preventief de transmissie van de auto van Max Verstappen. Daar staat een gridstraf voor 5 plaatsen voor. Dat meldt De Telegraaf. Stel, Verstappen weet vanmiddag pole binnen te slepen, dan zal hij zondag vanaf P6 starten.

Ondanks dat de voortekenen (regen, Spa, Verstappen, Red Bull RB19) goed zijn, is dit natuurlijk niet ideaal. Midden in het veld starten is niet ideaal op een nat Spa-Francorchamps.

Gridstraf Max Verstappen zal vast niet de enige zijn

Dus ook al doet Verstappen alles perfect, dan nog kan het zijn dat je een snelle DNF op je naam hebt staan omdat iemand zich ernstig bij de eerste bocht. Daarnaast is Verstappen ook mens en kan hij een klein foutje maken.

Reken er maar op dat er meer en meer gridstraffen aan komen de komende races. Ook andere teams zitten zo ongeveer op hun max (har har) qua onderdelen die ze al gebruikt hebben.

Het is niet voor het eerst dat Verstappen gridstraffen krijgt op Spa-Francorchamps. Vorig jaar moest hij ook al achteraan starten, net als vele anderen. Het leverde een compleet andere startopstelling op. Tijdens de race (de GP België 2022) reed hij alsnog kinderlijk eenvoudig naar voren. Na 12 rondes reed hij al op P1…

Check hier alles dat je moet weten voor de GP België 2023!

Ook interessant!

  • Start GP België 2022: Verstappen lekker
  • Max Verstappen voelt geen druk voor de GP van Zandvoort
    Max Verstappen voelt geen druk voor de GP van Zandvoort
  • BREEK: Weer een gridstraf voor Max Verstappen dit weekend
  • Max Verstappen mag van Nike niet zijn eigen naam gebruiken

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA Shooting Brake is de perfecte vakantie-EV!
  • Blijf weg uit de trein. Als je ergens wil komen tenminste
  • Loop maar door. Hier heb jij niks te zoeken
  • Jij raadt nooit welke auto antwoord heeft op al jouw vragen…
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « Hyundai levert supercar optie op Ioniq 5 N
Volgend bericht: Gespot – Scuderia met een keigave kleur (en een lekke band) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    28 juli 2023 om 09:45

    Zolang hij geen grindstraffen krijgt zie ik geen problemen

    Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    28 juli 2023 om 09:52

    Zelfs met 3 gridstraffen en rijdend op twee wielen wint Max nog…leuk voor Max maar voor de neutrale kijker dodelijk saai…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      28 juli 2023 om 09:53

      Achter de nummer 1 gebeurt ook nog een hoop he. Je hoeft niet alleen maar te kijken wie er wint. Sterker nog, dit is een van de leukste seizoenen tot nu toe, de subtop en het middenveld hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen. Alleen wordt dat overschaduwd door de enorme presaties van RB/MV

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        28 juli 2023 om 10:28

        Precies dit inderdaad.

        Login om te reageren
      • heckblende zegt

        28 juli 2023 om 10:31

        +1

        Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        28 juli 2023 om 11:20

        Max hebben we in Hongarije ongeveer 5 ronden gezien, zegt genoeg

        Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      28 juli 2023 om 11:40

      Ook gigantisch indrukwekkend hè. Net een usain bolt een jaar of 10 geleden: de uitslag was vooraf al bekend, maar wat was het altijd weer vet om te zien. Hoeveel sneller gaat ie zijn? Hoeveel houdt ie over? Da’s nu bij Max en red bull ook..

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      28 juli 2023 om 12:32

      Dit is gewoon de Britse media napraten, die vinden het alleen “spannend” als een Brit vooraan staat.

      Dit seizoen is juist ontzettend interessant met teams die aan het begin onverwacht vooraan meededen (Aston Martin), teams die enorme stappen zetten (McLaren), zinderende rondes om de pole te pakken (Monaco en vele anderen) en een veld wat in het algemeen erg aan elkaar gewaagd is.

      Dat was in de tijd van de Mercedes dominantie wel anders met Merc bijna elk weekend op de eerste startrij om vervolgens rustig naar een 1-2 te rijden.

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        28 juli 2023 om 16:50

        Lul niet zo dom.ik zeg wat ik denk

        Login om te reageren
  3. mashell zegt

    28 juli 2023 om 09:52

    Goed zo, dat joch heeft wat uitdaging nodig om gemotiveerd te blijven.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 juli 2023 om 10:34

      Precies. Ergens valt het me ook vies tegen dat Red Bull niet ook gelijk de motor preventief vervangt. Vorig jaar reed hij van P14 naar P1 in, wat was het, 22 ronden?

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        28 juli 2023 om 10:49

        Maak daar maar 12 rondjes van ;-)

        https://nos.nl/liveblog/2442331-verstappen-wint-met-overmacht-in-spa-het-was-een-fantastisch-weekend

        Login om te reageren
      • harrie zegt

        28 juli 2023 om 10:51

        Motor vervangen is nergens voor nodig, die heeft Red Bull al een tijdje in standje sandbag staan dus die gaan nog wel ff mee.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          28 juli 2023 om 12:29

          Gewoon voor de leuk doen

          Login om te reageren
      • Otua zegt

        28 juli 2023 om 11:08

        Er staat 12 rondjes in de laatste alinea

        Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        28 juli 2023 om 11:38

        Veel regen eh, dan wil je dat niet doen. Op een droge baan had ie vanuit de pit kunnen beginnen ja.

        Login om te reageren
      • sportevo zegt

        28 juli 2023 om 12:08

        Dat zouden ze kunnen doen maar beide auto’s hebben nog een nieuwe motor, MGU-H, MGU-K en turbo beschikbaar, het levert dus geen straf op.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    28 juli 2023 om 12:18

    Hopelijk meteen ook een nieuwe motor en batterij, vanaf P20 starten maakt het voor ons wat spannender.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North