
Je kan de spectaculaire beelden van de biem met een gerust hart bekijken, want de bestuurders van de Duitse dikbolides hebben het er op een of andere manier levend vanaf gebracht.
Hopelijk wordt het geen vaste traditie, maar we hebben weer een forse biem te pakken op de Nürburgring in het weekend. Onlangs hadden we er ook al een paar te pakken op één en dezelfde dag. En natuurlijk ging het ook tijdens de 24 uur die onlangs verreden werd een keer goed mis. De koprol van de Aston tijdens die race, valt echter in het niet bij de salto mortale die een 911 gisteren maakte na een touché met een blauwe M2. Gelukkig bleef deze salto zoals gezegd zonder mortale gevolgen. de auto’s zijn wel afgeschreven dunkt ons. Zelfs in het voormalig Oostblok gaan ze deze chassis vermoedelijk niet meer aan elkaar veilen.
Vuurbal
Op beelden is te zien hoe de Porsche 911 aanstalten maakt de BMW in te halen, dan heel even twijfelt en er vervolgens toch voor gaat. Precies wat je niet moet doen dus. De BMW verwacht de Porsche niet meer aan de binnenkant van de bocht en knijpt helaas net voldoende af om de Porker aan te raken. Je zou vervolgens verwachten dat de BMW rechtsaf de bietenbrug op spat. Maar in plaats daarvan kruist de Porsche de BMW en vliegt die uiteindelijk via de vangrails de lucht in. Op zich wel toepasselijk bij Flugplatz, maar desalniettemin kan dit nooit de bedoeling zijn geweest. Als de Porsche de boarding in knalt ontstaat er ook een kortstondige enorme vuurbal. Het lijkt alsof de tank gescheurd is, wat eigenlijk niet mag gebeuren.
Sensatie
Maar goed, daar de inzittenden nog leven zal niemand bij Porsche of BMW klagen over veiligheid vermoedelijk. Want voor het feit dat ze het kunnen na vertellen mogen de vrijetijds coureurs hun engelen wel bedanken als je het zo ziet. Op Youtube heeft iemand de goede -lees: zeer slechte- smaak gehad om er het onheilspellende Kerosene onder te monteren.
Voor de niet ingewijden: dit is een onheilspellend liedje wat iemand die zich met 300+ op de Autobahn de volgende wereld inreed met een Audi RS6 naar verluidt aan had staan tijdens die crash. Sindsdien is het een soort ‘humor’ om dit liedje te pas en te onpas te gebruiken bij crashvideo’s, vooral met Audi’s. Allemaal een beetje luguber dus. Maar goed, de mensen leven dus nog en we weten dat jullie gretig smøllen van iedere sensatie die beschikbaar is op de zondagavond, dus bij deze. Biem!?





Zonne grote vuurbal jonguh
Toch vreemd dat AutoWeek geen formule 1 nieuws meer geeft maar wel dit soort onheil, alles voor de clicks zullen we dan maar denken.
Edit werkt niet, maar er moet natuurlijk staan:Autoblog
AutoWeek ? 🤔
Ik weet niet of ik onze concullega’s van de Week meteen klikbeetcowboy’s zou noemen…
En de bestuurders zijn ok? Weten we dat?
Waar is inderdaad het verslag van de F1?
Het F1 nieuws brengt voor AB niet genoeg clicks en dus geld op dus brengen ze het niet meer…
Ontopic: BMW rijder hier toch duidelijk in de fout, je gaat me toch niet vertellen dat je die jankende boxer niet hoort?
Al een geluk dat iedereen het kan navertellen.
Eerste podium Hulk is toch wel een artikel waard zou je zeggen. Een LL Cool J achtige comeback
Huuuuuuulkenbergggg! Mooi voor m zo een podium. Enorrmmmmm lang op gewacht. Op de vooravond van het nieuwe avontuur bij Audi.
Talentje hoor. Volgend jaar gewoon voor de titel…
Genoeg races die niet meer zijn dan een ‘Sunday-afternoon-nap’, waar je dan niet op het artikel klikt voor het verslag (want zo spannend is de race niet) maar voor de reacties eronder.
De race van gisteren: genoeg om een goed verslag te maken én veel reacties op te krijgen. Dus ook klikt op het artikel om de reacties te kunnen lezen.
Haha true. Was ook vaak mijn eerste actie, het lezen van de reacties onder de F1 artikelen .
Gelukkig geen F1 nieuws meer op AB.
Te weinig clicks voor de F1 is bijna niet te geloven. Al die zwakke artikelen die er tussen staan worden dan wel voldoende aangeklikt?
Haha dit dus. Ja, met de zwakkere artikelen wordt de controverse gecreëerd en dus reacties uitgelokt, net als nu. Ik vind de reacties vaak vermakelijker dan de artikelen.
Tja dat is het lot van alle media, roddels memes en spektakel genereert meer geld, dus uiteindelijk sterft alle kwaliteitsmedia op hetzelfde offerblok.
Mensen als je het niks vind klik dan niet, schrijf de redactie dat je het er niet mee eens bent, al dat negatieve gedoe
Benieuwd wanneer men nou eens opgroeid en normaal taalgebruik gaat leren hier bij Autoblog. Het blog karakter van Autoblog staat me al jaren aan en vind het leuk om op een andere manier dingen te lezen over auto’s. Maar dit soort artikelen met zulke taal.. kom op heren.
Het feit dat men het er levend vanaf heeft gebracht wil natuurlijk niets zeggen, Michael Schumacher heeft zich er ook levend vanaf gebracht, maar definieer ‘levend’.
Een biem? Die kende ik nog niet. Weer wat geleerd.
Hopelijk gaan ze dit niet aanhalen om de “touristenfahrten” te verbieden en enkel abonnees met helm toe te laten.
Dat is onzin dat die BMW hem niet meer verwacht, de M2 had rekening met de Porsche moeten blijven houden en gewoon de buitenkant van de bocht aan moeten houden. Spiegels gebruiken is helaas een dingetje op de ring..
Het gaat daar best hard, maar het snelste stuk komt nog en die Porsche wil niet wachten. Op zich doet de BMW niet zo veel vreemds, daar wil je wel een beetje naar links. Tis een Engelsman, dus die kijkt daar wat minder in zin spiegel. Kent de weg misschien ook niet zo goed.
Dat had die Porsche rijder wel moeten zien. Het lijkt erop dat die met zn linker achterwiel op de curb komt, remt/gaslos en daardoor rechtsaf slaat.
Had sowieso moeten wachten. Maar er zijn er tegenwoordig veel die doorduwen. En als weer teveel in je spiegels kijkt rij jezelf verkeerd..
Wat een onzin, er was genoeg ruimte om in te halen, maar die BMW rijder lette niet goed op en wist blijkbaar niet
dat die porsche er naast zat. Je gaat natuurlijk niet hier wachten, want dan kom je er nooit voorbij.
nou, gelijk hierna komt de snelle run naar Schwedenkreuz. Daar kom je met een GT3 RS bijna elke auto wel voorbij. En zeker de onervaren deelnemers durven daar echt het gaspedaal niet ingedrukt te houden. Er is geen zekerder inhaal plek op de Ring.
Ik zou (hopelijk) gewacht hebben tot de BMW zn knipper aangedaan had.
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat dit het 3e incident is met Porsches 911 992 GT3 RS’en danwel met een Porsche 911 992 (lees 2 of eigenlijk 3 Porsches van deze generatie op Assen en nu weer op de Nürburgring)?
Ik bedoel voor een merk dat pretendeert de beste rijders auto ter wereld te zijn, zij dit wel erg veel incidenten in een zeer korte tijd. Ligt dit nu echt puur aan de rijders? Of zijn er wel degelijk grotere risico’s bij deze generatie Porsches op veel schade wanneer je er mee het circuit op gaat?🤔